(Unicode version)
မရေးတာ နဲနဲကြာသွားလို့ တခုခုရေးချင်နေပါတယ်။ ဘာရေးရမှန်းမသိဖြစ်နေတယ်။ နိုင်ငံ့အရေးကတော့ စိတ်ပျက်စိတ်ကုန်နေလို့ ရေးချင်စိတ်မရှိဘူး။ ခြောက်ပွင့်ဆိုင်ကိစ္စကလဲ သမတက လွှတ်တော်ကို မကျော်ချင်တော့ စကားလုံးနဲ့ဝေ့ဖို့လုပ်နေတယ်။ ဘုန်းကြီးတွေအကြောင်း မရေးချင်ပါဘူးဆိုမှ ဟိုဖုန်းဖုန်းကလဲ စကားလုံးနဲ့ ကြမ်းပြချင်နေတယ်။ စိတ်ကုန်ရပါတယ် အရှင်ဘုရားတို့။
ကံကောင်းချင်တော့ လဘက်ရည်ဆိုင်ကို ပုံပြောကောင်းတ့ဲ အညာသားကြီး ရောက်လာတယ်။ ထုံးစံအတ်ိုင်း ပုံတွေအများကြီးပြောသွားတယ်။ တခု ပြန်ပြောပြချင်ပါတယ်။ သူကတော့ တကယ်ကိုယ်တွေ့လို့ ပြောတယ်။ နိုင်ငံရေး စိတ်သန်နေသူတွေလဲ ဒါ ဟိုခွေးသူခိုးတွေကြောင့်ပေါ့ကွလို့ မထင်ကြပါနဲ့။ ကာယကံရှင်လေးတွေ ကိုယ်တိုင်လဲ လေ့လာအား နည်းလွန်းလို့ပါ။
သူပြောပြတာက စာမေးပွဲ ဗိုက်ဗာလား၊ စာမေးပွဲအတွက် သင်နေတာလား မမှတ်မိတော့ပါ။ သူကိုယ်တိုင် လူငယ်လေးကို စာသင်နေပါသတ့ဲ။ အဲဒီမှာ တကျိပ်ဆိုတ့ဲ စာလုံးတွေ့တော့ အဓိပ္ပါယ် နားမလည်ဘူးတ့ဲ။ လူငယ်ဆိုပေမ့ဲ စာမေးပွဲတေွအောင် လက်မှတ်တွေရပြီး သဘောၤပေါ် ရောက်နေပါပြီ။ သဘောၤပေါ် အားချိန်လေး အငယ်တွေကို သင်လေ့ရှိတာကိုး။ ဘော်ဒါ ပုံပြောကောင်းတ့ဲ သူက ချိဖ်ဖြစ်နေပြီလေ။
ဒီတော့ စိတ်ရှည်ရှည် စာဆက်သင်ပါတယ်။ မသိဘူးတော့ အလွယ်မလုပ်ပါနဲ့။ တိုက်ရိုက် မသက်ဆိုင်ပေမ့ဲ စဉ်းစားတတ်အောင် စဉ်းစားပြီးဖြေကြည့်ပါ၊ ကြားဘူးတာလဲ စဉ်းစားကွဆိုတော့ မပွင့်တပွင့်နဲ့ တကျိပ်ဆိုတာ တဆယ်ထင်တယ်တ့ဲ။ သူ့ဖာသာသူ မသေချာဘူး။ ထင်တယ်လုပ်နေတုံး။ ဒီမှာ ချိဖ်ကြီးလဲ အားတက်သွားတာပေါ့။ ငါ့စာသင်နည်း မိုက်တယ်ပေါ့၊ ဆက်မေးတာပေါ့။ "မှန်တယ်ကွ၊ ဒါကြောင့် ငါက စဉ်းစားခိုင်းတာ။ ဘယ်ကနေ ဆက်စပ်စဉ်းစားသလ"ဲ မေးတော့မှ ကိုယ်ကျိုးနဲတော့တာ။
ကိုယ်တော်လေး ( ချိဖ်ကြီး သူ့တပည့်ကို လေးစားသွားပုံရတယ်။ ခေါ်ပုံတောင် ပြောင်းခေါ်တယ်။ ) ကိုယ်တော်လေးက နည်းနည်းစဉ်းစားပြီး အမေပြောဘူးတာ သတိရသွားလို့ပါတ့ဲ။ ဒါနဲ့ စိတ်ဝင်တစား ဆက်မေးလိုက်တာ ယနေ့အထိ စာသင်စိတ် ကုန်နေတယ်ပြောတယ်။ ကိုယ်တော်လေး ဖြေလိုက်တာက " အမေပြောဘူးတယ်၊ လွတ်လပ်ရေးတိုက်ပေးခ့ဲတ့ဲ ရဲဘော်လေးကျိပ် အကြောင်းတုံးက " တ့ဲ။
အားလုံး ဝါးကနဲ ရယ်မိကြပါတယ်။ နောက် နှစ်နှစ်ဆယ် သုံးဆယ် မြန်မာပြည် ဘာဖြစ်နေမလဲ။ ရယ်ရင်းနဲ့ စဉ်းစားမိတော့ မရယ်ချင်တော့ပါ။
တကျိပ် အစား တကျိတ် က မှန်သည် ပြောပါသည်။ ပြင်ဆင်ဖတ်ရှု ပေးပါရန်။
XxXxXx
(Zawgyi version)
မေရးတာ နဲနဲၾကာသြားလို႔ တခုခုေရးခ်င္ေနပါတယ္။ ဘာေရးရမွန္းမသိျဖစ္ေနတယ္။ ႏိုင္ငံ့အေရးကေတာ့ စိတ္ပ်က္စိတ္ကုန္ေနလို႔ ေရးခ်င္စိတ္မ႐ွိဘူး။ ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ကိစၥကလဲ သမတက လႊတ္ေတာ္ကို မေက်ာ္ခ်င္ေတာ့ စကားလံုးနဲ႔ေဝ့ဖို႔လုပ္ေနတယ္။ ဘုန္းႀကီးေတြအေၾကာင္း မေရးခ်င္ပါဘူးဆိုမွ ဟိုဖုန္းဖုန္းကလဲ စကားလံုးနဲ႔ ၾကမ္းျပခ်င္ေနတယ္။ စိတ္ကုန္ရပါတယ္ အ႐ွင္ဘုရားတို႔။
ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ လဘက္ရည္ဆိုင္ကို ပံုေျပာေကာင္းတ့ဲ အညာသားႀကီး ေရာက္လာတယ္။ ထံုးစံအတ္ိုင္း ပံုေတြအမ်ားႀကီးေျပာသြားတယ္။ တခု ျပန္ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ သူကေတာ့ တကယ္ကိုယ္ေတြ႔လို႔ ေျပာတယ္။ ႏိုင္ငံေရး စိတ္သန္ေနသူေတြလဲ ဒါ ဟိုေခြးသူခိုးေတြေၾကာင့္ေပါ့ကြလို႔ မထင္ၾကပါနဲ႔။ ကာယကံ႐ွင္ေလးေတြ ကိုယ္တိုင္လဲ ေလ့လာအား နည္းလြန္းလို႔ပါ။
သူေျပာျပတာက စာေမးပြဲ ဗိုက္ဗာလား၊ စာေမးပြဲအတြက္ သင္ေနတာလား မမွတ္မိေတာ့ပါ။ သူကိုယ္တိုင္ လူငယ္ေလးကို စာသင္ေနပါသတ့ဲ။ အဲဒီမွာ တက်ိပ္ဆိုတ့ဲ စာလံုးေတြ႔ေတာ့ အဓိပၸါယ္ နားမလည္ဘူးတ့ဲ။ လူငယ္ဆိုေပမ့ဲ စာေမးပြဲေတြေအာင္ လက္မွတ္ေတြရၿပီး သေဘာၤေပၚ ေရာက္ေနပါၿပီ။ သေဘာၤေပၚ အားခ်ိန္ေလး အငယ္ေတြကို သင္ေလ့႐ွိတာကိုး။ ေဘာ္ဒါ ပံုေျပာေကာင္းတ့ဲ သူက ခ်ိဖ္ျဖစ္ေနၿပီေလ။
ဒီေတာ့ စိတ္႐ွည္႐ွည္ စာဆက္သင္ပါတယ္။ မသိဘူးေတာ့ အလြယ္မလုပ္ပါနဲ႔။ တိုက္႐ိုက္ မသက္ဆိုင္ေပမ့ဲ စဥ္းစားတတ္ေအာင္ စဥ္းစားၿပီးေျဖၾကည့္ပါ၊ ၾကားဘူးတာလဲ စဥ္းစားကြဆိုေတာ့ မပြင့္တပြင့္နဲ႔ တက်ိပ္ဆိုတာ တဆယ္ထင္တယ္တ့ဲ။ သူ႔ဖာသာသူ မေသခ်ာဘူး။ ထင္တယ္လုပ္ေနတံုး။ ဒီမွာ ခ်ိဖ္ႀကီးလဲ အားတက္သြားတာေပါ့။ ငါ့စာသင္နည္း မိုက္တယ္ေပါ့၊ ဆက္ေမးတာေပါ့။ "မွန္တယ္ကြ၊ ဒါေၾကာင့္ ငါက စဥ္းစားခိုင္းတာ။ ဘယ္ကေန ဆက္စပ္စဥ္းစားသလ"ဲ ေမးေတာ့မွ ကိုယ္က်ိဳးနဲေတာ့တာ။
ကိုယ္ေတာ္ေလး ( ခ်ိဖ္ႀကီး သူ႔တပည့္ကို ေလးစားသြားပံုရတယ္။ ေခၚပံုေတာင္ ေျပာင္းေခၚတယ္။ ) ကိုယ္ေတာ္ေလးက နည္းနည္းစဥ္းစားၿပီး အေမေျပာဘူးတာ သတိရသြားလို႔ပါတ့ဲ။ ဒါနဲ႔ စိတ္ဝင္တစား ဆက္ေမးလိုက္တာ ယေန႔အထိ စာသင္စိတ္ ကုန္ေနတယ္ေျပာတယ္။ ကိုယ္ေတာ္ေလး ေျဖလိုက္တာက " အေမေျပာဘူးတယ္၊ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ေပးခ့ဲတ့ဲ ရဲေဘာ္ေလးက်ိပ္ အေၾကာင္းတံုးက " တ့ဲ။
အားလံုး ဝါးကနဲ ရယ္မိၾကပါတယ္။ ေနာက္ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ သံုးဆယ္ ျမန္မာျပည္ ဘာျဖစ္ေနမလဲ။ ရယ္ရင္းနဲ႔ စဥ္းစားမိေတာ့ မရယ္ခ်င္ေတာ့ပါ။
တက်ိပ္ အစား တက်ိတ္ က မွန္သည္ ေျပာပါသည္။ ျျျျျျပင္ဆင္ဖတ္႐ႈ ေပးပါရန္။
မရေးတာ နဲနဲကြာသွားလို့ တခုခုရေးချင်နေပါတယ်။ ဘာရေးရမှန်းမသိဖြစ်နေတယ်။ နိုင်ငံ့အရေးကတော့ စိတ်ပျက်စိတ်ကုန်နေလို့ ရေးချင်စိတ်မရှိဘူး။ ခြောက်ပွင့်ဆိုင်ကိစ္စကလဲ သမတက လွှတ်တော်ကို မကျော်ချင်တော့ စကားလုံးနဲ့ဝေ့ဖို့လုပ်နေတယ်။ ဘုန်းကြီးတွေအကြောင်း မရေးချင်ပါဘူးဆိုမှ ဟိုဖုန်းဖုန်းကလဲ စကားလုံးနဲ့ ကြမ်းပြချင်နေတယ်။ စိတ်ကုန်ရပါတယ် အရှင်ဘုရားတို့။
ကံကောင်းချင်တော့ လဘက်ရည်ဆိုင်ကို ပုံပြောကောင်းတ့ဲ အညာသားကြီး ရောက်လာတယ်။ ထုံးစံအတ်ိုင်း ပုံတွေအများကြီးပြောသွားတယ်။ တခု ပြန်ပြောပြချင်ပါတယ်။ သူကတော့ တကယ်ကိုယ်တွေ့လို့ ပြောတယ်။ နိုင်ငံရေး စိတ်သန်နေသူတွေလဲ ဒါ ဟိုခွေးသူခိုးတွေကြောင့်ပေါ့ကွလို့ မထင်ကြပါနဲ့။ ကာယကံရှင်လေးတွေ ကိုယ်တိုင်လဲ လေ့လာအား နည်းလွန်းလို့ပါ။
သူပြောပြတာက စာမေးပွဲ ဗိုက်ဗာလား၊ စာမေးပွဲအတွက် သင်နေတာလား မမှတ်မိတော့ပါ။ သူကိုယ်တိုင် လူငယ်လေးကို စာသင်နေပါသတ့ဲ။ အဲဒီမှာ တကျိပ်ဆိုတ့ဲ စာလုံးတွေ့တော့ အဓိပ္ပါယ် နားမလည်ဘူးတ့ဲ။ လူငယ်ဆိုပေမ့ဲ စာမေးပွဲတေွအောင် လက်မှတ်တွေရပြီး သဘောၤပေါ် ရောက်နေပါပြီ။ သဘောၤပေါ် အားချိန်လေး အငယ်တွေကို သင်လေ့ရှိတာကိုး။ ဘော်ဒါ ပုံပြောကောင်းတ့ဲ သူက ချိဖ်ဖြစ်နေပြီလေ။
ဒီတော့ စိတ်ရှည်ရှည် စာဆက်သင်ပါတယ်။ မသိဘူးတော့ အလွယ်မလုပ်ပါနဲ့။ တိုက်ရိုက် မသက်ဆိုင်ပေမ့ဲ စဉ်းစားတတ်အောင် စဉ်းစားပြီးဖြေကြည့်ပါ၊ ကြားဘူးတာလဲ စဉ်းစားကွဆိုတော့ မပွင့်တပွင့်နဲ့ တကျိပ်ဆိုတာ တဆယ်ထင်တယ်တ့ဲ။ သူ့ဖာသာသူ မသေချာဘူး။ ထင်တယ်လုပ်နေတုံး။ ဒီမှာ ချိဖ်ကြီးလဲ အားတက်သွားတာပေါ့။ ငါ့စာသင်နည်း မိုက်တယ်ပေါ့၊ ဆက်မေးတာပေါ့။ "မှန်တယ်ကွ၊ ဒါကြောင့် ငါက စဉ်းစားခိုင်းတာ။ ဘယ်ကနေ ဆက်စပ်စဉ်းစားသလ"ဲ မေးတော့မှ ကိုယ်ကျိုးနဲတော့တာ။
ကိုယ်တော်လေး ( ချိဖ်ကြီး သူ့တပည့်ကို လေးစားသွားပုံရတယ်။ ခေါ်ပုံတောင် ပြောင်းခေါ်တယ်။ ) ကိုယ်တော်လေးက နည်းနည်းစဉ်းစားပြီး အမေပြောဘူးတာ သတိရသွားလို့ပါတ့ဲ။ ဒါနဲ့ စိတ်ဝင်တစား ဆက်မေးလိုက်တာ ယနေ့အထိ စာသင်စိတ် ကုန်နေတယ်ပြောတယ်။ ကိုယ်တော်လေး ဖြေလိုက်တာက " အမေပြောဘူးတယ်၊ လွတ်လပ်ရေးတိုက်ပေးခ့ဲတ့ဲ ရဲဘော်လေးကျိပ် အကြောင်းတုံးက " တ့ဲ။
အားလုံး ဝါးကနဲ ရယ်မိကြပါတယ်။ နောက် နှစ်နှစ်ဆယ် သုံးဆယ် မြန်မာပြည် ဘာဖြစ်နေမလဲ။ ရယ်ရင်းနဲ့ စဉ်းစားမိတော့ မရယ်ချင်တော့ပါ။
တကျိပ် အစား တကျိတ် က မှန်သည် ပြောပါသည်။ ပြင်ဆင်ဖတ်ရှု ပေးပါရန်။
XxXxXx
(Zawgyi version)
မေရးတာ နဲနဲၾကာသြားလို႔ တခုခုေရးခ်င္ေနပါတယ္။ ဘာေရးရမွန္းမသိျဖစ္ေနတယ္။ ႏိုင္ငံ့အေရးကေတာ့ စိတ္ပ်က္စိတ္ကုန္ေနလို႔ ေရးခ်င္စိတ္မ႐ွိဘူး။ ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ကိစၥကလဲ သမတက လႊတ္ေတာ္ကို မေက်ာ္ခ်င္ေတာ့ စကားလံုးနဲ႔ေဝ့ဖို႔လုပ္ေနတယ္။ ဘုန္းႀကီးေတြအေၾကာင္း မေရးခ်င္ပါဘူးဆိုမွ ဟိုဖုန္းဖုန္းကလဲ စကားလံုးနဲ႔ ၾကမ္းျပခ်င္ေနတယ္။ စိတ္ကုန္ရပါတယ္ အ႐ွင္ဘုရားတို႔။
ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ လဘက္ရည္ဆိုင္ကို ပံုေျပာေကာင္းတ့ဲ အညာသားႀကီး ေရာက္လာတယ္။ ထံုးစံအတ္ိုင္း ပံုေတြအမ်ားႀကီးေျပာသြားတယ္။ တခု ျပန္ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ သူကေတာ့ တကယ္ကိုယ္ေတြ႔လို႔ ေျပာတယ္။ ႏိုင္ငံေရး စိတ္သန္ေနသူေတြလဲ ဒါ ဟိုေခြးသူခိုးေတြေၾကာင့္ေပါ့ကြလို႔ မထင္ၾကပါနဲ႔။ ကာယကံ႐ွင္ေလးေတြ ကိုယ္တိုင္လဲ ေလ့လာအား နည္းလြန္းလို႔ပါ။
သူေျပာျပတာက စာေမးပြဲ ဗိုက္ဗာလား၊ စာေမးပြဲအတြက္ သင္ေနတာလား မမွတ္မိေတာ့ပါ။ သူကိုယ္တိုင္ လူငယ္ေလးကို စာသင္ေနပါသတ့ဲ။ အဲဒီမွာ တက်ိပ္ဆိုတ့ဲ စာလံုးေတြ႔ေတာ့ အဓိပၸါယ္ နားမလည္ဘူးတ့ဲ။ လူငယ္ဆိုေပမ့ဲ စာေမးပြဲေတြေအာင္ လက္မွတ္ေတြရၿပီး သေဘာၤေပၚ ေရာက္ေနပါၿပီ။ သေဘာၤေပၚ အားခ်ိန္ေလး အငယ္ေတြကို သင္ေလ့႐ွိတာကိုး။ ေဘာ္ဒါ ပံုေျပာေကာင္းတ့ဲ သူက ခ်ိဖ္ျဖစ္ေနၿပီေလ။
ဒီေတာ့ စိတ္႐ွည္႐ွည္ စာဆက္သင္ပါတယ္။ မသိဘူးေတာ့ အလြယ္မလုပ္ပါနဲ႔။ တိုက္႐ိုက္ မသက္ဆိုင္ေပမ့ဲ စဥ္းစားတတ္ေအာင္ စဥ္းစားၿပီးေျဖၾကည့္ပါ၊ ၾကားဘူးတာလဲ စဥ္းစားကြဆိုေတာ့ မပြင့္တပြင့္နဲ႔ တက်ိပ္ဆိုတာ တဆယ္ထင္တယ္တ့ဲ။ သူ႔ဖာသာသူ မေသခ်ာဘူး။ ထင္တယ္လုပ္ေနတံုး။ ဒီမွာ ခ်ိဖ္ႀကီးလဲ အားတက္သြားတာေပါ့။ ငါ့စာသင္နည္း မိုက္တယ္ေပါ့၊ ဆက္ေမးတာေပါ့။ "မွန္တယ္ကြ၊ ဒါေၾကာင့္ ငါက စဥ္းစားခိုင္းတာ။ ဘယ္ကေန ဆက္စပ္စဥ္းစားသလ"ဲ ေမးေတာ့မွ ကိုယ္က်ိဳးနဲေတာ့တာ။
ကိုယ္ေတာ္ေလး ( ခ်ိဖ္ႀကီး သူ႔တပည့္ကို ေလးစားသြားပံုရတယ္။ ေခၚပံုေတာင္ ေျပာင္းေခၚတယ္။ ) ကိုယ္ေတာ္ေလးက နည္းနည္းစဥ္းစားၿပီး အေမေျပာဘူးတာ သတိရသြားလို႔ပါတ့ဲ။ ဒါနဲ႔ စိတ္ဝင္တစား ဆက္ေမးလိုက္တာ ယေန႔အထိ စာသင္စိတ္ ကုန္ေနတယ္ေျပာတယ္။ ကိုယ္ေတာ္ေလး ေျဖလိုက္တာက " အေမေျပာဘူးတယ္၊ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ေပးခ့ဲတ့ဲ ရဲေဘာ္ေလးက်ိပ္ အေၾကာင္းတံုးက " တ့ဲ။
အားလံုး ဝါးကနဲ ရယ္မိၾကပါတယ္။ ေနာက္ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ သံုးဆယ္ ျမန္မာျပည္ ဘာျဖစ္ေနမလဲ။ ရယ္ရင္းနဲ႔ စဥ္းစားမိေတာ့ မရယ္ခ်င္ေတာ့ပါ။
တက်ိပ္ အစား တက်ိတ္ က မွန္သည္ ေျပာပါသည္။ ျျျျျျပင္ဆင္ဖတ္႐ႈ ေပးပါရန္။
No comments:
Post a Comment
Thank you.