11 January 2017

ရန်ကုန် ဘတ်စ်ကားစံနစ်သစ်

(Unicode version )

   ၁၆ရက် တနင်္လာနေ့တွင် ရန်ကုန်မြို့ရဲ့ သယ်ယူပို့ဆောင်ရေး တခေတ်ဆန်းတော့မည်။ အကောင်းဘက်ကို ရွေ့မည့်အရွေ့ဟု ထင်ပါသည်။ လောလောဆယ်ကားကျပ်မှု မထသယာဉ်ဝန်ထမ်းများရဲ့ ဆက်ဆံရေးကြောင့် ပြဿနာဖြစ်မှုများကို ရှောင်ရှားနိုင်မည့်အပြင် အနာဂတ် မက်ဂါမြို့တော်အတွက် စံနစ်ကျသော ပို့ဆောင်ရေးစံနစ်ကို အစပျိုးနိုင်မည်ဟု ယုံကြည်မိပါသည်။

.

အရင်ခေတ်က မထသမှ အုပ်ချုပ်သူ စစ်ဗိုလ်များသည် ကားပိုင်ရှင်များနှင့် လက်ဝါးချင်းသာမက တကိုယ်လုံးချင်းရိုက်စားလုပ်၍ ကားလိုင်းများခွင့်ပြုခ့ဲသည်။ ဆီထုတ်ခွင့် ဂက်စ်ထုတ်ခွင့် ကားသွင်းခွင့်များကို မိုနိုပိုလီလုပ်ခဲ့ကြသည်။ ယခုချိန် မထသဖျက်မည်မို့ စာရင်းစစ်စေသောအခါ လိုင်းငါးဆယ်လောက်တွင် ကားမပြေးဘဲ လိုင်းနာမည်သာ ရှိတာ ပေါ်လာခ့ဲသည်။ အခြား ဘာဂွင်တွေ ဖွက်ထားဦးမည်မသိ။

.

စံနစ်တခု စလျှင် အခက်အခဲ ကြုံမှာသေချာပါသည်။ အထစ်အငေါ့တွေ့မှာ သေချာပါသည်။ အချိန်အနည်းငယ်အတွင်း ပြုပြင်သွားမည်ဆိုလျှင် စီမံခန့်ခွဲမှု ကောင်း၍ဖြစ်ပါမည်။ အချိန်တိုအတွင်း လိုအပ်ချက်များကို ဖြည့်ဆီးနိုင်မည်ဟု ထင်မိသည်။ လူအများကြီး သန်းနှင့်ချီပတ်သက်သဖြင့် အဆင်မပြေမှုကတော့ ပေါ်မှာသေချာသည်။ တကယ်တော့ အများသူငှါ ပုံမှန်ချိန်တွင်ပင် အလုပ်ရှုပ်လေ့ရှိသည့် တနင်္လာနေ့မျိုးတွင် မစဘဲ စနေနေ့တရက်တွင် စလျှင် ဖြေရှင်းရတာ ပိုသက်သာမည်ဟု ထင်မိပါသည်။

.

လောလောဆယ် လူတွေစိုးရိမ်တာ သုံးချက်ရှိသည်။ ပထမတချက်က စီးရမည့်ယာဉ်လိုင်း နံပတ်များ မသိဖြစ်နေခြင်းပါ။ ဒါကလဲ မြေပုံများနှင့် ယာဉ်လိုင်းနံပတ်များ ထုတ်ပြန်ပေးနေသည်။ ဖေ့ဘုတ်ပေါ်တွင်တော့ မျိုးစုံပေါ့။ အစပိုင်းရက်များတွင် ဗော်လန်တီယာများဖြင့်ကူညီဖို့လဲ စီစဉ်နေတာ ကြားရပါသည်။ ဤပြဿနာသည် တပတ်အတွင်း မှတ်မိ၍ ပြေလည်သွားနိုင်သည်။

.

ဒုတိယပြဿနာမှာ ကားပြောင်းစီးရမည့် ပြဿနာ။ ယခုလက်ရှိတွင် ယာဉ်လိုင်းများကို ကွေ့ကောက်၍ပြေးခွင့်ပြုထားသဖြင့် ခရီးသည်များ ကားပြောင်းစရာ မလိုသော်လည်း စံနစ်သစ်တွင်ပြောင်းရမည်။ လမ်းလျောက်ရမှာပျင်းသူရှိသလို တချို့နေရာများတွင် တော်တော်ဝေးဝေးလျောက်ရမည်။ ဥပမာအနေဖြင့် လှည်းတန်းလမ်းမမှ ပြည်လမ်းသို့ ကားပြောင်းရမည့်သူသည် လှည်းတန်းဈေးရှေ့မှ မာလာဆောင်မှတ်တိုင်အထိ လျောက်ရမည်။ အင်းစိန်လမ်းကူးဖို့ ဂုံးကျော်တံတားလဲ ဖြတ်ရမည်ဖြစ်ရာ တော်တော်လှမ်းနေသည်။ နောက်ပိုင်း စဉ်းစားသင့်သည့်အချက် ဖြစ်လာပါလိမ့်မည်။

.

တတိယ ပြဿနာမှာ ကားအဆင့်ဆင့်စီးရ၍ ကားခပိုကုန်ခြင်းဖြစ်သည်။ အရင်က ကြည့်မြင်တိုင်မှ ကမ်ဘာအေးဘုရားသို့ သွားမည့်သူသည် တဆင့်တည်း ငွေနှစ်ရာကျပ်နှင့်ရောက်သည်။ ယခုအခါ သုံးဆင့်ပြောင်းရပါက ငွေခြောက်ရာကျပ် ကုန်ရတော့မည်။ အနည်းဆုံး နှစ်ဆင့်စီးလှျှင်ပင် လေးရာကုန်တော့မည်။ နောက်ပိုင်း ကဒ်သုံးနိုင်၍ ဇုန်စံနစ်ဖြင့် ကားခကောက်မှသာ သက်သာနိုင်မည် ထင်သည်။

.

တခြားလိုအပ်ချက်များလည်း ပေါ်လာနိုင်ပါသည်။ ယာဉ်ကြောကြပ်မှုကြောင့် အချိန်သက်သာသွားနိုင်သဖြင့် စမ်းသတ်ပြောင်းချိန်တွင် သည်းညည်းခံပေးဖို့ လိုပါသည်။ ၈၈နောက်ပိုင်း ရန်ကုန်တွင် ကားလိုင်းသစ်တွေပြောင်းကာစကလည်း အခက်အခဲကြုံခ့ဲသော်လည်း အခုအသားကျနေကြပါပြီ။ ယခုပြောင်းလိုက်သော စံနစ်ကိုလည်း ရက်ပိုင်းအတွင်း အသားကျသွာမည်ဟု ထင်မိပါသည်။ အဘယ်ကြောင့်ဆိုသော် မြန်မာလူမျိုးတို့ရဲ့ သည်းခံစိတ်နှင့် အကင်းပါးမှုကြောင့်ဟု ထင်မိပါကြောင်း။ ။

XxXxXx

(Zawgyi version )

   ၁၆ရက္ တနလၤာေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး တေခတ္ဆန္းေတာ့မည္။ အေကာင္းဘက္ကို ေရြ႔မည့္အေရြ႔ဟု ထင္ပါသည္။ ေလာေလာဆယ္ကားက်ပ္မႈ မထသယာဥ္ဝန္ထမ္းမ်ားရဲ႕ ဆက္ဆံေရးေၾကာင့္ ျပႆနာျဖစ္မႈမ်ားကို ေ႐ွာင္႐ွားႏိုင္မည့္အျပင္ အနာဂတ္ မက္ဂါၿမိဳ႕ေတာ္အတြက္ စံနစ္က်ေသာ ပို႔ေဆာင္ေရးစံနစ္ကို အစပ်ိဳးႏိုင္မည္ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။
.
အရင္ေခတ္က မထသမွ အုပ္ခ်ဳပ္သူ စစ္ဗိုလ္မ်ားသည္ ကားပိုင္႐ွင္မ်ားႏွင့္ လက္ဝါးခ်င္းသာမက တကိုယ္လံုးခ်င္း႐ိုက္စားလုပ္၍ ကားလိုင္းမ်ားခြင့္ျပဳခ့ဲသည္။ ဆီထုတ္ခြင့္ ဂက္စ္ထုတ္ခြင့္ ကားသြင္းခြင့္မ်ားကို မိုႏိုပိုလီလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ယခုခ်ိန္ မထသဖ်က္မည္မို႔ စာရင္းစစ္ေစေသာအခါ လိုင္းငါးဆယ္ေလာက္တြင္ ကားမေျပးဘဲ လိုင္းနာမည္သာ ႐ွိတာ ေပၚလာခ့ဲသည္။ အျခား ဘာဂြင္ေတြ ဖြက္ထားဦးမည္မသိ။
.
စံနစ္တခု စလွ်င္ အခက္အခဲ ၾကံဳမွာေသခ်ာပါသည္။ အထစ္အေငါ့ေတြ႔မွာ ေသခ်ာပါသည္။ အခ်ိန္အနည္းငယ္အတြင္း ျပဳျပင္သြားမည္ဆိုလွ်င္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာင္း၍ျဖစ္ပါမည္။ အခ်ိန္တိုအတြင္း လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆီးႏိုင္မည္ဟု ထင္မိသည္။ လူအမ်ားႀကီး သန္းႏွင့္ခ်ီပတ္သက္သျဖင့္ အဆင္မေျပမႈကေတာ့ ေပၚမွာေသခ်ာသည္။ တကယ္ေတာ့ အမ်ားသူငွါ ပံုမွန္ခ်ိန္တြင္ပင္ အလုပ္႐ႈပ္ေလ့႐ွိသည့္ တနလၤာေန႔မ်ိဳးတြင္ မစဘဲ စေနေန႔တရက္တြင္ စလွ်င္ ေျဖ႐ွင္းရတာ ပိုသက္သာမည္ဟု ထင္မိပါသည္။
.
ေလာေလာဆယ္ လူေတြစိုးရိမ္တာ သံုးခ်က္႐ွိသည္။ ပထမတခ်က္က စီးရမည့္ယာဥ္လိုင္း နံပတ္မ်ား မသိျဖစ္ေနျခင္းပါ။ ဒါကလဲ ေျမပံုမ်ားႏွင့္ ယာဥ္လိုင္းနံပတ္မ်ား ထုတ္ျပန္ေပးေနသည္။ ေဖ့ဘုတ္ေပၚတြင္ေတာ့ မ်ိဳးစံုေပါ့။ အစပိုင္းရက္မ်ားတြင္ ေဗာ္လန္တီယာမ်ားျဖင့္ကူညီဖို႔လဲ စီစဥ္ေနတာ ၾကားရပါသည္။ ဤျပႆနာသည္ တပတ္အတြင္း မွတ္မိ၍ ေျပလည္သြားႏိုင္သည္။
.
ဒုတိယျပႆနာမွာ ကားေျပာင္းစီးရမည့္ ျပႆနာ။ ယခုလက္႐ွိတြင္ ယာဥ္လိုင္းမ်ားကို ေကြ႔ေကာက္၍ေျပးခြင့္ျပဳထားသျဖင့္ ခရီးသည္မ်ား ကားေျပာင္းစရာ မလိုေသာ္လည္း စံနစ္သစ္တြင္ေျပာင္းရမည္။ လမ္းေလ်ာက္ရမွာပ်င္းသူ႐ွိသလို တခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ ေတာ္ေတာ္ေဝးေဝးေလ်ာက္ရမည္။ ဥပမာအေနျဖင့္ လွည္းတန္းလမ္းမမွ ျပည္လမ္းသို႔ ကားေျပာင္းရမည့္သူသည္ လွည္းတန္းေစ်းေ႐ွ႕မွ မာလာေဆာင္မွတ္တိုင္အထိ ေလ်ာက္ရမည္။ အင္းစိန္လမ္းကူးဖို႔ ဂံုးေက်ာ္တံတားလဲ ျဖတ္ရမည္ျဖစ္ရာ ေတာ္ေတာ္လွမ္းေနသည္။ ေနာက္ပိုင္း စဥ္းစားသင့္သည့္အခ်က္ ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။
.
တတိယ ျပႆနာမွာ ကားအဆင့္ဆင့္စီးရ၍ ကားခပိုကုန္ျခင္းျဖစ္သည္။ အရင္က ၾကည့္ျမင္တိုင္မွ ကမ႓ာေအးဘုရားသို႔ သြားမည့္သူသည္ တဆင့္တည္း ေငြႏွစ္ရာက်ပ္ႏွင့္ေရာက္သည္။ ယခုအခါ သံုးဆင့္ေျပာင္းရပါက ေငြေျခာက္ရာက်ပ္ ကုန္ရေတာ့မည္။ အနည္းဆံုး ႏွစ္ဆင့္စီးလွွ်င္ပင္ ေလးရာကုန္ေတာ့မည္။ ေနာက္ပိုင္း ကဒ္သံုးႏိုင္၍ ဇုန္စံနစ္ျဖင့္ ကားခေကာက္မွသာ သက္သာႏိုင္မည္ ထင္သည္။
.
တျခားလိုအပ္ခ်က္မ်ားလည္း ေပၚလာႏိုင္ပါသည္။ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္မႈေၾကာင့္ အခ်ိန္သက္သာသြားႏိုင္သျဖင့္ စမ္းသတ္ေျပာင္းခ်ိန္တြင္ သည္းညည္းခံေပးဖို႔ လိုပါသည္။ ၈၈ေနာက္ပိုင္း ရန္ကုန္တြင္ ကားလိုင္းသစ္ေတြေျပာင္းကာစကလည္း အခက္အခဲၾကံဳခ့ဲေသာ္လည္း အခုအသားက်ေနၾကပါၿပီ။ ယခုေျပာင္းလိုက္ေသာ စံနစ္ကိုလည္း ရက္ပိုင္းအတြင္း အသားက်သြာမည္ဟု ထင္မိပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ သည္းခံစိတ္ႏွင့္ အကင္းပါးမႈေၾကာင့္ဟု ထင္မိပါေၾကာင္း။ ။

No comments:

Post a Comment

Thank you.