29 March 2014

#MH 370

(Unicode version )

လွန်‌ခ့ဲတ့ဲ သုံးပါတ်‌က မနက်‌နိုးနိုးချင်‌း တီဗီသတင်‌းကြည်‌့လိုက်‌‌တော့ အထူးသတင်‌းတခု‌တွေ့ရပါတယ်‌။ မ‌လေးရှား‌လေယာဉ်‌တစီး‌ ပျောက်‌ဆုံး‌နေ‌ကြောင်‌းပါ။ MH370 လို့သိဖို့‌နေ‌နေသာ တနှစ်‌တခါ‌လောက်‌ဖြစ်‌‌လေ့ရှိတ့ဲ သတင်‌းမျိုးဘဲ‌ အောက်‌‌မေ့မိပါတယ်‌။ ခုအချိန်‌မှာ‌တော့ လူ‌တော်‌‌တော်‌များများ စိတ်‌၀င်‌တစား‌ပြော‌နေရတ့ဲ အထိ စိတ်‌၀င်‌စားစရာ ဂန္တ၀င်‌ဇတ်‌လမ်‌းတခု ဖြစ်‌‌နေပါပြီ။ ကျွန်‌‌တော်‌လဲ ကျွမ်‌းကျင်‌သူ မဟုတ်‌‌သော်‌လည်‌း ထင်‌တာ‌လေး‌တွေ ၀င်‌‌ပြောချင်‌လာပါတယ်‌။

             ကျွန်‌‌တော်‌့ရဲ့ ပထမဆုံး အထင်‌က‌တော့ ဒီကိစ္စကို ဖြစ်‌‌စေခ့ဲသူဟာ‌ လေယာဉ်‌မှုး နှစ်‌ဦးထဲက တဦးဖြစ်‌ရပါမယ်‌။ ဖြစ်‌နိုင်‌တာက‌တော့‌ လေယာဉ်‌မှုးကြီး ကိုယ်‌တိုင်‌ပါဘဲ။ တွဲဖက်‌‌လေယာဉ်‌မှုး ဖြစ်‌နိုင်‌‌ခြေက‌တော့ နဲပါတယ်‌။ ဒီလို‌ပြောရခြင်‌းက အ‌ကြောင်‌းရှိပါတယ်‌။

၁။‌ လေယာဉ်‌ကို စတင်‌လမ်‌း‌ကြောင်‌း‌ ပြောင်‌းတ့ဲ အချိန်‌ဟာ‌မြေပြင်‌မှ‌လေယာဉ်‌ကို ထိမ်‌းတ့ဲ စခန်‌း နှစ်‌ခု လွှဲတ့ဲ အချိန်‌က စပါတယ်‌။ မ‌လေးရှား kl control က‌နေ ဗီယက်‌နမ်‌ ဟိုချီမင်‌းအလွှဲမှာ မ‌လေးဖက်‌ကို Alright, Goodnight လို့ နှုတ်‌ဆက်‌သွားပြီး ဗီယက်‌နမ်‌ဖက်‌ကို စတင်‌ဆက်‌သွယ်‌ရမှာ ဖြစ်‌‌ပေမ့ဲ မဆက်‌သွယ်‌ခ့ဲပါဘူး။သူ့အတွက်‌ အချိန်‌‌တွေ အများကြီး ရသွားပါတယ်‌။ မ‌လေး‌လေ‌ကြောင်‌းထိမ်‌းကလဲ သူ့ ကွန်‌ထရိုးက လွတ်‌သွား‌တော့ ပြီးသွားပါပြီ။ ဗီယက်‌နမ်‌ဖက်‌က‌တော့ ဒီ‌လေယာဉ်‌‌ရောက်‌မလာ‌သေးဘူးဆိုပြီး‌အေး‌ဆေးဘ ဲ‌နေမှာပါ။ အချိန်‌တန်‌လို့ ဘီဂျင်‌းမှာ မဆင်‌း‌တော့မှ စစုံစမ်‌း‌တော့ အချိန်‌အများကြီး‌နောက်‌ကျသွားပါပြီ။

၂။‌လေယာဉ်‌မှုးက တွဲဖက်‌‌လေယာဉ်‌မှုးကို cabin ဖက်‌တခုခု ခိုင်‌းလိုက်‌ပြီး cockpit door ကို အတွင်‌းက lock ချလိုက်‌ယင်‌ သူတဦးတည်‌း ကြိုက်‌တာ လုပ်‌န်‌ုင်‌ပါပြီ။ တွဲဖက်‌‌လေယာဉ်‌မှုးက‌တော့‌ လေယာဉ်‌မှူးကြီးကို ထွက်‌ခိုင်‌းဖို့ မဖြစ်‌နိုင်‌ဘဲ ခဏအပြင်‌ထွက်‌တုံးသာ လုပ်‌နိုင်‌ပါတယ်‌။ ဒီလို အချိန်‌ကိုက်‌ဖြစ်‌ဖို့ မလွယ်‌လို့ တွဲဖက်‌‌လေယာဉ်‌မှူးကို ဖြစ်‌နိုင်‌‌ခြေ‌လျှော့ထားတာပါ။

၃။‌လေယာဉ်‌ကို အဲဒီအချိန်‌က စလို့ လမ်‌း‌ပြောင်‌းလိုက်‌ပါတယ်‌။ တချိန်‌တည်‌းမှာဘဲ‌ လေယာဉ်‌နဲ့ ပြင်‌ပကို အဆက်‌အသွယ်‌ ဖြတ်‌လိုက်‌ပါတယ်‌။ စကား‌ပြောစက်‌‌တွေကို ပိတ်‌လိုက်‌နိုင်‌ပါတယ်‌။ ဒါ‌ပေမ့ဲ‌ လေယာဉ်‌က ပြင်‌ပကို သတင်‌းပို့‌နေတ့ဲ စံနစ်‌ နှစ်‌ခု ရှိပါ‌သေးတယ်‌။ ့ဲ ATC နဲ့ ACARS တို့ပါ။ နှစ်‌ခုစလုံးကို ရည်‌ရွယ်‌ချက်‌ရှိရှိ ပိတ်‌ပစ်‌ခ့ဲပါတယ်‌။ အပြင်‌လူ အပိုင်‌စီးယင်‌‌တောင်‌ ACARS ပိတ်‌ပစ်‌ဖို်‌့ မသိနိုင်‌ပါ။ Boeing 777လေယာဉ်‌ အ‌ကြောင်‌း အ‌သေးစိတ်‌ သိ‌နေသူဆိုယင်‌‌တော့ မ‌ပြောတတ်‌ဘူး‌ပေါ့။

၄။ ဘယ်‌သူမှ မထင်‌တ့ဲဘက်‌ကို ို‌လေယာဉ်ဥ‌ီးတည်‌ပါ‌တော့တယ်‌။ မ‌လေးကျွန်‌းဆွယ်‌ကို ပြန်‌အဖြတ်‌မှာ ATC Contol လွတ်‌တ့ဲ လမ်‌း‌ကြောင်‌း ( သို့ ) အမြင်‌့မှ ပျံသန်းနိုင်‌‌ပါတယ်‌။ ကျွမ်‌းကျင်‌သူ ူ‌လေယာဉ်‌မှူး‌တွေ သိန်‌ုင်‌ပါတယ်‌။ ဘယ်‌သူမှ မထင်‌တ့ဲ အိန္ဒိယသမုဒ္ဒရာဖက်‌ကို ို‌လေယာဉ်‌ဦးတည် autopilot ချိတ်‌ပြီး ကိုယ်‌့ကိုကိုယ်‌ သတ်‌‌သေလိုက်‌တာလဲ ဖြစ်‌နိုင်‌ပါတယ်‌။‌ နောက်‌ကလူ‌တွေက ဘယ်‌ကိုပျံနေမှန်‌း မသိန်‌ုင်‌ပါ။ သိလဲ ဘာမှ မတတ်‌နိုင်‌ပါ။

ဒီအချက်‌များ‌ကြောင ်‌့‌လေယာဉ်‌မှူး လုပ်‌တာဘဲ ဖြစ်‌ရမယ်‌လို့‌ ပြောတာပါ။ အပျင်‌း‌ပြေ စဉ်‌းစားကြည်‌့ထားတာပါ။



အ‌ရေးအကြီးဆုံးက ပိုင်‌း‌လော့က ဘာ‌ကြောင်‌့လုပ်‌တာလဲ ဆိုတာပါဘဲ။ ခုထိ မ‌လေးရှားအစိုးရ ရှင်‌း‌နေတာကို ခရီးသည်‌အများဆုံး ပါသွားတ့ဲ တရုပ်‌နိုင်‌ငံ အပါအ၀င်‌ ကမ္ဘာက မယုံကြည်‌ရခြင်‌း အ‌ကြောင်‌းရှိပါတယ်‌။ မ‌လေးရှားအစိုးရက သူတို့ရဲ့ အဓိက အတိုက်‌အခံ အန်‌ဝါအီဘရာဟင်‌ကို အမှုမျိုးစုံနဲ့‌ ထောင်‌ချထားပါတယ်‌။ ခုလဲ လွတ်‌ခါနီးလာလို့ အယင်‌ပိတ်‌ထားတ့ဲ အမှုတခုကို ပြန်‌ဖွင်‌့ပြီး ထောင်‌ထပ်‌ချလိုက်‌ပါတယ်‌။ MH370ရဲ့ ပိုင်‌း‌လော့ဟာ အန်‌ဝါနဲ့ အမျိုး‌တော်‌တယ်‌လို့ ဆိုပါတယ်‌။ သူကိုယ်‌တိုင်‌ အဲဒီခုံရုံးက ဆုံးဖြတ်‌တာကို သွားနား‌ထောင်‌ခ့ဲပါ‌သေးတယ်‌။ ခုံရုံးက‌နေ စိတ်‌ပျက်‌လက်‌ပျက်‌ပြန်‌လာခ့ဲပြီး ခုနှစ်‌နာရီအကြာမှာ ဒီ‌လေယာဉ်‌ကြီးကို သူ‌မောင်‌းသွား‌တော့တာဘဲ ဖြစ်‌ပါတယ်‌။ သူမ‌ကြေနပ်‌‌သော်‌လည်‌း ဘာမှမတတ်‌နိုင်‌‌တော့ ထင်‌ရာလုပ်‌သွားတယ်‌လို့ ကျွန်‌‌တော်‌ထင်‌တာပါ။ ကွာလာလမ်‌ပူကtwin tower နဲ့ KL Tower တခုခုကို တိုက်‌မသွားတာဘဲ ပိုင်‌း‌လော့ကို‌ကျေးဇူးတင်‌ရမှာပါ။



ဒီအ‌တောအတွင်‌း ပြည်‌ပ‌လေယာဉ်‌မှူးကြီးတဦး‌ ပြောတာဆိုတ့ဲ စာလဲဖတ်‌ရပါတယ်‌။ လန်‌ကာ၀ီကို သွားတာတ့ဲ။‌ လေယာဉ်‌ဘီးမီး‌လောင်‌လို့ ဆိုလား။‌ လေယာဉ်‌ဘီး အတက်‌မှာ မီး‌လောင်‌ခဲပါတယ်‌။ မီး‌လောင်‌ယင်‌လဲ ဲ‌ရေဒီယိုနဲ့ ချက်‌ချင်‌းအ‌ကြောင်‌းကြား ပြန်‌လှည်‌့ဆင်‌းနိုင်‌ပါတယ်‌။ မိနစ်‌၄၀‌လောက်‌ ဆက်‌ပြန်‌စရာအ‌ကြောင်‌း မရှိပါ။ မီးခိုး‌ငွေ့များ‌ မောင်‌းခန်‌းအတွင်‌း ၀င်‌ရ‌အောင်‌လဲ‌ လေယာဉ်‌တက်‌ပြီး မိနစ်‌အနည်‌းငယ်‌အတွင်းလေယာဉ်‌‌‌‌‌‌‌‌ အတွင်‌းမှ ဖိအားက အပြင်‌မှ‌ လေဖိအားထက်‌ များသွားပြီမို့ မီးခိုး‌ငွေ့များ မ၀င်‌နိုင်‌ပါ။



ဤအချက်‌များသည်‌လဲ ကျွန်‌‌တော်‌့၏ ခန်‌့မှန်‌းချက်‌များသာဖြစ်‌၍ မှားနိုင်‌ပါသည်‌။အ‌ထောက်‌အထားများ အတိအကျရမှသာ‌ သေချာပါမည်‌။ ဒါ‌တောင်‌ သံသယတခု ရှိပါ‌သေးသည်‌။‌လေယာဉ်‌‌မောင်‌းခန်‌းထဲမှ အသံများကိုသွင်‌းထားသည်‌့ CVR ကို ရှာ‌ဖွေ၍‌တွေ့သည်‌့တိုင်‌ အ‌ထောက်‌အထား ရမည်‌မထင်‌ပါ။ ACARS ကို ပိတ်‌သွား‌သော ဤဇတ်‌လမ်‌းကို ဖန်‌တီးခ့ဲသူ ဇတ်‌လိုက်‌သည်‌ CVR ကိုလဲ အလုပ်‌မလုပ်‌‌အောင်‌ လုပ်‌သွားလိမ်‌့မည်‌ဟု ထင်‌မိပါ‌ကြောင်‌း။.


XxXxXx

(Zawgyi version)

လြန္‌္‌ခ့ဲတ့ဲ သံုးပါတ္‌က မနက္‌ႏိုးႏိုးခ်င္‌း တီဗီသတင္‌းၾကည္‌့လိုက္‌‌ေတာ့ အထူးသတင္‌းတခု‌ေတြ႔ရပါတယ္‌။ မ‌ေလး႐ွား‌ေလယာဥ္‌တစီး‌ ေပ်ာက္‌ဆံုး‌ေန‌ေၾကာင္‌းပါ။ MH370 လို႔သိဖို႔‌ေန‌ေနသာ တႏွစ္‌တခါ‌ေလာက္‌ျဖစ္‌‌ေလ့႐ွိတ့ဲ သတင္‌းမ်ိဳးဘဲ‌ ေအာက္‌‌ေမ့မိပါတယ္‌။ ခုအခ်ိန္‌မွာ‌ေတာ့ လူ‌ေတာ္‌‌ေတာ္‌မ်ားမ်ား စိတ္‌၀င္‌တစား‌ေျပာ‌ေနရတ့ဲ အထိ စိတ္‌၀င္‌စားစရာ ဂႏၲ၀င္‌ဇတ္‌လမ္‌းတခု ျဖစ္‌‌ေနပါၿပီ။ ကြၽန္‌‌ေတာ္‌လဲ ကြၽမ္‌းက်င္‌သူ မဟုတ္‌‌ေသာ္‌လည္‌း ထင္‌တာ‌ေလး‌ေတြ ၀င္‌‌ေျပာခ်င္‌လာပါတယ္‌။
             ကြၽန္‌‌ေတာ္‌့ရဲ႕ ပထမဆံုး အထင္‌က‌ေတာ့ ဒီကိစၥကို ျဖစ္‌‌ေစခ့ဲသူဟာ‌ ေလယာဥ္‌မႈး ႏွစ္‌ဦးထဲက တဦးျဖစ္‌ရပါမယ္‌။ ျဖစ္‌ႏိုင္‌တာက‌ေတာ့‌ ေလယာဥ္‌မႈးႀကီး ကိုယ္‌တိုင္‌ပါဘဲ။ တြဲဖက္‌‌ေလယာဥ္‌မႈး ျဖစ္‌ႏိုင္‌‌ေျခက‌ေတာ့ နဲပါတယ္‌။ ဒီလို‌ေျပာရျခင္‌းက အ‌ေၾကာင္‌း႐ွိပါတယ္‌။
၁။‌ ေလယာဥ္‌ကို စတင္‌လမ္‌း‌ေၾကာင္‌း‌ ေျပာင္‌းတ့ဲ အခ်ိန္‌ဟာ‌ေျမျပင္‌မွ‌ေလယာဥ္‌ကို ထိမ္‌းတ့ဲ စခန္‌း ႏွစ္‌ခု လႊဲတ့ဲ အခ်ိန္‌က စပါတယ္‌။ မ‌ေလး႐ွား kl control က‌ေန ဗီယက္‌နမ္‌ ဟိုခ်ီမင္‌းအလႊဲမွာ မ‌ေလးဖက္‌ကို Alright, Goodnight လို႔ ႏႈတ္‌ဆက္‌သြားၿပီး ဗီယက္‌နမ္‌ဖက္‌ကို စတင္‌ဆက္‌သြယ္‌ရမွာ ျဖစ္‌‌ေပမ့ဲ မဆက္‌သြယ္‌ခ့ဲပါဘူး။သူ႔အတြက္‌ အခ်ိန္‌‌ေတြ အမ်ားႀကီး ရသြားပါတယ္‌။ မ‌ေလး‌ေလ‌ေၾကာင္‌းထိမ္‌းကလဲ သူ႔ ကြန္‌ထ႐ိုးက လြတ္‌သြား‌ေတာ့ ၿပီးသြားပါၿပီ။ ဗီယက္‌နမ္‌ဖက္‌က‌ေတာ့ ဒီ‌ေလယာဥ္‌‌ေရာက္‌မလာ‌ေသးဘူးဆိုၿပီး‌ေအး‌ေဆးဘ ဲ‌ေနမွာပါ။ အခ်ိန္‌တန္‌လို႔ ဘီဂ်င္‌းမွာ မဆင္‌း‌ေတာ့မွ စစံုစမ္‌း‌ေတာ့ အခ်ိန္‌အမ်ားႀကီး‌ေနာက္‌က်သြားပါၿပီ။
၂။‌ေလယာဥ္‌မႈးက တြဲဖက္‌‌ေလယာဥ္‌မႈးကို cabin ဖက္‌တခုခု ခိုင္‌းလိုက္‌ၿပီး cockpit door ကို အတြင္‌းက lock ခ်လိုက္‌ယင္‌ သူတဦးတည္‌း ႀကိဳက္‌တာ လုပ္‌န္‌ုင္‌ပါၿပီ။ တြဲဖက္‌‌ေလယာဥ္‌မႈးက‌ေတာ့‌ ေလယာဥ္‌မႉးႀကီးကို ထြက္‌ခိုင္‌းဖို႔ မျဖစ္‌ႏိုင္‌ဘဲ ခဏအျပင္‌ထြက္‌တံုးသာ လုပ္‌ႏိုင္‌ပါတယ္‌။ ဒီလို အခ်ိန္‌ကိုက္‌ျဖစ္‌ဖို႔ မလြယ္‌လို႔ တြဲဖက္‌‌ေလယာဥ္‌မႉးကို ျဖစ္‌ႏိုင္‌‌ေျခ‌ေလ်ွာ့ထားတာပါ။
၃။‌ေလယာဥ္‌ကို အဲဒီအခ်ိန္‌က စလို႔ လမ္‌း‌ေျပာင္‌းလိုက္‌ပါတယ္‌။ တခ်ိန္‌တည္‌းမွာဘဲ‌ ေလယာဥ္‌နဲ႔ ျပင္‌ပကို အဆက္‌အသြယ္‌ ျဖတ္‌လိုက္‌ပါတယ္‌။ စကား‌ေျပာစက္‌‌ေတြကို ပိတ္‌လိုက္‌ႏိုင္‌ပါတယ္‌။ ဒါ‌ေပမ့ဲ‌ ေလယာဥ္‌က ျပင္‌ပကို သတင္‌းပို႔‌ေနတ့ဲ စံနစ္‌ ႏွစ္‌ခု ႐ွိပါ‌ေသးတယ္‌။ ့ဲ ATC နဲ႔ ACARS တို႔ပါ။ ႏွစ္‌ခုစလံုးကို ရည္‌ရြယ္‌ခ်က္‌႐ွိ႐ွိ ပိတ္‌ပစ္‌ခ့ဲပါတယ္‌။ အျပင္‌လူ အပိုင္‌စီးယင္‌‌ေတာင္‌ ACARS ပိတ္‌ပစ္‌ဖို္‌့ မသိႏိုင္‌ပါ။ Boeing 777ေလယာဥ္‌ အ‌ေၾကာင္‌း အ‌ေသးစိတ္‌ သိ‌ေနသူဆိုယင္‌‌ေတာ့ မ‌ေျပာတတ္‌ဘူး‌ေပါ့။
၄။ ဘယ္‌သူမွ မထင္‌တ့ဲဘက္‌ကို ို‌ေလယာဥ္ဥ‌ီးတည္‌ပါ‌ေတာ့တယ္‌။ မ‌ေလးကြၽန္‌းဆြယ္‌ကို ျပန္‌အျဖတ္‌မွာ ATC Contol လြတ္‌တ့ဲ လမ္‌း‌ေၾကာင္‌း ( သို႔ ) အျမင္‌့မွ ပ်ံသန္းနိုင္‌‌ပါတယ္‌။ ကြၽမ္‌းက်င္‌သူ ူ‌ေလယာဥ္‌မႉး‌ေတြ သိန္‌ုင္‌ပါတယ္‌။ ဘယ္‌သူမွ မထင္‌တ့ဲ အိႏၵိယသမုဒၵရာဖက္‌ကို ို‌ေလယာဥ္‌ဦးတည္ autopilot ခ်ိတ္‌ၿပီး ကိုယ္‌့ကိုကိုယ္‌ သတ္‌‌ေသလိုက္‌တာလဲ ျဖစ္‌ႏိုင္‌ပါတယ္‌။‌ ေနာက္‌ကလူ‌ေတြက ဘယ္‌ကိုပ်ံေနမွန္‌း မသိန္‌ုင္‌ပါ။ သိလဲ ဘာမွ မတတ္‌ႏိုင္‌ပါ။
ဒီအခ်က္‌မ်ား‌ေၾကာင ္‌့‌ေလယာဥ္‌မႉး လုပ္‌တာဘဲ ျဖစ္‌ရမယ္‌လို႔‌ ေျပာတာပါ။ အပ်င္‌း‌ေျပ စဥ္‌းစားၾကည္‌့ထားတာပါ။

အ‌ေရးအႀကီးဆံုးက ပိုင္‌း‌ေလာ့က ဘာ‌ေၾကာင္‌့လုပ္‌တာလဲ ဆိုတာပါဘဲ။ ခုထိ မ‌ေလး႐ွားအစိုးရ ႐ွင္‌း‌ေနတာကို ခရီးသည္‌အမ်ားဆံုး ပါသြားတ့ဲ တ႐ုပ္‌ႏိုင္‌ငံ အပါအ၀င္‌ ကမာၻက မယံုၾကည္‌ရျခင္‌း အ‌ေၾကာင္‌း႐ွိပါတယ္‌။ မ‌ေလး႐ွားအစိုးရက သူတို႔ရဲ႕ အဓိက အတိုက္‌အခံ အန္‌၀ါအီဘရာဟင္‌ကို အမႈမ်ိဳးစံုနဲ႔‌ ေထာင္‌ခ်ထားပါတယ္‌။ ခုလဲ လြတ္‌ခါနီးလာလို႔ အယင္‌ပိတ္‌ထားတ့ဲ အမႈတခုကို ျပန္‌ဖြင္‌့ၿပီး ေထာင္‌ထပ္‌ခ်လိုက္‌ပါတယ္‌။ MH370ရဲ႕ ပိုင္‌း‌ေလာ့ဟာ အန္‌၀ါနဲ႔ အမ်ိဳး‌ေတာ္‌တယ္‌လို႔ ဆိုပါတယ္‌။ သူကိုယ္‌တိုင္‌ အဲဒီခံုရံုးက ဆံုးျဖတ္‌တာကို သြားနား‌ေထာင္‌ခ့ဲပါ‌ေသးတယ္‌။ ခံုရံုးက‌ေန စိတ္‌ပ်က္‌လက္‌ပ်က္‌ျပန္‌လာခ့ဲၿပီး ခုႏွစ္‌နာရီအၾကာမွာ ဒီ‌ေလယာဥ္‌ႀကီးကို သူ‌ေမာင္‌းသြား‌ေတာ့တာဘဲ ျဖစ္‌ပါတယ္‌။ သူမ‌ေၾကနပ္‌‌ေသာ္‌လည္‌း ဘာမွမတတ္‌ႏိုင္‌‌ေတာ့ ထင္‌ရာလုပ္‌သြားတယ္‌လို႔ ကြၽန္‌‌ေတာ္‌ထင္‌တာပါ။ ကြာလာလမ္‌ပူကtwin tower နဲ႔ KL Tower တခုခုကို တိုက္‌မသြားတာဘဲ ပိုင္‌း‌ေလာ့ကို‌ေက်းဇူးတင္‌ရမွာပါ။

ဒီအ‌ေတာအတြင္‌း ျပည္‌ပ‌ေလယာဥ္‌မႉးႀကီးတဦး‌ ေျပာတာဆိုတ့ဲ စာလဲဖတ္‌ရပါတယ္‌။ လန္‌ကာ၀ီကို သြားတာတ့ဲ။‌ ေလယာဥ္‌ဘီးမီး‌ေလာင္‌လို႔ ဆိုလား။‌ ေလယာဥ္‌ဘီး အတက္‌မွာ မီး‌ေလာင္‌ခဲပါတယ္‌။ မီး‌ေလာင္‌ယင္‌လဲ ဲ‌ေရဒီယိုနဲ႔ ခ်က္‌ခ်င္‌းအ‌ေၾကာင္‌းၾကား ျပန္‌လွည္‌့ဆင္‌းႏိုင္‌ပါတယ္‌။ မိနစ္‌၄၀‌ေလာက္‌ ဆက္‌ျပန္‌စရာအ‌ေၾကာင္‌း မ႐ွိပါ။ မီးခိုး‌ေငြ႔မ်ား‌ ေမာင္‌းခန္‌းအတြင္‌း ၀င္‌ရ‌ေအာင္‌လဲ‌ ေလယာဥ္‌တက္‌ၿပီး မိနစ္‌အနည္‌းငယ္‌အတြင္းေလယာဥ္‌‌‌‌‌‌‌‌ အတြင္‌းမွ ဖိအားက အျပင္‌မွ‌ ေလဖိအားထက္‌ မ်ားသြားၿပီမို႔ မီးခိုး‌ေငြ႔မ်ား မ၀င္‌ႏိုင္‌ပါ။

ဤအခ်က္‌မ်ားသည္‌လဲ ကြၽန္‌‌ေတာ္‌့၏ ခန္‌႔မွန္‌းခ်က္‌မ်ားသာျဖစ္‌၍ မွားႏိုင္‌ပါသည္‌။အ‌ေထာက္‌အထားမ်ား အတိအက်ရမွသာ‌ ေသခ်ာပါမည္‌။ ဒါ‌ေတာင္‌ သံသယတခု ႐ွိပါ‌ေသးသည္‌။‌ေလယာဥ္‌‌ေမာင္‌းခန္‌းထဲမွ အသံမ်ားကိုသြင္‌းထားသည္‌့ CVR ကို ႐ွာ‌ေဖြ၍‌ေတြ႔သည္‌့တိုင္‌ အ‌ေထာက္‌အထား ရမည္‌မထင္‌ပါ။ ACARS ကို ပိတ္‌သြား‌ေသာ ဤဇတ္‌လမ္‌းကို ဖန္‌တီးခ့ဲသူ ဇတ္‌လိုက္‌သည္‌ CVR ကိုလဲ အလုပ္‌မလုပ္‌‌ေအာင္‌ လုပ္‌သြားလိမ္‌့မည္‌ဟု ထင္‌မိပါ‌ေၾကာင္‌း။.

No comments:

Post a Comment

Thank you.