28 January 2018

မန္တလေး ကျောင်းသားသပိတ်နဲ့ ပတ်သက်လို့



(Unicode version)

ဘုရားဟောကလွဲလို့ ရာနှုန်းပြည့် အမှန်တရား မရှိနိုင်ပါ။ There are two sides to every question. ဆိုတ့ဲ အင်္ဂလိပ်စကားအတိုင်း ကိစ္စတိုင်းအတွက် အဖြေနှစ်ဖက် အနည်းဆုံး ရှိနိုင်ပါတယ်။ နှစ်ဖက်လုံးအတွက် မှန်နေတ့ဲ မေးခွန်းတွေတောင် ရှိတတ်ပါတယ်။

.

ဒါ့ကြောင့် ဒီမိုကရေစီလို လူအများကြိုက်တ့ဲ စံနစ်နဲ့ အုပ်ချုပ်တာ နိုင်ငံရေးမှာ ပေါ်လာတာပါ။ ပြည်သူအများစု သဘောတူတ့ဲအတိုင်း လုပ်ဆောင်ကြမယ်ပေါ့။

.

ခု ကျောင်းသားတွေ ဆန္ဒပြတ့ဲကိစ္စမှာလည်း သူတို့ကို ပြည်သူဘယ်လောက် ထောက်ခံလဲနဲ့ တိုင်းတာသင့်ပါတယ်။ ဖွဘုတ်ပေါ်ကြည့်တာနဲ့တင် ကိုလိုနီအစိုးရကို တော်လှန်ခ့ဲတ့ဲ ဗိုလ်ချုပ်တို့ ဦးနုတို့ ဗကသနဲ့ ယှဉ်ဖို့ဝေးလို့ စစ်အစိုးရကို ဆန့်ကျင်ခ့ဲတ့ဲ မင်းကိုနိုင်တို့ခေတ် ဗကသရဲ့ ခြေဖျားတောင် ပြည်သူထောက်ခံမှု မရပါဘူး။

.

အရင် ဗကသရဲ့ လှုပ်ရှားမှုတွေ အောင်မြင်ခ့ဲတာ ပြည်သူရဲ့ ထောက်ခံမှုရခ့ဲလို့ပါဘဲ။ ပြည်သူမပါရင် လက်နက်ကိုင်အဖွဲ့အစည်းတောင် စိတ်ကြိုက်မလှုပ်ရှားနိုင်ပါဘူး။ မန္တလေးမှာ လှုပ်ရှားခ့ဲတ့ဲ ကျောင်းသားတွေ ပြည်သူ့ထောက်ခံမှု ဘယ်လောက်ရသလဲ ပြန်စမ်းစစ်သင့်ပါတယ်။

.

အရင် ကိစ္စတွေ ပြန်စဉ်းစားကြည့်ရအောင်၊ ကိုလိုနီအစိုးရနဲ့ စစ်အစိုးရကို ဆန့်ကျင်ဆန္ဒပြချိန်မှာ အဲဒီအစိုးရတွေကို ပြည်သူအများစုကြီးက မကြိုက်ပါဘူး။ ပြည်သူအများစုကလည်း ဆန္ဒမပြရဲပါဘူး။ ဒီအချိန်မှာ နိုးကြွားတက်ကြွ အမျှော်အမြင်ရှိတ့ဲ ပညာတတ် လူငယ်ကျောင်းသားများက ဦးဆောင်ပြီး ဆန္ဒပြတော့ ကိုယ်မလုပ်ရဲတာကို လုပ်ပေးတ့ဲ ကျောင်းသားတွေကို ထောက်ခံကြတာ မဆန်းပါဘူး။ ပြည်သူ့ဆန္ဒကို အကောင်အထည် ဖော်ပေးတာကိုး။

.

ခုအချိန်က NLDအစိုးရသည် ၁၉၆၂နောက်ပိုင်း ပထမဆုံး ပြည်သူ့မဲနဲ့ ပြည်သူ့ဆန္ဒနဲ့ တက်လာတ့ဲ အစိုးရပါ။ ဘယ်လောက်အခက်အခြဲကားက ဘယ်လောက်ဖိနှိပ်တ့ဲကြားက ကြိုးစားခ့ဲရတာကို ပြန်လေ့လာသင့်ပါတယ်။ ပြည်သူတင်ထားတ့ဲ အစိုးရကို အနှောင့်အယှက် ဘယ်လောက်ပေးနေတုးံဆိုတာကို ထည့်စဉ်းစားပေးကြပါ။

.

လူငယ်ပီပီ မှန်တယ်ထင်တာကို တဇွတ်ထိုးလုပ်တတ်တာ သဘောပေါက်ပါတယ်။ မိမိအထင် မှန်မမှန်ကို ဆွေးနွေးတိုင်ပင်တတ်တ့ဲ ဓလေ့ ထွန်းကားအောင် ကျောင်းသားသမဂ္ဂတွေမှာ လေ့ကျင့်သင့်တာပါ။ ထွက်ဆန္ဒပြနေရမ့ဲ ခေတ်မဟုတ်ပါဘူး။ မိမိလိုအပ်ချက်ကို ပြည်သူ့လွှတ်တော် ကိုယ်စားလှယ်တွေကတဆင့် တင်ပြနိုင်တ့ဲ ဓလေ့ဆီကို ဦးတည်သွားနိုင်အောင် ကြိုးစားမှသာ နောင်အနာဂတ်မှာ နိုင်ငံရေးကို ဦးဆောင်နိုင်မ့ဲ လူငယ်ကျောင်းသားတွေ ဖြစ်လာမှာပါ။ တက္ကသို်ကျောင်းသားများ ပီသစွာ ဘေးပရောဂမပါဘဲ စဉ်းစားဆင်ခြင်နိုင်ကြပါစေ။

XxXxXx

(Zawgyi version)

ဘုရားေဟာကႀလဲလို႔ ရာႏႈႏ္း်ပည့္ အမြႏၱရား မ႐ြိႏိုငၸါ။ There are two sides to every question. ဆိုတ့ဲ အဂလႋပၥကားအတိုင္း ကိစၥတိုင္းအၾတက္ ေအ်ဖႏြစၹက္ အနၫ္းဆံုး ႐ြိႏိုငၸါတယ္။ ႏြစၹကႅံုးအၾတက္ မြႏ္ေနတ့ဲ ေမးျခႏ္းေေၾတတာင္ ႐ြိတတၸါတယ္။

.

ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီမိုေကရစီလို လူအမ္ားႀကိဳကၱ့ဲ စံနစၷဲ႔ အုပၡ္ဳပၱာ ႏိုင္ငံေရးမြာ ေပၚလာတာပါ။ ်ပၫ္သဴအမ္ားစု ေသဘာတူတ့ဲအတိုင္း လုပ္ေဆာင္ၾကမယ္ေပါ့။

.

ခု ေက္ာင္းသားေၾတ ဆႏၵ်ပတ့ဲကိစၥမြာလၫ္း သူတို႔ကို ်ပၫ္သဴဘယ္ေလာက္ ေထာကၡံလဲနဲ႔ တိုင္းတာသင့ၸါတယ္။ ျဖဘုတ္ေပၚၾကည့ၱာနဲ႔တင္ ကိုလိုနီအစိုးရကို ေတာႅြႏၡ့ဲတ့ဲ ဗိုလၡ္ဳပၱို႔ ဦးႏုတို႔ ဗကသနဲ႔ ယြၪၹို႔ေဝးလို႔ စစ္အစိုးရကို ဆႏ္႔က္ငၡ့ဲတ့ဲ မင္းကိုႏိုငၱို႔ေခတ္ ဗကသရဲ႕ ေ်ခဖ္ားေတာင္ ်ပၫ္သဴေထာကၡံမႈ မရပါဘူး။

.

အရင္ ဗကသရဲ႕ လႈပ္႐ြားမႈေၾတ ေအာင္်မငၡ့ဲတာ ်ပၫ္သဴရဲ႕ ေထာကၡံမႈရခ့ဲလို႔ပါဘဲ။ ်ပၫ္သဴမပါရင္ လကၷကၠိုင္အၿဖဲ႔အစၫ္းေတာင္ စိတ္ႀကိဳကၼလႈပ္႐ြားႏိုငၸါဘူး။ မႏၲေလးမြာ လႈပ္႐ြားခ့ဲတ့ဲ ေက္ာင္းသားေၾတ ်ပၫ္သဴ႕ေထာကၡံမႈ ဘယ္ေလာက္ရသလဲ ်ပႏၥမ္းစစ္သင့ၸါတယ္။

.

အရင္ ကိေစၥၾတ ်ပႏၥၪ္းစားၾကည့္ေရအာင္၊ ကိုလိုနီအစိုးရနဲ႔ စစ္အစိုးရကို ဆႏ္႔က္င္ဆႏၵ်ပခ္ိႏၼြာ အဲဒီအစိုးေရၾတကို ်ပၫ္သဴအမ္ားစုႀကီးက မႀကိဳကၸါဘူး။ ်ပၫ္သဴအမ္ားစုကလၫ္း ဆႏၵမ်ပရဲပါဘူး။ ဒီအခ္ိႏၼြာ ႏိုးႂၾကားတက္ႂၾက ေအမြ္ာ္အ်မင္႐ြိတ့ဲ ပညာတတ္ လူငယ္ေက္ာင္းသားမ္ားက ဦးေဆာင္ၿပီး ဆႏၵ်ေပတာ့ ကိုယၼလုပ္ရဲတာကို လုပ္ေပးတ့ဲ ေက္ာင္းသားေၾတကို ေထာကၡံၾကတာ မဆႏ္းပါဘူး။ ်ပၫ္သဴ႕ဆႏၵကို ေအကာင္အထၫ္ ေဖာ္ေပးတာကိုး။

.

ခုအခ္ိႏၠ NLDအစိုးရသၫ္ ၁၉၆၂ေနာကၸိုင္း ပထမဆံုး ်ပၫ္သဴ႕မဲနဲ႔ ်ပၫ္သဴ႕ဆႏၵနဲ႔ တကႅာတ့ဲ အစိုးရပါ။ ဘယ္ေလာက္အခက္အခၾဲကားက ဘယ္ေလာကၹိႏြိပၱ့ဲၾကားက ႀကိဳးစားခ့ဲရတာကို ်ပႏ္ေလ့လာသင့ၸါတယ္။ ်ပၫ္သဴတငၳားတ့ဲ အစိုးရကို ေအႏြာင့္အယြက္ ဘယ္ေလာက္ေပးေနတုးံဆိုတာကို ထည့ၥၪ္းစားေပးၾကပါ။

.

လူငယၸီပီ မြႏၱယၳငၱာကို တျဇတၳိုးလုပၱတၱာ ေသဘာေပါကၸါတယ္။ မိမိအထင္ မြႏၼမြႏၠို ေၾဆးေႏျးတိုငၸငၱတၱ့ဲ ေဓလ့ ၾထႏ္းကားေအာင္ ေက္ာင္းသားသမေဂၢၾတမြာ ေလ့က္င့္သင့ၱာပါ။ ၾထက္ဆႏၵ်ေပနရမ့ဲ ေခတၼဟုတၸါဘူး။ မိမိလိုအပၡ္ကၠို ်ပၫ္သဴ႕လႊတ္ေတာ္ ကိုယၥားလြယ္ေၾတကတဆင့္ တင္်ပႏိုငၱ့ဲ ေဓလ့ဆီကို ဦးတၫ္ၾသားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားမြသာ ေနာင္အနာဂတၼြာ ႏိုင္ငံေရးကို ဦးေဆာင္ႏိုငၼ့ဲ လူငယ္ေက္ာင္းသားေၾတ ်ဖစႅာမြာပါ။ တကၠသို္ေက္ာင္းသားမ္ား ပီသျစာ ေဘးေပရာဂမပါဘဲ စၪ္းစားဆင္်ခင္ႏိုင္ၾကပါေစ။ 

No comments:

Post a Comment

Thank you.