(Unicode version )
ပထမဆုံး အာပလာဘလော့ဂ်သည် အစိုးရကို လုံးဝမကြိုက်ကြောင်း ပြောလိုပါသည်။ ပို့စ်အဟောင်းများကို ဖတ်ကြည့်လျှင်လည်း သိသာပါသည်။ အစိုးရထုတ်သော သတင်းစာ ဝယ်မဖတ်သည်မှာလဲ ဆယ်စုနှစ် နှစ်ခုရှိခ့ဲပါပြီ။ ဤမျှ စကားပလ္လင် ခံနေရသည်မှာ ယနေ့ထုတ် သတင်းစာပါ ဆောင်းပါးကို ဖတ်မိ၍ ဖြစ်သည်။ သတင်းစာပါ ဆောင်းပါးများသည် အစိုးရအာဘော်ကို ထောက်ခံရေးသားမြဲ ဖြစ်သဖြင့် လွန်စွာ ဖတ်ခဲပါသည်။
ကံဆိုးချင်တော့ ယနေ့မှ ဖတ်မိသည်။ NNER မှ ဦးဆောင်တင်သွင်းထားသည့် ပညာရေးဥပဒေကို ဝေဖန်ထားသည့် ဆောင်းပါးဖြစ်သည်။ ကျွန်တော်သည် ထိုဥပဒေကြမ်း အပြည့်အစုံကိုလည်း မဖတ်မိကြောင်း ဝန်ခံပါသည်။ ထို့ပြင် ဥပဒေကိုလည်းနားမလည်၊ ပညာရေးဝန်ထမ်းလည်း မဟုတ်ရပါ။ ယခု ရေးသားသည့် အကြောင်းများသည် ထိုဆောင်းပါးပါ အချက်များကို အခြေခံ၍ ရေးထားသဖြင့် မူရင်းဥပဒေကြမ်းမှာ မပါဘဲ သတင်းစာ ဆောင်းပါးက လုပ်ကြံထားပါက ကျွန်တော်၏ ည့ံဖျင်းမှုသာ ဖြစ်ပါကြောင်း။
ပထမတခုက ကျောင်းသားများ တက္ကသိုလ် တက်ခွင့်ကို စိတ်ကြိုက် ရွေးခွင့်ပြုရန် ။ ဖြစ်နိုင်ပါ့မလား။ ဥပမာ ဒီနှစ် ဆယ်တန်းအောင် ကျောင်းသားအများစုက သမတဖြစ်လွယ်တ့ဲ မေမြို့က D.S.A ဘဲ တက်ချင်ယင် ကျောင်းမှာဆန့်သလောက်ဘဲ လက်ခံနိုင်မှာပေါ့။ ဒီလိုဘဲ သူဌေးဖြစ်လွယ်မ့ဲ Civil Engineering ကိုဘဲ တက်ချင်ကြယင် ဘယ်လိုလုပ်ကြမလဲ။ ဓာတ်ခွဲခန်းတွေ၊ လက်တွေ့လုပ်ဖို့ ဝပ်ရှော့တွေ ဆန့်သလောက်ဘဲ ခေါ်မှာပေါ့။ အဲ တော်တော်ညံ့ပြီး ဆေးတက္ကသိုလ်တက်ရင်ကော လက်ခံမလား။ ဘာမှမတတ်ဘဲ ဒေါက်တာဖြစ်သွားရင် လူမမာတွေတော့ ဒုက္ခဘဲ။ သင်ပေးမ့ဲစာ လေ့လာနိုင်စွမ်းရှိတ့ဲ ဦဏှောက် ရှိမရှိလောက်တော့ စစ်ရမယ်ထင်ပါသည်။ လေ့လာမိသလောက် တခြာနိုင်ငံက ကမ္ဘာကျော် တက္ကသိုလ်ကြီးတွေလဲ ဝင်ခွင့် သတ်မှတ်ချက်တွေ ရှိပါသည်။ စာတော်သူတွေက ဦးစားပေး မှန်ပေမ့ဲ အမေရိကန် တက္ကသိုလ်တွေကတော့ အားကစားတော်သူ၊ အခြား လူမှုရေး ထူးချွန်သူ ၊ ပိုက်ဆံရှိသူတွေလဲ သူ့သတ်မှတ်ချက်အရ လက်ခံလေ့ ရှိတာ တွေ့ရပါတယ်။ တက်ချင်သူ အားလုံးကို လက်ခံဖို့တော့ လုံးဝ မဖြစ်နိုင်ဟု ထင်ပါသည်။
ဒုတိယတခုက ကျောင်းတွေကို လွတ်လပ်စွာ ဖွင့်ခွင့်ပြုဖို့ပါ။ မူအားဖြင့် လုံးဝ သဘောတူပါသည်။ သို့သော် ဤစာများ သင်ပါက တက္ကသိုလ် ၊ ဤစာများအထိဘဲ သင်ပါက ဒီပလိုမာ/ကောလိပ် စသဖြင့် သတ်မှတ်ပေးဖို့ အဖွဲ့အစည်းတခုတော့ လိုပါမည်။ အစိုးရဝန်ထမ်းများ အနည်းငယ်သာပါသော ပြင်ပပညာရှင် အဖွဲ့အစည်း ရှိသင့်ပါသည်။ တတ်နိုင်လျှင် ဖွင့်ထားသည့်ကျောင်းတိုင်း မှတ်ပုံတင်ထားရပါမည်။ စစ်အစိုးရခေတ်ကလို တင်းကြပ်ဖို့ မဟုတ်ဘဲ အဆင့်အတန်း ခွဲပေးဖို့သာ ဖြစ်ရပါမည်။ သတင်းစာဆောင်းပါးပါ ဘာသာရေး religions and languages ပြဿနာများလဲ ရှိလာနိုင်ပါသည်။ ဒီမိုကရေစီခေတ်ဘဲ၊ ပေးရမှာပေါ့ဟု လွယ်လွယ်မပြောစေလိုပါ။ ရပ်ကွက်တိုင်းတွင် အခြားဘာသာရေးကျောင်းများ ဖွင့်လျှင် ကြည်ဖြူနိုင်မှာလား ၊ သွေးအေးအေးဖြင့် စဉ််းစားကြပါဦး။
အခြား ပြဿနာတက်နိုင်သည့် ဆရာ ကျောင်းသား ကျောင်းပြောင်းပြဿနာ။ ဘတ်ဂျက် ၂၀% ပြဿနာ၊ များလဲ ပါပါသေးသည်။ အသေးစိတ် မဖတ်ထားသဖြင့် မရေးလိုတော့ပါ။
အမှန်က အခုပြဿနာက အစိုးရက မည်သူမျှ ဂရုမစိုက်ဘဲ အတည်ပြုခ့ဲသော ဥပဒေကြမ်းတွင် သမဂ္ဂ ဖွဲ့ခွင့်မပေးရာမှ စသည်ဟု ထင်ပါသည်။ ခုလဲ ကျောင်းသားများတင်သည့် ဥပဒေကြမ်းတွင် ဆွေးနွေးသင့်သည်များ ပါသော်လည်း မဆွေးနွေးတော့ဘဲ လူလည်လုပ်၍ လွှတ်တော်ဘက် ပုတ်ထုတ်လိုက်သည် ထင်ပါသည်။ ကျောင်းသားနဲ့ လွှတ်တော် တိုက်ပေးလိုက်တာပါဘဲ။
အရေးအကြီးဆုံး ပထမပိုင်းက စကားပလ္လင် ခံခ့ဲရသည့် အပိုင်းရောက်ပါပြီ။ ကျောင်းသားများနှင့်NNER ကို မေတ္တာရပ်ခံချင်ပါသည်။ လွှတ်တော်တွင် ဆွေးနွေးချိန် ပေးဖို့လိုပါသည်။ အစိုးရကို မကြေနပ်၍ ကန့်လန့်တိုက်ရရော မဖြစ်ပါ။ ကြားလူ ကောင်းစားသွားနိုင်ပါသည်။ ကျောင်းသားများသည် ပညာတတ်များဖြစ်၍ စဉ်းစားလျှင် သိပါသည်။ ဒီလကုန်အထိဘဲ အချိန်ပေးထားတာ မကောင်းပါ။ အထက်က ရေးခ့ဲသော အချက်များကို ခွင့်ပြုလိုက်လျှင် ရေရှည်တွင် ပြဿနာ ဖြစ်မှာပါ။ ဒေါသစိတ်များကို ခေတ္တထိန်းချုပ်ပြီး မိမိယုံကြည်သော ဆရာကြီးများနဲ့ တိုင်ပင်သင့်ပါသည်။
အများသဘောတူ ဆိုရအောင်လဲ လက်ရှိလွှတ်တော်ကိုယ်စားလှယ်များသည် အများဆန္ဒနဲ့ ရွေးချယ်ထားတာ မဟုတ်ကြောင်း သတိပြုကြပါ။ သို့သော် လက်ရှိ အစိုးရလဲ မကြိုက်၊ လွှတ်တော်လဲ မကြိုက်ဖြစ်နေသည့် ကျွန်တော်အဖို့ ခုချက်ချင်း အတည်မပြုပေးရင် ဆန္ဒပြမည်ဆိုသည်ကို ဝေခွဲမတတ် ဖြစ်နေပါကြောင်း။ ။
XxXxXx
(Zawgyi version )
ပထမဆံုး အာပလာဘေလာ့ဂ္သည္ အစိုးရကို လံုးဝမႀကိဳက္ေၾကာင္း ေျပာလိုပါသည္။ ပို႔စ္အေဟာင္းမ်ားကို ဖတ္ၾကည့္လွ်င္လည္း သိသာပါသည္။ အစိုးရထုတ္ေသာ သတင္းစာ ဝယ္မဖတ္သည္မွာလဲ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခု႐ွိခ့ဲပါၿပီ။ ဤမွ် စကားပလႅင္ ခံေနရသည္မွာ ယေန႔ထုတ္ သတင္းစာပါ ေဆာင္းပါးကို ဖတ္မိ၍ ျဖစ္သည္။ သတင္းစာပါ ေဆာင္းပါးမ်ားသည္ အစိုးရအာေဘာ္ကို ေထာက္ခံေရးသားျမဲ ျဖစ္သျဖင့္ လြန္စြာ ဖတ္ခဲပါသည္။
ကံဆိုးခ်င္ေတာ့ ယေန႔မွ ဖတ္မိသည္။ NNER မွ ဦးေဆာင္တင္သြင္းထားသည့္ ပညာေရးဥပေဒကို ေဝဖန္ထားသည့္ ေဆာင္းပါးျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ထိုဥပေဒၾကမ္း အျပည့္အစံုကိုလည္း မဖတ္မိေၾကာင္း ဝန္ခံပါသည္။ ထို႔ျပင္ ဥပေဒကိုလည္းနားမလည္၊ ပညာေရးဝန္ထမ္းလည္း မဟုတ္ရပါ။ ယခု ေရးသားသည့္ အေၾကာင္းမ်ားသည္ ထိုေဆာင္းပါးပါ အခ်က္မ်ားကို အေျခခံ၍ ေရးထားသျဖင့္ မူရင္းဥပေဒၾကမ္းမွာ မပါဘဲ သတင္းစာ ေဆာင္းပါးက လုပ္ၾကံထားပါက ကြၽန္ေတာ္၏ ည့ံဖ်င္းမႈသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ပထမတခုက ေက်ာင္းသားမ်ား တကၠသိုလ္ တက္ခြင့္ကို စိတ္ႀကိဳက္ ေရြးခြင့္ျပဳရန္ ။ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။ ဥပမာ ဒီႏွစ္ ဆယ္တန္းေအာင္ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုက သမတျဖစ္လြယ္တ့ဲ ေမၿမိဳ႕က D.S.A ဘဲ တက္ခ်င္ယင္ ေက်ာင္းမွာဆန္႔သေလာက္ဘဲ လက္ခံႏိုင္မွာေပါ့။ ဒီလိုဘဲ သူေဌးျဖစ္လြယ္မ့ဲ Civil Engineering ကိုဘဲ တက္ခ်င္ၾကယင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ။ ဓာတ္ခြဲခန္းေတြ၊ လက္ေတြ႔လုပ္ဖို႔ ဝပ္ေ႐ွာ့ေတြ ဆန္႔သေလာက္ဘဲ ေခၚမွာေပါ့။ အဲ ေတာ္ေတာ္ညံ့ၿပီး ေဆးတကၠသိုလ္တက္ရင္ေကာ လက္ခံမလား။ ဘာမွမတတ္ဘဲ ေဒါက္တာျဖစ္သြားရင္ လူမမာေတြေတာ့ ဒုကၡဘဲ။ သင္ေပးမ့ဲစာ ေလ့လာႏိုင္စြမ္း႐ွိတ့ဲ ဦေဏွာက္ ႐ွိမ႐ွိေလာက္ေတာ့ စစ္ရမယ္ထင္ပါသည္။ ေလ့လာမိသေလာက္ တျခာႏိုင္ငံက ကမာၻေက်ာ္ တကၠသိုလ္ႀကီးေတြလဲ ဝင္ခြင့္ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ႐ွိပါသည္။ စာေတာ္သူေတြက ဦးစားေပး မွန္ေပမ့ဲ အေမရိကန္ တကၠသိုလ္ေတြကေတာ့ အားကစားေတာ္သူ၊ အျခား လူမႈေရး ထူးခြၽန္သူ ၊ ပိုက္ဆံ႐ွိသူေတြလဲ သူ႔သတ္မွတ္ခ်က္အရ လက္ခံေလ့ ႐ွိတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ တက္ခ်င္သူ အားလံုးကို လက္ခံဖို႔ေတာ့ လံုးဝ မျဖစ္ႏိုင္ဟု ထင္ပါသည္။
ဒုတိယတခုက ေက်ာင္းေတြကို လြတ္လပ္စြာ ဖြင့္ခြင့္ျပဳဖို႔ပါ။ မူအားျဖင့္ လံုးဝ သေဘာတူပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဤစာမ်ား သင္ပါက တကၠသိုလ္ ၊ ဤစာမ်ားအထိဘဲ သင္ပါက ဒီပလိုမာ/ေကာလိပ္ စသျဖင့္ သတ္မွတ္ေပးဖို႔ အဖြဲ႔အစည္းတခုေတာ့ လိုပါမည္။ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ား အနည္းငယ္သာပါေသာ ျပင္ပပညာ႐ွင္ အဖြဲ႔အစည္း ႐ွိသင့္ပါသည္။ တတ္ႏိုင္လွ်င္ ဖြင့္ထားသည့္ေက်ာင္းတိုင္း မွတ္ပံုတင္ထားရပါမည္။ စစ္အစိုးရေခတ္ကလို တင္းၾကပ္ဖို႔ မဟုတ္ဘဲ အဆင့္အတန္း ခြဲေပးဖို႔သာ ျဖစ္ရပါမည္။ သတင္းစာေဆာင္းပါးပါ ဘာသာေရး religions and languages ျပႆနာမ်ားလဲ ႐ွိလာႏိုင္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီေခတ္ဘဲ၊ ေပးရမွာေပါ့ဟု လြယ္လြယ္မေျပာေစလိုပါ။ ရပ္ကြက္တိုင္းတြင္ အျခားဘာသာေရးေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္လွ်င္ ၾကည္ျဖဴႏိုင္မွာလား ၊ ေသြးေအးေအးျဖင့္ စဥ္္းစားၾကပါဦး။
အျခား ျပႆနာတက္ႏိုင္သည့္ ဆရာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းေျပာင္းျပႆနာ။ ဘတ္ဂ်က္ ၂၀% ျပႆနာ၊ မ်ားလဲ ပါပါေသးသည္။ အေသးစိတ္ မဖတ္ထားသျဖင့္ မေရးလိုေတာ့ပါ။
အမွန္က အခုျပႆနာက အစိုးရက မည္သူမွ် ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ အတည္ျပဳခ့ဲေသာ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ သမဂၢ ဖြဲ႔ခြင့္မေပးရာမွ စသည္ဟု ထင္ပါသည္။ ခုလဲ ေက်ာင္းသားမ်ားတင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ေဆြးေႏြးသင့္သည္မ်ား ပါေသာ္လည္း မေဆြးေႏြးေတာ့ဘဲ လူလည္လုပ္၍ လႊတ္ေတာ္ဘက္ ပုတ္ထုတ္လိုက္သည္ ထင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသားနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ တိုက္ေပးလိုက္တာပါဘဲ။
အေရးအႀကီးဆံုး ပထမပိုင္းက စကားပလႅင္ ခံခ့ဲရသည့္ အပိုင္းေရာက္ပါၿပီ။ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္NNER ကို ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးခ်ိန္ ေပးဖို႔လိုပါသည္။ အစိုးရကို မေၾကနပ္၍ ကန္႔လန္႔တိုက္ရေရာ မျဖစ္ပါ။ ၾကားလူ ေကာင္းစားသြားႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ပညာတတ္မ်ားျဖစ္၍ စဥ္းစားလွ်င္ သိပါသည္။ ဒီလကုန္အထိဘဲ အခ်ိန္ေပးထားတာ မေကာင္းပါ။ အထက္က ေရးခ့ဲေသာ အခ်က္မ်ားကို ခြင့္ျပဳလိုက္လွ်င္ ေရ႐ွည္တြင္ ျပႆနာ ျဖစ္မွာပါ။ ေဒါသစိတ္မ်ားကို ေခတၱထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး မိမိယံုၾကည္ေသာ ဆရာႀကီးမ်ားနဲ႔ တိုင္ပင္သင့္ပါသည္။
အမ်ားသေဘာတူ ဆိုရေအာင္လဲ လက္႐ွိလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ အမ်ားဆႏၵနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ထားတာ မဟုတ္ေၾကာင္း သတိျပဳၾကပါ။ သို႔ေသာ္ လက္႐ွိ အစိုးရလဲ မႀကိဳက္၊ လႊတ္ေတာ္လဲ မႀကိဳက္ျဖစ္ေနသည့္ ကြၽန္ေတာ္အဖို႔ ခုခ်က္ခ်င္း အတည္မျပဳေပးရင္ ဆႏၵျပမည္ဆိုသည္ကို ေဝခြဲမတတ္ ျဖစ္ေနပါေၾကာင္း။ ။
ပထမဆုံး အာပလာဘလော့ဂ်သည် အစိုးရကို လုံးဝမကြိုက်ကြောင်း ပြောလိုပါသည်။ ပို့စ်အဟောင်းများကို ဖတ်ကြည့်လျှင်လည်း သိသာပါသည်။ အစိုးရထုတ်သော သတင်းစာ ဝယ်မဖတ်သည်မှာလဲ ဆယ်စုနှစ် နှစ်ခုရှိခ့ဲပါပြီ။ ဤမျှ စကားပလ္လင် ခံနေရသည်မှာ ယနေ့ထုတ် သတင်းစာပါ ဆောင်းပါးကို ဖတ်မိ၍ ဖြစ်သည်။ သတင်းစာပါ ဆောင်းပါးများသည် အစိုးရအာဘော်ကို ထောက်ခံရေးသားမြဲ ဖြစ်သဖြင့် လွန်စွာ ဖတ်ခဲပါသည်။
ကံဆိုးချင်တော့ ယနေ့မှ ဖတ်မိသည်။ NNER မှ ဦးဆောင်တင်သွင်းထားသည့် ပညာရေးဥပဒေကို ဝေဖန်ထားသည့် ဆောင်းပါးဖြစ်သည်။ ကျွန်တော်သည် ထိုဥပဒေကြမ်း အပြည့်အစုံကိုလည်း မဖတ်မိကြောင်း ဝန်ခံပါသည်။ ထို့ပြင် ဥပဒေကိုလည်းနားမလည်၊ ပညာရေးဝန်ထမ်းလည်း မဟုတ်ရပါ။ ယခု ရေးသားသည့် အကြောင်းများသည် ထိုဆောင်းပါးပါ အချက်များကို အခြေခံ၍ ရေးထားသဖြင့် မူရင်းဥပဒေကြမ်းမှာ မပါဘဲ သတင်းစာ ဆောင်းပါးက လုပ်ကြံထားပါက ကျွန်တော်၏ ည့ံဖျင်းမှုသာ ဖြစ်ပါကြောင်း။
ပထမတခုက ကျောင်းသားများ တက္ကသိုလ် တက်ခွင့်ကို စိတ်ကြိုက် ရွေးခွင့်ပြုရန် ။ ဖြစ်နိုင်ပါ့မလား။ ဥပမာ ဒီနှစ် ဆယ်တန်းအောင် ကျောင်းသားအများစုက သမတဖြစ်လွယ်တ့ဲ မေမြို့က D.S.A ဘဲ တက်ချင်ယင် ကျောင်းမှာဆန့်သလောက်ဘဲ လက်ခံနိုင်မှာပေါ့။ ဒီလိုဘဲ သူဌေးဖြစ်လွယ်မ့ဲ Civil Engineering ကိုဘဲ တက်ချင်ကြယင် ဘယ်လိုလုပ်ကြမလဲ။ ဓာတ်ခွဲခန်းတွေ၊ လက်တွေ့လုပ်ဖို့ ဝပ်ရှော့တွေ ဆန့်သလောက်ဘဲ ခေါ်မှာပေါ့။ အဲ တော်တော်ညံ့ပြီး ဆေးတက္ကသိုလ်တက်ရင်ကော လက်ခံမလား။ ဘာမှမတတ်ဘဲ ဒေါက်တာဖြစ်သွားရင် လူမမာတွေတော့ ဒုက္ခဘဲ။ သင်ပေးမ့ဲစာ လေ့လာနိုင်စွမ်းရှိတ့ဲ ဦဏှောက် ရှိမရှိလောက်တော့ စစ်ရမယ်ထင်ပါသည်။ လေ့လာမိသလောက် တခြာနိုင်ငံက ကမ္ဘာကျော် တက္ကသိုလ်ကြီးတွေလဲ ဝင်ခွင့် သတ်မှတ်ချက်တွေ ရှိပါသည်။ စာတော်သူတွေက ဦးစားပေး မှန်ပေမ့ဲ အမေရိကန် တက္ကသိုလ်တွေကတော့ အားကစားတော်သူ၊ အခြား လူမှုရေး ထူးချွန်သူ ၊ ပိုက်ဆံရှိသူတွေလဲ သူ့သတ်မှတ်ချက်အရ လက်ခံလေ့ ရှိတာ တွေ့ရပါတယ်။ တက်ချင်သူ အားလုံးကို လက်ခံဖို့တော့ လုံးဝ မဖြစ်နိုင်ဟု ထင်ပါသည်။
ဒုတိယတခုက ကျောင်းတွေကို လွတ်လပ်စွာ ဖွင့်ခွင့်ပြုဖို့ပါ။ မူအားဖြင့် လုံးဝ သဘောတူပါသည်။ သို့သော် ဤစာများ သင်ပါက တက္ကသိုလ် ၊ ဤစာများအထိဘဲ သင်ပါက ဒီပလိုမာ/ကောလိပ် စသဖြင့် သတ်မှတ်ပေးဖို့ အဖွဲ့အစည်းတခုတော့ လိုပါမည်။ အစိုးရဝန်ထမ်းများ အနည်းငယ်သာပါသော ပြင်ပပညာရှင် အဖွဲ့အစည်း ရှိသင့်ပါသည်။ တတ်နိုင်လျှင် ဖွင့်ထားသည့်ကျောင်းတိုင်း မှတ်ပုံတင်ထားရပါမည်။ စစ်အစိုးရခေတ်ကလို တင်းကြပ်ဖို့ မဟုတ်ဘဲ အဆင့်အတန်း ခွဲပေးဖို့သာ ဖြစ်ရပါမည်။ သတင်းစာဆောင်းပါးပါ ဘာသာရေး religions and languages ပြဿနာများလဲ ရှိလာနိုင်ပါသည်။ ဒီမိုကရေစီခေတ်ဘဲ၊ ပေးရမှာပေါ့ဟု လွယ်လွယ်မပြောစေလိုပါ။ ရပ်ကွက်တိုင်းတွင် အခြားဘာသာရေးကျောင်းများ ဖွင့်လျှင် ကြည်ဖြူနိုင်မှာလား ၊ သွေးအေးအေးဖြင့် စဉ််းစားကြပါဦး။
အခြား ပြဿနာတက်နိုင်သည့် ဆရာ ကျောင်းသား ကျောင်းပြောင်းပြဿနာ။ ဘတ်ဂျက် ၂၀% ပြဿနာ၊ များလဲ ပါပါသေးသည်။ အသေးစိတ် မဖတ်ထားသဖြင့် မရေးလိုတော့ပါ။
အမှန်က အခုပြဿနာက အစိုးရက မည်သူမျှ ဂရုမစိုက်ဘဲ အတည်ပြုခ့ဲသော ဥပဒေကြမ်းတွင် သမဂ္ဂ ဖွဲ့ခွင့်မပေးရာမှ စသည်ဟု ထင်ပါသည်။ ခုလဲ ကျောင်းသားများတင်သည့် ဥပဒေကြမ်းတွင် ဆွေးနွေးသင့်သည်များ ပါသော်လည်း မဆွေးနွေးတော့ဘဲ လူလည်လုပ်၍ လွှတ်တော်ဘက် ပုတ်ထုတ်လိုက်သည် ထင်ပါသည်။ ကျောင်းသားနဲ့ လွှတ်တော် တိုက်ပေးလိုက်တာပါဘဲ။
အရေးအကြီးဆုံး ပထမပိုင်းက စကားပလ္လင် ခံခ့ဲရသည့် အပိုင်းရောက်ပါပြီ။ ကျောင်းသားများနှင့်NNER ကို မေတ္တာရပ်ခံချင်ပါသည်။ လွှတ်တော်တွင် ဆွေးနွေးချိန် ပေးဖို့လိုပါသည်။ အစိုးရကို မကြေနပ်၍ ကန့်လန့်တိုက်ရရော မဖြစ်ပါ။ ကြားလူ ကောင်းစားသွားနိုင်ပါသည်။ ကျောင်းသားများသည် ပညာတတ်များဖြစ်၍ စဉ်းစားလျှင် သိပါသည်။ ဒီလကုန်အထိဘဲ အချိန်ပေးထားတာ မကောင်းပါ။ အထက်က ရေးခ့ဲသော အချက်များကို ခွင့်ပြုလိုက်လျှင် ရေရှည်တွင် ပြဿနာ ဖြစ်မှာပါ။ ဒေါသစိတ်များကို ခေတ္တထိန်းချုပ်ပြီး မိမိယုံကြည်သော ဆရာကြီးများနဲ့ တိုင်ပင်သင့်ပါသည်။
အများသဘောတူ ဆိုရအောင်လဲ လက်ရှိလွှတ်တော်ကိုယ်စားလှယ်များသည် အများဆန္ဒနဲ့ ရွေးချယ်ထားတာ မဟုတ်ကြောင်း သတိပြုကြပါ။ သို့သော် လက်ရှိ အစိုးရလဲ မကြိုက်၊ လွှတ်တော်လဲ မကြိုက်ဖြစ်နေသည့် ကျွန်တော်အဖို့ ခုချက်ချင်း အတည်မပြုပေးရင် ဆန္ဒပြမည်ဆိုသည်ကို ဝေခွဲမတတ် ဖြစ်နေပါကြောင်း။ ။
XxXxXx
(Zawgyi version )
ပထမဆံုး အာပလာဘေလာ့ဂ္သည္ အစိုးရကို လံုးဝမႀကိဳက္ေၾကာင္း ေျပာလိုပါသည္။ ပို႔စ္အေဟာင္းမ်ားကို ဖတ္ၾကည့္လွ်င္လည္း သိသာပါသည္။ အစိုးရထုတ္ေသာ သတင္းစာ ဝယ္မဖတ္သည္မွာလဲ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခု႐ွိခ့ဲပါၿပီ။ ဤမွ် စကားပလႅင္ ခံေနရသည္မွာ ယေန႔ထုတ္ သတင္းစာပါ ေဆာင္းပါးကို ဖတ္မိ၍ ျဖစ္သည္။ သတင္းစာပါ ေဆာင္းပါးမ်ားသည္ အစိုးရအာေဘာ္ကို ေထာက္ခံေရးသားျမဲ ျဖစ္သျဖင့္ လြန္စြာ ဖတ္ခဲပါသည္။
ကံဆိုးခ်င္ေတာ့ ယေန႔မွ ဖတ္မိသည္။ NNER မွ ဦးေဆာင္တင္သြင္းထားသည့္ ပညာေရးဥပေဒကို ေဝဖန္ထားသည့္ ေဆာင္းပါးျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ထိုဥပေဒၾကမ္း အျပည့္အစံုကိုလည္း မဖတ္မိေၾကာင္း ဝန္ခံပါသည္။ ထို႔ျပင္ ဥပေဒကိုလည္းနားမလည္၊ ပညာေရးဝန္ထမ္းလည္း မဟုတ္ရပါ။ ယခု ေရးသားသည့္ အေၾကာင္းမ်ားသည္ ထိုေဆာင္းပါးပါ အခ်က္မ်ားကို အေျခခံ၍ ေရးထားသျဖင့္ မူရင္းဥပေဒၾကမ္းမွာ မပါဘဲ သတင္းစာ ေဆာင္းပါးက လုပ္ၾကံထားပါက ကြၽန္ေတာ္၏ ည့ံဖ်င္းမႈသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ပထမတခုက ေက်ာင္းသားမ်ား တကၠသိုလ္ တက္ခြင့္ကို စိတ္ႀကိဳက္ ေရြးခြင့္ျပဳရန္ ။ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။ ဥပမာ ဒီႏွစ္ ဆယ္တန္းေအာင္ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုက သမတျဖစ္လြယ္တ့ဲ ေမၿမိဳ႕က D.S.A ဘဲ တက္ခ်င္ယင္ ေက်ာင္းမွာဆန္႔သေလာက္ဘဲ လက္ခံႏိုင္မွာေပါ့။ ဒီလိုဘဲ သူေဌးျဖစ္လြယ္မ့ဲ Civil Engineering ကိုဘဲ တက္ခ်င္ၾကယင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ။ ဓာတ္ခြဲခန္းေတြ၊ လက္ေတြ႔လုပ္ဖို႔ ဝပ္ေ႐ွာ့ေတြ ဆန္႔သေလာက္ဘဲ ေခၚမွာေပါ့။ အဲ ေတာ္ေတာ္ညံ့ၿပီး ေဆးတကၠသိုလ္တက္ရင္ေကာ လက္ခံမလား။ ဘာမွမတတ္ဘဲ ေဒါက္တာျဖစ္သြားရင္ လူမမာေတြေတာ့ ဒုကၡဘဲ။ သင္ေပးမ့ဲစာ ေလ့လာႏိုင္စြမ္း႐ွိတ့ဲ ဦေဏွာက္ ႐ွိမ႐ွိေလာက္ေတာ့ စစ္ရမယ္ထင္ပါသည္။ ေလ့လာမိသေလာက္ တျခာႏိုင္ငံက ကမာၻေက်ာ္ တကၠသိုလ္ႀကီးေတြလဲ ဝင္ခြင့္ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ႐ွိပါသည္။ စာေတာ္သူေတြက ဦးစားေပး မွန္ေပမ့ဲ အေမရိကန္ တကၠသိုလ္ေတြကေတာ့ အားကစားေတာ္သူ၊ အျခား လူမႈေရး ထူးခြၽန္သူ ၊ ပိုက္ဆံ႐ွိသူေတြလဲ သူ႔သတ္မွတ္ခ်က္အရ လက္ခံေလ့ ႐ွိတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ တက္ခ်င္သူ အားလံုးကို လက္ခံဖို႔ေတာ့ လံုးဝ မျဖစ္ႏိုင္ဟု ထင္ပါသည္။
ဒုတိယတခုက ေက်ာင္းေတြကို လြတ္လပ္စြာ ဖြင့္ခြင့္ျပဳဖို႔ပါ။ မူအားျဖင့္ လံုးဝ သေဘာတူပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဤစာမ်ား သင္ပါက တကၠသိုလ္ ၊ ဤစာမ်ားအထိဘဲ သင္ပါက ဒီပလိုမာ/ေကာလိပ္ စသျဖင့္ သတ္မွတ္ေပးဖို႔ အဖြဲ႔အစည္းတခုေတာ့ လိုပါမည္။ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ား အနည္းငယ္သာပါေသာ ျပင္ပပညာ႐ွင္ အဖြဲ႔အစည္း ႐ွိသင့္ပါသည္။ တတ္ႏိုင္လွ်င္ ဖြင့္ထားသည့္ေက်ာင္းတိုင္း မွတ္ပံုတင္ထားရပါမည္။ စစ္အစိုးရေခတ္ကလို တင္းၾကပ္ဖို႔ မဟုတ္ဘဲ အဆင့္အတန္း ခြဲေပးဖို႔သာ ျဖစ္ရပါမည္။ သတင္းစာေဆာင္းပါးပါ ဘာသာေရး religions and languages ျပႆနာမ်ားလဲ ႐ွိလာႏိုင္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီေခတ္ဘဲ၊ ေပးရမွာေပါ့ဟု လြယ္လြယ္မေျပာေစလိုပါ။ ရပ္ကြက္တိုင္းတြင္ အျခားဘာသာေရးေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္လွ်င္ ၾကည္ျဖဴႏိုင္မွာလား ၊ ေသြးေအးေအးျဖင့္ စဥ္္းစားၾကပါဦး။
အျခား ျပႆနာတက္ႏိုင္သည့္ ဆရာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းေျပာင္းျပႆနာ။ ဘတ္ဂ်က္ ၂၀% ျပႆနာ၊ မ်ားလဲ ပါပါေသးသည္။ အေသးစိတ္ မဖတ္ထားသျဖင့္ မေရးလိုေတာ့ပါ။
အမွန္က အခုျပႆနာက အစိုးရက မည္သူမွ် ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ အတည္ျပဳခ့ဲေသာ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ သမဂၢ ဖြဲ႔ခြင့္မေပးရာမွ စသည္ဟု ထင္ပါသည္။ ခုလဲ ေက်ာင္းသားမ်ားတင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ေဆြးေႏြးသင့္သည္မ်ား ပါေသာ္လည္း မေဆြးေႏြးေတာ့ဘဲ လူလည္လုပ္၍ လႊတ္ေတာ္ဘက္ ပုတ္ထုတ္လိုက္သည္ ထင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသားနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ တိုက္ေပးလိုက္တာပါဘဲ။
အေရးအႀကီးဆံုး ပထမပိုင္းက စကားပလႅင္ ခံခ့ဲရသည့္ အပိုင္းေရာက္ပါၿပီ။ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္NNER ကို ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးခ်ိန္ ေပးဖို႔လိုပါသည္။ အစိုးရကို မေၾကနပ္၍ ကန္႔လန္႔တိုက္ရေရာ မျဖစ္ပါ။ ၾကားလူ ေကာင္းစားသြားႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ပညာတတ္မ်ားျဖစ္၍ စဥ္းစားလွ်င္ သိပါသည္။ ဒီလကုန္အထိဘဲ အခ်ိန္ေပးထားတာ မေကာင္းပါ။ အထက္က ေရးခ့ဲေသာ အခ်က္မ်ားကို ခြင့္ျပဳလိုက္လွ်င္ ေရ႐ွည္တြင္ ျပႆနာ ျဖစ္မွာပါ။ ေဒါသစိတ္မ်ားကို ေခတၱထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး မိမိယံုၾကည္ေသာ ဆရာႀကီးမ်ားနဲ႔ တိုင္ပင္သင့္ပါသည္။
အမ်ားသေဘာတူ ဆိုရေအာင္လဲ လက္႐ွိလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ အမ်ားဆႏၵနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ထားတာ မဟုတ္ေၾကာင္း သတိျပဳၾကပါ။ သို႔ေသာ္ လက္႐ွိ အစိုးရလဲ မႀကိဳက္၊ လႊတ္ေတာ္လဲ မႀကိဳက္ျဖစ္ေနသည့္ ကြၽန္ေတာ္အဖို႔ ခုခ်က္ခ်င္း အတည္မျပဳေပးရင္ ဆႏၵျပမည္ဆိုသည္ကို ေဝခြဲမတတ္ ျဖစ္ေနပါေၾကာင္း။ ။
No comments:
Post a Comment
Thank you.