03 January 2017

အဝေးပြေးလမ်း အသုံးပြုခ

(Unicode version )

   မြန်မာပြည်တလွှား အဝေးပြေးလမ်းက ပိုက်ဆံကောက်တ့ဲ တိုးဂိတ်တွေအကြောင်း ရေးကြတာ များပါပြီ။ ကောင်းတာနည်းပြီး မကောင်းတာများပါတယ်။

.

အဝေးပြေးလမ်းတွေကို သူများနိုင်ငံတွေမှာ အစိုးရက ပိုက်ဆံမထုတ်ရပါဘူးတ့ဲ။ ဆောက်ခွင့်ရတ့ဲကုမ္ပဏီက ဘဏ်မှာ ငွေချေးခွင့်ရပြီး ဆောက်တယ်။ ပြီးတော့မှ စာချုပ်ထဲမှာပါတ့ဲအတိုင်း လမ်းသုံးခ ကောက်တယ်။ ဘဏ်တိုးပြန်ဆပ်တယ်။ အစိုးရရော ကုမ္ပဏီရော လမ်းသုံးရတ့ဲ ပြည်သူတွေရော သုံးဦးသုံးဖလှယ် အကျိုးရှိတ့ဲ လုပ်ငန်းပါဘဲ။ ဘဏ်တွေပါ အတိုးရတော့ အလုပ်ဖြစ်သေး။

.

ဒီမှာတော့ အစိုးရကဖောက်ပေးရတယ်။ ဖောက်ပြီးသားလမ်းကို အသုံးပြုခ ကောက်ခွင့်ပေးလိုက်တာပါဘဲ။ ကုမ္ပဏီက ပြုပြင်ထိမ်းသိမ်းပေးရုံဘဲ။ အသစ်ဖောက်စရာမလိုတော့ တော်တော်သက်သာမှာပါဘဲ။ အသုံးပြုခကိုတော့ ဘယ်လိုညှိကောက်ကြတယ် မသိဘူး။ ခရိုနီကုမ္ပဏီတွေဘဲ ကောက်ခွင့်ရကြတယ်။ ဘာနဲ့တူသလဲဆိုတော့ ဘုရားမှာ အလှူခံလေလံပစ်သလို ထင်မိတယ်။ အစိုးရက၊ ဆောက်လုပ်ရေးက တိုက်ရိုက်ကောက်လို့ မဖြစ်ဘူးလား မသိပါဘူး။ အစိုးရက ဆောက်ပေးထားတ့ဲဟာကို။ အေးလေ၊ သူတို့ဝန်ထမ်းတွေ ကောက်ရင် ပိုနည်းသွားတ့ဲ အတွေ့အကြုံရှိလို့ဘဲ ဖြစ်မှာပါ။

.

ဒီတော့ ကုမ္ပဏီတွေ ကောက်ဖို့ လမ်းမိုင်အလိုက် သတ်မှတ်ပေးလိုက်တယ်။ မိုင်အလိုက် တိုးဂိတ်တွေကိုဖြတ်ရင် သတ်မှတ်ခပေးရတယ်။ အဓိက အကြံပြုချင်တာက သတ်မှတ်ခပါ။ မိုင်အလိုက် အတိအကျသတ်မှတ်လိုက်တော့ ပိုက်ဆံအစွန်းထွက်တွေ ထွက်လာတယ်။ ဥပမာ လှည်းကူးကိုသွားဖို့ ထောက်ကြ့ံတိုးဂိတ်ကိုဖြတ်ရင် ၁၆၄ကျပ်ကျတယ်။ နှစ်ရာပေးလိုက်ရင် ဘယ်တော့မှ ပြန်မအမ်းပါဘူး။ တနေ့တနေ့ ကားထောင်ချီ အသွားအပြန်ရှိတယ်။ အပိုပေးရငွေ သိန်းချီရှိတယ်။ မြန်မာပြည် တပြည်လုံးက ဂိတ်တွေအားလုံးဆို တွက်သာကြည့်လိုက်ပေတော့။ ဒီအပိုငွေအားလုံးက နိုင်ငံတော်ကိုမဝင်ဘဲ စာရင်းအင်းမရှိဘဲ ကန်ထရိုက်တွေ ရသွားတာပါ။

.

သူတို့ကလည်း မဟုတ်တာ လုပ်တာမဟုတ်ပါ။ ငွေအကြွေ အတိအကျယူလာရင် လက်ခံမှာပါဘဲ။ ကားအများကြီးကိုတော့ ဘယ်ပြန်အမ်းနိုင်မှာလည်း။ ဒီတော့ စံနစ်လေး ပြင်သင့်တယ်ထင်လို့ပါ။ နောက်နှစ် ကန်ထရိုက်မပေးခင် အသုံးပြုခ တွက်ပါ။ ခုဏလို ၁၆၄ကျပ်ကျရင် တရားဝင် ၂၀၀ကျပ် သတ်မှတ်ပါ။ အစွန်းထွက်တွေ မသတ်မှတ်ပါနဲ့။ အစွန်းထွက် ၅၀အောက်ရောက်ရင် ရာပြည့်ကျပ် သတ်မှတ်နိုင်ရင် သတ်မှတ်ပါ။ ဒီလိုသတ်မှတ်ရင် ဘာထူးမလဲဆိုတော့ ပေးရတ့ဲသူကတော့ ပုံမှန်ဘဲ ပေးရမှာပါဘဲ။ အစွန်းထွက်တွေ နိုင်ငံတော်ကိုဝင်တော့ ပညာရေး ကျန်းမာရေးတွေမှာ ပိုသုံးနိုင်တာပေါ့။ ခရိုနီကြီးတွေလည်း လမ်းမဖောက်ရဘဲ ငွေကောက်ရုံဆိုတော့ သိပ်နစ်နာစရာ မမြင်ကြောင်းပါခင်ဗျ။

XxXxXx

(Zawgyi version )

   ျမန္မာျပည္တလႊား အေဝးေျပးလမ္းက ပိုက္ဆံေကာက္တ့ဲ တိုးဂိတ္ေတြအေၾကာင္း ေရးၾကတာ မ်ားပါၿပီ။ ေကာင္းတာနည္းၿပီး မေကာင္းတာမ်ားပါတယ္။
.
အေဝးေျပးလမ္းေတြကို သူမ်ားႏိုင္ငံေတြမွာ အစိုးရက ပိုက္ဆံမထုတ္ရပါဘူးတ့ဲ။ ေဆာက္ခြင့္ရတ့ဲကုမၸဏီက ဘဏ္မွာ ေငြေခ်းခြင့္ရၿပီး ေဆာက္တယ္။ ၿပီးေတာ့မွ စာခ်ဳပ္ထဲမွာပါတ့ဲအတိုင္း လမ္းသံုးခ ေကာက္တယ္။ ဘဏ္တိုးျပန္ဆပ္တယ္။ အစိုးရေရာ ကုမၸဏီေရာ လမ္းသံုးရတ့ဲ ျပည္သူေတြေရာ သံုးဦးသံုးဖလွယ္ အက်ိဳး႐ွိတ့ဲ လုပ္ငန္းပါဘဲ။ ဘဏ္ေတြပါ အတိုးရေတာ့ အလုပ္ျဖစ္ေသး။
.
ဒီမွာေတာ့ အစိုးရကေဖာက္ေပးရတယ္။ ေဖာက္ၿပီးသားလမ္းကို အသံုးျပဳခ ေကာက္ခြင့္ေပးလိုက္တာပါဘဲ။ ကုမၸဏီက ျပဳျပင္ထိမ္းသိမ္းေပးရံုဘဲ။ အသစ္ေဖာက္စရာမလိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္သက္သာမွာပါဘဲ။ အသံုးျပဳခကိုေတာ့ ဘယ္လိုညႇိေကာက္ၾကတယ္ မသိဘူး။ ခ႐ိုနီကုမၸဏီေတြဘဲ ေကာက္ခြင့္ရၾကတယ္။ ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုေတာ့ ဘုရားမွာ အလႉခံေလလံပစ္သလို ထင္မိတယ္။ အစိုးရက၊ ေဆာက္လုပ္ေရးက တိုက္႐ိုက္ေကာက္လို႔ မျဖစ္ဘူးလား မသိပါဘူး။ အစိုးရက ေဆာက္ေပးထားတ့ဲဟာကို။ ေအးေလ၊ သူတို႔ဝန္ထမ္းေတြ ေကာက္ရင္ ပိုနည္းသြားတ့ဲ အေတြ႔အၾကံဳ႐ွိလို႔ဘဲ ျဖစ္မွာပါ။
.
ဒီေတာ့ ကုမၸဏီေတြ ေကာက္ဖို႔ လမ္းမိုင္အလိုက္ သတ္မွတ္ေပးလိုက္တယ္။ မိုင္အလိုက္ တိုးဂိတ္ေတြကိုျဖတ္ရင္ သတ္မွတ္ခေပးရတယ္။ အဓိက အၾကံျပဳခ်င္တာက သတ္မွတ္ခပါ။ မိုင္အလိုက္ အတိအက်သတ္မွတ္လိုက္ေတာ့ ပိုက္ဆံအစြန္းထြက္ေတြ ထြက္လာတယ္။ ဥပမာ လွည္းကူးကိုသြားဖို႔ ေထာက္ၾက့ံတိုးဂိတ္ကိုျဖတ္ရင္ ၁၆၄က်ပ္က်တယ္။ ႏွစ္ရာေပးလိုက္ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မအမ္းပါဘူး။ တေန႔တေန႔ ကားေထာင္ခ်ီ အသြားအျပန္႐ွိတယ္။ အပိုေပးရေငြ သိန္းခ်ီ႐ွိတယ္။ ျမန္မာျပည္ တျပည္လံုးက ဂိတ္ေတြအားလံုးဆို တြက္သာၾကည့္လိုက္ေပေတာ့။ ဒီအပိုေငြအားလံုးက ႏိုင္ငံေတာ္ကိုမဝင္ဘဲ စာရင္းအင္းမ႐ွိဘဲ ကန္ထ႐ိုက္ေတြ ရသြားတာပါ။
.
သူတို႔ကလည္း မဟုတ္တာ လုပ္တာမဟုတ္ပါ။ ေငြအေႂကြ အတိအက်ယူလာရင္ လက္ခံမွာပါဘဲ။ ကားအမ်ားႀကီးကိုေတာ့ ဘယ္ျပန္အမ္းႏိုင္မွာလည္း။ ဒီေတာ့ စံနစ္ေလး ျပင္သင့္တယ္ထင္လို႔ပါ။ ေနာက္ႏွစ္ ကန္ထ႐ိုက္မေပးခင္ အသံုးျပဳခ တြက္ပါ။ ခုဏလို ၁၆၄က်ပ္က်ရင္ တရားဝင္ ၂၀၀က်ပ္ သတ္မွတ္ပါ။ အစြန္းထြက္ေတြ မသတ္မွတ္ပါနဲ႔။ အစြန္းထြက္ ၅၀ေအာက္ေရာက္ရင္ ရာျပည့္က်ပ္ သတ္မွတ္ႏိုင္ရင္ သတ္မွတ္ပါ။ ဒီလိုသတ္မွတ္ရင္ ဘာထူးမလဲဆိုေတာ့ ေပးရတ့ဲသူကေတာ့ ပံုမွန္ဘဲ ေပးရမွာပါဘဲ။ အစြန္းထြက္ေတြ ႏိုင္ငံေတာ္ကိုဝင္ေတာ့ ပညာေရး က်န္းမာေရးေတြမွာ ပိုသံုးႏိုင္တာေပါ့။ ခ႐ိုနီႀကီးေတြလည္း လမ္းမေဖာက္ရဘဲ ေငြေကာက္ရံုဆိုေတာ့ သိပ္နစ္နာစရာ မျမင္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်။ 

No comments:

Post a Comment

Thank you.