(Unicode version )
ကျွန်တော်သည် ပညာရေးဝန်ထမ်း တနည်း ကျောင်းဆရာလည်း မဟုတ်သလို ဥပဒေပညာရှင်လည်း မဟုတ်ပါ။ သို့အတွက် ပညာရေးဥပဒေ ရေးဆွဲနိုင်စွမ်းမရှိသလို ဗိုလ်ချုပ်ခင်ညွန့်တို့လို အားလုံးမတတ်သဖြင့် ပညာရေးမူဝါဒလေးပင် မညွှန်ကြားနိုင်ကြောင်း ဝန်ခံပါရစေ။ သို့သော် ယနေ့အခြေအနေတွင် ဝင်ပါချင်ပါသဖြင့် စိတ်ကူးထဲရှိတာလေးတွေ ပြောချင်ပါသည်။
ပထမဆုံး မြန်မာလူမျိုးအများစု စိတ်ထဲရှိနေသည့် လူအားလုံးကို ညီမျှစွာ ပညာသင်ပေးရမည်ဆိုတာ ဆွေးနွေးချင်ပါသည်။ တိုင်းသူပြည်သားအားလုံး ညီမျှစွာ ပညာသင်ကြားခွင့် ရ ရမည်ဖြစ်သော်လည်း ပညာထူးချွန်မှုအပေါ်မူတည်၍၎င်း ငွေကြေးတတ်နိုင်မှုအပေါ်မူတည်၍၎င်း အခြားကိစ္စများကြောင့်၎င်း လူတိုင်း ညီမျှစွာ ကျောင်းတက်နိုင်မည်မဟုတ်ပါ။ အစိုးရပညာရေးဌာနအနေဖြင့် ငွေကြေး မတတ်နိုင်သူများအတွက်သာ ဂရုပြု၍ စီမံပေးသင့်ပါသည်။ တတ်နိုင်သူများသည် ကျောင်းကောင်းများတွင် တက်မည်သာ ဖြစ်ပါသည်။ ယခုလည်း ထိုအတိုင်း မသိမသာဖြစ်နေပါသည်။ ထိုကျောင်းများတွင်တက်တိုင်း လူတော်မထွက်လာနိုင်သလို သာမန်ကျောင်းများမှလည်း လူတော်များထွက်လာတတ်သည်ကို သတိထားစေချင်ပါသည်။
နောက်တချက်က လူတိုင်း အင်္ဂလိပ်စာ တတ်ဖို့ လိုသလား စဉ်းစားမိပါသည်။ တတ်လျှင်တော့ ကောင်းပါသည်။ သို့သော် လူ့စွမ်းအားမရှိပါ။ မြန်မာပြည်တွင် အခြေခံကျောင်း တသိန်းကျော်ရှိပါသည်။ အင်္ဂလိပ်စာ ဆရာ တသိန်းရှိနိုင်ပါသလား။ ဆွဲခန့်လိုက်၍သာ အင်္ဂလိပ်စာ ဆရာဖြစ်ချင်ဖြစ်မည်။ အရည်အချင်း မရှိနိုင်ပါ။ ရှေးဦးစွာ အလယ်တန်းလောက်က ပြန်စပြီး အင်္ဂလိပ်စာတတ်ဆရာများ ရရှိလာနိုင်မှ မူလတန်းသို့ တတန်းချင်း ဆင်းသွားသင့်ပါသည်။
ပညာရေးဘတ်ဂျက်ကလဲ အရေးကြီးပါသည်။ ကျောင်းသားများတောင်းဆိုထားသလို ၂၀% ချက်ချင်းမရတောင် လက်ရှိ သုံးလေးရာခိုင်နှုံူးထက်တော့ ပိုရသင့်ပါသည်။ ထိုဘတ်ဂျက်ငွေများကိုလဲ အဆောက်အဦး ဆောက်ဖို့အများစုမသုံးဘဲ ဆရာများလခ စာအုပ်စာတမ်းများတွင် ပိုသုံးသင့်ပါသည်။
မူလတန်းပြီးအောင်ပင် လူတိုင်းမတက်နိုင်သေးခင် အလယ်တန်း အထက်တန်းအထိ မသင်မနေရ လုပ်သင့်သလားလဲ စဉ်းစားစေချင်သည်။ မြန်မာပီပီ ဒူးလောက်တင်ထားတာဆိုပါက တကယ်မလုပ်နိုင်ဘဲ ဗန်းပြပညာရေး ဖြစ်သွားမှာ စိုးမိပါသည်။
လူတိုင်း ဉာဏ်ရည်အရ၎င်း၊ ငွေကြေးအရ၎င်း အဆင့်မြင့်ပညာထိ သင်နိုင်မှာ မဟုတ်ပါ။ စိတ်ကူးမယဉ်စေချင်ပါ။ ထိုသို့ မသင်နိုင်သူများအတွက် အခြား အသက်မွေးဝမ်းကျောင်း ပညာရေး စီစဉ်ပေးရပါမည်။ စက်မှု လက်မှုသင်တန်းများ၊ အထည်ချုပ် ဟင်းချက်သင်မှစ၍ လက်တွေ့နယ်ပယ်တွင် အသုံးဝင်နိုင်မည့် ပညာသင်ကျောင်းများ ဖွင့်ပေးရပါမည်။
ယခင် ပြည်သူပိုင်သိမ်းထားသော စိန့်ကျောင်းများ၊ မစ်ရှင်ကျောင်းများကိုလည်း ဘာသာရေးအထူးပြု ကျောင်းများမဟုတ်ရန် စည်းကမ်းသတ်မှတ်၍ ပြန်ပေးဖွင့်သင့်ပါသည်။ ထိုကျောင်းများသည် ပြည်ပအဆက်အသွယ်ရှိ၍ ငွေကြေးတတ်နိုင်သဖြင့် ပညာရေးကို အလျှင်အမြန် မြှင့်တင်နိုင်မည်ဟု ယူဆပါသည်။ အလားတူ ပုဂ္ဂလိက ပညာရေးကျောင်းများကိုလည်း တက္ကသိုလ် အဆင့်ထိ ဖွင့်ခွင့်ပြုသင့်ပါသည်။
ပြည်သူအများစု ကလဲ တချက်စဉ်းစားစေချင်သည်။ ဘာမှမတတ်ဘဲ အချိန်လေးနှစ်ကုန် ပိုက်ဆံကုန်ပြီး အမည်ခံဘွဲ့တခု အဘယ်ကြောင့် ယူချင်ကြပါသလဲ။ သက်မွေးဝမ်းကျောင်းပညာတခု အသေအချာသင်၍ ဝင်ငွေ သင့်တင့်စွာ ရနိုင်သည်ကို သတိပြုစေချင်ပါသည်။ ကမ္ဘာကျော် ဘောသမားများ၊ ဟောလိဝုဒ် ရုပ်ရှင်သမားများ အများစုကြီးသည် ဘွဲ့ရမဟုတ်သည်ကို သတိချင်စေချင်သည်။
ပညာတတ်လျှင်တော့ ကောင်းပါသည်။ များများတတ်လေ များများကောင်းလေ ဖြစ်သည်။ သို့သော် ရူပေဗဒဖြင့် တနှစ်လူတသောင်းလောက်ဘွဲ့ရပြီး အရွေ့နှင့် အလျင်တောင် ခွဲမသိလျှင် ငွေကုန်ရုံသာရှိသည့် ပညာရေးမျိုး မလိုချင်ကြပါနှင့်ဟု မေတ္တာရပ်ခံချင်ကြောင်းပါခင်ဗျား။
XxXxXx
(Zawgyi version)
ကြၽန္ေတာ္သည္ ပညာေရးဝန္ထမ္း တနည္း ေက်ာင္းဆရာလည္း မဟုတ္သလို ဥပေဒပညာ႐ွင္လည္း မဟုတ္ပါ။ သို႔အတြက္ ပညာေရးဥပေဒ ေရးဆြဲႏိုင္စြမ္းမ႐ွိသလို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္႔တို႔လို အားလံုးမတတ္သျဖင့္ ပညာေရးမူဝါဒေလးပင္ မၫႊန္ၾကားႏိုင္ေၾကာင္း ဝန္ခံပါရေစ။ သို႔ေသာ္ ယေန႔အေျခအေနတြင္ ဝင္ပါခ်င္ပါသျဖင့္ စိတ္ကူးထဲ႐ွိတာေလးေတြ ေျပာခ်င္ပါသည္။
ပထမဆံုး ျမန္မာလူမ်ိဳးအမ်ားစု စိတ္ထဲ႐ွိေနသည့္ လူအားလံုးကို ညီမွ်စြာ ပညာသင္ေပးရမည္ဆိုတာ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါသည္။ တိုင္းသူျပည္သားအားလံုး ညီမွ်စြာ ပညာသင္ၾကားခြင့္ ရ ရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ပညာထူးခြၽန္မႈအေပၚမူတည္၍၎ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္မႈအေပၚမူတည္၍၎ အျခားကိစၥမ်ားေၾကာင့္၎ လူတိုင္း ညီမွ်စြာ ေက်ာင္းတက္ႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ အစိုးရပညာေရးဌာနအေနျဖင့္ ေငြေၾကး မတတ္ႏိုင္သူမ်ားအတြက္သာ ဂ႐ုျပဳ၍ စီမံေပးသင့္ပါသည္။ တတ္ႏိုင္သူမ်ားသည္ ေက်ာင္းေကာင္းမ်ားတြင္ တက္မည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ယခုလည္း ထိုအတိုင္း မသိမသာျဖစ္ေနပါသည္။ ထိုေက်ာင္းမ်ားတြင္တက္တိုင္း လူေတာ္မထြက္လာႏိုင္သလို သာမန္ေက်ာင္းမ်ားမွလည္း လူေတာ္မ်ားထြက္လာတတ္သည္ကို သတိထားေစခ်င္ပါသည္။
ေနာက္တခ်က္က လူတိုင္း အဂၤလိပ္စာ တတ္ဖို႔ လိုသလား စဥ္းစားမိပါသည္။ တတ္လွ်င္ေတာ့ ေကာင္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ လူ႔စြမ္းအားမ႐ွိပါ။ ျမန္မာျပည္တြင္ အေျခခံေက်ာင္း တသိန္းေက်ာ္႐ွိပါသည္။ အဂၤလိပ္စာ ဆရာ တသိန္း႐ွိႏိုင္ပါသလား။ ဆြဲခန္႔လိုက္၍သာ အဂၤလိပ္စာ ဆရာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ အရည္အခ်င္း မ႐ွိႏိုင္ပါ။ ေ႐ွးဦးစြာ အလယ္တန္းေလာက္က ျပန္စၿပီး အဂၤလိပ္စာတတ္ဆရာမ်ား ရ႐ွိလာႏိုင္မွ မူလတန္းသို႔ တတန္းခ်င္း ဆင္းသြားသင့္ပါသည္။
ပညာေရးဘတ္ဂ်က္ကလဲ အေရးႀကီးပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားေတာင္းဆိုထားသလို ၂၀% ခ်က္ခ်င္းမရေတာင္ လက္႐ွိ သံုးေလးရာခိုင္ႏွံုူးထက္ေတာ့ ပိုရသင့္ပါသည္။ ထိုဘတ္ဂ်က္ေငြမ်ားကိုလဲ အေဆာက္အဦး ေဆာက္ဖို႔အမ်ားစုမသံုးဘဲ ဆရာမ်ားလခ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားတြင္ ပိုသံုးသင့္ပါသည္။
မူလတန္းၿပီးေအာင္ပင္ လူတိုင္းမတက္ႏိုင္ေသးခင္ အလယ္တန္း အထက္တန္းအထိ မသင္မေနရ လုပ္သင့္သလားလဲ စဥ္းစားေစခ်င္သည္။ ျမန္မာပီပီ ဒူးေလာက္တင္ထားတာဆိုပါက တကယ္မလုပ္ႏိုင္ဘဲ ဗန္းျပပညာေရး ျဖစ္သြားမွာ စိုးမိပါသည္။
လူတိုင္း ဥာဏ္ရည္အရ၎၊ ေငြေၾကးအရ၎ အဆင့္ျမင့္ပညာထိ သင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါ။ စိတ္ကူးမယဥ္ေစခ်င္ပါ။ ထိုသို႔ မသင္ႏိုင္သူမ်ားအတြက္ အျခား အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာေရး စီစဥ္ေပးရပါမည္။ စက္မႈ လက္မႈသင္တန္းမ်ား၊ အထည္ခ်ဳပ္ ဟင္းခ်က္သင္မွစ၍ လက္ေတြ႔နယ္ပယ္တြင္ အသံုးဝင္ႏိုင္မည့္ ပညာသင္ေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္ေပးရပါမည္။
ယခင္ ျပည္သူပိုင္သိမ္းထားေသာ စိန္႔ေက်ာင္းမ်ား၊ မစ္႐ွင္ေက်ာင္းမ်ားကိုလည္း ဘာသာေရးအထူးျပဳ ေက်ာင္းမ်ားမဟုတ္ရန္ စည္းကမ္းသတ္မွတ္၍ ျပန္ေပးဖြင့္သင့္ပါသည္။ ထိုေက်ာင္းမ်ားသည္ ျပည္ပအဆက္အသြယ္ရွိ၍ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သျဖင့္ ပညာေရးကို အလွ်င္အျမန္ ျမႇင့္တင္ႏိုင္မည္ဟု ယူဆပါသည္။ အလားတူ ပုဂၢလိက ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားကိုလည္း တကၠသိုလ္ အဆင့္ထိ ဖြင့္ခြင့္ျပဳသင့္ပါသည္။
ျပည္သူအမ်ားစု ကလဲ တခ်က္စဥ္းစားေစခ်င္သည္။ ဘာမွမတတ္ဘဲ အခ်ိန္ေလးႏွစ္ကုန္ ပိုက္ဆံကုန္ၿပီး အမည္ခံဘြဲ႔တခု အဘယ္ေၾကာင့္ ယူခ်င္ၾကပါသလဲ။ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာတခု အေသအခ်ာသင္၍ ဝင္ေငြ သင့္တင့္စြာ ရႏိုင္သည္ကို သတိျပဳေစခ်င္ပါသည္။ ကမာၻေက်ာ္ ေဘာသမားမ်ား၊ ေဟာလိဝုဒ္ ႐ုပ္႐ွင္သမားမ်ား အမ်ားစုႀကီးသည္ ဘြဲ႔ရမဟုတ္သည္ကို သတိခ်င္ေစခ်င္သည္။
ပညာတတ္လ်ွင္ေတာ့ ေကာင္းပါသည္။ မ်ားမ်ားတတ္ေလ မ်ားမ်ားေကာင္းေလ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ႐ူပေဗဒျဖင့္ တႏွစ္လူတေသာင္းေလာက္ဘဲြ႔ရၿပီး အေရြ႔ႏွင့္ အလ်င္ေတာင္ ခြဲမသိလ်ွင္ ေငြကုန္ရံုသာ႐ွိသည့္ ပညာေရးမ်ိဳး မလိုခ်င္ၾကပါႏွင့္ဟု ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။
ကျွန်တော်သည် ပညာရေးဝန်ထမ်း တနည်း ကျောင်းဆရာလည်း မဟုတ်သလို ဥပဒေပညာရှင်လည်း မဟုတ်ပါ။ သို့အတွက် ပညာရေးဥပဒေ ရေးဆွဲနိုင်စွမ်းမရှိသလို ဗိုလ်ချုပ်ခင်ညွန့်တို့လို အားလုံးမတတ်သဖြင့် ပညာရေးမူဝါဒလေးပင် မညွှန်ကြားနိုင်ကြောင်း ဝန်ခံပါရစေ။ သို့သော် ယနေ့အခြေအနေတွင် ဝင်ပါချင်ပါသဖြင့် စိတ်ကူးထဲရှိတာလေးတွေ ပြောချင်ပါသည်။
ပထမဆုံး မြန်မာလူမျိုးအများစု စိတ်ထဲရှိနေသည့် လူအားလုံးကို ညီမျှစွာ ပညာသင်ပေးရမည်ဆိုတာ ဆွေးနွေးချင်ပါသည်။ တိုင်းသူပြည်သားအားလုံး ညီမျှစွာ ပညာသင်ကြားခွင့် ရ ရမည်ဖြစ်သော်လည်း ပညာထူးချွန်မှုအပေါ်မူတည်၍၎င်း ငွေကြေးတတ်နိုင်မှုအပေါ်မူတည်၍၎င်း အခြားကိစ္စများကြောင့်၎င်း လူတိုင်း ညီမျှစွာ ကျောင်းတက်နိုင်မည်မဟုတ်ပါ။ အစိုးရပညာရေးဌာနအနေဖြင့် ငွေကြေး မတတ်နိုင်သူများအတွက်သာ ဂရုပြု၍ စီမံပေးသင့်ပါသည်။ တတ်နိုင်သူများသည် ကျောင်းကောင်းများတွင် တက်မည်သာ ဖြစ်ပါသည်။ ယခုလည်း ထိုအတိုင်း မသိမသာဖြစ်နေပါသည်။ ထိုကျောင်းများတွင်တက်တိုင်း လူတော်မထွက်လာနိုင်သလို သာမန်ကျောင်းများမှလည်း လူတော်များထွက်လာတတ်သည်ကို သတိထားစေချင်ပါသည်။
နောက်တချက်က လူတိုင်း အင်္ဂလိပ်စာ တတ်ဖို့ လိုသလား စဉ်းစားမိပါသည်။ တတ်လျှင်တော့ ကောင်းပါသည်။ သို့သော် လူ့စွမ်းအားမရှိပါ။ မြန်မာပြည်တွင် အခြေခံကျောင်း တသိန်းကျော်ရှိပါသည်။ အင်္ဂလိပ်စာ ဆရာ တသိန်းရှိနိုင်ပါသလား။ ဆွဲခန့်လိုက်၍သာ အင်္ဂလိပ်စာ ဆရာဖြစ်ချင်ဖြစ်မည်။ အရည်အချင်း မရှိနိုင်ပါ။ ရှေးဦးစွာ အလယ်တန်းလောက်က ပြန်စပြီး အင်္ဂလိပ်စာတတ်ဆရာများ ရရှိလာနိုင်မှ မူလတန်းသို့ တတန်းချင်း ဆင်းသွားသင့်ပါသည်။
ပညာရေးဘတ်ဂျက်ကလဲ အရေးကြီးပါသည်။ ကျောင်းသားများတောင်းဆိုထားသလို ၂၀% ချက်ချင်းမရတောင် လက်ရှိ သုံးလေးရာခိုင်နှုံူးထက်တော့ ပိုရသင့်ပါသည်။ ထိုဘတ်ဂျက်ငွေများကိုလဲ အဆောက်အဦး ဆောက်ဖို့အများစုမသုံးဘဲ ဆရာများလခ စာအုပ်စာတမ်းများတွင် ပိုသုံးသင့်ပါသည်။
မူလတန်းပြီးအောင်ပင် လူတိုင်းမတက်နိုင်သေးခင် အလယ်တန်း အထက်တန်းအထိ မသင်မနေရ လုပ်သင့်သလားလဲ စဉ်းစားစေချင်သည်။ မြန်မာပီပီ ဒူးလောက်တင်ထားတာဆိုပါက တကယ်မလုပ်နိုင်ဘဲ ဗန်းပြပညာရေး ဖြစ်သွားမှာ စိုးမိပါသည်။
လူတိုင်း ဉာဏ်ရည်အရ၎င်း၊ ငွေကြေးအရ၎င်း အဆင့်မြင့်ပညာထိ သင်နိုင်မှာ မဟုတ်ပါ။ စိတ်ကူးမယဉ်စေချင်ပါ။ ထိုသို့ မသင်နိုင်သူများအတွက် အခြား အသက်မွေးဝမ်းကျောင်း ပညာရေး စီစဉ်ပေးရပါမည်။ စက်မှု လက်မှုသင်တန်းများ၊ အထည်ချုပ် ဟင်းချက်သင်မှစ၍ လက်တွေ့နယ်ပယ်တွင် အသုံးဝင်နိုင်မည့် ပညာသင်ကျောင်းများ ဖွင့်ပေးရပါမည်။
ယခင် ပြည်သူပိုင်သိမ်းထားသော စိန့်ကျောင်းများ၊ မစ်ရှင်ကျောင်းများကိုလည်း ဘာသာရေးအထူးပြု ကျောင်းများမဟုတ်ရန် စည်းကမ်းသတ်မှတ်၍ ပြန်ပေးဖွင့်သင့်ပါသည်။ ထိုကျောင်းများသည် ပြည်ပအဆက်အသွယ်ရှိ၍ ငွေကြေးတတ်နိုင်သဖြင့် ပညာရေးကို အလျှင်အမြန် မြှင့်တင်နိုင်မည်ဟု ယူဆပါသည်။ အလားတူ ပုဂ္ဂလိက ပညာရေးကျောင်းများကိုလည်း တက္ကသိုလ် အဆင့်ထိ ဖွင့်ခွင့်ပြုသင့်ပါသည်။
ပြည်သူအများစု ကလဲ တချက်စဉ်းစားစေချင်သည်။ ဘာမှမတတ်ဘဲ အချိန်လေးနှစ်ကုန် ပိုက်ဆံကုန်ပြီး အမည်ခံဘွဲ့တခု အဘယ်ကြောင့် ယူချင်ကြပါသလဲ။ သက်မွေးဝမ်းကျောင်းပညာတခု အသေအချာသင်၍ ဝင်ငွေ သင့်တင့်စွာ ရနိုင်သည်ကို သတိပြုစေချင်ပါသည်။ ကမ္ဘာကျော် ဘောသမားများ၊ ဟောလိဝုဒ် ရုပ်ရှင်သမားများ အများစုကြီးသည် ဘွဲ့ရမဟုတ်သည်ကို သတိချင်စေချင်သည်။
ပညာတတ်လျှင်တော့ ကောင်းပါသည်။ များများတတ်လေ များများကောင်းလေ ဖြစ်သည်။ သို့သော် ရူပေဗဒဖြင့် တနှစ်လူတသောင်းလောက်ဘွဲ့ရပြီး အရွေ့နှင့် အလျင်တောင် ခွဲမသိလျှင် ငွေကုန်ရုံသာရှိသည့် ပညာရေးမျိုး မလိုချင်ကြပါနှင့်ဟု မေတ္တာရပ်ခံချင်ကြောင်းပါခင်ဗျား။
XxXxXx
(Zawgyi version)
ကြၽန္ေတာ္သည္ ပညာေရးဝန္ထမ္း တနည္း ေက်ာင္းဆရာလည္း မဟုတ္သလို ဥပေဒပညာ႐ွင္လည္း မဟုတ္ပါ။ သို႔အတြက္ ပညာေရးဥပေဒ ေရးဆြဲႏိုင္စြမ္းမ႐ွိသလို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္႔တို႔လို အားလံုးမတတ္သျဖင့္ ပညာေရးမူဝါဒေလးပင္ မၫႊန္ၾကားႏိုင္ေၾကာင္း ဝန္ခံပါရေစ။ သို႔ေသာ္ ယေန႔အေျခအေနတြင္ ဝင္ပါခ်င္ပါသျဖင့္ စိတ္ကူးထဲ႐ွိတာေလးေတြ ေျပာခ်င္ပါသည္။
ပထမဆံုး ျမန္မာလူမ်ိဳးအမ်ားစု စိတ္ထဲ႐ွိေနသည့္ လူအားလံုးကို ညီမွ်စြာ ပညာသင္ေပးရမည္ဆိုတာ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါသည္။ တိုင္းသူျပည္သားအားလံုး ညီမွ်စြာ ပညာသင္ၾကားခြင့္ ရ ရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ပညာထူးခြၽန္မႈအေပၚမူတည္၍၎ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္မႈအေပၚမူတည္၍၎ အျခားကိစၥမ်ားေၾကာင့္၎ လူတိုင္း ညီမွ်စြာ ေက်ာင္းတက္ႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ အစိုးရပညာေရးဌာနအေနျဖင့္ ေငြေၾကး မတတ္ႏိုင္သူမ်ားအတြက္သာ ဂ႐ုျပဳ၍ စီမံေပးသင့္ပါသည္။ တတ္ႏိုင္သူမ်ားသည္ ေက်ာင္းေကာင္းမ်ားတြင္ တက္မည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ယခုလည္း ထိုအတိုင္း မသိမသာျဖစ္ေနပါသည္။ ထိုေက်ာင္းမ်ားတြင္တက္တိုင္း လူေတာ္မထြက္လာႏိုင္သလို သာမန္ေက်ာင္းမ်ားမွလည္း လူေတာ္မ်ားထြက္လာတတ္သည္ကို သတိထားေစခ်င္ပါသည္။
ေနာက္တခ်က္က လူတိုင္း အဂၤလိပ္စာ တတ္ဖို႔ လိုသလား စဥ္းစားမိပါသည္။ တတ္လွ်င္ေတာ့ ေကာင္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ လူ႔စြမ္းအားမ႐ွိပါ။ ျမန္မာျပည္တြင္ အေျခခံေက်ာင္း တသိန္းေက်ာ္႐ွိပါသည္။ အဂၤလိပ္စာ ဆရာ တသိန္း႐ွိႏိုင္ပါသလား။ ဆြဲခန္႔လိုက္၍သာ အဂၤလိပ္စာ ဆရာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ အရည္အခ်င္း မ႐ွိႏိုင္ပါ။ ေ႐ွးဦးစြာ အလယ္တန္းေလာက္က ျပန္စၿပီး အဂၤလိပ္စာတတ္ဆရာမ်ား ရ႐ွိလာႏိုင္မွ မူလတန္းသို႔ တတန္းခ်င္း ဆင္းသြားသင့္ပါသည္။
ပညာေရးဘတ္ဂ်က္ကလဲ အေရးႀကီးပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားေတာင္းဆိုထားသလို ၂၀% ခ်က္ခ်င္းမရေတာင္ လက္႐ွိ သံုးေလးရာခိုင္ႏွံုူးထက္ေတာ့ ပိုရသင့္ပါသည္။ ထိုဘတ္ဂ်က္ေငြမ်ားကိုလဲ အေဆာက္အဦး ေဆာက္ဖို႔အမ်ားစုမသံုးဘဲ ဆရာမ်ားလခ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားတြင္ ပိုသံုးသင့္ပါသည္။
မူလတန္းၿပီးေအာင္ပင္ လူတိုင္းမတက္ႏိုင္ေသးခင္ အလယ္တန္း အထက္တန္းအထိ မသင္မေနရ လုပ္သင့္သလားလဲ စဥ္းစားေစခ်င္သည္။ ျမန္မာပီပီ ဒူးေလာက္တင္ထားတာဆိုပါက တကယ္မလုပ္ႏိုင္ဘဲ ဗန္းျပပညာေရး ျဖစ္သြားမွာ စိုးမိပါသည္။
လူတိုင္း ဥာဏ္ရည္အရ၎၊ ေငြေၾကးအရ၎ အဆင့္ျမင့္ပညာထိ သင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါ။ စိတ္ကူးမယဥ္ေစခ်င္ပါ။ ထိုသို႔ မသင္ႏိုင္သူမ်ားအတြက္ အျခား အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာေရး စီစဥ္ေပးရပါမည္။ စက္မႈ လက္မႈသင္တန္းမ်ား၊ အထည္ခ်ဳပ္ ဟင္းခ်က္သင္မွစ၍ လက္ေတြ႔နယ္ပယ္တြင္ အသံုးဝင္ႏိုင္မည့္ ပညာသင္ေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္ေပးရပါမည္။
ယခင္ ျပည္သူပိုင္သိမ္းထားေသာ စိန္႔ေက်ာင္းမ်ား၊ မစ္႐ွင္ေက်ာင္းမ်ားကိုလည္း ဘာသာေရးအထူးျပဳ ေက်ာင္းမ်ားမဟုတ္ရန္ စည္းကမ္းသတ္မွတ္၍ ျပန္ေပးဖြင့္သင့္ပါသည္။ ထိုေက်ာင္းမ်ားသည္ ျပည္ပအဆက္အသြယ္ရွိ၍ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သျဖင့္ ပညာေရးကို အလွ်င္အျမန္ ျမႇင့္တင္ႏိုင္မည္ဟု ယူဆပါသည္။ အလားတူ ပုဂၢလိက ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားကိုလည္း တကၠသိုလ္ အဆင့္ထိ ဖြင့္ခြင့္ျပဳသင့္ပါသည္။
ျပည္သူအမ်ားစု ကလဲ တခ်က္စဥ္းစားေစခ်င္သည္။ ဘာမွမတတ္ဘဲ အခ်ိန္ေလးႏွစ္ကုန္ ပိုက္ဆံကုန္ၿပီး အမည္ခံဘြဲ႔တခု အဘယ္ေၾကာင့္ ယူခ်င္ၾကပါသလဲ။ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာတခု အေသအခ်ာသင္၍ ဝင္ေငြ သင့္တင့္စြာ ရႏိုင္သည္ကို သတိျပဳေစခ်င္ပါသည္။ ကမာၻေက်ာ္ ေဘာသမားမ်ား၊ ေဟာလိဝုဒ္ ႐ုပ္႐ွင္သမားမ်ား အမ်ားစုႀကီးသည္ ဘြဲ႔ရမဟုတ္သည္ကို သတိခ်င္ေစခ်င္သည္။
ပညာတတ္လ်ွင္ေတာ့ ေကာင္းပါသည္။ မ်ားမ်ားတတ္ေလ မ်ားမ်ားေကာင္းေလ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ႐ူပေဗဒျဖင့္ တႏွစ္လူတေသာင္းေလာက္ဘဲြ႔ရၿပီး အေရြ႔ႏွင့္ အလ်င္ေတာင္ ခြဲမသိလ်ွင္ ေငြကုန္ရံုသာ႐ွိသည့္ ပညာေရးမ်ိဳး မလိုခ်င္ၾကပါႏွင့္ဟု ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။
No comments:
Post a Comment
Thank you.