28 September 2013

ရာသက်ပန်တဲ့


(Unicode version )

ယခုတစ်ပါတ်ထဲ ဖတ်ရသည့်စာများထဲတွင် သတိထားမိသည့် အကြောင်းတစ်ခုရှိပါသည်။ ရန်ကုန်တိုင်းအစိုးရက ရာသက်ပန် ကားမရပ်ရနေရာများ ကြေငြာဆိုဘဲဗျာ။ ရာသက်ပန်တ့ဲ။ တော်တော်ကို ကြောင်တ့ဲ အမိန့်ပါလား။

ပထမဆုံး ရာသက်ပန်ကို မှတ်မိနေသည်မှာ လွန်ခ့ဲသောနှစ်နှစ်ဆယ်ခန့်က (ဘာလိုလိုနဲ့ နှစ်နှစ်ဆယ် ရှိသွားပြီကိုး၊ ) ဗိုလ်ချုပ်ထွန်းကြည်ထောင်ခ့ဲသည့် ဂရုဏာဖောင်ဒေးရှင်းတုံးကဖြစ်သည်။ သူ ကုန်သွယ်ရေး၀န်ကြီးအဖြစ် ကားပါမစ်များချပေးပြီး အလှုဒမြတိုက်ထားသော ပိုက်ဆံများဖြင့် ထောင်ခ့ဲခြင်းဖြစ်သည်။ ထိုအသင်းတွင် သူက ရာသက်ပန်နာယကကြီးဆိုဘဲ။ မှတ်မိသလောက်တစ်နှစ်တောင် မခံဘဲ ပြုတ်သွားတော့သည်။ သင်္ခါရ ပေပဲ။

ခုလဲ လာပြန်ပါပြီ။ ရာသက်ပန် ကားမရပ်ရတ့ဲ။ တရားသဘောအရ သင်္ခါရကို ထားလိုက်ဦးတော့။ ဥပဒေနဲ့ပင် ညီမည်မထင်။ ကျွန်တော်တို့ ကားလိုင်စင်ဖြေစဉ်က ကားမရပ်ရမည့်နေရာများကို သငေ်္ကတများဖြင့် သတ်မှတ်ပေးထားသည်။ သေချာတာက အဖြူအနီကြားဆို ကားလုံး၀ မရပ်ရပါ။ အချို့နိုင်ငံများတွင် လမ်းပေါ်တွင် အဝါကြားနှစ်စဉ်းတားထားတာလဲ တွေ့ဘူးသည်။ ဥပဒေအရသာဖြစ်သင့်ပါသည်။ ထို့အပြင် မြင်လိုက်တာနဲ့ သိနေဖို့ လိုအပ်ပါသည်။

အဘယ်ကြောင့်ပါလဲ။ ကျွန်တော်မေးပါမည်။ မည်သည့်လမ်းများသည် ကားမရပ်ရပါသလဲ။ ဖြေကြည့်ပါ။ ရန်ကုန်တွင် ရာသက်ပန်ကားမရပ်ရသော လမ်းမကြီး ၂၇လမ်းရှိပါသည်။ ၄င်းတို့မှာ ၁၊ပြည်လမ်း၊ ၂၊ ပါရမီလမ်း၊ ၃၊ အစရှိသည်ဖြင့် ကလေးများ စာကျက်သလို အလွတ်ကျက်ရမည့် အပေါက်ရောက်နေသည်။ အမိန့်ထုတ်သူများ အလွတ်ရနေလျှင်တော့ မပြောတတ်။ ထိုအထဲ ပြည်လမ်းမကြီးတ့ဲ။ ပြည်လမ်းမကြီးသည် ရန်ကုန်ထောင်ကြီးကွေ့မှ ပြည်မြို့အထိလား။ ခြောက်လမ်းသွားဆိုလျှင်ပင်ထောက်ကြံ့အထိလား။ မင်္ဂလာဒုံဘက်မှာတော့ စစ်ကားများရပ်နေမှာ အသေအချာပါ။ ကျောင်းကြိုတာလေ.။

ပြည်လမ်းမကြီးကိုလဲ မြို့ထဲမှစကြည့်ပါက တော်၀င်စင်တာနှင့် ဘီရှော့ဟုန်းတွင်စ၍ တက်စီတွေ ရပ်နေတာ တွေ့ပါလိမ့်မည်။ နောက်မြေနီကုန်း၊ ရှစ်မိုင်မီးပွိုင့်အကျော်၊ နောက် ကိုးမိုင် အိုးရှင်းရှေ့။ ဆယ်မိုင်ကုန်းဈေးထိပ်။ တက်စီနှင့် ဘတ်စကားများ ပိတ်သည့်နေရာတွေဘဲ ယာဉ်ထိန်းရဲထား၍ ဖမ်းလျှင် ရန်ပုံငွေတော်တော်ရပါလိမ့်မည်။ ဆိ ုက ရေး တီးပွဲတောင် တစ်နှစ်ထဲ လေးကြိမ်လောက် ကျင်းပနိုင်လိမ့်မည် ထင်သည်။

ဒါရန်ကုန်သား အနေနဲ့တွေးတာနော်။ နယ်ကလာသူဆို ဘယ်လို လုပ်မလဲ။ ခုတောင် အသိတစ်ယောက်အပြောက ရန်ကုန်လမ်းစည်းကမ်းကို သူတို့မသိ။ ( ကျွန်တော်တို့လဲ သိပ်မသိပါ။) သူများရပ်ထားတာတွေ့လျှင် ရပ်လိုက်တာဘဲတ့ဲ။ ရဲဖမ်းတော့လဲ ပေးခ့ဲရတာပေါ့တ့ဲ။ အလွန်ရှင်းသော စည်းကမ်းဥပဒေပေဘဲ။

နောက်နှစ် အာစီယံဥက္ကဌလုပ်လျင် နိုင်ငံခြားသားတွေ လာပါတော့မည်။ သူတို့ကိုလဲ လမ်းမကြီး၂၇လမ်း အလွတ်ကျက်ခိုင်းထားမှာလား။ မြန်မာဆိုတာကိုတောင် အသံထွက်ရခက်လို့ ဘားမားဘဲ လွယ်လွယ်ခေါ်ချင်သူတွေတော့ ခက်တော့မည်။ ကမ္ဘာပတ်လာတာ ဆယ်ပါတ်ကျော်ပြီ။ မင်းတို့ဆီရောက်မှဘဲ ဖမ်းခံရတော့သည်ဟု ပြောခံရမှာလား။ ကျွန်တော်ကတော့ အဖမ်းမခံရဟုထင်သည်။ ရဲတွေ အင်္ဂလိပ်စကားမတတ်၍ ပိုက်ဆံမတောင်းရဲသဖြင့် ဖမ်းတော့မည်မထင်ပါ။

ဒါကြောင့် ပြောတာပါ။ စစ်ဗိုလ်ချုပ်ကြီးများခင်ဗျာ။ တိုင်းပြည်ကို အမိန့်ထုတ် အုပ်ချုပ်ယုံဖြင့် မပြီးပါ။ ပိုဆိုးသည်မှာ ပါးစပ်အမိန့်ဖြစ်သည်။ ငါတို့ တသက်လုံး လုပ်လာတာဆိုလဲ ပြင်သင့်နေပါပြီ။ အမိန့် ဥပဒေတစ်ခုသည် လူအများ နားလည်စေရပါမည်။ မြင်သာထင်သာရှိသင့်ပါသည်။ ယခုကိစ္စတွင် ကားမရပ်စေလျှင် အဖြူအနီကြား သုတ်ထားရပါမည်။ အဖြူအနီကြားသည် VIP ယာဉ်ကြောတွင် အလှသုတ်စရာမဟုတ်ပါ။ အဖြူအနီကြား၊ အဝါအနက်ကြားဆေးများတွင် အဓိပါယ် သီးသန့်ရှိပါသည်။ ကညန မှ မိုးကျရွှေကိုယ် မဟုတ်သော ၀န်ထမ်းများကို မေး၍ အဓိပါယ်ရှိအောင် လုပ်ကြပါဦး ဆရာတို့လို့သာ ပြောချင်ပါတော့သည်။


(Zawgyi version) 

ယခုတစ္ပါတ္ထဲ ဖတ္ရသည့္စာမ်ားထဲတြင္ သတိထားမိသည့္ အေၾကာင္းတစ္ခု႐ွိပါသည္။ ရန္ကုန္တိုင္းအစိုးရက ရာသက္ပန္ ကားမရပ္ရေနရာမ်ား ေၾကျငာဆိုဘဲဗ်ာ။ ရာသက္ပန္တ့ဲ။ ေတာ္ေတာ္ကို ေၾကာင္တ့ဲ အမိန္႔ပါလား။
ပထမဆံုး ရာသက္ပန္ကို မွတ္မိေနသည္မွာ လြန္ခ့ဲေသာႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ခန္႔က (ဘာလိုလိုနဲ႔ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ ႐ွိသြားၿပီကိုး၊ ) ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထြန္းၾကည္ေထာင္ခ့ဲသည့္ ဂ႐ုဏာေဖာင္ေဒး႐ွင္းတံုးကျဖစ္သည္။ သူ ကုန္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးအျဖစ္ ကားပါမစ္မ်ားခ်ေပးၿပီး အလႈဒျမတိုက္ထားေသာ ပိုက္ဆံမ်ားျဖင့္ ေထာင္ခ့ဲျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအသင္းတြင္ သူက ရာသက္ပန္နာယကႀကီးဆိုဘဲ။ မွတ္မိသေလာက္တစ္ႏွစ္ေတာင္ မခံဘဲ ျပဳတ္သြားေတာ့သည္။ သခၤါရ ေပပဲ။
ခုလဲ လာျပန္ပါၿပီ။ ရာသက္ပန္ ကားမရပ္ရတ့ဲ။ တရားသေဘာအရ သခၤါရကို ထားလိုက္ဦးေတာ့။ ဥပေဒနဲ႔ပင္ ညီမည္မထင္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကားလိုင္စင္ေျဖစဥ္က ကားမရပ္ရမည့္ေနရာမ်ားကို သေကၤတမ်ားျဖင့္ သတ္မွတ္ေပးထားသည္။ ေသခ်ာတာက အျဖဴအနီၾကားဆို ကားလံုး၀ မရပ္ရပါ။ အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လမ္းေပၚတြင္ အ၀ါၾကားႏွစ္စဥ္းတားထားတာလဲ ေတြ႔ဘူးသည္။ ဥပေဒအရသာျဖစ္သင့္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ျမင္လိုက္တာနဲ႔ သိေနဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ပါလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ေမးပါမည္။ မည္သည့္လမ္းမ်ားသည္ ကားမရပ္ရပါသလဲ။ ေျဖၾကည့္ပါ။ ရန္ကုန္တြင္ ရာသက္ပန္ကားမရပ္ရေသာ လမ္းမႀကီး ၂၇လမ္း႐ွိပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာ ၁၊ျပည္လမ္း၊ ၂၊ ပါရမီလမ္း၊ ၃၊ အစ႐ွိသည္ျဖင့္ ကေလးမ်ား စာက်က္သလို အလြတ္က်က္ရမည့္ အေပါက္ေရာက္ေနသည္။ အမိန္႔ထုတ္သူမ်ား အလြတ္ရေနလွ်င္ေတာ့ မေျပာတတ္။ ထိုအထဲ ျပည္လမ္းမႀကီးတ့ဲ။ ျပည္လမ္းမႀကီးသည္ ရန္ကုန္ေထာင္ႀကီးေကြ႔မွ ျပည္ၿမိဳ႕အထိလား။ ေျခာက္လမ္းသြားဆိုလွ်င္ပင္ေထာက္ႀကံ့အထိလား။ မဂၤလာဒံုဘက္မွာေတာ့ စစ္ကားမ်ားရပ္ေနမွာ အေသအခ်ာပါ။ ေက်ာင္းႀကိဳတာေလ.။
ျပည္လမ္းမႀကီးကိုလဲ ၿမိဳ႕ထဲမွစၾကည့္ပါက ေတာ္၀င္စင္တာႏွင့္ ဘီေ႐ွာ့ဟုန္းတြင္စ၍ တက္စီေတြ ရပ္ေနတာ ေတြ႔ပါလိမ့္မည္။ ေနာက္ေျမနီကုန္း၊ ႐ွစ္မိုင္မီးပြိဳင့္အေက်ာ္၊ ေနာက္ ကိုးမိုင္ အိုး႐ွင္းေ႐ွ႕။ ဆယ္မိုင္ကုန္းေစ်းထိပ္။ တက္စီႏွင့္ ဘတ္စကားမ်ား ပိတ္သည့္ေနရာေတြဘဲ ယာဥ္ထိန္းရဲထား၍ ဖမ္းလွ်င္ ရန္ပံုေငြေတာ္ေတာ္ရပါလိမ့္မည္။ ဆိ ုက ေရး တီးပြဲေတာင္ တစ္ႏွစ္ထဲ ေလးႀကိမ္ေလာက္ က်င္းပႏိုင္လိမ့္မည္ ထင္သည္။
ဒါရန္ကုန္သား အေနနဲ႔ေတြးတာေနာ္။ နယ္ကလာသူဆို ဘယ္လို လုပ္မလဲ။ ခုေတာင္ အသိတစ္ေယာက္အေျပာက ရန္ကုန္လမ္းစည္းကမ္းကို သူတို႔မသိ။ ( ကၽြန္ေတာ္တို႔လဲ သိပ္မသိပါ။) သူမ်ားရပ္ထားတာေတြ႔လွ်င္ ရပ္လိုက္တာဘဲတ့ဲ။ ရဲဖမ္းေတာ့လဲ ေပးခ့ဲရတာေပါ့တ့ဲ။ အလြန္႐ွင္းေသာ စည္းကမ္းဥပေဒေပဘဲ။
ေနာက္ႏွစ္ အာစီယံဥကၠဌလုပ္လ်င္ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ လာပါေတာ့မည္။ သူတို႕ကိုလဲ လမ္းမႀကီး၂၇လမ္း အလြတ္က်က္ခိုင္းထားမွာလား။ ျမန္မာဆိုတာကိုေတာင္ အသံထြက္ရခက္လို႔ ဘားမားဘဲ လြယ္လြယ္ေခၚခ်င္သူေတြေတာ့ ခက္ေတာ့မည္။ ကမာၻပတ္လာတာ ဆယ္ပါတ္ေက်ာ္ၿပီ။ မင္းတို႔ဆီေရာက္မွဘဲ ဖမ္းခံရေတာ့သည္ဟု ေျပာခံရမွာလား။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အဖမ္းမခံရဟုထင္သည္။ ရဲေတြ အဂၤလိပ္စကားမတတ္၍ ပိုက္ဆံမေတာင္းရဲသျဖင့္ ဖမ္းေတာ့မည္မထင္ပါ။
ဒါေၾကာင့္ ေျပာတာပါ။ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားခင္ဗ်ာ။ တိုင္းျပည္ကို အမိန္႔ထုတ္ အုပ္ခ်ဳပ္ယံုျဖင့္ မၿပီးပါ။ ပိုဆိုးသည္မွာ ပါးစပ္အမိန္႔ျဖစ္သည္။ ငါတို႔ တသက္လံုး လုပ္လာတာဆိုလဲ ျပင္သင့္ေနပါၿပီ။ အမိန္႔ ဥပေဒတစ္ခုသည္ လူအမ်ား နားလည္ေစရပါမည္။ ျမင္သာထင္သာ႐ွိသင့္ပါသည္။ ယခုကိစၥတြင္ ကားမရပ္ေစလွ်င္ အျဖဴအနီၾကား သုတ္ထားရပါမည္။ အျဖဴအနီၾကားသည္ VIP ယာဥ္ေၾကာတြင္ အလွသုတ္စရာမဟုတ္ပါ။ အျဖဴအနီၾကား၊ အ၀ါအနက္ၾကားေဆးမ်ားတြင္ အဓိပါယ္ သီးသန္႔႐ွိပါသည္။ ကညန မွ မိုးက်ေ႐ႊကိုယ္ မဟုတ္ေသာ ၀န္ထမ္းမ်ားကို ေမး၍ အဓိပါယ္႐ွိေအာင္ လုပ္ၾကပါဦး ဆရာတို႔လို႔သာ ေျပာခ်င္ပါေတာ့သည္။

No comments:

Post a Comment

Thank you.