18 March 2015

လူတိုင်​းအတွက်​ ပညာ​ရေး - ၂

(Unicode version )

ပညာ​ရေးနှင်​့ ပတ်​သက်​၍ ဆက်​​ပြောချင်​ပါ​သေးသည်​။ sensitive issue ဖြစ်​သည်​့ မိခင်​ဘာသာဖြင်​့ ပထမဦးစား​ပေး သင်​ကြားသင်​့သည်​ ဆိုသည်​ကို ​ဆွေး​နွေးချင်​ပါသည်​။ ဒါကို အမျိုးမျိုး အဓိပ္ပါယ်​ဖွင်​့၍ အပစ်​​ပြော​နေသူ​တွေလည်​းရှိသည်​။ ကျွန်​​တော်​့တဦးတည်​းအ​နေဖြင်​့ သ​ဘောတခြမ်​းတူသည်​။ မတူသည်​့တခြမ်​းက များစွာ​သော အခက်​အခဲများ​ကြောင်​့ဖြစ်​သည်​။ တရွာထဲတွင်​ လူမျိုးနှစ်​မျိုး​နေ​သောရွာ​တွေ မြန်​မာပြည်​ တွင်​ အများကြီးရှိသည်​။ သက်​ဆိုင်​ရာ ဘာသာစကားတတ်​​သော ဆရာများ လိုပါလိမ်​့မည်​။ လူများစု ဘာသာဘဲ သင်​မည်​ဆိုကာကလည်​း လူမျိုး​ရေး ပြဿနာများ တက်​လာနိုင်​သည်​။ ပြည်​မမြို့များတွင်​​တော့ ဒီကိစ္စ အ​ရေးမကြီး​သော်​လည်​း ပြည်​နယ်​များရှိ ရွာများတွင်​ ​သေချာ​ပေါက်​ ပြဿနာ။



ဒီကိစ္စကို မလိုသူ​တွေက ​ပြော​သေးသည်​။ တိုင်​းရင်​းသားဘာသာများဖြင်​့ ​ကျောင်​းသုံး စာအုပ်​အားလုံးကို ဘယ်​လို ဘာသာပြန်​နိုင်​မလဲတ့ဲ။ အထူးသဖြင်​့ အစိုးရသတင်​းစာပါ ​ဆောင်​းပါးမှာ ​တွေ့ရသည်​။ ကျွန်​​တော်​့အယူအဆက သူငယ်​တန်​းလို ပထမဆုံးသင်​ရသည်​့အတန်​းတွင်​ က​လေးများကို မိခင်​ဘာသာစကားနှင်​့ စာလဲ (ရှိလျှင်​)သင်​ ၊ မြန်​မာစာလဲ သင်​​စေချင်​သည်​။ ဤသို့လုပ်​နိုင်​ရန်​အတွက်​ ​ဒေသခံ စကား​ပြောသူများကို ရှစ်​တန်​း​လောက်​​အောင်​လျှင်​ ဆရာပြန်​ခန်​့ရမည်​။ ရွာကြီး၊ လူဦး​ရေများလျှင်​ ဘာသာမတူသူများ နှစ်​ခန်​းခွဲ၍ သင်​နိုင်​ပါသည်​။ ဘာသာစကား များပြားသည်​့ရွာများတွင်​ အများသုံး နှစ်​မျိုး​လောက်​ကိုသာ အများဆုံးဖြတ်​၍ သင်​ရပါမည်​။ လက်​​တွေ့တွင်​ မလွယ်​ကူမှန်​းသိ​သော်​လည်​း မိခင်​ဘာသာဖြင်​့ သင်​လိုလျှင်​ ဤနည်​းသာရှိပါသည်​။ တိုင်​းရင်​းသားများ မြန်​မာစာတတ်​ရန်​ တနှစ်​ဖြင်​့ မလုံ​လောက်​ပါက ပထမတန်​းအထိ သင်​နိုင်​ပါသည်​။ သချာၤနှင်​့ အခြားသိသင်​့သည်​များကို နှစ်​ဘာသာဖြင်​့ သင်​​ပေးပါ။ ကြီးကြီးကျယ်​ကျယ်​ အလွတ်​ရွတ်​ရသည်​့ စာများမသင်​သင်​့ပါ။ ဒုတိယတန်​း​လောက်​မှ စ၍သာ မြန်​မာဘာသာဖြင်​့သာ သင်​သင်​့ပါသည်​။ ဤကိစ္စ မလွယ်​သည်​့အတွက်​ ပညာ​ရေးဌာနသည်​ လွတ်​လပ်​​ရေးရကတည်​းက အ​ကောင်​အထည်​မ​ဖော်​ခ့ဲခြင်​း ဖြစ်​နိုင်​သည်​ကို အ​လေးထားရပါမည်​။ တိုင်​းပြည်​ချမ်​းသာတ့ဲတ​နေ့ တမျိုး​ပေါ့​လေ။



​နောက်​တခုမှာ ပညာ​ရေး ဥပ​ဒေတွင်​ ကိုးကွယ်​သည်​့ ဘာသာသင်​​ကျောင်​းများနှင်​ ့ မပတ်​သက်​ရပါ။ မ​နေ့က​ပြောခ့ဲသည်​့ မစ်​ရှင်​​ကျောင်​းများကို ထိုကိစ္စရှင်​းလျှင်​ ပြန်​​ပေးဖွင်​့သင်​့သည်​။ ဒီဘက်​​ခေတ်​တွင်​ ဘက​ကျောင်​းများစွာ ​ပေါ်လာ၍ ​ဗုဒ္ဓဘာသာသင်​ဖို့ မဟုတ်​ရပါ။ သာသနာတက္ကသိုလ်​အထိ ဤဥပ​ဒေနှင်​့ မဆိုင်​ပါ။ ဘာသာ​ရေး​ကျောင်​းများအတွက်​ သီးခြားဥပ​ဒေ ရှိရပါမည်​။



​နောက်​ ​ကျောင်​းများတွင်​ အတန်​းငယ်​စဉ်​၌ နီတိ ပြန်​သင်​သင်​့ပါသည်​။ ဘာသာ​ရေးကဲ​သော နီတိမဟုတ်​ဘဲ ​ခေတ်​လူ​နေမှုနှင်​့ တိုက်​ရိုက်​ပတ်​သက်​​သော နီတိ ပြန်​ပြုစု၍ သင်​သင်​့ပါသည်​။ အမှိုက်​ပစ်​ခြင်​း၊ တံ​တွေး​ထွေးခြင်​း၊ ယာဉ်​စည်​းကမ်​း လမ်​းစည်​းကမ်​း လိုက်​နာခြင်​းနှင်​့ နှစ်​ဦးထက်​ပိုသည်​နှင်​့ တန်​းစီခြင်​းလို အကျင်​့မျိုးများကို ငယ်​စဉ်​ကသင်​မှ ရပါ​တော့မည်​။ တိုင်​းရင်​းသားဘာသာများဖြင်​့လည်​း နီတိကိုသင်​နိုင်​ပါသည်​။ မြန်​မာပြည်​မှ ​နောက်​ပိုင်​းလူငယ်​များ ရိုင်​းလာရခြင်​းမှာ စီးပွား​ရေး အဆင်​မ​ပြေမှုပါသလို နီတိမသင်​​သော​ကြောင်​့ဟုလည်​း ကျွန်​​တော်​ထင်​မိသည်​။



အဆင်​့မြင်​့ တက္ကသိုလ်​များတွင်​ သင်​မည်​့ ဘာသာရပ်​များကိုလဲ တိုင်​းပြည်​လိုအပ်​ချက်​အ​ပေါ် မူတည်​၍ ​ပြောင်​း​နေရပါမည်​။ ကျွန်​​တော်​ပတ်​သက်​​သော အပိုင်​းဖြင်​့ ဥပမာ ​ပေးပါရ​စေ။ စက်​မှုပညာရပ်​များအတွက်​ ဘွဲ့ရအဆင်​့ B.E အဆင်​့၊ ဒီပလိုမာ AGTI အဆင်​့၊ အ​ခြေခံလက်​မှတ်​ရအဆင်​့ THS ဆင်​းများ တနှစ်​မည်​မျှလိုသည်​ကို ခန်​့မှန်​း၍ ​ကျောင်​းဝင်​ခွင်​့ ​ခေါ်ရပါမည်​။ လွန်​ခ့ဲ​သော နှစ်​အစိတ်​ခန်​့မှစ၍ BE ရယ်​ GTI ရယ်​ THS ရယ်​ ခွဲမသိသည်​့သူက စီမံခန်​့ခွဲလိုက်​​သောအခါ B.E ဘွဲ့ရပါလျှက်​ THS အဆင်​့ဖြင်​့ အလုပ်​ဝင်​​နေရသည်​ကို ဝမ်​းနည်​းစွာ ​တွေ့​နေရပါပြီ။ ပိုဆိုးသည်​မှာ B.E ဘွဲ့သာ ရလာတယ်​၊ ​ရှေး THS ဆင်​း​လောက်​​တောင်​ မသိကြဟု အ​ပြောခံရခြင်​း ဖြစ်​ပါသည်​။



စဉ်​းစားမိတာတခု ​ပြောရင်​း အဆုံးသတ်​ပါရ​စေ။ ပထမအကြိမ်​ ၁၉၆၂က အာဏာသိမ်​းလိုက်​တာ ရိုးရိုးဘွဲ့ B.A , B.Sc များ ပျက်​သွား​တော့သည်​။ တန်​ဖိုးမရှိ​တော့။ ၁၉၈၈တွင်​ ဒုတိယအကြိမ်​ အာဏာသိမ်​းလိုက်​ပြန်​ရာ အင်​ဂျင်​နီယာဘာသာရပ်​ဆိုင်​ရာ B.E , AGTI ဘွဲ့ ဒီပလိုမာများ တန်​ဖိုးမရှိ​အောင်​ လုပ်​လိုက်​ပြန်​သည်​။ တတိယအကြိမ်​ အာဏာသိမ်​း​စေလို့ မဖြစ်​​တော့။ ကျန်​သည်​့ ​ဆေးပညာရပ်​များကို ဖျက်​လိုက်​လျှင်​ ကျွန်​​တော်​တို့ ​ဆေးရုံသို့ပင်​ မသွားရဲ​တော့ဘဲ အ​သေခံကြရလိမ်​့မည်​။



ယ​နေ့မှစ၍ပင်​ ပညာ​ရေးကို ပြင်​ဖို့ သင်​့ပါ​ကြောင်​း။


XxXxXx

(Zawgyi version)

ပညာ​ေရးႏွင္​့ ပတ္​သက္​၍ ဆက္​​ေျပာခ်င္​ပါ​ေသးသည္​။ sensitive issue ျဖစ္​သည္​့ မိခင္​ဘာသာျဖင္​့ ပထမဦးစား​ေပး သင္​ၾကားသင္​့သည္​ ဆိုသည္​ကို ​ေဆြး​ေႏြးခ်င္​ပါသည္​။ ဒါကို အမ်ိဳးမ်ိဳး အဓိပၸါယ္​ဖြင္​့၍ အပစ္​​ေျပာ​ေနသူ​ေတြလည္​း႐ွိသည္​။ ကြၽန္​​ေတာ္​့တဦးတည္​းအ​ေနျဖင္​့ သ​ေဘာတျခမ္​းတူသည္​။ မတူသည္​့တျခမ္​းက မ်ားစြာ​ေသာ အခက္​အခဲမ်ား​ေၾကာင္​့ျဖစ္​သည္​။ တရြာထဲတြင္​ လူမ်ိဳးႏွစ္​မ်ိဳး​ေန​ေသာရြာ​ေတြ ျမန္​မာျပည္​ တြင္​ အမ်ားႀကီး႐ွိသည္​။ သက္​ဆိုင္​ရာ ဘာသာစကားတတ္​​ေသာ ဆရာမ်ား လိုပါလိမ္​့မည္​။ လူမ်ားစု ဘာသာဘဲ သင္​မည္​ဆိုကာကလည္​း လူမ်ိဳး​ေရး ျပႆနာမ်ား တက္​လာႏိုင္​သည္​။ ျပည္​မၿမိဳ႕မ်ားတြင္​​ေတာ့ ဒီကိစၥ အ​ေရးမႀကီး​ေသာ္​လည္​း ျပည္​နယ္​မ်ား႐ွိ ရြာမ်ားတြင္​ ​ေသခ်ာ​ေပါက္​ ျပႆနာ။

ဒီကိစၥကို မလိုသူ​ေတြက ​ေျပာ​ေသးသည္​။ တိုင္​းရင္​းသားဘာသာမ်ားျဖင္​့ ​ေက်ာင္​းသံုး စာအုပ္​အားလံုးကို ဘယ္​လို ဘာသာျပန္​ႏိုင္​မလဲတ့ဲ။ အထူးသျဖင္​့ အစိုးရသတင္​းစာပါ ​ေဆာင္​းပါးမွာ ​ေတြ႔ရသည္​။ ကြၽန္​​ေတာ္​့အယူအဆက သူငယ္​တန္​းလို ပထမဆံုးသင္​ရသည္​့အတန္​းတြင္​ က​ေလးမ်ားကို မိခင္​ဘာသာစကားႏွင္​့ စာလဲ (႐ွိလွ်င္​)သင္​ ၊ ျမန္​မာစာလဲ သင္​​ေစခ်င္​သည္​။ ဤသို႔လုပ္​ႏိုင္​ရန္​အတြက္​ ​ေဒသခံ စကား​ေျပာသူမ်ားကို ႐ွစ္​တန္​း​ေလာက္​​ေအာင္​လွ်င္​ ဆရာျပန္​ခန္​႔ရမည္​။ ရြာႀကီး၊ လူဦး​ေရမ်ားလွ်င္​ ဘာသာမတူသူမ်ား ႏွစ္​ခန္​းခြဲ၍ သင္​ႏိုင္​ပါသည္​။ ဘာသာစကား မ်ားျပားသည္​့ရြာမ်ားတြင္​ အမ်ားသံုး ႏွစ္​မ်ိဳး​ေလာက္​ကိုသာ အမ်ားဆံုးျဖတ္​၍ သင္​ရပါမည္​။ လက္​​ေတြ႔တြင္​ မလြယ္​ကူမွန္​းသိ​ေသာ္​လည္​း မိခင္​ဘာသာျဖင္​့ သင္​လိုလွ်င္​ ဤနည္​းသာ႐ွိပါသည္​။ တိုင္​းရင္​းသားမ်ား ျမန္​မာစာတတ္​ရန္​ တႏွစ္​ျဖင္​့ မလံု​ေလာက္​ပါက ပထမတန္​းအထိ သင္​ႏိုင္​ပါသည္​။ သခ်ာၤႏွင္​့ အျခားသိသင္​့သည္​မ်ားကို ႏွစ္​ဘာသာျဖင္​့ သင္​​ေပးပါ။ ႀကီးႀကီးက်ယ္​က်ယ္​ အလြတ္​ရြတ္​ရသည္​့ စာမ်ားမသင္​သင္​့ပါ။ ဒုတိယတန္​း​ေလာက္​မွ စ၍သာ ျမန္​မာဘာသာျဖင္​့သာ သင္​သင္​့ပါသည္​။ ဤကိစၥ မလြယ္​သည္​့အတြက္​ ပညာ​ေရးဌာနသည္​ လြတ္​လပ္​​ေရးရကတည္​းက အ​ေကာင္​အထည္​မ​ေဖာ္​ခ့ဲျခင္​း ျဖစ္​ႏိုင္​သည္​ကို အ​ေလးထားရပါမည္​။ တိုင္​းျပည္​ခ်မ္​းသာတ့ဲတ​ေန႔ တမ်ိဳး​ေပါ့​ေလ။

​ေနာက္​တခုမွာ ပညာ​ေရး ဥပ​ေဒတြင္​ ကိုးကြယ္​သည္​့ ဘာသာသင္​​ေက်ာင္​းမ်ားႏွင္​ ့ မပတ္​သက္​ရပါ။ မ​ေန႔က​ေျပာခ့ဲသည္​့ မစ္​႐ွင္​​ေက်ာင္​းမ်ားကို ထိုကိစၥ႐ွင္​းလွ်င္​ ျပန္​​ေပးဖြင္​့သင္​့သည္​။ ဒီဘက္​​ေခတ္​တြင္​ ဘက​ေက်ာင္​းမ်ားစြာ ​ေပၚလာ၍ ​ဗုဒၶဘာသာသင္​ဖို႔ မဟုတ္​ရပါ။ သာသနာတကၠသိုလ္​အထိ ဤဥပ​ေဒႏွင္​့ မဆိုင္​ပါ။ ဘာသာ​ေရး​ေက်ာင္​းမ်ားအတြက္​ သီးျခားဥပ​ေဒ ႐ွိရပါမည္​။

​ေနာက္​ ​ေက်ာင္​းမ်ားတြင္​ အတန္​းငယ္​စဥ္​၌ နီတိ ျပန္​သင္​သင္​့ပါသည္​။ ဘာသာ​ေရးကဲ​ေသာ နီတိမဟုတ္​ဘဲ ​ေခတ္​လူ​ေနမႈႏွင္​့ တိုက္​႐ိုက္​ပတ္​သက္​​ေသာ နီတိ ျပန္​ျပဳစု၍ သင္​သင္​့ပါသည္​။ အမိႈက္​ပစ္​ျခင္​း၊ တံ​ေတြး​ေထြးျခင္​း၊ ယာဥ္​စည္​းကမ္​း လမ္​းစည္​းကမ္​း လိုက္​နာျခင္​းႏွင္​့ ႏွစ္​ဦးထက္​ပိုသည္​ႏွင္​့ တန္​းစီျခင္​းလို အက်င္​့မ်ိဳးမ်ားကို ငယ္​စဥ္​ကသင္​မွ ရပါ​ေတာ့မည္​။ တိုင္​းရင္​းသားဘာသာမ်ားျဖင္​့လည္​း နီတိကိုသင္​ႏိုင္​ပါသည္​။ ျမန္​မာျပည္​မွ ​ေနာက္​ပိုင္​းလူငယ္​မ်ား ႐ိုင္​းလာရျခင္​းမွာ စီးပြား​ေရး အဆင္​မ​ေျပမႈပါသလို နီတိမသင္​​ေသာ​ေၾကာင္​့ဟုလည္​း ကြၽန္​​ေတာ္​ထင္​မိသည္​။

အဆင္​့ျမင္​့ တကၠသိုလ္​မ်ားတြင္​ သင္​မည္​့ ဘာသာရပ္​မ်ားကိုလဲ တိုင္​းျပည္​လိုအပ္​ခ်က္​အ​ေပၚ မူတည္​၍ ​ေျပာင္​း​ေနရပါမည္​။ ကြၽန္​​ေတာ္​ပတ္​သက္​​ေသာ အပိုင္​းျဖင္​့ ဥပမာ ​ေပးပါရ​ေစ။ စက္​မႈပညာရပ္​မ်ားအတြက္​ ဘြဲ႔ရအဆင္​့ B.E အဆင္​့၊ ဒီပလိုမာ AGTI အဆင္​့၊ အ​ေျခခံလက္​မွတ္​ရအဆင္​့ THS ဆင္​းမ်ား တႏွစ္​မည္​မွ်လိုသည္​ကို ခန္​႔မွန္​း၍ ​ေက်ာင္​းဝင္​ခြင္​့ ​ေခၚရပါမည္​။ လြန္​ခ့ဲ​ေသာ ႏွစ္​အစိတ္​ခန္​႔မွစ၍ BE ရယ္​ GTI ရယ္​ THS ရယ္​ ခြဲမသိသည္​့သူက စီမံခန္​႔ခြဲလိုက္​​ေသာအခါ B.E ဘြဲ႔ရပါလွ်က္​ THS အဆင္​့ျဖင္​့ အလုပ္​ဝင္​​ေနရသည္​ကို ဝမ္​းနည္​းစြာ ​ေတြ႔​ေနရပါၿပီ။ ပိုဆိုးသည္​မွာ B.E ဘြဲ႔သာ ရလာတယ္​၊ ​ေ႐ွး THS ဆင္​း​ေလာက္​​ေတာင္​ မသိၾကဟု အ​ေျပာခံရျခင္​း ျဖစ္​ပါသည္​။

စဥ္​းစားမိတာတခု ​ေျပာရင္​း အဆံုးသတ္​ပါရ​ေစ။ ပထမအႀကိမ္​ ၁၉၆၂က အာဏာသိမ္​းလိုက္​တာ ႐ိုး႐ိုးဘြဲ႔ B.A , B.Sc မ်ား ပ်က္​သြား​ေတာ့သည္​။ တန္​ဖိုးမ႐ွိ​ေတာ့။ ၁၉၈၈တြင္​ ဒုတိယအႀကိမ္​ အာဏာသိမ္​းလိုက္​ျပန္​ရာ အင္​ဂ်င္​နီယာဘာသာရပ္​ဆိုင္​ရာ B.E , AGTI ဘြဲ႔ ဒီပလိုမာမ်ား တန္​ဖိုးမ႐ွိ​ေအာင္​ လုပ္​လိုက္​ျပန္​သည္​။ တတိယအႀကိမ္​ အာဏာသိမ္​း​ေစလို႔ မျဖစ္​​ေတာ့။ က်န္​သည္​့ ​ေဆးပညာရပ္​မ်ားကို ဖ်က္​လိုက္​လွ်င္​ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ ​ေဆးရံုသို႔ပင္​ မသြားရဲ​ေတာ့ဘဲ အ​ေသခံၾကရလိမ္​့မည္​။

ယ​ေန႔မွစ၍ပင္​ ပညာ​ေရးကို ျပင္​ဖို႔ သင္​့ပါ​ေၾကာင္​း။

No comments:

Post a Comment

Thank you.