29 August 2014

ဓမ္မ​စေတိိီ​ခေါင်​း​လောင်​းကြီး ​

 (Unicode version) 

ခုအချိန်​ ​ပေါ်ပြူလာ အဖြစ်​ဆုံး သတင်​းက​တော့ ဓမ္မာ​စေတီ ​ခေါင်​း​လောင်​းကြီး ဆယ်​ဖို့ ကြိုးစား​နေတ့ဲ သတင်​းပါ။ သတင်​းစာအချို့၊ အထူးသဖြင်​့ စံ​တော်​ချိန်​ သတင်​းစာဟာ သတင်​း​တွေတင်​မက ​ဆောင်​းပါး​တွေ အင်​တာဗျုး​တွေ ဆက်​တိုက်​​ဖော်​ပြ​နေပြီး အင်​မတန်​ ​ရောင်​း​ကောင်​း​နေပါတယ်​။ စ ဆယ်​ပြီး ရက်​နဲနဲကြာလာလို့ သတင်​းအီ​နေတုံး ​ခေါင်​း​လောင်​းကြီး ကို​တွေ့ပြီလို့ ဦး​ဆောင်​ဆယ်​​နေသူ ဦးစံလင်​း လက်​မှတ်​ထိုး ထုတ်​ပြန်​လိုက်​​တော့ အရှိန်​ပြန်​ရလာပါတယ်​။

     ကျွန်​​တော်​့ရဲ့ အမြင်​ကို ​ပြောချင်​လာပါတယ်​။ သ​ဘောထား မတူသူ​တွေကို ​ဆောရီး ပါလို့ ​စောစီးစွာ ​ပြောထားပါရ​စေ။ သဘာ၀လွန်​ဖြစ်​ရပ်​​တွေကို ကျွန်​​တော်​ နားမလည်​တ့ဲအတွက်​​တော့ မ​ေ၀ဖန်​လိုပါ။ ခု ကိစ္စမှာ အဲဒီအ​ကြောင်​းက အရမ်​းအား​ကောင်​း​နေလို့ပါ။ သိထား​သော အချက်​အလက်​များကိုဘဲ ​ပြောချင်​ပါတယ်​။

      ပထမဆုံး ​ခေါင်​း​လောင်​းကြီး ရှိမရှိက စရပါလိမ်​့မယ်​။ ပညာရှင်​အဆင်​့ ​ဆွေး​နွေးပွဲ​တွေ​တောင်​ လုပ်​ထားပြီးတာ ခု ​ပေါ်ထွက်​လာတ့ဲ သတင်​း​တွေမှာ ​တွေ့ရပါတယ်​။ ဒီ​ခေါင်​း​လောင်​းကြီး အစပြုကတည်​းက မ​ကောင်​းခ့ဲပါဘူး။ ဘုရင်​က လူဦး​ရေ သိချင်​လို့ သန်​း​ခေါင်​စာရင်​း ​ကောက်​ခိုင်​းတာ အမတ်​​တွေက တအိမ်​ ​ကြေးပြားတပြား ​ကောက်​ခ့ဲပါတယ်​။ အဲဒါကို ဘုရင်​ကသိ​တော့ ပြန်​​ပေး​စေရာ ပြည်​သူပြည်​သား​တွေက ပြန်​မယူ​တော့လို့ ​ကြေး​ခေါင်​း​လောင်​းကြီး သွန်​လုပ်​လှူဒါန်​း ခ့ဲတာပါတ့ဲ။

      ဒီမှာ ဇတ်​လမ်​းတခု စ ပါတယ်​။ ဒီ​ခေါင်​း​လောင်​းကြီး အ​လေးချိန်​က ပိဿာ တသိန်​းရှစ်​​သောင်​းပါတ့ဲ။ ခ​ု​ခေတ်​ ကျွန်​​တော်​တို့သိတ့ဲ အ​လေးချိန်​နဲ့ဆို ကျပ်​သား တဆယ်​့ရှစ်​သန်​း ရှိပါတယ်​။ တအိမ်​စီက လှူလိုက်​ရတ့ဲ ​ကြေးပြားကို တကျပ်​သားနဲ့ တွက်​ယင်​ အဲဒီ ​ခေတ်​က အိမ်​​ပေါင်​း ၁၈သန်​း မရှိတာ အ​သေအချာပါ။ တအိမ်​ လူ​လေး​ယောက်​နှုံးနဲ့ တွက်​ယင်​​သော်​၄င်​း၊ လှူကြ​သော ​ကြေးပြားသည်​ တကျပ်​သားထက်​ ​ရော့လျှင်​​သော်​၄င်​း ​ကြေးအ​လေးချိန်​ ​တော်​​တော်​​လျော့သွား​တော့မှာပါ။ ၁၈ ဂဏန်​းကိုမှ ကြိုက်​ကြတယ်​ဆိုယင်​ ထို​ခေတ်​လူဦး​ရေနဲ့ ချင်​့ချိန်​တွက်​ကြည်​့ယင်​ ​ကြေးပိဿာ ၁၈၀၀ရှိ ​ခေါင်​း​လောင်​းဘဲ ဖြစ်​ပါလိမ်​့မယ်​။ သုံးတန်​​လောက်​​ပေါ့။

      ဒုတိယ အချက်​က တန်​သုံးရာအ​လေးချိန်​ရှိတ့ဲ ​ခေါင်​း​လောင်​းကြီးကို ​ရွှေတိဂုံ ကုန်​း​တော်​​ပေါ် ဘယ်​လိုတင်​ခ့ဲကြပါသလဲ။ ပဲခူးက​နေ ဒဂုံအထိက​တော့ မြစ်​တ​လျှောက်​သယ်​တယ်​ဘဲ ထားပါတယ်​။ ​တော်​​တော်​ မလွယ်​တာပါ။ ကုန်​း​တော်​ဟာ ​တော်​​တော်​ မတ်​ပါတယ်​။ ဒါ​တောင်​ ကုန်​း​တော်​ရင်​းအထိ ​ရေလမ်​း​ပေါက်​ရပါဦးမယ်​။ ​ဖောင်​​ပေါ်တင်​ သယ်​တာ​ပေါ့လို့ အလွယ်​မ​ပြော​စေချင်​ပါ။ တန်​သုံးရာ ​ရေ​ပေါ်​ပေါ်ဖို့ ​ဖောင်​​တော်​​တော်​ကြီးကြီး လိုမှာဖြစ်​ပြီး အဲဒီ​ဖောင်​ကြီးကြီးကြီး ကုန်​း​တော်​ရင်​းအထိ ​ရောက်​ဖို့ ​တော်​​တော်​ကျယ်​တ့ဲ မြစ်​တစင်​း​လောက်​ လိုပါလိမ်​့မယ်​။ ​တော်​ရုံအကျယ်​ရှိ ​ချောင်​း​လောက်​နဲ့ မရနိုင်​ပါ။ အဲဒီအချက်​ကို "မည်​သို့လုပ်​လိုက်​သည်​ မသိ၊ ကုန်​း​တော်​​ပေါ် ​ရောက်​သွား​လေ၏" ဆိုပြီး သဘာ၀လွန်​ဖြစ်​သွားယင်​​တော့ မ​ပြောတတ်​ပါ။

      ​နောက်​ဆုံးတချက်​က အဲဒီ​ခေါင်​း​လောင်​းကြီးကို လက်​နက်​ခဲယမ်​း အဖြစ်​အသုံးပြုမ့ဲ ငဇင်​ကာက ဒီအတိုင်​း ခက်​ခက်​ခဲခဲ ဒဂုံက​နေ သံလျှင်​အထိ သယ်​ပါ့မလား ဆိုတာပါဘဲ။ စစ်​နိုင်​တုံး ခဏ​လေး အချိန်​ကမရှိ၊ အရည်​ကြိုပစ်​မ့ဲဟာကြီးကို အ​ကောင်​းအတိုင်​း ဒီမြစ်​၀ကြီးကို ဖြတ်​ပြီး သယ်​တာ ​တော်​​တော်​ညံ့တ့ဲ ငဇင်​ကာ ဖြစ်​​နေတယ်​။ ​ခေါင်​း​လောင်​းလိုဟာမျိုးဟာ နှုတ်​ခမ်​းဖဲ့ဘို့ အင်​မတန်​လွယ်​တာဘဲ။ ဖ့ဲဖ့ဲပြီး အပိုင်​းအစ ​တွေဘဲ သယ်​သွားမှာ​ပေါ့။ တန်​သုံးရာ ​ကြေး​ခေါင်​း​လောင်​းကြီးဆို​တော့ သယ်​ဖို့ မလွယ်​ဘူး​လေ၊ သုံးတန်​​လောက်​ ​ခေါင်​း​လောင်​း ဆိုယင်​​တော့ အလုံးလိုက်​ သယ်​ချင်​သယ်​မှာ​ပေါ့။ ဒါ​တော့ သဘာ၀လွန်​ ဖြစ်​ရပ်​နဲ့ မဆိုင်​ဘူး​လေ။

      ကြား​နေရတ့ဲ နဂါး​တွေ နတ်​​တွေ ကိစ္စ က​တော့ လုံး၀ကို မသိလို့ မ​ပြောနိုင်​ပါ။ ဒါဖြင်​့ ​ခေါင်​း​လောင်​းကြီးကို မ​တွေ့​စေချင်​ဘူးလားဆို၊ ​တွေ့​စေချင်​ပါသည်​။ ​တွေ့တာမှ ကမ္ဘာ့ စံချိန်​တင်​​အောင်​ တန်​သုံးရာ ​ခေါင်​း​လောင်​းကြီး ကို​တွေ့​စေချင်​တာပါ။ ဒါကြီးကို ဒီ​ခေတ်​​တော့ ကုန်​း​တော်​​ပေါ် တင်​နိုင်​မှာပါ။ ကမ္ဘာလှည်​့ ခရီးသွား​တွေကို ​ရှေးမြန်​မာ​တွေ (မွန်​လူမျိုးလဲ မြန်​မာပါဘဲ ) ဒါမျုးိကြီးကို လွန်​ခ့ဲတ့ဲ နှစ်​​ခြောက်​ရာလား မသိ၊ အဲဒီ ကတည်​းက လုပ်​နိုင်​​နေပြီ။ ခု​ခေတ်​ မြန်​မာ ​တွေကလဲ ပြန်​ရှာနိုင်​ပြီဆိုပြီးကို ပြစားရမှာပါ။ ဂုဏ်​ယူစရာပါ။

      ​နောက်​ဆုံး ​ပြောချင်​တာက​တော့ ​ခေါင်​း​လောင်​းကြီးကို ပြန်​​တွေ့ယင်​ သွားကြည်​့ကြပါ။ ဒါ​ပေမ့ဲ ပူ​ဇော်​ ကန်​​တော့ဖို့​တော့ လိုမယ်​ မထင်​ပါ။ လက်​ရှိ ​ရွှေတိဂုံ ဘုရား​ပေါ်က သမိုင်​း၀င်​ ​ခေါင်​း​လောင်​းနှစ်​လုံးကိုလဲ ဘယ်​သူမှ ကန်​​တော့တာ မ​တွေ့မိပါ။ ကမ္ဘာ့ အကြီးဆုံး ချိတ်​ဆွဲထားနိုင်​​သော ​ခေါင်​း​လောင်​း ဖြစ်​တ့ဲ မင်​းကွန်​း​ခေါင်​း​လောင်​းကြီးကိုလဲ ပူ​ဇော်​တာ မ​တွေ့ဘူးပါ။ ဒီ​တော့ သွားကြည်​့ကြပါ၊ ပူ​ဇော်​ကန်​​တော့စရာ မလိုပါ။ အဲ... ခွင်​့ပြုလျှင်​​တော့ ​ခေါင်​း​လောင်​းထိုး သက်​ဆိုင်​သူများကို အမျှ​ေ၀ခ့ဲကြပါကုန်​။ ။


XxXxXx

(Zawgyi version)   

       ခုအခ်ိန္​ ​ေပၚျပဴလာ အျဖစ္​ဆံုး သတင္​းက​ေတာ့ ဓမၼာ​ေစတီ ​ေခါင္​း​ေလာင္​းႀကီး ဆယ္​ဖို႔ ႀကိဳးစား​ေနတ့ဲ သတင္​းပါ။ သတင္​းစာအခ်ိဳ႕၊ အထူးသျဖင္​့ စံ​ေတာ္​ခ်ိန္​ သတင္​းစာဟာ သတင္​း​ေတြတင္​မက ​ေဆာင္​းပါး​ေတြ အင္​တာဗ်ဳး​ေတြ ဆက္​တိုက္​​ေဖာ္​ျပ​ေနၿပီး အင္​မတန္​ ​ေရာင္​း​ေကာင္​း​ေနပါတယ္​။ စ ဆယ္​ၿပီး ရက္​နဲနဲၾကာလာလို႔ သတင္​းအီ​ေနတံုး ​ေခါင္​း​ေလာင္​းႀကီး ကို​ေတြ႔ၿပီလို႔ ဦး​ေဆာင္​ဆယ္​​ေနသူ ဦးစံလင္​း လက္​မွတ္​ထိုး ထုတ္​ျပန္​လိုက္​​ေတာ့ အ႐ွိန္​ျပန္​ရလာပါတယ္​။
     ကြၽန္​​ေတာ္​့ရဲ႕ အျမင္​ကို ​ေျပာခ်င္​လာပါတယ္​။ သ​ေဘာထား မတူသူ​ေတြကို ​ေဆာရီး ပါလို႔ ​ေစာစီးစြာ ​ေျပာထားပါရ​ေစ။ သဘာ၀လြန္​ျဖစ္​ရပ္​​ေတြကို ကြၽန္​​ေတာ္​ နားမလည္​တ့ဲအတြက္​​ေတာ့ မ​ေ၀ဖန္​လိုပါ။ ခု ကိစၥမွာ အဲဒီအ​ေၾကာင္​းက အရမ္​းအား​ေကာင္​း​ေနလို႔ပါ။ သိထား​ေသာ အခ်က္​အလက္​မ်ားကိုဘဲ ​ေျပာခ်င္​ပါတယ္​။
      ပထမဆံုး ​ေခါင္​း​ေလာင္​းႀကီး ႐ွိမ႐ွိက စရပါလိမ္​့မယ္​။ ပညာ႐ွင္​အဆင္​့ ​ေဆြး​ေႏြးပြဲ​ေတြ​ေတာင္​ လုပ္​ထားၿပီးတာ ခု ​ေပၚထြက္​လာတ့ဲ သတင္​း​ေတြမွာ ​ေတြ႔ရပါတယ္​။ ဒီ​ေခါင္​း​ေလာင္​းႀကီး အစျပဳကတည္​းက မ​ေကာင္​းခ့ဲပါဘူး။ ဘုရင္​က လူဦး​ေရ သိခ်င္​လို႔ သန္​း​ေခါင္​စာရင္​း ​ေကာက္​ခိုင္​းတာ အမတ္​​ေတြက တအိမ္​ ​ေၾကးျပားတျပား ​ေကာက္​ခ့ဲပါတယ္​။ အဲဒါကို ဘုရင္​ကသိ​ေတာ့ ျပန္​​ေပး​ေစရာ ျပည္​သူျပည္​သား​ေတြက ျပန္​မယူ​ေတာ့လို႔ ​ေၾကး​ေခါင္​း​ေလာင္​းႀကီး သြန္​လုပ္​လႉဒါန္​း ခ့ဲတာပါတ့ဲ။
      ဒီမွာ ဇတ္​လမ္​းတခု စ ပါတယ္​။ ဒီ​ေခါင္​း​ေလာင္​းႀကီး အ​ေလးခ်ိန္​က ပိႆာ တသိန္​း႐ွစ္​​ေသာင္​းပါတ့ဲ။ ခ​ု​ေခတ္​ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔သိတ့ဲ အ​ေလးခ်ိန္​နဲ႔ဆို က်ပ္​သား တဆယ္​့႐ွစ္​သန္​း ႐ွိပါတယ္​။ တအိမ္​စီက လႉလိုက္​ရတ့ဲ ​ေၾကးျပားကို တက်ပ္​သားနဲ႔ တြက္​ယင္​ အဲဒီ ​ေခတ္​က အိမ္​​ေပါင္​း ၁၈သန္​း မ႐ွိတာ အ​ေသအခ်ာပါ။ တအိမ္​ လူ​ေလး​ေယာက္​ႏွံုးနဲ႔ တြက္​ယင္​​ေသာ္​၄င္​း၊ လႉၾက​ေသာ ​ေၾကးျပားသည္​ တက်ပ္​သားထက္​ ​ေရာ့လ်ွင္​​ေသာ္​၄င္​း ​ေၾကးအ​ေလးခ်ိန္​ ​ေတာ္​​ေတာ္​​ေလ်ာ့သြား​ေတာ့မွာပါ။ ၁၈ ဂဏန္​းကိုမွ ႀကိဳက္​ၾကတယ္​ဆိုယင္​ ထို​ေခတ္​လူဦး​ေရနဲ႔ ခ်င္​့ခ်ိန္​တြက္​ၾကည္​့ယင္​ ​ေၾကးပိႆာ ၁၈၀၀႐ွိ ​ေခါင္​း​ေလာင္​းဘဲ ျဖစ္​ပါလိမ္​့မယ္​။ သံုးတန္​​ေလာက္​​ေပါ့။
      ဒုတိယ အခ်က္​က တန္​သံုးရာအ​ေလးခ်ိန္​႐ွိတ့ဲ ​ေခါင္​း​ေလာင္​းႀကီးကို ​ေရႊတိဂံု ကုန္​း​ေတာ္​​ေပၚ ဘယ္​လိုတင္​ခ့ဲၾကပါသလဲ။ ပဲခူးက​ေန ဒဂံုအထိက​ေတာ့ ျမစ္​တ​ေလွ်ာက္​သယ္​တယ္​ဘဲ ထားပါတယ္​။ ​ေတာ္​​ေတာ္​ မလြယ္​တာပါ။ ကုန္​း​ေတာ္​ဟာ ​ေတာ္​​ေတာ္​ မတ္​ပါတယ္​။ ဒါ​ေတာင္​ ကုန္​း​ေတာ္​ရင္​းအထိ ​ေရလမ္​း​ေပါက္​ရပါဦးမယ္​။ ​ေဖာင္​​ေပၚတင္​ သယ္​တာ​ေပါ့လို႔ အလြယ္​မ​ေျပာ​ေစခ်င္​ပါ။ တန္​သံုးရာ ​ေရ​ေပၚ​ေပၚဖို႔ ​ေဖာင္​​ေတာ္​​ေတာ္​ႀကီးႀကီး လိုမွာျဖစ္​ၿပီး အဲဒီ​ေဖာင္​ႀကီးႀကီးႀကီး ကုန္​း​ေတာ္​ရင္​းအထိ ​ေရာက္​ဖို႔ ​ေတာ္​​ေတာ္​က်ယ္​တ့ဲ ျမစ္​တစင္​း​ေလာက္​ လိုပါလိမ္​့မယ္​။ ​ေတာ္​ရံုအက်ယ္​႐ွိ ​ေခ်ာင္​း​ေလာက္​နဲ႔ မရႏိုင္​ပါ။ အဲဒီအခ်က္​ကို "မည္​သို႔လုပ္​လိုက္​သည္​ မသိ၊ ကုန္​း​ေတာ္​​ေပၚ ​ေရာက္​သြား​ေလ၏" ဆိုၿပီး သဘာ၀လြန္​ျဖစ္​သြားယင္​​ေတာ့ မ​ေျပာတတ္​ပါ။
      ​ေနာက္​ဆံုးတခ်က္​က အဲဒီ​ေခါင္​း​ေလာင္​းႀကီးကို လက္​နက္​ခဲယမ္​း အျဖစ္​အသံုးျပဳမ့ဲ ငဇင္​ကာက ဒီအတိုင္​း ခက္​ခက္​ခဲခဲ ဒဂံုက​ေန သံလွ်င္​အထိ သယ္​ပါ့မလား ဆိုတာပါဘဲ။ စစ္​ႏိုင္​တံုး ခဏ​ေလး အခ်ိန္​ကမ႐ွိ၊ အရည္​ႀကိဳပစ္​မ့ဲဟာႀကီးကို အ​ေကာင္​းအတိုင္​း ဒီျမစ္​၀ႀကီးကို ျဖတ္​ၿပီး သယ္​တာ ​ေတာ္​​ေတာ္​ညံ့တ့ဲ ငဇင္​ကာ ျဖစ္​​ေနတယ္​။ ​ေခါင္​း​ေလာင္​းလိုဟာမ်ိဳးဟာ ႏႈတ္​ခမ္​းဖဲ့ဘို႔ အင္​မတန္​လြယ္​တာဘဲ။ ဖ့ဲဖ့ဲၿပီး အပိုင္​းအစ ​ေတြဘဲ သယ္​သြားမွာ​ေပါ့။ တန္​သံုးရာ ​ေၾကး​ေခါင္​း​ေလာင္​းႀကီးဆို​ေတာ့ သယ္​ဖို႔ မလြယ္​ဘူး​ေလ၊ သံုးတန္​​ေလာက္​ ​ေခါင္​း​ေလာင္​း ဆိုယင္​​ေတာ့ အလုံးလိုက္​ သယ္​ခ်င္​သယ္​မွာ​ေပါ့။ ဒါ​ေတာ့ သဘာ၀လြန္​ ျဖစ္​ရပ္​နဲ႔ မဆိုင္​ဘူး​ေလ။
      ၾကား​ေနရတ့ဲ နဂါး​ေတြ နတ္​​ေတြ ကိစၥ က​ေတာ့ လံုး၀ကို မသိလို႔ မ​ေျပာႏိုင္​ပါ။ ဒါျဖင္​့ ​ေခါင္​း​ေလာင္​းႀကီးကို မ​ေတြ႔​ေစခ်င္​ဘူးလားဆို၊ ​ေတြ႔​ေစခ်င္​ပါသည္​။ ​ေတြ႔တာမွ ကမာၻ႔ စံခ်ိန္​တင္​​ေအာင္​ တန္​သံုးရာ ​ေခါင္​း​ေလာင္​းႀကီး ကို​ေတြ႔​ေစခ်င္​တာပါ။ ဒါႀကီးကို ဒီ​ေခတ္​​ေတာ့ ကုန္​း​ေတာ္​​ေပၚ တင္​ႏိုင္​မွာပါ။ ကမာၻလွည္​့ ခရီးသြား​ေတြကို ​ေ႐ွးျမန္​မာ​ေတြ (မြန္​လူမ်ိဳးလဲ ျမန္​မာပါဘဲ ) ဒါမ်ဳးိႀကီးကို လြန္​ခ့ဲတ့ဲ ႏွစ္​​ေျခာက္​ရာလား မသိ၊ အဲဒီ ကတည္​းက လုပ္​ႏိုင္​​ေနၿပီ။ ခု​ေခတ္​ ျမန္​မာ ​ေတြကလဲ ျပန္​႐ွာႏိုင္​ၿပီဆိုၿပီးကို ျပစားရမွာပါ။ ဂုဏ္​ယူစရာပါ။
      ​ေနာက္​ဆံုး ​ေျပာခ်င္​တာက​ေတာ့ ​ေခါင္​း​ေလာင္​းႀကီးကို ျပန္​​ေတြ႔ယင္​ သြားၾကည္​့ၾကပါ။ ဒါ​ေပမ့ဲ ပူ​ေဇာ္​ ကန္​​ေတာ့ဖို႔​ေတာ့ လိုမယ္​ မထင္​ပါ။ လက္​႐ွိ ​ေရႊတိဂံု ဘုရား​ေပၚက သမိုင္​း၀င္​ ​ေခါင္​း​ေလာင္​းႏွစ္​လံုးကိုလဲ ဘယ္​သူမွ ကန္​​ေတာ့တာ မ​ေတြ႔မိပါ။ ကမာၻ႔ အႀကီးဆံုး ခ်ိတ္​ဆြဲထားႏိုင္​​ေသာ ​ေခါင္​း​ေလာင္​း ျဖစ္​တ့ဲ မင္​းကြန္​း​ေခါင္​း​ေလာင္​းႀကီးကိုလဲ ပူ​ေဇာ္​တာ မ​ေတြ႔ဘူးပါ။ ဒီ​ေတာ့ သြားၾကည္​့ၾကပါ၊ ပူ​ေဇာ္​ကန္​​ေတာ့စရာ မလိုပါ။ အဲ... ခြင္​့ျပဳလွ်င္​​ေတာ့ ​ေခါင္​း​ေလာင္​းထိုး သက္​ဆိုင္​သူမ်ားကို အမွ်​ေ၀ခ့ဲၾကပါကုန္​။ ။

4 comments:

  1. မွတ္​ထား မြန္​​ေတြဟာ ျျမန္မာ ဆို​ေပမယ္​့​​ေခၚင္​း​ေလာင္​းကိုနတ္​နဲ႔နဂါး​ေပါင္​းထားတာကြ မျဖစ္​ႏိုင္​ဘူးလို႔​ေျပာတာဟာ မင္​းငါတို႔နဂါးမ်ိဳးႏြယ္​​ေတြကို​ေစာ္​ကားတာပဲ မင္​းလိုလူ​ေတြ​ေၾကာင္​့ ငရဲ​ေရာက္​မယ္​့လူ​ေတြ ​ေတာ္​​ေတာ္​မ်ားလာ​ေတာ့မွာပဲ ျျျျျျျျာျျပန္​​ေပါတာင္​းပန္​ပ​​ေတာင္​တပန္​​ေပန္​ပနပနိနိ​​ေ

    ReplyDelete
  2. မြန္ဆိုတာမြန္​ပါပဲ ျမန္​မာမဟုတ္​ပါ

    ReplyDelete
    Replies
    1. မြန္​ကမြန္​ ျမန္​မာဗမာ goog bro

      Delete
  3. ဖင္​ခံလိုက္​anonymous

    ReplyDelete

Thank you.