(Unicode version)
ကျွန်တော် ဆရာထင့် ပြဿနာ အကြောင်း ရေးချင်နေတာ ကြာပါပြီ။ စကြားကတည်းကပါဘဲ။ အပြောမတတ်ရင် ဆဲသလို ဖြစ်မှာစိုးလို့ မရေးခ့ဲတာပါ။
ဆရာထင်လင်းဦးက ချောင်းဦးမြို့နယ် သုံးပန်လှကျေးရွာ စာပေဟောပြောပွဲမှာ ဘုရားနဲ့ သံဃာတွေအကြောင်း ဟောလိုက်တာက စတာပါ။ ခုလဲ တရားစွဲတ့ဲအဆင့် ရောက်နေပါပြီ။
ဆရာထင်ဟာ စာရေးဆရာ ဦးကျော်၀င်းနောက်ပိုင်း လွန်ခ့ဲတ့ဲ သုံးလေးနှစ်ကစလို့ နာမည်ရလာသူပါ။ ဦးကျော်၀င်းအစား သူ့ကို ကျွန်တော် ကြိုက်လာတယ် ဆိုကြပါစို့။ ထင်လင်းဦး (Wisdom Villa ) ဆိုတ့ဲ ကလောင်နာမည်နဲ့ Messenger ဂျာနယ်မှာ ပင်တိုင်ဆောင်းပါးတွေ ရေးပါတယ်။ စကားလုံးသုံးတာ ကောင်းမွန်ပြီး အိုင်ဒီယာလေးတွေလဲ ကြိုက်ပါတယ်။ အဲဒီဂျာနယ်မှာ ပါလေ့ရှိတ့ဲ ဒေါက်တာနှစ်ဦးရေးတ့ဲ ဆောင်းပါးတွေကို လုံး၀မကြိုက်ပေမ့ဲ ဆရာထင်ရဲ့ ဆောင်းပါးကြောင့် ၀ယ်ဖတ်လေ့ရှိပါတယ်။ အရင်ကတော့ သတိမထားမိပေမ့ဲ နောက်ပိုင်းမှာ သိရတာက ဆရာထင်ဟာ NLD အမာခံတ
ယောက် ဖြစ်နေတယ် ဆိုတာပါ။
ဆရာထင်က နောက်ပိုင်းမှာ ၅၉စ တို့ ၄၃၆တို့ ပြင်ဆင်ရေးအတွက် ဟောပြောပွဲ တွေလဲ တော်တော်ပြောရပါတယ်။ တော်တော်လဲ လူသိများလာပါတယ်။ တဖက်ကလဲ တော်တော် မျက်စိနောက်လာမှာ သေချာပါတယ်။ ဆရာရဲ့ ဖေ့ဘုတ်အရ နားရတယ်မရှိလောက်အောင် ဟောပြော နေရဟန်တူပါတယ်။ ကျွန်တော် တော့ နားမထောင်ဘူးပါ။
ဆရာက NLD အတွက် ဟောပြောရင်း အဲဒီက ရှေ့နေဦးကိုနီနဲ့ ၈၈ကိုမြအေးတို့နဲ့လဲ တွဲမိဟန်တူပါတယ်။ ဒီနှစ်ယောက်စလုံးက ခြေဥပြင်ရေးမှာ တော်တော်ပြောလာနိုင်တော့ တဖက်က အောက်လမ်းနည်း ထုတ်သုံးပါတော့တယ်။ နေရာတော်တော်များများမှာ သူတို့နှစ်ဦး ဟောပြောခွင့် မပြုဖို့ ဘုန်းကြီးတွေက လာလာတားကြပါတယ်။ အကြောင်းက သူတို့နှစ်ဦးက မူစလင်ဖြစ်နေလို့ပါတ့ဲ။ သူတို့နှစ်ဦး ပြောမှာက ခြေဥတို့ ၄၃၆တို့ပါ။
ဒီကိစ္စကို ဆရာထင် တော်တော် အနေရခက်ဟန်တူပါတယ်။ သူ့စာတွေ၊ သူ့ဖေ့ဘုတ်တွေမှာ တွေ့လာရတယ်။ အဲဒီမှာ သူ့ target က မဘသလို အဖွဲ့တွေဆီ ရောက်သွားတယ်။ ဟိုဖက်က အဆင့်မရှိ အဓိပ္ပါယ်မရှိ ရေးတာတွေကို လိုက်ချေပလိုစိတ် များသွားလို့ နယ်လွန်သွားတာပါ။ မှန်သော်လည်း မပြောသင့်တ့ဲ ကိစ္စတွေကို ပြောမိကုန်တာပေါ့။ ကျွန်တော့်အထင် ထောင်ချောက်တောင် ဖြစ်နိုင်ပါတယ်။
မပြောချင်ပေမ့ဲ ပါးပါးလေးတော့ ပြောရဦးမယ်။ ဆဒ္ဒန်ဆင်မင်းအကြောင်းကတော့ ပုံပြင်လို့ဘဲ သဘောရလို့ မပြောလိုပါ။ ကျန်အချက် ဂေါတမ မြတ်စွာဘုရားသည် မြန်မာတိုင်းရင်းသား မဟုတ်တာတော့ အသေအချာပါ။ ဒီအချက်ကို ဟာသလုပ်ပြီး ရေးတာတွေ ဖေ့ဘုတ်ပေါ်မှာ အများအပြား တွေ့ရတော့ ငရဲကြီးကုန်မှာလဲ စိုးပါတယ်။ မှန်လို့ မခံချင်စိတ်နဲ့ ပြန်ရေးကြယင်း ပိုပိုကဲလာတာတွေလဲ တွေ့ရလို့ပါ။ ဘုရားကလဲ ဟောခ့ဲပါတယ်။ မှန်သော်လည်း အကျိုးမရှိရင် မပြောပါနဲ့တ့ဲ။
ခုလို ဗုဒ္ဓဘာသာခြင်း ဖြစ်တာကို တခြားဘာသာတွေက ဟားစရာဖြစ်မှာကို နှစ်ဖက်စလုံး သတိထားစေချင်ပါတယ်။ ပညာရှိ သတိဖြစ်ခဲလို့ဘဲ သဘောထားပါတယ်။ မှန်တာမှားတာ အပထားလို့ နှစ်ဖက် နိုင်ချင်ဇောနဲ့ ပြောကာမှ ကိုယ်မထင်ထားတာတွေ ဖြစ်လာနိုင်တာ လက်တွေ့ပါဘဲ။ တချို့လူငယ်တွေဆို တော်တော် ရိုင်းရိုင်းစိုင်းစိုင်းကို ရေးလာကြတာပါ။
ဆရာထင်ကတော့ သဘောပေါက်ပြီး ဆရာတော်တွေရဲ့ သြဝါဒကို ခံယူတာ တွေ့ရပါတယ်။ ဆရာ့အနေနဲ့ ဒီအကြောင်းကို ဖြတ်ပြီး ရေးနေကျလေးတွေဘဲ ဆက်ရေးစေချင်ပါတယ်။ သံသရာဆိုတာ အသေအချာရှိတာမို့ ဘာသာရေးကို နိုင်ငံရေးတို့ တခြား မိမိ အာဏာရရေးတို့မှာ အသုံးချချင်သူတွေကတော့ မိမိစားရိတ်နဲ့ မိမိဘဲလို့ဘဲ ထင်မိပါတယ်။
ပုံမှန်လိုဆို ဆရာထင်လင်းဦးကို ကျွန်တော့်အနေနဲ့ ဘာမျှပြောစရာမရှိပါ။ အနည်းအပါး မှားတာတွေ့တောင် မပြောချင်ပါ။ ခုတော့ ကိုယ့်စိတ်နဲ့ နှိုင်းမိတာလေး ပြောချင်တယ်။ ဆရာလဲ ကျွန်တော်နဲ့ တသဘောထဲဖြစ်မှာပါလို့ ယုံကြည်လို့ပါ။ ကန်တော့ပါ ဆရာ။
" ကျွန်တော် ဗုဒ္ဓဘာသာကို ယုံကြည်ကိုးကွယ်တာ ဗုဒ္ဓရဲ့ အဆုံးအမကို သဘောကျလို့ပါ။ ကြီးကြီးကျယ်ကျယ် ပြောရယင် ဘ၀ဆိုတာ ရှိနေသေးသ၍ အိုနာသေဘေး ကြုံနေကြရမယ်။ ဘ၀ကိုဖြတ်ဖို့ နိဗ္ဗာန်ရောက်ကြောင်း ကျင့်ဖို့ တနည်းသာရှိတယ်ဆိုတ့ဲ ဖီလော်ဆော်ဖီကို သဘောကျ ယုံကြည်လို့သာ ဖြစ်ပါတယ်။ ဗုဒ္ဓ ရဲ့ အမည်၊ မိဘမျိုးရိုး၊ လူမျိုး၊ ရုပ်ရည်သွင်ပြင် နဲ့ မွေးဖွားရာအရပ်တို့နဲ့ လားလားမျှ မဆိုင်ကြောင်းပါ " ခင်ဗျာ။
တူသောအကျိုး ပေးကြမှာပါ။
XxXxXx
(Zawgyi version )
ကြၽန္ေတာ္ ဆရာထင့္ ျပႆနာ အေၾကာင္း ေရးခ်င္ေနတာ ၾကာပါၿပီ။ စၾကားကတည္းကပါဘဲ။ အေျပာမတတ္ရင္ ဆဲသလို ျဖစ္မွာစိုးလို႔ မေရးခ့ဲတာပါ။
ဆရာထင္လင္းဦးက ေခ်ာင္းဦးၿမိဳ႕နယ္ သံုးပန္လွေက်းရြာ စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ ဘုရားနဲ႔ သံဃာေတြအေၾကာင္း ေဟာလိုက္တာက စတာပါ။ ခုလဲ တရားစြဲတ့ဲအဆင့္ ေရာက္ေနပါၿပီ။
ဆရာထင္ဟာ စာေရးဆရာ ဦးေက်ာ္၀င္းေနာက္ပိုင္း လြန္ခ့ဲတ့ဲ သံုးေလးႏွစ္ကစလို႔ နာမည္ရလာသူပါ။ ဦးေက်ာ္၀င္းအစား သူ႔ကို ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳက္လာတယ္ ဆိုၾကပါစို႔။ ထင္လင္းဦး (Wisdom Villa ) ဆိုတ့ဲ ကေလာင္နာမည္နဲ႔ Messenger ဂ်ာနယ္မွာ ပင္တိုင္ေဆာင္းပါးေတြ ေရးပါတယ္။ စကားလံုးသံုးတာ ေကာင္းမြန္ၿပီး အိုင္ဒီယာေလးေတြလဲ ႀကိဳက္ပါတယ္။ အဲဒီဂ်ာနယ္မွာ ပါေလ့႐ွိတ့ဲ ေဒါက္တာႏွစ္ဦးေရးတ့ဲ ေဆာင္းပါးေတြကို လံုး၀မႀကိဳက္ေပမ့ဲ ဆရာထင္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးေၾကာင့္ ၀ယ္ဖတ္ေလ့႐ွိပါတယ္။ အရင္ကေတာ့ သတိမထားမိေပမ့ဲ ေနာက္ပိုင္းမွာ သိရတာက ဆရာထင္ဟာ NLD အမာခံတ
ေယာက္ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာပါ။
ဆရာထင္က ေနာက္ပိုင္းမွာ ၅၉စ တို႔ ၄၃၆တို႔ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ေဟာေျပာပြဲ ေတြလဲ ေတာ္ေတာ္ေျပာရပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္လဲ လူသိမ်ားလာပါတယ္။ တဖက္ကလဲ ေတာ္ေတာ္ မ်က္စိေနာက္လာမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဆရာရဲ႕ ေဖ့ဘုတ္အရ နားရတယ္မ႐ွိေလာက္ေအာင္ ေဟာေျပာ ေနရဟန္တူပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ေတာ့ နားမေထာင္ဘူးပါ။
ဆရာက NLD အတြက္ ေဟာေျပာရင္း အဲဒီက ေ႐ွ႕ေနဦးကိုနီနဲ႔ ၈၈ကိုျမေအးတို႔နဲ႔လဲ တြဲမိဟန္တူပါတယ္။ ဒီႏွစ္ေယာက္စလံုးက ေျခဥျပင္ေရးမွာ ေတာ္ေတာ္ေျပာလာႏိုင္ေတာ့ တဖက္က ေအာက္လမ္းနည္း ထုတ္သံုးပါေတာ့တယ္။ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ သူတို႔ႏွစ္ဦး ေဟာေျပာခြင့္ မျပဳဖို႔ ဘုန္းႀကီးေတြက လာလာတားၾကပါတယ္။ အေၾကာင္းက သူတို႔ႏွစ္ဦးက မူစလင္ျဖစ္ေနလို႔ပါတ့ဲ။ သူတို႔ႏွစ္ဦး ေျပာမွာက ေျခဥတို႔ ၄၃၆တို႔ပါ။
ဒီကိစၥကို ဆရာထင္ ေတာ္ေတာ္ အေနရခက္ဟန္တူပါတယ္။ သူ႔စာေတြ၊ သူ႔ေဖ့ဘုတ္ေတြမွာ ေတြ႔လာရတယ္။ အဲဒီမွာ သူ႔ target က မဘသလို အဖြဲ႔ေတြဆီ ေရာက္သြားတယ္။ ဟိုဖက္က အဆင့္မ႐ွိ အဓိပၸါယ္မ႐ွိ ေရးတာေတြကို လိုက္ေခ်ပလိုစိတ္ မ်ားသြားလို႔ နယ္လြန္သြားတာပါ။ မွန္ေသာ္လည္း မေျပာသင့္တ့ဲ ကိစၥေတြကို ေျပာမိကုန္တာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ့္အထင္ ေထာင္ေခ်ာက္ေတာင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
မေျပာခ်င္ေပမ့ဲ ပါးပါးေလးေတာ့ ေျပာရဦးမယ္။ ဆဒၵန္ဆင္မင္းအေၾကာင္းကေတာ့ ပံုျပင္လို႔ဘဲ သေဘာရလို႔ မေျပာလိုပါ။ က်န္အခ်က္ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား မဟုတ္တာေတာ့ အေသအခ်ာပါ။ ဒီအခ်က္ကို ဟာသလုပ္ၿပီး ေရးတာေတြ ေဖ့ဘုတ္ေပၚမွာ အမ်ားအျပား ေတြ႔ရေတာ့ ငရဲၾကီးကုန္မွာလဲ စိုးပါတယ္။ မွန္လို႔ မခံခ်င္စိတ္နဲ႔ ျပန္ေရးၾကယင္း ပိုပိုကဲလာတာေတြလဲ ေတြ႔ရလို႔ပါ။ ဘုရားကလဲ ေဟာခ့ဲပါတယ္။ မွန္ေသာ္လည္း အက်ိဳးမ႐ွိရင္ မေျပာပါနဲ႔တ့ဲ။
ခုလို ဗုဒၶဘာသာျခင္း ျဖစ္တာကို တျခားဘာသာေတြက ဟားစရာျဖစ္မွာကို ႏွစ္ဖက္စလံုး သတိထားေစခ်င္ပါတယ္။ ပညာ႐ွိ သတိျဖစ္ခဲလို႔ဘဲ သေဘာထားပါတယ္။ မွန္တာမွားတာ အပထားလို႔ ႏွစ္ဖက္ ႏိုင္ခ်င္ေဇာနဲ႔ ေျပာကာမွ ကိုယ္မထင္ထားတာေတြ ျဖစ္လာႏိုင္တာ လက္ေတြ႔ပါဘဲ။ တခ်ိဳ႕လူငယ္ေတြဆို ေတာ္ေတာ္ ႐ိုင္း႐ိုင္းစိုင္းစိုင္းကို ေရးလာၾကတာပါ။
ဆရာထင္ကေတာ့ သေဘာေပါက္ၿပီး ဆရာေတာ္ေတြရဲ႕ ၾသ၀ါဒကို ခံယူတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဆရာ့အေနနဲ႔ ဒီအေၾကာင္းကို ျဖတ္ၿပီး ေရးေနက်ေလးေတြဘဲ ဆက္ေရးေစခ်င္ပါတယ္။ သံသရာဆိုတာ အေသအခ်ာ႐ွိတာမို႔ ဘာသာေရးကို ႏိုင္ငံေရးတို႔ တျခား မိမိ အာဏာရေရးတို႔မွာ အသံုးခ်ခ်င္သူေတြကေတာ့ မိမိစားရိတ္နဲ႔ မိမိဘဲလို႔ဘဲ ထင္မိပါတယ္။
ပံုမွန္လိုဆို ဆရာထင္လင္းဦးကို ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဘာမွ်ေျပာစရာမ႐ွိပါ။ အနည္းအပါး မွားတာေတြ႔ေတာင္ မေျပာခ်င္ပါ။ ခုေတာ့ ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ ႏိႈင္းမိတာေလး ေျပာခ်င္တယ္။ ဆရာလဲ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ တသေဘာထဲျဖစ္မွာပါလို႔ ယံုၾကည္လို႔ပါ။ ကန္ေတာ့ပါ ဆရာ။
" ကြၽန္ေတာ္ ဗုဒၶဘာသာကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္တာ ဗုဒၶရဲ႕ အဆံုးအမကို သေဘာက်လို႔ပါ။ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာရယင္ ဘ၀ဆိုတာ ႐ွိေနေသးသ၍ အိုနာေသေဘး ၾကံဳေနၾကရမယ္။ ဘ၀ကိုျဖတ္ဖို႔ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း က်င့္ဖို႔ တနည္းသာ႐ွိတယ္ဆိုတ့ဲ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီကို သေဘာက် ယံုၾကည္လို႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶ ရဲ႕ အမည္၊ မိဘမ်ိဳး႐ိုး၊ လူမ်ိဳး၊ ႐ုပ္ရည္သြင္ျပင္ နဲ႔ ေမြးဖြားရာအရပ္တို႔နဲ႔ လားလားမ်ွ မဆိုင္ေၾကာင္းပါ " ခင္ဗ်ာ။
တူေသာအက်ိဳး ေပးၾကမွာပါ။
ကျွန်တော် ဆရာထင့် ပြဿနာ အကြောင်း ရေးချင်နေတာ ကြာပါပြီ။ စကြားကတည်းကပါဘဲ။ အပြောမတတ်ရင် ဆဲသလို ဖြစ်မှာစိုးလို့ မရေးခ့ဲတာပါ။
ဆရာထင်လင်းဦးက ချောင်းဦးမြို့နယ် သုံးပန်လှကျေးရွာ စာပေဟောပြောပွဲမှာ ဘုရားနဲ့ သံဃာတွေအကြောင်း ဟောလိုက်တာက စတာပါ။ ခုလဲ တရားစွဲတ့ဲအဆင့် ရောက်နေပါပြီ။
ဆရာထင်ဟာ စာရေးဆရာ ဦးကျော်၀င်းနောက်ပိုင်း လွန်ခ့ဲတ့ဲ သုံးလေးနှစ်ကစလို့ နာမည်ရလာသူပါ။ ဦးကျော်၀င်းအစား သူ့ကို ကျွန်တော် ကြိုက်လာတယ် ဆိုကြပါစို့။ ထင်လင်းဦး (Wisdom Villa ) ဆိုတ့ဲ ကလောင်နာမည်နဲ့ Messenger ဂျာနယ်မှာ ပင်တိုင်ဆောင်းပါးတွေ ရေးပါတယ်။ စကားလုံးသုံးတာ ကောင်းမွန်ပြီး အိုင်ဒီယာလေးတွေလဲ ကြိုက်ပါတယ်။ အဲဒီဂျာနယ်မှာ ပါလေ့ရှိတ့ဲ ဒေါက်တာနှစ်ဦးရေးတ့ဲ ဆောင်းပါးတွေကို လုံး၀မကြိုက်ပေမ့ဲ ဆရာထင်ရဲ့ ဆောင်းပါးကြောင့် ၀ယ်ဖတ်လေ့ရှိပါတယ်။ အရင်ကတော့ သတိမထားမိပေမ့ဲ နောက်ပိုင်းမှာ သိရတာက ဆရာထင်ဟာ NLD အမာခံတ
ယောက် ဖြစ်နေတယ် ဆိုတာပါ။
ဆရာထင်က နောက်ပိုင်းမှာ ၅၉စ တို့ ၄၃၆တို့ ပြင်ဆင်ရေးအတွက် ဟောပြောပွဲ တွေလဲ တော်တော်ပြောရပါတယ်။ တော်တော်လဲ လူသိများလာပါတယ်။ တဖက်ကလဲ တော်တော် မျက်စိနောက်လာမှာ သေချာပါတယ်။ ဆရာရဲ့ ဖေ့ဘုတ်အရ နားရတယ်မရှိလောက်အောင် ဟောပြော နေရဟန်တူပါတယ်။ ကျွန်တော် တော့ နားမထောင်ဘူးပါ။
ဆရာက NLD အတွက် ဟောပြောရင်း အဲဒီက ရှေ့နေဦးကိုနီနဲ့ ၈၈ကိုမြအေးတို့နဲ့လဲ တွဲမိဟန်တူပါတယ်။ ဒီနှစ်ယောက်စလုံးက ခြေဥပြင်ရေးမှာ တော်တော်ပြောလာနိုင်တော့ တဖက်က အောက်လမ်းနည်း ထုတ်သုံးပါတော့တယ်။ နေရာတော်တော်များများမှာ သူတို့နှစ်ဦး ဟောပြောခွင့် မပြုဖို့ ဘုန်းကြီးတွေက လာလာတားကြပါတယ်။ အကြောင်းက သူတို့နှစ်ဦးက မူစလင်ဖြစ်နေလို့ပါတ့ဲ။ သူတို့နှစ်ဦး ပြောမှာက ခြေဥတို့ ၄၃၆တို့ပါ။
ဒီကိစ္စကို ဆရာထင် တော်တော် အနေရခက်ဟန်တူပါတယ်။ သူ့စာတွေ၊ သူ့ဖေ့ဘုတ်တွေမှာ တွေ့လာရတယ်။ အဲဒီမှာ သူ့ target က မဘသလို အဖွဲ့တွေဆီ ရောက်သွားတယ်။ ဟိုဖက်က အဆင့်မရှိ အဓိပ္ပါယ်မရှိ ရေးတာတွေကို လိုက်ချေပလိုစိတ် များသွားလို့ နယ်လွန်သွားတာပါ။ မှန်သော်လည်း မပြောသင့်တ့ဲ ကိစ္စတွေကို ပြောမိကုန်တာပေါ့။ ကျွန်တော့်အထင် ထောင်ချောက်တောင် ဖြစ်နိုင်ပါတယ်။
မပြောချင်ပေမ့ဲ ပါးပါးလေးတော့ ပြောရဦးမယ်။ ဆဒ္ဒန်ဆင်မင်းအကြောင်းကတော့ ပုံပြင်လို့ဘဲ သဘောရလို့ မပြောလိုပါ။ ကျန်အချက် ဂေါတမ မြတ်စွာဘုရားသည် မြန်မာတိုင်းရင်းသား မဟုတ်တာတော့ အသေအချာပါ။ ဒီအချက်ကို ဟာသလုပ်ပြီး ရေးတာတွေ ဖေ့ဘုတ်ပေါ်မှာ အများအပြား တွေ့ရတော့ ငရဲကြီးကုန်မှာလဲ စိုးပါတယ်။ မှန်လို့ မခံချင်စိတ်နဲ့ ပြန်ရေးကြယင်း ပိုပိုကဲလာတာတွေလဲ တွေ့ရလို့ပါ။ ဘုရားကလဲ ဟောခ့ဲပါတယ်။ မှန်သော်လည်း အကျိုးမရှိရင် မပြောပါနဲ့တ့ဲ။
ခုလို ဗုဒ္ဓဘာသာခြင်း ဖြစ်တာကို တခြားဘာသာတွေက ဟားစရာဖြစ်မှာကို နှစ်ဖက်စလုံး သတိထားစေချင်ပါတယ်။ ပညာရှိ သတိဖြစ်ခဲလို့ဘဲ သဘောထားပါတယ်။ မှန်တာမှားတာ အပထားလို့ နှစ်ဖက် နိုင်ချင်ဇောနဲ့ ပြောကာမှ ကိုယ်မထင်ထားတာတွေ ဖြစ်လာနိုင်တာ လက်တွေ့ပါဘဲ။ တချို့လူငယ်တွေဆို တော်တော် ရိုင်းရိုင်းစိုင်းစိုင်းကို ရေးလာကြတာပါ။
ဆရာထင်ကတော့ သဘောပေါက်ပြီး ဆရာတော်တွေရဲ့ သြဝါဒကို ခံယူတာ တွေ့ရပါတယ်။ ဆရာ့အနေနဲ့ ဒီအကြောင်းကို ဖြတ်ပြီး ရေးနေကျလေးတွေဘဲ ဆက်ရေးစေချင်ပါတယ်။ သံသရာဆိုတာ အသေအချာရှိတာမို့ ဘာသာရေးကို နိုင်ငံရေးတို့ တခြား မိမိ အာဏာရရေးတို့မှာ အသုံးချချင်သူတွေကတော့ မိမိစားရိတ်နဲ့ မိမိဘဲလို့ဘဲ ထင်မိပါတယ်။
ပုံမှန်လိုဆို ဆရာထင်လင်းဦးကို ကျွန်တော့်အနေနဲ့ ဘာမျှပြောစရာမရှိပါ။ အနည်းအပါး မှားတာတွေ့တောင် မပြောချင်ပါ။ ခုတော့ ကိုယ့်စိတ်နဲ့ နှိုင်းမိတာလေး ပြောချင်တယ်။ ဆရာလဲ ကျွန်တော်နဲ့ တသဘောထဲဖြစ်မှာပါလို့ ယုံကြည်လို့ပါ။ ကန်တော့ပါ ဆရာ။
" ကျွန်တော် ဗုဒ္ဓဘာသာကို ယုံကြည်ကိုးကွယ်တာ ဗုဒ္ဓရဲ့ အဆုံးအမကို သဘောကျလို့ပါ။ ကြီးကြီးကျယ်ကျယ် ပြောရယင် ဘ၀ဆိုတာ ရှိနေသေးသ၍ အိုနာသေဘေး ကြုံနေကြရမယ်။ ဘ၀ကိုဖြတ်ဖို့ နိဗ္ဗာန်ရောက်ကြောင်း ကျင့်ဖို့ တနည်းသာရှိတယ်ဆိုတ့ဲ ဖီလော်ဆော်ဖီကို သဘောကျ ယုံကြည်လို့သာ ဖြစ်ပါတယ်။ ဗုဒ္ဓ ရဲ့ အမည်၊ မိဘမျိုးရိုး၊ လူမျိုး၊ ရုပ်ရည်သွင်ပြင် နဲ့ မွေးဖွားရာအရပ်တို့နဲ့ လားလားမျှ မဆိုင်ကြောင်းပါ " ခင်ဗျာ။
တူသောအကျိုး ပေးကြမှာပါ။
XxXxXx
(Zawgyi version )
ကြၽန္ေတာ္ ဆရာထင့္ ျပႆနာ အေၾကာင္း ေရးခ်င္ေနတာ ၾကာပါၿပီ။ စၾကားကတည္းကပါဘဲ။ အေျပာမတတ္ရင္ ဆဲသလို ျဖစ္မွာစိုးလို႔ မေရးခ့ဲတာပါ။
ဆရာထင္လင္းဦးက ေခ်ာင္းဦးၿမိဳ႕နယ္ သံုးပန္လွေက်းရြာ စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ ဘုရားနဲ႔ သံဃာေတြအေၾကာင္း ေဟာလိုက္တာက စတာပါ။ ခုလဲ တရားစြဲတ့ဲအဆင့္ ေရာက္ေနပါၿပီ။
ဆရာထင္ဟာ စာေရးဆရာ ဦးေက်ာ္၀င္းေနာက္ပိုင္း လြန္ခ့ဲတ့ဲ သံုးေလးႏွစ္ကစလို႔ နာမည္ရလာသူပါ။ ဦးေက်ာ္၀င္းအစား သူ႔ကို ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳက္လာတယ္ ဆိုၾကပါစို႔။ ထင္လင္းဦး (Wisdom Villa ) ဆိုတ့ဲ ကေလာင္နာမည္နဲ႔ Messenger ဂ်ာနယ္မွာ ပင္တိုင္ေဆာင္းပါးေတြ ေရးပါတယ္။ စကားလံုးသံုးတာ ေကာင္းမြန္ၿပီး အိုင္ဒီယာေလးေတြလဲ ႀကိဳက္ပါတယ္။ အဲဒီဂ်ာနယ္မွာ ပါေလ့႐ွိတ့ဲ ေဒါက္တာႏွစ္ဦးေရးတ့ဲ ေဆာင္းပါးေတြကို လံုး၀မႀကိဳက္ေပမ့ဲ ဆရာထင္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးေၾကာင့္ ၀ယ္ဖတ္ေလ့႐ွိပါတယ္။ အရင္ကေတာ့ သတိမထားမိေပမ့ဲ ေနာက္ပိုင္းမွာ သိရတာက ဆရာထင္ဟာ NLD အမာခံတ
ေယာက္ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာပါ။
ဆရာထင္က ေနာက္ပိုင္းမွာ ၅၉စ တို႔ ၄၃၆တို႔ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ေဟာေျပာပြဲ ေတြလဲ ေတာ္ေတာ္ေျပာရပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္လဲ လူသိမ်ားလာပါတယ္။ တဖက္ကလဲ ေတာ္ေတာ္ မ်က္စိေနာက္လာမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဆရာရဲ႕ ေဖ့ဘုတ္အရ နားရတယ္မ႐ွိေလာက္ေအာင္ ေဟာေျပာ ေနရဟန္တူပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ေတာ့ နားမေထာင္ဘူးပါ။
ဆရာက NLD အတြက္ ေဟာေျပာရင္း အဲဒီက ေ႐ွ႕ေနဦးကိုနီနဲ႔ ၈၈ကိုျမေအးတို႔နဲ႔လဲ တြဲမိဟန္တူပါတယ္။ ဒီႏွစ္ေယာက္စလံုးက ေျခဥျပင္ေရးမွာ ေတာ္ေတာ္ေျပာလာႏိုင္ေတာ့ တဖက္က ေအာက္လမ္းနည္း ထုတ္သံုးပါေတာ့တယ္။ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ သူတို႔ႏွစ္ဦး ေဟာေျပာခြင့္ မျပဳဖို႔ ဘုန္းႀကီးေတြက လာလာတားၾကပါတယ္။ အေၾကာင္းက သူတို႔ႏွစ္ဦးက မူစလင္ျဖစ္ေနလို႔ပါတ့ဲ။ သူတို႔ႏွစ္ဦး ေျပာမွာက ေျခဥတို႔ ၄၃၆တို႔ပါ။
ဒီကိစၥကို ဆရာထင္ ေတာ္ေတာ္ အေနရခက္ဟန္တူပါတယ္။ သူ႔စာေတြ၊ သူ႔ေဖ့ဘုတ္ေတြမွာ ေတြ႔လာရတယ္။ အဲဒီမွာ သူ႔ target က မဘသလို အဖြဲ႔ေတြဆီ ေရာက္သြားတယ္။ ဟိုဖက္က အဆင့္မ႐ွိ အဓိပၸါယ္မ႐ွိ ေရးတာေတြကို လိုက္ေခ်ပလိုစိတ္ မ်ားသြားလို႔ နယ္လြန္သြားတာပါ။ မွန္ေသာ္လည္း မေျပာသင့္တ့ဲ ကိစၥေတြကို ေျပာမိကုန္တာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ့္အထင္ ေထာင္ေခ်ာက္ေတာင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
မေျပာခ်င္ေပမ့ဲ ပါးပါးေလးေတာ့ ေျပာရဦးမယ္။ ဆဒၵန္ဆင္မင္းအေၾကာင္းကေတာ့ ပံုျပင္လို႔ဘဲ သေဘာရလို႔ မေျပာလိုပါ။ က်န္အခ်က္ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား မဟုတ္တာေတာ့ အေသအခ်ာပါ။ ဒီအခ်က္ကို ဟာသလုပ္ၿပီး ေရးတာေတြ ေဖ့ဘုတ္ေပၚမွာ အမ်ားအျပား ေတြ႔ရေတာ့ ငရဲၾကီးကုန္မွာလဲ စိုးပါတယ္။ မွန္လို႔ မခံခ်င္စိတ္နဲ႔ ျပန္ေရးၾကယင္း ပိုပိုကဲလာတာေတြလဲ ေတြ႔ရလို႔ပါ။ ဘုရားကလဲ ေဟာခ့ဲပါတယ္။ မွန္ေသာ္လည္း အက်ိဳးမ႐ွိရင္ မေျပာပါနဲ႔တ့ဲ။
ခုလို ဗုဒၶဘာသာျခင္း ျဖစ္တာကို တျခားဘာသာေတြက ဟားစရာျဖစ္မွာကို ႏွစ္ဖက္စလံုး သတိထားေစခ်င္ပါတယ္။ ပညာ႐ွိ သတိျဖစ္ခဲလို႔ဘဲ သေဘာထားပါတယ္။ မွန္တာမွားတာ အပထားလို႔ ႏွစ္ဖက္ ႏိုင္ခ်င္ေဇာနဲ႔ ေျပာကာမွ ကိုယ္မထင္ထားတာေတြ ျဖစ္လာႏိုင္တာ လက္ေတြ႔ပါဘဲ။ တခ်ိဳ႕လူငယ္ေတြဆို ေတာ္ေတာ္ ႐ိုင္း႐ိုင္းစိုင္းစိုင္းကို ေရးလာၾကတာပါ။
ဆရာထင္ကေတာ့ သေဘာေပါက္ၿပီး ဆရာေတာ္ေတြရဲ႕ ၾသ၀ါဒကို ခံယူတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဆရာ့အေနနဲ႔ ဒီအေၾကာင္းကို ျဖတ္ၿပီး ေရးေနက်ေလးေတြဘဲ ဆက္ေရးေစခ်င္ပါတယ္။ သံသရာဆိုတာ အေသအခ်ာ႐ွိတာမို႔ ဘာသာေရးကို ႏိုင္ငံေရးတို႔ တျခား မိမိ အာဏာရေရးတို႔မွာ အသံုးခ်ခ်င္သူေတြကေတာ့ မိမိစားရိတ္နဲ႔ မိမိဘဲလို႔ဘဲ ထင္မိပါတယ္။
ပံုမွန္လိုဆို ဆရာထင္လင္းဦးကို ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဘာမွ်ေျပာစရာမ႐ွိပါ။ အနည္းအပါး မွားတာေတြ႔ေတာင္ မေျပာခ်င္ပါ။ ခုေတာ့ ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ ႏိႈင္းမိတာေလး ေျပာခ်င္တယ္။ ဆရာလဲ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ တသေဘာထဲျဖစ္မွာပါလို႔ ယံုၾကည္လို႔ပါ။ ကန္ေတာ့ပါ ဆရာ။
" ကြၽန္ေတာ္ ဗုဒၶဘာသာကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္တာ ဗုဒၶရဲ႕ အဆံုးအမကို သေဘာက်လို႔ပါ။ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာရယင္ ဘ၀ဆိုတာ ႐ွိေနေသးသ၍ အိုနာေသေဘး ၾကံဳေနၾကရမယ္။ ဘ၀ကိုျဖတ္ဖို႔ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း က်င့္ဖို႔ တနည္းသာ႐ွိတယ္ဆိုတ့ဲ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီကို သေဘာက် ယံုၾကည္လို႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶ ရဲ႕ အမည္၊ မိဘမ်ိဳး႐ိုး၊ လူမ်ိဳး၊ ႐ုပ္ရည္သြင္ျပင္ နဲ႔ ေမြးဖြားရာအရပ္တို႔နဲ႔ လားလားမ်ွ မဆိုင္ေၾကာင္းပါ " ခင္ဗ်ာ။
တူေသာအက်ိဳး ေပးၾကမွာပါ။
ဘုရားက ကုလားလူမ်ိဳးလို႔ ဘယ္သူေျပာလဲ သမိုင္းေၾကာင္းကို ေသခ်ာေလ့လာၿပီးမွ ေျပာၾကပါ သမိုင္းကို ေသခ်ာမသိရင္ ရမ္းမေျပာၾကပါနဲ႔ စာဖတ္သူေတြကို အယူအဆမွားေတြ လက္ခံသြားမိလိမ့္မယ္
ReplyDelete