(Unicode version)
လူ တို့ရဲ့ ထုံးစံအတိုင်း တဦးယောက်ထက် ပိုလာယင် အကြိုက်မတူနိုင်တော့ပါ။ လူများလာတော့ ပိုဆိုးတော့တာပေါ့။ လူတကိုယ် အကြိုက်တမျိုးကိုး။ သူ့ဖာသာ တယောက်ချင်းနေယင် မသိသာပေမ့ဲ အများနဲ့သက်ဆိုင်တ့ဲ ကိစ္စတွေကျတော့ ဘယ်သူ့အကြိုက်ကို လိုက်မလဲ ရွေးဖို့လိုလာပါတယ်။ ခေါင်းပန်းလှန်ပြီး ရွေးနိုင်သလို အများသဘောတူ မဲနဲ့လဲ ရွေးလို့ရပါတယ်။
အလွယ်ကူဆုံး မဲရွေးနည်းကတော့ ကိုယ်ကြိုက်တာ ကိုယ်မဲပေးကြ၊ အများဆုံး မဲပေးတာကို ရွေးချယ်ဖို့ပါဘဲ။ ရှေးယခင်ကတော့ ဖြစ်နိုင်ပါလိမ့်မယ်။ နှစ်ခုဘဲ ရွေးချယ်စရာဆိုယင် ရပါမယ်။ နောက်ပိုင်း စဉ်းစားဉာဏ်တွေ မြင့်လာတော့ ၊ ရွေးစရာတွေ နှစ်ခုထက် ပိုလာတော့ အဆင်မပြေတော့ပါ။ ပေးနေကျ ဥပမာက Aက ၄၀% ၊ Bက ၃၀% နဲ့ Cက ၃၀% ရယင် A ကို မကြိုက်သူ ၆၀% ရှိပေမ့ဲ Aကိုဘဲ ရွေးလိုက်ရပါတယ်။
ဒါကို မြင်လာတ့ဲ အခါကျတော့ ခုခေတ်စားလာတ့ဲ PRနည်းတွေ ခေတ်စားလာပါတယ်။ ၃ ၄ နည်းမက ရှိပါတယ်။ လွှတ်တော် ရွေးကောက်ပွဲ တွေမှာ အသုံးများပါတယ်။ တခါတည်း မဲပေးရပြီး ရလာတ့ဲ မဲအရေအတွက်ပေါ်မူတည်ပြီး ရွေးချယ်ပုံ ကွာသွားပါတယ်။ အလွယ်ဆုံးနည်းတောင် တော်တော်ရှုပ်ထွေးပါတယ်။ မဲတခါဘဲ ပေးရတော့ ကုန်ကျစားရိတ်တော့ သက်သာပါတယ်။
ကျွန်တော်က လွှတ်တော် ရွေးကောက်ပွဲ ကိုသာ ပြောချင်တာ မဟုတ်ပါ။ မဲ ပေးစံနစ်ကို ပြောချင်တာပါ။ နောက်တနည်းက အကြိမ်ကြိမ် မဲပေးရွေးရတ့ဲ စံနစ်ပါ။ တွေ့ဘူးသလောက် နှစ်မျိုး ထပ်ကွဲပါတယ်။ ပထမတမျိုးက ပထမအကြိမ် မဲပေးစဉ် ၅၀% ကျော်သူရှိယင် ပြတ်ပါတယ်။ မရှိယင် ထိပ်ဆုံးမဲရသူ နှစ်ဦးကိုဘဲ ဒုတိယ အကြိမ် မဲထပ်ပေးပြီး များသူနိုင်ပါ။
ဒုတိယတနည်းက ကမ္ဘာ့ဘောလုံးပွဲအိမ်ရှင်တို့ အိုလံပစ်ပြိုင်ပွဲအိမ်ရှင်တို့ ရွေးတာတွေ့ဘူးတာပါ။ နောက်ဆုံးဇကာတင် တွေကို မဲပေးကြပါတယ်။ မဲအနည်းဆုံးသူကို ပယ်ပြီး ထပ်မဲပေးရပါတယ်။ နောက်ဆုံးတဦးတည်း ကျန်သည်အထိပေါ့။ မဲက မပေးမနေရပါ။ လူနည်းတော့ ပြဿနာ မရှိဘူးပေါ့။ မိမိမဲပေးခ့ဲသူက ပြုတ်သွားယင် နောက်တဦးကို နောက်တကြိမ်မှာ စဉ်းစားရတော့မှာပါ။ တီဗီ မှာတော့ ကြည့်ကောင်းပါတယ်။
စကော့တလန်နဲ့ အင်္ဂလန် ခွဲရေးတွဲရေး မဲပေးကြတာကြည့်ပြီး စဉ်းစားမိတာပါ။ PR နဲ့ မဆိုင်ပါ။ မဲပေးတာ လွယ်လွယ်လေးလို့ ထင်ရပေမ့ဲ အသိဉာဏ်ရှိဖို့ အရမ်းအရေးကြီးပါတယ်။ စကော့တလန် မှာမို့ ဘာမှ ပြဿနာ ကြီးကြီးကျယ်ကျယ် မဖြစ်ပေမ့ဲ အရှေ့တိုင်းနိုင်ငံတွေမှာဆို ပြဿနာ စုံနေမှာပါ။ ဆွစ်ဇာလန်မှာဆို Taxi ကားတွေ ဘာအရောင်ထားသင့်သလဲကိုတောင် မဲပေးရွေးတယ် ကြားဘူးပါတယ်။ အရှေ့တိုင်း နိုင်ငံအများစုမှာတော့ တခုခုပေးလို့ ၊ ကြောက်လို့ မဲပေးတာတွေ အမြဲကြားနေရပါတယ်။အသိဉာဏ်ပွင့် ပညာတတ်ဖို့ လိုဦးမယ် ထင်ပါတယ်။
ရွှေမြန်မာတွေရော ဘယ်လိုလဲ။ ။
XxXxXx
(Zawgyi version)
လူ တို႔ရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း တဦးေယာက္ထက္ ပိုလာယင္ အႀကိဳက္မတူႏိုင္ေတာ့ပါ။ လူမ်ားလာေတာ့ ပိုဆိုးေတာ့တာေပါ့။ လူတကိုယ္ အႀကိဳက္တမ်ိဳးကိုး။ သူ႔ဖာသာ တေယာက္ခ်င္းေနယင္ မသိသာေပမ့ဲ အမ်ားနဲ႔သက္ဆိုင္တ့ဲ ကိစၥေတြက်ေတာ့ ဘယ္သူ႔အႀကိဳက္ကို လိုက္မလဲ ေရြးဖို႔လိုလာပါတယ္။ ေခါင္းပန္းလွန္ၿပီး ေရြးႏိုင္သလို အမ်ားသေဘာတူ မဲနဲ႔လဲ ေရြးလို႔ရပါတယ္။
အလြယ္ကူဆံုး မဲေရြးနည္းကေတာ့ ကိုယ္ႀကိဳက္တာ ကိုယ္မဲေပးၾက၊ အမ်ားဆံုး မဲေပးတာကို ေရြးခ်ယ္ဖို႔ပါဘဲ။ ေ႐ွးယခင္ကေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ႏွစ္ခုဘဲ ေရြးခ်ယ္စရာဆိုယင္ ရပါမယ္။ ေနာက္ပိုင္း စဥ္းစားဥာဏ္ေတြ ျမင့္လာေတာ့ ၊ ေရြးစရာေတြ ႏွစ္ခုထက္ ပိုလာေတာ့ အဆင္မေျပေတာ့ပါ။ ေပးေနက် ဥပမာက Aက ၄၀% ၊ Bက ၃၀% နဲ႔ Cက ၃၀% ရယင္ A ကို မႀကိဳက္သူ ၆၀% ႐ွိေပမ့ဲ Aကိုဘဲ ေရြးလိုက္ရပါတယ္။
ဒါကို ျမင္လာတ့ဲ အခါက်ေတာ့ ခုေခတ္စားလာတ့ဲ PRနည္းေတြ ေခတ္စားလာပါတယ္။ ၃ ၄ နည္းမက ႐ွိပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ေတြမွာ အသံုးမ်ားပါတယ္။ တခါတည္း မဲေပးရၿပီး ရလာတ့ဲ မဲအေရအတြက္ေပၚမူတည္ၿပီး ေရြးခ်ယ္ပံု ကြာသြားပါတယ္။ အလြယ္ဆံုးနည္းေတာင္ ေတာ္ေတာ္႐ႈပ္ေထြးပါတယ္။ မဲတခါဘဲ ေပးရေတာ့ ကုန္က်စားရိတ္ေတာ့ သက္သာပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္က လႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ကိုသာ ေျပာခ်င္တာ မဟုတ္ပါ။ မဲ ေပးစံနစ္ကို ေျပာခ်င္တာပါ။ ေနာက္တနည္းက အႀကိမ္ႀကိမ္ မဲေပးေရြးရတ့ဲ စံနစ္ပါ။ ေတြ႔ဘူးသေလာက္ ႏွစ္မ်ိဳး ထပ္ကြဲပါတယ္။ ပထမတမ်ိဳးက ပထမအႀကိမ္ မဲေပးစဥ္ ၅၀% ေက်ာ္သူ႐ွိယင္ ျပတ္ပါတယ္။ မ႐ွိယင္ ထိပ္ဆံုးမဲရသူ ႏွစ္ဦးကိုဘဲ ဒုတိယ အႀကိမ္ မဲထပ္ေပးၿပီး မ်ားသူႏိုင္ပါ။
ဒုတိယတနည္းက ကမာၻ႔ေဘာလံုးပြဲအိမ္႐ွင္တို႔ အိုလံပစ္ၿပိဳင္ပြဲအိမ္႐ွင္တို႔ ေရြးတာေတြ႔ဘူးတာပါ။ ေနာက္ဆံုးဇကာတင္ ေတြကို မဲေပးၾကပါတယ္။ မဲအနည္းဆံုးသူကို ပယ္ၿပီး ထပ္မဲေပးရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးတဦးတည္း က်န္သည္အထိေပါ့။ မဲက မေပးမေနရပါ။ လူနည္းေတာ့ ျပႆနာ မ႐ွိဘူးေပါ့။ မိမိမဲေပးခ့ဲသူက ျပဳတ္သြားယင္ ေနာက္တဦးကို ေနာက္တႀကိမ္မွာ စဥ္းစားရေတာ့မွာပါ။ တီဗီ မွာေတာ့ ၾကည့္ေကာင္းပါတယ္။
စေကာ့တလန္နဲ႔ အဂၤလန္ ခြဲေရးတြဲေရး မဲေပးၾကတာၾကည့္ၿပီး စဥ္းစားမိတာပါ။ PR နဲ႔ မဆိုင္ပါ။ မဲေပးတာ လြယ္လြယ္ေလးလို႔ ထင္ရေပမ့ဲ အသိဥာဏ္႐ွိဖို႔ အရမ္းအေရးႀကီးပါတယ္။ စေကာ့တလန္ မွာမို႔ ဘာမွ ျပႆနာ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ မျဖစ္ေပမ့ဲ အေ႐ွ႕တိုင္းႏိုင္ငံေတြမွာဆို ျပႆနာ စံုေနမွာပါ။ ဆြစ္ဇာလန္မွာဆို Taxi ကားေတြ ဘာအေရာင္ထားသင့္သလဲကိုေတာင္ မဲေပးေရြးတယ္ ၾကားဘူးပါတယ္။ အေ႐ွ႕တိုင္း ႏိုင္ငံအမ်ားစုမွာေတာ့ တခုခုေပးလို႔ ၊ ေၾကာက္လို႔ မဲေပးတာေတြ အျမဲၾကားေနရပါတယ္။အသိဥာဏ္ပြင့္ ပညာတတ္ဖို႔ လိုဦးမယ္ ထင္ပါတယ္။
ေရႊျမန္မာေတြေရာ ဘယ္လိုလဲ။ ။
လူ တို့ရဲ့ ထုံးစံအတိုင်း တဦးယောက်ထက် ပိုလာယင် အကြိုက်မတူနိုင်တော့ပါ။ လူများလာတော့ ပိုဆိုးတော့တာပေါ့။ လူတကိုယ် အကြိုက်တမျိုးကိုး။ သူ့ဖာသာ တယောက်ချင်းနေယင် မသိသာပေမ့ဲ အများနဲ့သက်ဆိုင်တ့ဲ ကိစ္စတွေကျတော့ ဘယ်သူ့အကြိုက်ကို လိုက်မလဲ ရွေးဖို့လိုလာပါတယ်။ ခေါင်းပန်းလှန်ပြီး ရွေးနိုင်သလို အများသဘောတူ မဲနဲ့လဲ ရွေးလို့ရပါတယ်။
အလွယ်ကူဆုံး မဲရွေးနည်းကတော့ ကိုယ်ကြိုက်တာ ကိုယ်မဲပေးကြ၊ အများဆုံး မဲပေးတာကို ရွေးချယ်ဖို့ပါဘဲ။ ရှေးယခင်ကတော့ ဖြစ်နိုင်ပါလိမ့်မယ်။ နှစ်ခုဘဲ ရွေးချယ်စရာဆိုယင် ရပါမယ်။ နောက်ပိုင်း စဉ်းစားဉာဏ်တွေ မြင့်လာတော့ ၊ ရွေးစရာတွေ နှစ်ခုထက် ပိုလာတော့ အဆင်မပြေတော့ပါ။ ပေးနေကျ ဥပမာက Aက ၄၀% ၊ Bက ၃၀% နဲ့ Cက ၃၀% ရယင် A ကို မကြိုက်သူ ၆၀% ရှိပေမ့ဲ Aကိုဘဲ ရွေးလိုက်ရပါတယ်။
ဒါကို မြင်လာတ့ဲ အခါကျတော့ ခုခေတ်စားလာတ့ဲ PRနည်းတွေ ခေတ်စားလာပါတယ်။ ၃ ၄ နည်းမက ရှိပါတယ်။ လွှတ်တော် ရွေးကောက်ပွဲ တွေမှာ အသုံးများပါတယ်။ တခါတည်း မဲပေးရပြီး ရလာတ့ဲ မဲအရေအတွက်ပေါ်မူတည်ပြီး ရွေးချယ်ပုံ ကွာသွားပါတယ်။ အလွယ်ဆုံးနည်းတောင် တော်တော်ရှုပ်ထွေးပါတယ်။ မဲတခါဘဲ ပေးရတော့ ကုန်ကျစားရိတ်တော့ သက်သာပါတယ်။
ကျွန်တော်က လွှတ်တော် ရွေးကောက်ပွဲ ကိုသာ ပြောချင်တာ မဟုတ်ပါ။ မဲ ပေးစံနစ်ကို ပြောချင်တာပါ။ နောက်တနည်းက အကြိမ်ကြိမ် မဲပေးရွေးရတ့ဲ စံနစ်ပါ။ တွေ့ဘူးသလောက် နှစ်မျိုး ထပ်ကွဲပါတယ်။ ပထမတမျိုးက ပထမအကြိမ် မဲပေးစဉ် ၅၀% ကျော်သူရှိယင် ပြတ်ပါတယ်။ မရှိယင် ထိပ်ဆုံးမဲရသူ နှစ်ဦးကိုဘဲ ဒုတိယ အကြိမ် မဲထပ်ပေးပြီး များသူနိုင်ပါ။
ဒုတိယတနည်းက ကမ္ဘာ့ဘောလုံးပွဲအိမ်ရှင်တို့ အိုလံပစ်ပြိုင်ပွဲအိမ်ရှင်တို့ ရွေးတာတွေ့ဘူးတာပါ။ နောက်ဆုံးဇကာတင် တွေကို မဲပေးကြပါတယ်။ မဲအနည်းဆုံးသူကို ပယ်ပြီး ထပ်မဲပေးရပါတယ်။ နောက်ဆုံးတဦးတည်း ကျန်သည်အထိပေါ့။ မဲက မပေးမနေရပါ။ လူနည်းတော့ ပြဿနာ မရှိဘူးပေါ့။ မိမိမဲပေးခ့ဲသူက ပြုတ်သွားယင် နောက်တဦးကို နောက်တကြိမ်မှာ စဉ်းစားရတော့မှာပါ။ တီဗီ မှာတော့ ကြည့်ကောင်းပါတယ်။
စကော့တလန်နဲ့ အင်္ဂလန် ခွဲရေးတွဲရေး မဲပေးကြတာကြည့်ပြီး စဉ်းစားမိတာပါ။ PR နဲ့ မဆိုင်ပါ။ မဲပေးတာ လွယ်လွယ်လေးလို့ ထင်ရပေမ့ဲ အသိဉာဏ်ရှိဖို့ အရမ်းအရေးကြီးပါတယ်။ စကော့တလန် မှာမို့ ဘာမှ ပြဿနာ ကြီးကြီးကျယ်ကျယ် မဖြစ်ပေမ့ဲ အရှေ့တိုင်းနိုင်ငံတွေမှာဆို ပြဿနာ စုံနေမှာပါ။ ဆွစ်ဇာလန်မှာဆို Taxi ကားတွေ ဘာအရောင်ထားသင့်သလဲကိုတောင် မဲပေးရွေးတယ် ကြားဘူးပါတယ်။ အရှေ့တိုင်း နိုင်ငံအများစုမှာတော့ တခုခုပေးလို့ ၊ ကြောက်လို့ မဲပေးတာတွေ အမြဲကြားနေရပါတယ်။အသိဉာဏ်ပွင့် ပညာတတ်ဖို့ လိုဦးမယ် ထင်ပါတယ်။
ရွှေမြန်မာတွေရော ဘယ်လိုလဲ။ ။
XxXxXx
(Zawgyi version)
လူ တို႔ရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း တဦးေယာက္ထက္ ပိုလာယင္ အႀကိဳက္မတူႏိုင္ေတာ့ပါ။ လူမ်ားလာေတာ့ ပိုဆိုးေတာ့တာေပါ့။ လူတကိုယ္ အႀကိဳက္တမ်ိဳးကိုး။ သူ႔ဖာသာ တေယာက္ခ်င္းေနယင္ မသိသာေပမ့ဲ အမ်ားနဲ႔သက္ဆိုင္တ့ဲ ကိစၥေတြက်ေတာ့ ဘယ္သူ႔အႀကိဳက္ကို လိုက္မလဲ ေရြးဖို႔လိုလာပါတယ္။ ေခါင္းပန္းလွန္ၿပီး ေရြးႏိုင္သလို အမ်ားသေဘာတူ မဲနဲ႔လဲ ေရြးလို႔ရပါတယ္။
အလြယ္ကူဆံုး မဲေရြးနည္းကေတာ့ ကိုယ္ႀကိဳက္တာ ကိုယ္မဲေပးၾက၊ အမ်ားဆံုး မဲေပးတာကို ေရြးခ်ယ္ဖို႔ပါဘဲ။ ေ႐ွးယခင္ကေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ႏွစ္ခုဘဲ ေရြးခ်ယ္စရာဆိုယင္ ရပါမယ္။ ေနာက္ပိုင္း စဥ္းစားဥာဏ္ေတြ ျမင့္လာေတာ့ ၊ ေရြးစရာေတြ ႏွစ္ခုထက္ ပိုလာေတာ့ အဆင္မေျပေတာ့ပါ။ ေပးေနက် ဥပမာက Aက ၄၀% ၊ Bက ၃၀% နဲ႔ Cက ၃၀% ရယင္ A ကို မႀကိဳက္သူ ၆၀% ႐ွိေပမ့ဲ Aကိုဘဲ ေရြးလိုက္ရပါတယ္။
ဒါကို ျမင္လာတ့ဲ အခါက်ေတာ့ ခုေခတ္စားလာတ့ဲ PRနည္းေတြ ေခတ္စားလာပါတယ္။ ၃ ၄ နည္းမက ႐ွိပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ေတြမွာ အသံုးမ်ားပါတယ္။ တခါတည္း မဲေပးရၿပီး ရလာတ့ဲ မဲအေရအတြက္ေပၚမူတည္ၿပီး ေရြးခ်ယ္ပံု ကြာသြားပါတယ္။ အလြယ္ဆံုးနည္းေတာင္ ေတာ္ေတာ္႐ႈပ္ေထြးပါတယ္။ မဲတခါဘဲ ေပးရေတာ့ ကုန္က်စားရိတ္ေတာ့ သက္သာပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္က လႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ကိုသာ ေျပာခ်င္တာ မဟုတ္ပါ။ မဲ ေပးစံနစ္ကို ေျပာခ်င္တာပါ။ ေနာက္တနည္းက အႀကိမ္ႀကိမ္ မဲေပးေရြးရတ့ဲ စံနစ္ပါ။ ေတြ႔ဘူးသေလာက္ ႏွစ္မ်ိဳး ထပ္ကြဲပါတယ္။ ပထမတမ်ိဳးက ပထမအႀကိမ္ မဲေပးစဥ္ ၅၀% ေက်ာ္သူ႐ွိယင္ ျပတ္ပါတယ္။ မ႐ွိယင္ ထိပ္ဆံုးမဲရသူ ႏွစ္ဦးကိုဘဲ ဒုတိယ အႀကိမ္ မဲထပ္ေပးၿပီး မ်ားသူႏိုင္ပါ။
ဒုတိယတနည္းက ကမာၻ႔ေဘာလံုးပြဲအိမ္႐ွင္တို႔ အိုလံပစ္ၿပိဳင္ပြဲအိမ္႐ွင္တို႔ ေရြးတာေတြ႔ဘူးတာပါ။ ေနာက္ဆံုးဇကာတင္ ေတြကို မဲေပးၾကပါတယ္။ မဲအနည္းဆံုးသူကို ပယ္ၿပီး ထပ္မဲေပးရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးတဦးတည္း က်န္သည္အထိေပါ့။ မဲက မေပးမေနရပါ။ လူနည္းေတာ့ ျပႆနာ မ႐ွိဘူးေပါ့။ မိမိမဲေပးခ့ဲသူက ျပဳတ္သြားယင္ ေနာက္တဦးကို ေနာက္တႀကိမ္မွာ စဥ္းစားရေတာ့မွာပါ။ တီဗီ မွာေတာ့ ၾကည့္ေကာင္းပါတယ္။
စေကာ့တလန္နဲ႔ အဂၤလန္ ခြဲေရးတြဲေရး မဲေပးၾကတာၾကည့္ၿပီး စဥ္းစားမိတာပါ။ PR နဲ႔ မဆိုင္ပါ။ မဲေပးတာ လြယ္လြယ္ေလးလို႔ ထင္ရေပမ့ဲ အသိဥာဏ္႐ွိဖို႔ အရမ္းအေရးႀကီးပါတယ္။ စေကာ့တလန္ မွာမို႔ ဘာမွ ျပႆနာ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ မျဖစ္ေပမ့ဲ အေ႐ွ႕တိုင္းႏိုင္ငံေတြမွာဆို ျပႆနာ စံုေနမွာပါ။ ဆြစ္ဇာလန္မွာဆို Taxi ကားေတြ ဘာအေရာင္ထားသင့္သလဲကိုေတာင္ မဲေပးေရြးတယ္ ၾကားဘူးပါတယ္။ အေ႐ွ႕တိုင္း ႏိုင္ငံအမ်ားစုမွာေတာ့ တခုခုေပးလို႔ ၊ ေၾကာက္လို႔ မဲေပးတာေတြ အျမဲၾကားေနရပါတယ္။အသိဥာဏ္ပြင့္ ပညာတတ္ဖို႔ လိုဦးမယ္ ထင္ပါတယ္။
ေရႊျမန္မာေတြေရာ ဘယ္လိုလဲ။ ။
No comments:
Post a Comment
Thank you.