(Unicode version)
ခုအချိန် ပေါ်ပြူလာ အဖြစ်ဆုံး သတင်းကတော့ ဓမ္မာစေတီ ခေါင်းလောင်းကြီး ဆယ်ဖို့ ကြိုးစားနေတ့ဲ သတင်းပါ။ သတင်းစာအချို့၊ အထူးသဖြင့် စံတော်ချိန် သတင်းစာဟာ သတင်းတွေတင်မက ဆောင်းပါးတွေ အင်တာဗျုးတွေ ဆက်တိုက်ဖော်ပြနေပြီး အင်မတန် ရောင်းကောင်းနေပါတယ်။ စ ဆယ်ပြီး ရက်နဲနဲကြာလာလို့ သတင်းအီနေတုံး ခေါင်းလောင်းကြီး ကိုတွေ့ပြီလို့ ဦးဆောင်ဆယ်နေသူ ဦးစံလင်း လက်မှတ်ထိုး ထုတ်ပြန်လိုက်တော့ အရှိန်ပြန်ရလာပါတယ်။
ကျွန်တော့်ရဲ့ အမြင်ကို ပြောချင်လာပါတယ်။ သဘောထား မတူသူတွေကို ဆောရီး ပါလို့ စောစီးစွာ ပြောထားပါရစေ။ သဘာ၀လွန်ဖြစ်ရပ်တွေကို ကျွန်တော် နားမလည်တ့ဲအတွက်တော့ မေ၀ဖန်လိုပါ။ ခု ကိစ္စမှာ အဲဒီအကြောင်းက အရမ်းအားကောင်းနေလို့ပါ။ သိထားသော အချက်အလက်များကိုဘဲ ပြောချင်ပါတယ်။
ပထမဆုံး ခေါင်းလောင်းကြီး ရှိမရှိက စရပါလိမ့်မယ်။ ပညာရှင်အဆင့် ဆွေးနွေးပွဲတွေတောင် လုပ်ထားပြီးတာ ခု ပေါ်ထွက်လာတ့ဲ သတင်းတွေမှာ တွေ့ရပါတယ်။ ဒီခေါင်းလောင်းကြီး အစပြုကတည်းက မကောင်းခ့ဲပါဘူး။ ဘုရင်က လူဦးရေ သိချင်လို့ သန်းခေါင်စာရင်း ကောက်ခိုင်းတာ အမတ်တွေက တအိမ် ကြေးပြားတပြား ကောက်ခ့ဲပါတယ်။ အဲဒါကို ဘုရင်ကသိတော့ ပြန်ပေးစေရာ ပြည်သူပြည်သားတွေက ပြန်မယူတော့လို့ ကြေးခေါင်းလောင်းကြီး သွန်လုပ်လှူဒါန်း ခ့ဲတာပါတ့ဲ။
ဒီမှာ ဇတ်လမ်းတခု စ ပါတယ်။ ဒီခေါင်းလောင်းကြီး အလေးချိန်က ပိဿာ တသိန်းရှစ်သောင်းပါတ့ဲ။ ခုခေတ် ကျွန်တော်တို့သိတ့ဲ အလေးချိန်နဲ့ဆို ကျပ်သား တဆယ့်ရှစ်သန်း ရှိပါတယ်။ တအိမ်စီက လှူလိုက်ရတ့ဲ ကြေးပြားကို တကျပ်သားနဲ့ တွက်ယင် အဲဒီ ခေတ်က အိမ်ပေါင်း ၁၈သန်း မရှိတာ အသေအချာပါ။ တအိမ် လူလေးယောက်နှုံးနဲ့ တွက်ယင်သော်၄င်း၊ လှူကြသော ကြေးပြားသည် တကျပ်သားထက် ရော့လျှင်သော်၄င်း ကြေးအလေးချိန် တော်တော်လျော့သွားတော့မှာပါ။ ၁၈ ဂဏန်းကိုမှ ကြိုက်ကြတယ်ဆိုယင် ထိုခေတ်လူဦးရေနဲ့ ချင့်ချိန်တွက်ကြည့်ယင် ကြေးပိဿာ ၁၈၀၀ရှိ ခေါင်းလောင်းဘဲ ဖြစ်ပါလိမ့်မယ်။ သုံးတန်လောက်ပေါ့။
ဒုတိယ အချက်က တန်သုံးရာအလေးချိန်ရှိတ့ဲ ခေါင်းလောင်းကြီးကို ရွှေတိဂုံ ကုန်းတော်ပေါ် ဘယ်လိုတင်ခ့ဲကြပါသလဲ။ ပဲခူးကနေ ဒဂုံအထိကတော့ မြစ်တလျှောက်သယ်တယ်ဘဲ ထားပါတယ်။ တော်တော် မလွယ်တာပါ။ ကုန်းတော်ဟာ တော်တော် မတ်ပါတယ်။ ဒါတောင် ကုန်းတော်ရင်းအထိ ရေလမ်းပေါက်ရပါဦးမယ်။ ဖောင်ပေါ်တင် သယ်တာပေါ့လို့ အလွယ်မပြောစေချင်ပါ။ တန်သုံးရာ ရေပေါ်ပေါ်ဖို့ ဖောင်တော်တော်ကြီးကြီး လိုမှာဖြစ်ပြီး အဲဒီဖောင်ကြီးကြီးကြီး ကုန်းတော်ရင်းအထိ ရောက်ဖို့ တော်တော်ကျယ်တ့ဲ မြစ်တစင်းလောက် လိုပါလိမ့်မယ်။ တော်ရုံအကျယ်ရှိ ချောင်းလောက်နဲ့ မရနိုင်ပါ။ အဲဒီအချက်ကို "မည်သို့လုပ်လိုက်သည် မသိ၊ ကုန်းတော်ပေါ် ရောက်သွားလေ၏" ဆိုပြီး သဘာ၀လွန်ဖြစ်သွားယင်တော့ မပြောတတ်ပါ။
နောက်ဆုံးတချက်က အဲဒီခေါင်းလောင်းကြီးကို လက်နက်ခဲယမ်း အဖြစ်အသုံးပြုမ့ဲ ငဇင်ကာက ဒီအတိုင်း ခက်ခက်ခဲခဲ ဒဂုံကနေ သံလျှင်အထိ သယ်ပါ့မလား ဆိုတာပါဘဲ။ စစ်နိုင်တုံး ခဏလေး အချိန်ကမရှိ၊ အရည်ကြိုပစ်မ့ဲဟာကြီးကို အကောင်းအတိုင်း ဒီမြစ်၀ကြီးကို ဖြတ်ပြီး သယ်တာ တော်တော်ညံ့တ့ဲ ငဇင်ကာ ဖြစ်နေတယ်။ ခေါင်းလောင်းလိုဟာမျိုးဟာ နှုတ်ခမ်းဖဲ့ဘို့ အင်မတန်လွယ်တာဘဲ။ ဖ့ဲဖ့ဲပြီး အပိုင်းအစ တွေဘဲ သယ်သွားမှာပေါ့။ တန်သုံးရာ ကြေးခေါင်းလောင်းကြီးဆိုတော့ သယ်ဖို့ မလွယ်ဘူးလေ၊ သုံးတန်လောက် ခေါင်းလောင်း ဆိုယင်တော့ အလုံးလိုက် သယ်ချင်သယ်မှာပေါ့။ ဒါတော့ သဘာ၀လွန် ဖြစ်ရပ်နဲ့ မဆိုင်ဘူးလေ။
ကြားနေရတ့ဲ နဂါးတွေ နတ်တွေ ကိစ္စ ကတော့ လုံး၀ကို မသိလို့ မပြောနိုင်ပါ။ ဒါဖြင့် ခေါင်းလောင်းကြီးကို မတွေ့စေချင်ဘူးလားဆို၊ တွေ့စေချင်ပါသည်။ တွေ့တာမှ ကမ္ဘာ့ စံချိန်တင်အောင် တန်သုံးရာ ခေါင်းလောင်းကြီး ကိုတွေ့စေချင်တာပါ။ ဒါကြီးကို ဒီခေတ်တော့ ကုန်းတော်ပေါ် တင်နိုင်မှာပါ။ ကမ္ဘာလှည့် ခရီးသွားတွေကို ရှေးမြန်မာတွေ (မွန်လူမျိုးလဲ မြန်မာပါဘဲ ) ဒါမျုးိကြီးကို လွန်ခ့ဲတ့ဲ နှစ်ခြောက်ရာလား မသိ၊ အဲဒီ ကတည်းက လုပ်နိုင်နေပြီ။ ခုခေတ် မြန်မာ တွေကလဲ ပြန်ရှာနိုင်ပြီဆိုပြီးကို ပြစားရမှာပါ။ ဂုဏ်ယူစရာပါ။
နောက်ဆုံး ပြောချင်တာကတော့ ခေါင်းလောင်းကြီးကို ပြန်တွေ့ယင် သွားကြည့်ကြပါ။ ဒါပေမ့ဲ ပူဇော် ကန်တော့ဖို့တော့ လိုမယ် မထင်ပါ။ လက်ရှိ ရွှေတိဂုံ ဘုရားပေါ်က သမိုင်း၀င် ခေါင်းလောင်းနှစ်လုံးကိုလဲ ဘယ်သူမှ ကန်တော့တာ မတွေ့မိပါ။ ကမ္ဘာ့ အကြီးဆုံး ချိတ်ဆွဲထားနိုင်သော ခေါင်းလောင်း ဖြစ်တ့ဲ မင်းကွန်းခေါင်းလောင်းကြီးကိုလဲ ပူဇော်တာ မတွေ့ဘူးပါ။ ဒီတော့ သွားကြည့်ကြပါ၊ ပူဇော်ကန်တော့စရာ မလိုပါ။ အဲ... ခွင့်ပြုလျှင်တော့ ခေါင်းလောင်းထိုး သက်ဆိုင်သူများကို အမျှေ၀ခ့ဲကြပါကုန်။ ။
XxXxXx
(Zawgyi version)
ခုအခ်ိန္ ေပၚျပဴလာ အျဖစ္ဆံုး သတင္းကေတာ့ ဓမၼာေစတီ ေခါင္းေလာင္းႀကီး ဆယ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတ့ဲ သတင္းပါ။ သတင္းစာအခ်ိဳ႕၊ အထူးသျဖင့္ စံေတာ္ခ်ိန္ သတင္းစာဟာ သတင္းေတြတင္မက ေဆာင္းပါးေတြ အင္တာဗ်ဳးေတြ ဆက္တိုက္ေဖာ္ျပေနၿပီး အင္မတန္ ေရာင္းေကာင္းေနပါတယ္။ စ ဆယ္ၿပီး ရက္နဲနဲၾကာလာလို႔ သတင္းအီေနတံုး ေခါင္းေလာင္းႀကီး ကိုေတြ႔ၿပီလို႔ ဦးေဆာင္ဆယ္ေနသူ ဦးစံလင္း လက္မွတ္ထိုး ထုတ္ျပန္လိုက္ေတာ့ အ႐ွိန္ျပန္ရလာပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ အျမင္ကို ေျပာခ်င္လာပါတယ္။ သေဘာထား မတူသူေတြကို ေဆာရီး ပါလို႔ ေစာစီးစြာ ေျပာထားပါရေစ။ သဘာ၀လြန္ျဖစ္ရပ္ေတြကို ကြၽန္ေတာ္ နားမလည္တ့ဲအတြက္ေတာ့ မေ၀ဖန္လိုပါ။ ခု ကိစၥမွာ အဲဒီအေၾကာင္းက အရမ္းအားေကာင္းေနလို႔ပါ။ သိထားေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကိုဘဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ပထမဆံုး ေခါင္းေလာင္းႀကီး ႐ွိမ႐ွိက စရပါလိမ့္မယ္။ ပညာ႐ွင္အဆင့္ ေဆြးေႏြးပြဲေတြေတာင္ လုပ္ထားၿပီးတာ ခု ေပၚထြက္လာတ့ဲ သတင္းေတြမွာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီေခါင္းေလာင္းႀကီး အစျပဳကတည္းက မေကာင္းခ့ဲပါဘူး။ ဘုရင္က လူဦးေရ သိခ်င္လို႔ သန္းေခါင္စာရင္း ေကာက္ခိုင္းတာ အမတ္ေတြက တအိမ္ ေၾကးျပားတျပား ေကာက္ခ့ဲပါတယ္။ အဲဒါကို ဘုရင္ကသိေတာ့ ျပန္ေပးေစရာ ျပည္သူျပည္သားေတြက ျပန္မယူေတာ့လို႔ ေၾကးေခါင္းေလာင္းႀကီး သြန္လုပ္လႉဒါန္း ခ့ဲတာပါတ့ဲ။
ဒီမွာ ဇတ္လမ္းတခု စ ပါတယ္။ ဒီေခါင္းေလာင္းႀကီး အေလးခ်ိန္က ပိႆာ တသိန္း႐ွစ္ေသာင္းပါတ့ဲ။ ခုေခတ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔သိတ့ဲ အေလးခ်ိန္နဲ႔ဆို က်ပ္သား တဆယ့္႐ွစ္သန္း ႐ွိပါတယ္။ တအိမ္စီက လႉလိုက္ရတ့ဲ ေၾကးျပားကို တက်ပ္သားနဲ႔ တြက္ယင္ အဲဒီ ေခတ္က အိမ္ေပါင္း ၁၈သန္း မ႐ွိတာ အေသအခ်ာပါ။ တအိမ္ လူေလးေယာက္ႏွံုးနဲ႔ တြက္ယင္ေသာ္၄င္း၊ လႉၾကေသာ ေၾကးျပားသည္ တက်ပ္သားထက္ ေရာ့လ်ွင္ေသာ္၄င္း ေၾကးအေလးခ်ိန္ ေတာ္ေတာ္ေလ်ာ့သြားေတာ့မွာပါ။ ၁၈ ဂဏန္းကိုမွ ႀကိဳက္ၾကတယ္ဆိုယင္ ထိုေခတ္လူဦးေရနဲ႔ ခ်င့္ခ်ိန္တြက္ၾကည့္ယင္ ေၾကးပိႆာ ၁၈၀၀႐ွိ ေခါင္းေလာင္းဘဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ သံုးတန္ေလာက္ေပါ့။
ဒုတိယ အခ်က္က တန္သံုးရာအေလးခ်ိန္႐ွိတ့ဲ ေခါင္းေလာင္းႀကီးကို ေရႊတိဂံု ကုန္းေတာ္ေပၚ ဘယ္လိုတင္ခ့ဲၾကပါသလဲ။ ပဲခူးကေန ဒဂံုအထိကေတာ့ ျမစ္တေလွ်ာက္သယ္တယ္ဘဲ ထားပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ မလြယ္တာပါ။ ကုန္းေတာ္ဟာ ေတာ္ေတာ္ မတ္ပါတယ္။ ဒါေတာင္ ကုန္းေတာ္ရင္းအထိ ေရလမ္းေပါက္ရပါဦးမယ္။ ေဖာင္ေပၚတင္ သယ္တာေပါ့လို႔ အလြယ္မေျပာေစခ်င္ပါ။ တန္သံုးရာ ေရေပၚေပၚဖို႔ ေဖာင္ေတာ္ေတာ္ႀကီးႀကီး လိုမွာျဖစ္ၿပီး အဲဒီေဖာင္ႀကီးႀကီးႀကီး ကုန္းေတာ္ရင္းအထိ ေရာက္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္က်ယ္တ့ဲ ျမစ္တစင္းေလာက္ လိုပါလိမ့္မယ္။ ေတာ္ရံုအက်ယ္႐ွိ ေခ်ာင္းေလာက္နဲ႔ မရႏိုင္ပါ။ အဲဒီအခ်က္ကို "မည္သို႔လုပ္လိုက္သည္ မသိ၊ ကုန္းေတာ္ေပၚ ေရာက္သြားေလ၏" ဆိုၿပီး သဘာ၀လြန္ျဖစ္သြားယင္ေတာ့ မေျပာတတ္ပါ။
ေနာက္ဆံုးတခ်က္က အဲဒီေခါင္းေလာင္းႀကီးကို လက္နက္ခဲယမ္း အျဖစ္အသံုးျပဳမ့ဲ ငဇင္ကာက ဒီအတိုင္း ခက္ခက္ခဲခဲ ဒဂံုကေန သံလွ်င္အထိ သယ္ပါ့မလား ဆိုတာပါဘဲ။ စစ္ႏိုင္တံုး ခဏေလး အခ်ိန္ကမ႐ွိ၊ အရည္ႀကိဳပစ္မ့ဲဟာႀကီးကို အေကာင္းအတိုင္း ဒီျမစ္၀ႀကီးကို ျဖတ္ၿပီး သယ္တာ ေတာ္ေတာ္ညံ့တ့ဲ ငဇင္ကာ ျဖစ္ေနတယ္။ ေခါင္းေလာင္းလိုဟာမ်ိဳးဟာ ႏႈတ္ခမ္းဖဲ့ဘို႔ အင္မတန္လြယ္တာဘဲ။ ဖ့ဲဖ့ဲၿပီး အပိုင္းအစ ေတြဘဲ သယ္သြားမွာေပါ့။ တန္သံုးရာ ေၾကးေခါင္းေလာင္းႀကီးဆိုေတာ့ သယ္ဖို႔ မလြယ္ဘူးေလ၊ သံုးတန္ေလာက္ ေခါင္းေလာင္း ဆိုယင္ေတာ့ အလုံးလိုက္ သယ္ခ်င္သယ္မွာေပါ့။ ဒါေတာ့ သဘာ၀လြန္ ျဖစ္ရပ္နဲ႔ မဆိုင္ဘူးေလ။
ၾကားေနရတ့ဲ နဂါးေတြ နတ္ေတြ ကိစၥ ကေတာ့ လံုး၀ကို မသိလို႔ မေျပာႏိုင္ပါ။ ဒါျဖင့္ ေခါင္းေလာင္းႀကီးကို မေတြ႔ေစခ်င္ဘူးလားဆို၊ ေတြ႔ေစခ်င္ပါသည္။ ေတြ႔တာမွ ကမာၻ႔ စံခ်ိန္တင္ေအာင္ တန္သံုးရာ ေခါင္းေလာင္းႀကီး ကိုေတြ႔ေစခ်င္တာပါ။ ဒါႀကီးကို ဒီေခတ္ေတာ့ ကုန္းေတာ္ေပၚ တင္ႏိုင္မွာပါ။ ကမာၻလွည့္ ခရီးသြားေတြကို ေ႐ွးျမန္မာေတြ (မြန္လူမ်ိဳးလဲ ျမန္မာပါဘဲ ) ဒါမ်ဳးိႀကီးကို လြန္ခ့ဲတ့ဲ ႏွစ္ေျခာက္ရာလား မသိ၊ အဲဒီ ကတည္းက လုပ္ႏိုင္ေနၿပီ။ ခုေခတ္ ျမန္မာ ေတြကလဲ ျပန္႐ွာႏိုင္ၿပီဆိုၿပီးကို ျပစားရမွာပါ။ ဂုဏ္ယူစရာပါ။
ေနာက္ဆံုး ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ေခါင္းေလာင္းႀကီးကို ျပန္ေတြ႔ယင္ သြားၾကည့္ၾကပါ။ ဒါေပမ့ဲ ပူေဇာ္ ကန္ေတာ့ဖို႔ေတာ့ လိုမယ္ မထင္ပါ။ လက္႐ွိ ေရႊတိဂံု ဘုရားေပၚက သမိုင္း၀င္ ေခါင္းေလာင္းႏွစ္လံုးကိုလဲ ဘယ္သူမွ ကန္ေတာ့တာ မေတြ႔မိပါ။ ကမာၻ႔ အႀကီးဆံုး ခ်ိတ္ဆြဲထားႏိုင္ေသာ ေခါင္းေလာင္း ျဖစ္တ့ဲ မင္းကြန္းေခါင္းေလာင္းႀကီးကိုလဲ ပူေဇာ္တာ မေတြ႔ဘူးပါ။ ဒီေတာ့ သြားၾကည့္ၾကပါ၊ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့စရာ မလိုပါ။ အဲ... ခြင့္ျပဳလွ်င္ေတာ့ ေခါင္းေလာင္းထိုး သက္ဆိုင္သူမ်ားကို အမွ်ေ၀ခ့ဲၾကပါကုန္။ ။
ခုအချိန် ပေါ်ပြူလာ အဖြစ်ဆုံး သတင်းကတော့ ဓမ္မာစေတီ ခေါင်းလောင်းကြီး ဆယ်ဖို့ ကြိုးစားနေတ့ဲ သတင်းပါ။ သတင်းစာအချို့၊ အထူးသဖြင့် စံတော်ချိန် သတင်းစာဟာ သတင်းတွေတင်မက ဆောင်းပါးတွေ အင်တာဗျုးတွေ ဆက်တိုက်ဖော်ပြနေပြီး အင်မတန် ရောင်းကောင်းနေပါတယ်။ စ ဆယ်ပြီး ရက်နဲနဲကြာလာလို့ သတင်းအီနေတုံး ခေါင်းလောင်းကြီး ကိုတွေ့ပြီလို့ ဦးဆောင်ဆယ်နေသူ ဦးစံလင်း လက်မှတ်ထိုး ထုတ်ပြန်လိုက်တော့ အရှိန်ပြန်ရလာပါတယ်။
ကျွန်တော့်ရဲ့ အမြင်ကို ပြောချင်လာပါတယ်။ သဘောထား မတူသူတွေကို ဆောရီး ပါလို့ စောစီးစွာ ပြောထားပါရစေ။ သဘာ၀လွန်ဖြစ်ရပ်တွေကို ကျွန်တော် နားမလည်တ့ဲအတွက်တော့ မေ၀ဖန်လိုပါ။ ခု ကိစ္စမှာ အဲဒီအကြောင်းက အရမ်းအားကောင်းနေလို့ပါ။ သိထားသော အချက်အလက်များကိုဘဲ ပြောချင်ပါတယ်။
ပထမဆုံး ခေါင်းလောင်းကြီး ရှိမရှိက စရပါလိမ့်မယ်။ ပညာရှင်အဆင့် ဆွေးနွေးပွဲတွေတောင် လုပ်ထားပြီးတာ ခု ပေါ်ထွက်လာတ့ဲ သတင်းတွေမှာ တွေ့ရပါတယ်။ ဒီခေါင်းလောင်းကြီး အစပြုကတည်းက မကောင်းခ့ဲပါဘူး။ ဘုရင်က လူဦးရေ သိချင်လို့ သန်းခေါင်စာရင်း ကောက်ခိုင်းတာ အမတ်တွေက တအိမ် ကြေးပြားတပြား ကောက်ခ့ဲပါတယ်။ အဲဒါကို ဘုရင်ကသိတော့ ပြန်ပေးစေရာ ပြည်သူပြည်သားတွေက ပြန်မယူတော့လို့ ကြေးခေါင်းလောင်းကြီး သွန်လုပ်လှူဒါန်း ခ့ဲတာပါတ့ဲ။
ဒီမှာ ဇတ်လမ်းတခု စ ပါတယ်။ ဒီခေါင်းလောင်းကြီး အလေးချိန်က ပိဿာ တသိန်းရှစ်သောင်းပါတ့ဲ။ ခုခေတ် ကျွန်တော်တို့သိတ့ဲ အလေးချိန်နဲ့ဆို ကျပ်သား တဆယ့်ရှစ်သန်း ရှိပါတယ်။ တအိမ်စီက လှူလိုက်ရတ့ဲ ကြေးပြားကို တကျပ်သားနဲ့ တွက်ယင် အဲဒီ ခေတ်က အိမ်ပေါင်း ၁၈သန်း မရှိတာ အသေအချာပါ။ တအိမ် လူလေးယောက်နှုံးနဲ့ တွက်ယင်သော်၄င်း၊ လှူကြသော ကြေးပြားသည် တကျပ်သားထက် ရော့လျှင်သော်၄င်း ကြေးအလေးချိန် တော်တော်လျော့သွားတော့မှာပါ။ ၁၈ ဂဏန်းကိုမှ ကြိုက်ကြတယ်ဆိုယင် ထိုခေတ်လူဦးရေနဲ့ ချင့်ချိန်တွက်ကြည့်ယင် ကြေးပိဿာ ၁၈၀၀ရှိ ခေါင်းလောင်းဘဲ ဖြစ်ပါလိမ့်မယ်။ သုံးတန်လောက်ပေါ့။
ဒုတိယ အချက်က တန်သုံးရာအလေးချိန်ရှိတ့ဲ ခေါင်းလောင်းကြီးကို ရွှေတိဂုံ ကုန်းတော်ပေါ် ဘယ်လိုတင်ခ့ဲကြပါသလဲ။ ပဲခူးကနေ ဒဂုံအထိကတော့ မြစ်တလျှောက်သယ်တယ်ဘဲ ထားပါတယ်။ တော်တော် မလွယ်တာပါ။ ကုန်းတော်ဟာ တော်တော် မတ်ပါတယ်။ ဒါတောင် ကုန်းတော်ရင်းအထိ ရေလမ်းပေါက်ရပါဦးမယ်။ ဖောင်ပေါ်တင် သယ်တာပေါ့လို့ အလွယ်မပြောစေချင်ပါ။ တန်သုံးရာ ရေပေါ်ပေါ်ဖို့ ဖောင်တော်တော်ကြီးကြီး လိုမှာဖြစ်ပြီး အဲဒီဖောင်ကြီးကြီးကြီး ကုန်းတော်ရင်းအထိ ရောက်ဖို့ တော်တော်ကျယ်တ့ဲ မြစ်တစင်းလောက် လိုပါလိမ့်မယ်။ တော်ရုံအကျယ်ရှိ ချောင်းလောက်နဲ့ မရနိုင်ပါ။ အဲဒီအချက်ကို "မည်သို့လုပ်လိုက်သည် မသိ၊ ကုန်းတော်ပေါ် ရောက်သွားလေ၏" ဆိုပြီး သဘာ၀လွန်ဖြစ်သွားယင်တော့ မပြောတတ်ပါ။
နောက်ဆုံးတချက်က အဲဒီခေါင်းလောင်းကြီးကို လက်နက်ခဲယမ်း အဖြစ်အသုံးပြုမ့ဲ ငဇင်ကာက ဒီအတိုင်း ခက်ခက်ခဲခဲ ဒဂုံကနေ သံလျှင်အထိ သယ်ပါ့မလား ဆိုတာပါဘဲ။ စစ်နိုင်တုံး ခဏလေး အချိန်ကမရှိ၊ အရည်ကြိုပစ်မ့ဲဟာကြီးကို အကောင်းအတိုင်း ဒီမြစ်၀ကြီးကို ဖြတ်ပြီး သယ်တာ တော်တော်ညံ့တ့ဲ ငဇင်ကာ ဖြစ်နေတယ်။ ခေါင်းလောင်းလိုဟာမျိုးဟာ နှုတ်ခမ်းဖဲ့ဘို့ အင်မတန်လွယ်တာဘဲ။ ဖ့ဲဖ့ဲပြီး အပိုင်းအစ တွေဘဲ သယ်သွားမှာပေါ့။ တန်သုံးရာ ကြေးခေါင်းလောင်းကြီးဆိုတော့ သယ်ဖို့ မလွယ်ဘူးလေ၊ သုံးတန်လောက် ခေါင်းလောင်း ဆိုယင်တော့ အလုံးလိုက် သယ်ချင်သယ်မှာပေါ့။ ဒါတော့ သဘာ၀လွန် ဖြစ်ရပ်နဲ့ မဆိုင်ဘူးလေ။
ကြားနေရတ့ဲ နဂါးတွေ နတ်တွေ ကိစ္စ ကတော့ လုံး၀ကို မသိလို့ မပြောနိုင်ပါ။ ဒါဖြင့် ခေါင်းလောင်းကြီးကို မတွေ့စေချင်ဘူးလားဆို၊ တွေ့စေချင်ပါသည်။ တွေ့တာမှ ကမ္ဘာ့ စံချိန်တင်အောင် တန်သုံးရာ ခေါင်းလောင်းကြီး ကိုတွေ့စေချင်တာပါ။ ဒါကြီးကို ဒီခေတ်တော့ ကုန်းတော်ပေါ် တင်နိုင်မှာပါ။ ကမ္ဘာလှည့် ခရီးသွားတွေကို ရှေးမြန်မာတွေ (မွန်လူမျိုးလဲ မြန်မာပါဘဲ ) ဒါမျုးိကြီးကို လွန်ခ့ဲတ့ဲ နှစ်ခြောက်ရာလား မသိ၊ အဲဒီ ကတည်းက လုပ်နိုင်နေပြီ။ ခုခေတ် မြန်မာ တွေကလဲ ပြန်ရှာနိုင်ပြီဆိုပြီးကို ပြစားရမှာပါ။ ဂုဏ်ယူစရာပါ။
နောက်ဆုံး ပြောချင်တာကတော့ ခေါင်းလောင်းကြီးကို ပြန်တွေ့ယင် သွားကြည့်ကြပါ။ ဒါပေမ့ဲ ပူဇော် ကန်တော့ဖို့တော့ လိုမယ် မထင်ပါ။ လက်ရှိ ရွှေတိဂုံ ဘုရားပေါ်က သမိုင်း၀င် ခေါင်းလောင်းနှစ်လုံးကိုလဲ ဘယ်သူမှ ကန်တော့တာ မတွေ့မိပါ။ ကမ္ဘာ့ အကြီးဆုံး ချိတ်ဆွဲထားနိုင်သော ခေါင်းလောင်း ဖြစ်တ့ဲ မင်းကွန်းခေါင်းလောင်းကြီးကိုလဲ ပူဇော်တာ မတွေ့ဘူးပါ။ ဒီတော့ သွားကြည့်ကြပါ၊ ပူဇော်ကန်တော့စရာ မလိုပါ။ အဲ... ခွင့်ပြုလျှင်တော့ ခေါင်းလောင်းထိုး သက်ဆိုင်သူများကို အမျှေ၀ခ့ဲကြပါကုန်။ ။
XxXxXx
(Zawgyi version)
ခုအခ်ိန္ ေပၚျပဴလာ အျဖစ္ဆံုး သတင္းကေတာ့ ဓမၼာေစတီ ေခါင္းေလာင္းႀကီး ဆယ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတ့ဲ သတင္းပါ။ သတင္းစာအခ်ိဳ႕၊ အထူးသျဖင့္ စံေတာ္ခ်ိန္ သတင္းစာဟာ သတင္းေတြတင္မက ေဆာင္းပါးေတြ အင္တာဗ်ဳးေတြ ဆက္တိုက္ေဖာ္ျပေနၿပီး အင္မတန္ ေရာင္းေကာင္းေနပါတယ္။ စ ဆယ္ၿပီး ရက္နဲနဲၾကာလာလို႔ သတင္းအီေနတံုး ေခါင္းေလာင္းႀကီး ကိုေတြ႔ၿပီလို႔ ဦးေဆာင္ဆယ္ေနသူ ဦးစံလင္း လက္မွတ္ထိုး ထုတ္ျပန္လိုက္ေတာ့ အ႐ွိန္ျပန္ရလာပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ အျမင္ကို ေျပာခ်င္လာပါတယ္။ သေဘာထား မတူသူေတြကို ေဆာရီး ပါလို႔ ေစာစီးစြာ ေျပာထားပါရေစ။ သဘာ၀လြန္ျဖစ္ရပ္ေတြကို ကြၽန္ေတာ္ နားမလည္တ့ဲအတြက္ေတာ့ မေ၀ဖန္လိုပါ။ ခု ကိစၥမွာ အဲဒီအေၾကာင္းက အရမ္းအားေကာင္းေနလို႔ပါ။ သိထားေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကိုဘဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ပထမဆံုး ေခါင္းေလာင္းႀကီး ႐ွိမ႐ွိက စရပါလိမ့္မယ္။ ပညာ႐ွင္အဆင့္ ေဆြးေႏြးပြဲေတြေတာင္ လုပ္ထားၿပီးတာ ခု ေပၚထြက္လာတ့ဲ သတင္းေတြမွာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီေခါင္းေလာင္းႀကီး အစျပဳကတည္းက မေကာင္းခ့ဲပါဘူး။ ဘုရင္က လူဦးေရ သိခ်င္လို႔ သန္းေခါင္စာရင္း ေကာက္ခိုင္းတာ အမတ္ေတြက တအိမ္ ေၾကးျပားတျပား ေကာက္ခ့ဲပါတယ္။ အဲဒါကို ဘုရင္ကသိေတာ့ ျပန္ေပးေစရာ ျပည္သူျပည္သားေတြက ျပန္မယူေတာ့လို႔ ေၾကးေခါင္းေလာင္းႀကီး သြန္လုပ္လႉဒါန္း ခ့ဲတာပါတ့ဲ။
ဒီမွာ ဇတ္လမ္းတခု စ ပါတယ္။ ဒီေခါင္းေလာင္းႀကီး အေလးခ်ိန္က ပိႆာ တသိန္း႐ွစ္ေသာင္းပါတ့ဲ။ ခုေခတ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔သိတ့ဲ အေလးခ်ိန္နဲ႔ဆို က်ပ္သား တဆယ့္႐ွစ္သန္း ႐ွိပါတယ္။ တအိမ္စီက လႉလိုက္ရတ့ဲ ေၾကးျပားကို တက်ပ္သားနဲ႔ တြက္ယင္ အဲဒီ ေခတ္က အိမ္ေပါင္း ၁၈သန္း မ႐ွိတာ အေသအခ်ာပါ။ တအိမ္ လူေလးေယာက္ႏွံုးနဲ႔ တြက္ယင္ေသာ္၄င္း၊ လႉၾကေသာ ေၾကးျပားသည္ တက်ပ္သားထက္ ေရာ့လ်ွင္ေသာ္၄င္း ေၾကးအေလးခ်ိန္ ေတာ္ေတာ္ေလ်ာ့သြားေတာ့မွာပါ။ ၁၈ ဂဏန္းကိုမွ ႀကိဳက္ၾကတယ္ဆိုယင္ ထိုေခတ္လူဦးေရနဲ႔ ခ်င့္ခ်ိန္တြက္ၾကည့္ယင္ ေၾကးပိႆာ ၁၈၀၀႐ွိ ေခါင္းေလာင္းဘဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ သံုးတန္ေလာက္ေပါ့။
ဒုတိယ အခ်က္က တန္သံုးရာအေလးခ်ိန္႐ွိတ့ဲ ေခါင္းေလာင္းႀကီးကို ေရႊတိဂံု ကုန္းေတာ္ေပၚ ဘယ္လိုတင္ခ့ဲၾကပါသလဲ။ ပဲခူးကေန ဒဂံုအထိကေတာ့ ျမစ္တေလွ်ာက္သယ္တယ္ဘဲ ထားပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ မလြယ္တာပါ။ ကုန္းေတာ္ဟာ ေတာ္ေတာ္ မတ္ပါတယ္။ ဒါေတာင္ ကုန္းေတာ္ရင္းအထိ ေရလမ္းေပါက္ရပါဦးမယ္။ ေဖာင္ေပၚတင္ သယ္တာေပါ့လို႔ အလြယ္မေျပာေစခ်င္ပါ။ တန္သံုးရာ ေရေပၚေပၚဖို႔ ေဖာင္ေတာ္ေတာ္ႀကီးႀကီး လိုမွာျဖစ္ၿပီး အဲဒီေဖာင္ႀကီးႀကီးႀကီး ကုန္းေတာ္ရင္းအထိ ေရာက္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္က်ယ္တ့ဲ ျမစ္တစင္းေလာက္ လိုပါလိမ့္မယ္။ ေတာ္ရံုအက်ယ္႐ွိ ေခ်ာင္းေလာက္နဲ႔ မရႏိုင္ပါ။ အဲဒီအခ်က္ကို "မည္သို႔လုပ္လိုက္သည္ မသိ၊ ကုန္းေတာ္ေပၚ ေရာက္သြားေလ၏" ဆိုၿပီး သဘာ၀လြန္ျဖစ္သြားယင္ေတာ့ မေျပာတတ္ပါ။
ေနာက္ဆံုးတခ်က္က အဲဒီေခါင္းေလာင္းႀကီးကို လက္နက္ခဲယမ္း အျဖစ္အသံုးျပဳမ့ဲ ငဇင္ကာက ဒီအတိုင္း ခက္ခက္ခဲခဲ ဒဂံုကေန သံလွ်င္အထိ သယ္ပါ့မလား ဆိုတာပါဘဲ။ စစ္ႏိုင္တံုး ခဏေလး အခ်ိန္ကမ႐ွိ၊ အရည္ႀကိဳပစ္မ့ဲဟာႀကီးကို အေကာင္းအတိုင္း ဒီျမစ္၀ႀကီးကို ျဖတ္ၿပီး သယ္တာ ေတာ္ေတာ္ညံ့တ့ဲ ငဇင္ကာ ျဖစ္ေနတယ္။ ေခါင္းေလာင္းလိုဟာမ်ိဳးဟာ ႏႈတ္ခမ္းဖဲ့ဘို႔ အင္မတန္လြယ္တာဘဲ။ ဖ့ဲဖ့ဲၿပီး အပိုင္းအစ ေတြဘဲ သယ္သြားမွာေပါ့။ တန္သံုးရာ ေၾကးေခါင္းေလာင္းႀကီးဆိုေတာ့ သယ္ဖို႔ မလြယ္ဘူးေလ၊ သံုးတန္ေလာက္ ေခါင္းေလာင္း ဆိုယင္ေတာ့ အလုံးလိုက္ သယ္ခ်င္သယ္မွာေပါ့။ ဒါေတာ့ သဘာ၀လြန္ ျဖစ္ရပ္နဲ႔ မဆိုင္ဘူးေလ။
ၾကားေနရတ့ဲ နဂါးေတြ နတ္ေတြ ကိစၥ ကေတာ့ လံုး၀ကို မသိလို႔ မေျပာႏိုင္ပါ။ ဒါျဖင့္ ေခါင္းေလာင္းႀကီးကို မေတြ႔ေစခ်င္ဘူးလားဆို၊ ေတြ႔ေစခ်င္ပါသည္။ ေတြ႔တာမွ ကမာၻ႔ စံခ်ိန္တင္ေအာင္ တန္သံုးရာ ေခါင္းေလာင္းႀကီး ကိုေတြ႔ေစခ်င္တာပါ။ ဒါႀကီးကို ဒီေခတ္ေတာ့ ကုန္းေတာ္ေပၚ တင္ႏိုင္မွာပါ။ ကမာၻလွည့္ ခရီးသြားေတြကို ေ႐ွးျမန္မာေတြ (မြန္လူမ်ိဳးလဲ ျမန္မာပါဘဲ ) ဒါမ်ဳးိႀကီးကို လြန္ခ့ဲတ့ဲ ႏွစ္ေျခာက္ရာလား မသိ၊ အဲဒီ ကတည္းက လုပ္ႏိုင္ေနၿပီ။ ခုေခတ္ ျမန္မာ ေတြကလဲ ျပန္႐ွာႏိုင္ၿပီဆိုၿပီးကို ျပစားရမွာပါ။ ဂုဏ္ယူစရာပါ။
ေနာက္ဆံုး ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ေခါင္းေလာင္းႀကီးကို ျပန္ေတြ႔ယင္ သြားၾကည့္ၾကပါ။ ဒါေပမ့ဲ ပူေဇာ္ ကန္ေတာ့ဖို႔ေတာ့ လိုမယ္ မထင္ပါ။ လက္႐ွိ ေရႊတိဂံု ဘုရားေပၚက သမိုင္း၀င္ ေခါင္းေလာင္းႏွစ္လံုးကိုလဲ ဘယ္သူမွ ကန္ေတာ့တာ မေတြ႔မိပါ။ ကမာၻ႔ အႀကီးဆံုး ခ်ိတ္ဆြဲထားႏိုင္ေသာ ေခါင္းေလာင္း ျဖစ္တ့ဲ မင္းကြန္းေခါင္းေလာင္းႀကီးကိုလဲ ပူေဇာ္တာ မေတြ႔ဘူးပါ။ ဒီေတာ့ သြားၾကည့္ၾကပါ၊ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့စရာ မလိုပါ။ အဲ... ခြင့္ျပဳလွ်င္ေတာ့ ေခါင္းေလာင္းထိုး သက္ဆိုင္သူမ်ားကို အမွ်ေ၀ခ့ဲၾကပါကုန္။ ။
မွတ္ထား မြန္ေတြဟာ ျျမန္မာ ဆိုေပမယ့္ေခၚင္းေလာင္းကိုနတ္နဲ႔နဂါးေပါင္းထားတာကြ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ေျပာတာဟာ မင္းငါတို႔နဂါးမ်ိဳးႏြယ္ေတြကိုေစာ္ကားတာပဲ မင္းလိုလူေတြေၾကာင့္ ငရဲေရာက္မယ့္လူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားလာေတာ့မွာပဲ ျျျျျျျျာျျပန္ေပါတာင္းပန္ပေတာင္တပန္ေပန္ပနပနိနိေ
ReplyDeleteမြန္ဆိုတာမြန္ပါပဲ ျမန္မာမဟုတ္ပါ
ReplyDeleteမြန္ကမြန္ ျမန္မာဗမာ goog bro
Deleteဖင္ခံလိုက္anonymous
ReplyDelete