22 August 2018

ကက်ဆက်ခွေလေးများ ၂










(Unicode)

ကက်ဆက်ခွေ အလွတ်တွေရှိလည်း ကာဗာနဲ့ရောင်းတ့ဲအခွေ သွားမသွင်းနိုင်ပါဘူး။ ပိုက်ဆံမရှိလို့။ တခွေကို ဟီတာချီနဲ့ဆို ၂၅ကျပ်လောက်ပေးရတာ ဘယ်ဝယ်နိုင်မလဲ။ ဒီတော့ ကြိုက်တ့ဲသီချင်းခွေ ငှါးပြီး ကက်ဆက်ချင်း တေ့ကူးကြပါတယ်။ တလုံးက ပလေးဖွင့်ပြီး နောက်တလုံးက ရက်ကော့ဒ်ခလုတ်နှိပ်ပေါ့။ ဒုက္ခက အ့ဲဒီတနာရီလုံး အသံထွက်လို့ မဖြစ်တာပါဘဲ။ ဘေးသံတွေ ဝင်ကုန်မှာစိုးလို့။ နောက်ကြာတော့မှ (အင်ဂျင်နီယာ ဖြစ်မ့ဲသူတွေဘဲ) ကက်ဆက်ဘူးထဲက ကြိုးတွေတွေ့ပြီး အင်အောက်စမ်းတပ်ကြည့်တာ အဆင်ပြေသွားတယ်။ ဘေးမှာ ကြိုက်သလို အာလို့ရပြီ။

.

ကက်ဆက်နားထောင်တာ နည်းနည်းကြာလာတော့ ဂစ်တာတီးနေတ့ဲ ညီတွေနဲ့ သူငယ်ချင်းတွေ အသံဖမ်းဖို့ ကြိုးစားကြပြန်ရော။ ကျနော်ကတော့ အတီးလဲမရ၊ အဆိုလဲမရတော့ အသံဖမ်းဆရာပေါ့။ အ့ဲဒီမှာ မကြိုက်တာတခု သွားသတိထားမိတယ်။ အားလုံးရယ်ဒီဆိုလို့ ရက်ကော့ဒ်ခလုတ်နှိပ်သံက ပြန်ဖွင့်ရင် ဂျလောက်ဆိုတ့ဲ အသံပြန်ဝင်နေတယ်။ အသံဖမ်းဖို့က ပလေးခလုတ်နဲ့ နှစ်ခုတွဲ နှိပ်ရတာကိုး။ ရက်အနည်းငယ်ကြာမှ အဖြေရတယ်။ ကက်ဆက် လျှပ်စစ်မီးပလပ်ကြိုးကို ဖြုတ်ထား၊ ရက်ကော့ဒ်ခလုတ်ကိုနှိပ်ထား။ အားလုံးရယ်ဒီဆိုမှ မီးပလပ်ကို ထိုးသွင်းလိုက်။ ဘာသံမှ မကြားရတော့ဘူးပေါ့။

.

နောက်ထပ် နည်းပညာအခက်အခဲနဲ့ ရယ်စရာ တခုမှတ်မိပြန်ပြီ။ ကျနော့် တီးဝိုင်းဆရာတွေ အသံသွင်းတ့ဲအချိန်မှာ ခိုင်ထူးရဲ့ ''ဆို'' သီချင်း ခေတ်အစားဆုံးပေါ့။ နေရာတကာ တဆိုဆို ဖြစ်နေချိန်။ သူတို့ ကောင်းကောင်းလုပ်နိုင်ပြီဆိုတော့ အသံသွင်းတာပေါ့။ ပြသာနာက သီချင်းအဆုံး fade out ပါ။ ပထမတော့ အဆိုကျော် ခိုင်မောင်ကြီးကို ကက်ဆက်ကနေ ဝေးရာကို ဆုတ်သွားဖို့ လက်ပြရတာပေါ့။ ဆို.... ခြေနှစ်လမ်းလောက်ဆုတ်၊ ဆို.... နောက်နှစ်လမ်းလောက်။ ပြန်ဖွင့်ကြည့်တော့ ဆိုသံက တိုးသွားပါရဲ့ တီးသံတွေက ကျန်နေတယ်။ ပြန်တီးပေါ့။ ဖြေရှင်းနည်းက ဒီတခါ fade out ကျရင် သူတို့က တီးမြဲဆိုမြဲ။ အသံဖမ်းဆရာက ကက်ဆက်ပိုက်ပြီး နောက်ဆုတ်ဆုတ်သွားရတော့တာပေါ့ဗျာ။ နောက်မှသိတာက volume ခလုတ်လေးကို အတိုးဘက်တဖြေးဖြေး လှည့်ပေးရင် အဲဒီ effect ရတယ်ဆိုတာပါဘဲ။

ZzZzZz

(Zawgyi version)

ကက္ဆက္ေျခ အၾလတ္ေၾတ႐ြိလၫ္း ကာဗာနဲ႔ေရာင္းတ့ဲေအျခ ၾသားမၾသင္းႏိုငၸါဘူး။ ပိုက္ဆံမ႐ြိလို႔။ ေတျခကို ဟီတာခ္ီနဲ႔ဆို ၂၅က္ပ္ေလာက္ေပးရတာ ဘယ္ဝယ္ႏိုငၼလဲ။ ဒီေတာ့ ႀကိဳကၱ့ဲသီခ္င္းေျခ ငြါးၿပီး ကက္ဆကၡ္င္း ေတ့ကူးၾကပါတယ္။ တလံုးက ေပလးျဖင့္ၿပီး ေနာကၱလံုးက ရက္ေကာ့ဒၡလုတ္ႏြိပ္ေပါ့။ ဒုကၡက အ့ဲဒီတနာရီလံုး အသံၾထကႅို႔ မ်ဖစၱာပါဘဲ။ ေဘးသံေၾတ ဝငၠဳႏၼြာစိုးလို႔။ ေနာက္ၾကာေတာ့မြ (အငၢ္ငၷီယာ ်ဖစၼ့ဲသူေၾတဘဲ) ကက္ဆကၻဴးထဲက ႀကိဳးေေၾတၾတ႔ၿပီး အင္ေအာကၥမ္းတပ္ၾကၫ့္တာ အဆင္ေ်ပၾသားတယ္။ ေဘးမြာ ႀကိဳက္သလို အာလို႔ရၿပီ။

.

ကက္ဆကၷားေထာငၱာ နၫ္းနၫ္းၾကာလာေတာ့ ဂစၱာတီးေနတ့ဲ ညီေၾတနဲ႔ သူငယၡ္င္းေၾတ အသံဖမ္းဖို႔ ႀကိဳးစားၾက်ပႏ္ေရာ။ က္ေနာၠေတာ့ အတီးလဲမရ၊ အဆိုလဲမေရတာ့ အသံဖမ္းဆရာေပါ့။ အ့ဲဒီမြာ မႀကိဳကၱာတခု ၾသားသတိထားမိတယ္။ အားလံုးရယၵီဆိုလို႔ ရက္ေကာ့ဒၡလုတ္ႏြိပ္သံက ်ပႏၹျင့္ရင္ ဂ္ေလာက္ဆိုတ့ဲ အသံ်ပႏ္ဝင္ေနတယ္။ အသံဖမ္းဖို႔က ေပလးခလုတၷဲ႔ ႏြစၡဳႀတဲ ႏြိပ္ရတာကိုး။ ရက္အနၫ္းငယ္ၾကာမြ ေအ်ဖရတယ္။ ကက္ဆက္ လြ္ပၥစၼီးပလပ္ႀကိဳးကို ်ဖဳတၳား၊ ရက္ေကာ့ဒၡလုတၠိုႏြိပၳား။ အားလံုးရယၵီဆိုမြ မီးပလပၠို ထိုးၾသင္းလိုက္။ ဘာသံမြ မၾကားေရတာ့ဘူးေပါ့။

.

ေနာကၳပ္ နၫ္းပညာအခက္အခဲနဲ႔ ရယၥရာ တခုမြတၼိ်ပႏ္ၿပီ။ က္ေနာ့္ တီးဝိုင္းဆရာေၾတ အသံၾသင္းတ့ဲအခ္ိႏၼြာ ခိုငၳဴးရဲ႕ ''ဆို'' သီခ္င္း ေခတ္အစားဆံုးေပါ့။ ေနရာတကာ တဆိုဆို ်ဖစ္ေနခ္ိႏ္။ သူတို႔ ေကာင္းေကာင္းလုပ္ႏိုင္ၿပီဆိုေတာ့ အသံၾသင္းတာေပါ့။ ်ပသာနာက သီခ္င္းအဆံုး fade out ပါ။ ပထေမတာ့ အဆိုေက္ာ္ ခိုင္ေမာင္ႀကီးကို ကက္ဆေကၠန ေဝးရာကို ဆုတ္ၾသားဖို႔ လက္်ပရတာေပါ့။ ဆို.... ေ်ခႏြစႅမ္းေလာက္ဆဳတ္၊ ဆို.... ေနာက္ႏြစႅမ္းေလာက္။ ်ပႏၹျင့္ၾကၫ့္ေတာ့ ဆိုသံက တိုးၾသားပါရဲ႕ တီးသံေၾတက က္ႏ္ေနတယ္။ ်ပႏၱီးေပါ့။ ေ်ဖ႐ြင္းနၫ္းက ဒီတခါ fade out က္ရင္ သူတို႔က တီး်မဲဆို်မဲ။ အသံဖမ္းဆရာက ကက္ဆကၸိုက္ၿပီး ေနာက္ဆဳတ္ဆဳတ္ၾသားေရတာ့တာေပါ့ဗ္ာ။ ေနာကၼြသိတာက volume ခလုတ္ေလးကို အတိုးဘေကၱ်ဖးေ်ဖး လြၫ့္ေပးရင္ အဲဒီ effect ရတယ္ဆိုတာပါဘဲ။

No comments:

Post a Comment

Thank you.