(Unicode version )
YBS ကားတွေ ဘာလိုလိုနဲ့ နှစ်နှစ်ပြည့်ခ့ဲပါပြီ။ အခက်အခဲ အဖျက်တွေကြားက ဒီလောက်ရောက်လာတာ အောင်မြင်တာပါဘဲ။ ပိုမိုအောင်မြင် အဆင်ပြေအောင် အချို့အချက်တွေ အကြံပြုချင်ပါတယ်။
.
ကားပေါပေါများများ အဲကွန်းနဲ့ စီးရတာ ၈၀% အောင်မြင်တယ်လို့ ဆိုရမှာပါ။ လိုသေးတ့ဲ ၂၀%ထဲမှာ မူလရည်မှန်းချက်ဖြစ်တ့ဲ ကုမ္ပဏီတွေ အကုန်မဖြစ်သေးဘဲ ကိုယ်ရကိုယ်ယူကားတွေ ရှိနေသေးတာ ပါပါတယ်။ အဲဒီကားတွေက အဲကွန်းမပါဘဲ စပယ်ယာပါတုံးပါ။ အများပိုင် ကုမ္ပဏီတွေဖြစ်ခ့ဲရင် နှစ်ဦးနှစ်ဘက် ပိုအဆင်ပြေမှာပါ။
.
နောက်တချက်က ကဒ်စံနစ် နှေးနေတာပါ။ အရင်လူဟောင်းတွေက ကဒ်စံနစ်လုပ်ဖို့ တင်ဒါကို အောက်ဈေးနဲ့ရအောင်ယူပြီး အချိန်နီးမှ မလုပ်နိုင်ဘူးဆိုပြီး ကဖျက်ယဖျက် လုပ်တာဆိုတ့ဲ ကောလဟလ ဘယ်လောက်မှန်မယ် မသိပါ။ နှစ်ရာတန်တွေ ခရီးသွားတွေလက်ထဲ မပြတ်ရှိနေလို့သာ ပြသနာမဖြစ်တာပါ။
.
နောက်ဆုံးကြားရတ့ဲ ကဒ်စံနစ်က အတက်တခါ အဆင်းတခါ ဖြတ်ပြီး ခရီးစဉ်သွားသလောက်ဘဲ ယူမယ်ဆိုပါတယ်။ တမှတ်တိုင်စီးစီး အစအဆုံးဈေး ပေးစရာ မလိုဘူးပေါ့။ ငါးဆယ်ကျပ် တစ်ရာ တစ့်ရားငါးဆယ် နှစ်ရာကျပ် စသဖြင့် သတ်မှတ်ဖြတ်ရင် ခရီးတိုသွားတွေအတွက် ပိုသက်သာသွားမှာပါ။
.
နောက်တခုက ကားပြိုင်မောင်းတာနဲ့ မှတ်တိုင်မရပ်တာပါ။ ကားမောင်းခ ပုံသေဆိုတော့ ဒီပြသနာ ရှိနေမှာပါ။ တပ်ရလွယ်ကူတ့ဲ cctv တွေ ပေါ်နေပါပြီ။ ကားတိုင်းမတပ်နိုင်တောင် အလှည့်ကျ ယာဉ်မောင်းကို အသိမပေးဘဲ တပ်ပြီး ပြန်စစ်နိုင်ပါတယ်။ ယာဉ်မောင်းတဦးချင်းရဲ့ အလေ့အထလည်း သိနိုင်ပါမယ်။
.
ကျန် အသေးအဖွဲ အချက်တွေ ပြောရရင် ပထမဆုံး သန့်ရှင်းရေးပါ။ ကားဂိတ်တွေမှာ သန့်ရှင်းရေးတံမျက်လှည်းတွေ ခန့်ထားပြိ်ီး ဝင်လာတ့ဲကားတိုင်း မထွက်ခင်တခေါက် လှည်းသင့်ပါတယ်။ သုံးလေးရက်တခါ အပြင်သန့်ရှင်းရေး လုပ်သင့်ပါတယ်။ ကားကြံ့ခိုင်ရေးကိုတော့ သတ်မှတ်ချက်နဲ့အညီ စစ်ဆေးမယ် ထင်ပါတယ်။
.
နောက် ကားမှာတပ်ထားတ့ဲ ဆင်းဖို့နှိပ်ရမ့ဲခလုတ် အကုန်ကောင်းနေဖို့ လိုပါတယ်။ မကောင်းရင် ချက်ချင်းပြင်ဖို့ လိုပါတယ်။ စပယ်ယာမပါတ့ဲအတွက် အရေးကြီးပါတယ်။
.
မှတ်တိုင်ကြေငြာပေးတ့ဲစံနစ် တပ်နိုင်ရင် ကောင်းပါမယ်။ တချို့ကားတွေမှာ တပ်ထားပါတယ်။ gps နဲ့ တွဲတပ်ရရင် အကုန်အကျ ပိုနိုင်သော်လည်း ကားနေရာပြမြေပုံ app ဆက်လုပ်ဖို့ အဆင်ပြေပါလိမ့်မယ်။
.
သိတ်အရေးတကြီး မဟုတ်သော်လည်း တချက်အကြံပြုချင်ပါသေးတယ်။ ကားထဲမှာ သီချင်း ရေဒီယို စပီကာမှ ဖွင့်ပေးတ့ဲကိစ္စပါ။ တချို့ဖွင့်ထားတာ ဆူညံနေတာပါ။ ဆူညံသီချင်းကြားတ့ဲအတွက် မောင်းသူရောစီးသူပါ စိတ်တိုစေပါတယ်။ အေးဆေးညင်သာသော တီးလုံးတွေ ဖွင့်ပေးရင် ကားပေါ်ပါလူများ စိတ်ငြိမ်စေပါလိမ့်မယ်။
.
ဘာဘဲဖြစ်ဖြစ် အတော်ကို ခရီးရောက်ခ့ဲပါပြီ။ ခုစနေပြီဖြစ်တ့ဲ တန်းစီတက်တ့ဲအဆင့်ထိ ရောက်ခ့ဲရင် YBS အတိုင်းထက်အလွန်လို့ဘဲ ပြောပါရစေ။
XxXxXx
(Zawgyi version )
YBS ကားေတြ ဘာလိုလိုနဲ႔ ႏွစ္ႏွစ္ျပည့္ခ့ဲပါၿပီ။ အခက္အခဲ အဖ်က္ေတြၾကားက ဒီေလာက္ေရာက္လာတာ ေအာင္ျမင္တာပါဘဲ။ ပိုမိုေအာင္ျမင္ အဆင္ေျပေအာင္ အခ်ိဳ႕အခ်က္ေတြ အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။
.
ကားေပါေပါမ်ားမ်ား အဲကြန္းနဲ႔ စီးရတာ ၈၀% ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ လိုေသးတ့ဲ ၂၀%ထဲမွာ မူလရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္တ့ဲ ကုမၸဏီေတြ အကုန္မျဖစ္ေသးဘဲ ကိုယ္ရကိုယ္ယူကားေတြ ႐ွိေနေသးတာ ပါပါတယ္။ အဲဒီကားေတြက အဲကြန္းမပါဘဲ စပယ္ယာပါတံုးပါ။ အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီေတြျဖစ္ခ့ဲရင္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ပိုအဆင္ေျပမွာပါ။
.
ေနာက္တခ်က္က ကဒ္စံနစ္ ေႏွးေနတာပါ။ အရင္လူေဟာင္းေတြက ကဒ္စံနစ္လုပ္ဖို႔ တင္ဒါကို ေအာက္ေစ်းနဲ႔ရေအာင္ယူၿပီး အခ်ိန္နီးမွ မလုပ္ႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး ကဖ်က္ယဖ်က္ လုပ္တာဆိုတ့ဲ ေကာလဟလ ဘယ္ေလာက္မွန္မယ္ မသိပါ။ ႏွစ္ရာတန္ေတြ ခရီးသြားေတြလက္ထဲ မျပတ္႐ွိေနလို႔သာ ျပသနာမျဖစ္တာပါ။
.
ေနာက္ဆံုးၾကားရတ့ဲ ကဒ္စံနစ္က အတက္တခါ အဆင္းတခါ ျဖတ္ၿပီး ခရီးစဥ္သြားသေလာက္ဘဲ ယူမယ္ဆိုပါတယ္။ တမွတ္တိုင္စီးစီး အစအဆံုးေစ်း ေပးစရာ မလိုဘူးေပါ့။ ငါးဆယ္က်ပ္ တစ္ရာ တစ့္ရားငါးဆယ္ ႏွစ္ရာက်ပ္ စသျဖင့္ သတ္မွတ္ျဖတ္ရင္ ခရီးတိုသြားေတြအတြက္ ပိုသက္သာသြားမွာပါ။
.
ေနာက္တခုက ကားၿပိဳင္ေမာင္းတာနဲ႔ မွတ္တိုင္မရပ္တာပါ။ ကားေမာင္းခ ပံုေသဆိုေတာ့ ဒီျပသနာ ႐ွိေနမွာပါ။ တပ္ရလြယ္ကူတ့ဲ cctv ေတြ ေပၚေနပါၿပီ။ ကားတိုင္းမတပ္ႏိုင္ေတာင္ အလွည့္က် ယာဥ္ေမာင္းကို အသိမေပးဘဲ တပ္ၿပီး ျပန္စစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ယာဥ္ေမာင္းတဦးခ်င္းရဲ႕ အေလ့အထလည္း သိႏိုင္ပါမယ္။
.
က်န္ အေသးအဖြဲ အခ်က္ေတြ ေျပာရရင္ ပထမဆံုး သန္႔႐ွင္းေရးပါ။ ကားဂိတ္ေတြမွာ သန္႔႐ွင္းေရးတံမ်က္လွည္းေတြ ခန္႔ထားၿပိ္ီး ဝင္လာတ့ဲကားတိုင္း မထြက္ခင္တေခါက္ လွည္းသင့္ပါတယ္။ သံုးေလးရက္တခါ အျပင္သန္႔႐ွင္းေရး လုပ္သင့္ပါတယ္။ ကားၾကံ့ခိုင္ေရးကိုေတာ့ သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔အညီ စစ္ေဆးမယ္ ထင္ပါတယ္။
.
ေနာက္ ကားမွာတပ္ထားတ့ဲ ဆင္းဖို႔ႏွိပ္ရမ့ဲခလုတ္ အကုန္ေကာင္းေနဖို႔ လိုပါတယ္။ မေကာင္းရင္ ခ်က္ခ်င္းျပင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ စပယ္ယာမပါတ့ဲအတြက္ အေရးႀကီးပါတယ္။
.
မွတ္တိုင္ေၾကျငာေပးတ့ဲစံနစ္ တပ္ႏိုင္ရင္ ေကာင္းပါမယ္။ တခ်ိဳ႕ကားေတြမွာ တပ္ထားပါတယ္။ gps နဲ႔ တြဲတပ္ရရင္ အကုန္အက် ပိုႏိုင္ေသာ္လည္း ကားေနရာျပေျမပံု app ဆက္လုပ္ဖို႔ အဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္။
.
သိတ္အေရးတႀကီး မဟုတ္ေသာ္လည္း တခ်က္အၾကံျပဳခ်င္ပါေသးတယ္။ ကားထဲမွာ သီခ်င္း ေရဒီယို စပီကာမွ ဖြင့္ေပးတ့ဲကိစၥပါ။ တခ်ိဳ႕ဖြင့္ထားတာ ဆူညံေနတာပါ။ ဆူညံသီခ်င္းၾကားတ့ဲအတြက္ ေမာင္းသူေရာစီးသူပါ စိတ္တိုေစပါတယ္။ ေအးေဆးညင္သာေသာ တီးလံုးေတြ ဖြင့္ေပးရင္ ကားေပၚပါလူမ်ား စိတ္ၿငိမ္ေစပါလိမ့္မယ္။
.
ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ အေတာ္ကို ခရီးေရာက္ခ့ဲပါၿပီ။ ခုစေနၿပီျဖစ္တ့ဲ တန္းစီတက္တ့ဲအဆင့္ထိ ေရာက္ခ့ဲရင္ YBS အတိုင္းထက္အလြန္လို႔ဘဲ ေျပာပါရေစ။
No comments:
Post a Comment
Thank you.