(Unicode version )
စာရေးဆရာကြီး ရွှေဥဒေါင်းရဲ့ တသက်တာမှတ်တမ်းနှင့် အတွေးအခေါ်များ စာအုပ်ကို ပြန်ဖတ်ဖြစ်ပါတယ်။ အရင်ကလဲ အနည်းဆုံး နှစ်ကြိမ်လောက် ဖတ်ဘူးပါပြီ။ အရင်က သတိမပြုမိတာတွေကို အံ့သြလို့ ရေးမိတာပါ။
.
ဆရာကြီးက အင်္ဂလိပ်စာနဲ့ အင်္ဂလိပ်အုပ်ချုပ်ရေးစံနစ်ကို သဘောကျပါတယ်။ သူမွေးဖွားကြီးပြင်းလာတ့ဲ အချိန်က လွတ်လပ်ရေး မရသေးချိန် မဟုတ်လား။ ဆရာကြီးက အင်္ဂလိပ်နယ်ချဲ့မှုကိုပင် အင်္ဂလိပ်အချို့ရဲ့ ဆန္ဒအရသာ ဖြစ်နိုင်တယ်လို့ သုံးသပ်ထားပါတယ်။ အင်္ဂလိပ်စကားလုံး #Gentleman ဆို အတိအကျ ဘာသာပြန်ဖို့ခက်သလို ဆရာကြီးက သဘောကျလွန်းလို့ လောကီအရိယာလို့တောင် သုံးခ့ဲပါတယ်။ အင်္ဂလိပ်စာက ကမ္ဘာသုံးဖြစ်နေတော့ အရေးကြီးတာ သေချာပြီး အင်္ဂလိပ်ရဲ့ စံနစ်နဲ့ အလုပ်လုပ်တာကိုလဲ ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင် သဘောကျမိပါတယ်။
.
သဘောမကျမိတာလဲ ရေးထားသမျှထဲ မတွေ့ပါဘူး။ ဆရာကြီးသည် ဗုဒ္ဓဘာသာရေးမှာလဲ တော်တော်ကို ခရီးရောက်ခ့ဲပုံ ရပါတယ်။ ဆရာကြီးမှာ ပညာမာန သိသာစွာရှိတယ်လို့ ထင်မိပြီး ရှေ့လျောက် ဘာသာရေးလမ်းမှာ ချောမွေ့ပါစေဘဲ ဆုတောင်းပေးမိတယ်။ စာအုပ်ကြီးကိုဖတ်ရင်း အံ့သြသတိထားမိတာ သုံးချက်ရှိပါတယ်။
.
ပထမအချက်က ဆရာကြီး အိမ်ထောင်သုံးဆက်ကျခ့ဲတာ ဒုတိယအိမ်ထောင်ရဲ့ အမည်ကို မတွေ့မိပါ။ ကျွန်တော် မျက်စိလျှမ်းတာဆို ခွင့်လွှတ်ပါ။ သို့သော် ကျန်ရှိသော မျိုးဆက်များသည် ထိုဒုတိယအိမ်ထောင်မှ ဆင်းသက်သည်ဟု မှတ်မိပါသည်။ ဆရာကြီး၏ ကိုယ်ရေးကိုယ်တာသာ ဖြစ်ပါသည်။
ဒုတိယအချက်မှာ ဆရာကြီး၏ မှတ်တမ်းတွင် ဗိုလ်ချုပ်အောင်ဆန်းအကြောင်း မပါပါ။ ဗိုလ်ချုပ်အောင်ဆန်းကတော် ဒေါ်ခင်ကြည်၏မောင် ဆိုတာနှင့် ဗိုလ်ချုပ်အောင်ဆန်းရဲ့အကို ဦးအောင်သန်းဟု ညွှန်းတာ နှစ်နေရာတွင်သာ တွေ့ပါသည်။ ဗိုလ်ချုပ်နှင့် မဆုံခ့ဲ၍သာ မရေးတာဟု ထင်ပါသည်။ ဗိုလ်ချုပ်ကို လုပ်ကြံခ့ဲသည့် ဂဠုန်ဦးစောကိုမူ အလုပ်ရှင်ဖြစ်၍ အကြိမ်များစွာ ဖော်ပြပြီး အထင်ကြီးဟန်ပင် ရှိပါသည်။
တတိယ အချက်မှာ မြန်မာပြည်လွတ်လပ်ရေး ရသည့်အကြောင်း မရေးခ့ဲပါ။ ဆရာကြီးသည် စာရေးဆရာသာမက သတင်းစာသမားပါဖြစ်၍ လွတ်လပ်ရေး ရသည်ကို သတိမပြုမိစရာ မရှိပါ။ သူကိုယ်တိုင်အတွက် အမှတ်တရဟု မထင်၍ အထူးပြုရေးခ့ဲခြင်း မရှိဟုသာ ထင်မိပါသည်။
.
အထက်ပါ သုံးချက်အတွက် အ့ံသြရုံသာ ရှိပါသည်။ ဆရာကြီးကို လူကိုယ်တိုင် သဘောကျခြင်း၊ ဆရာကြီး၏ တရားအားထုတ်ခ့ဲမှုကို ကြည်ညိုခြင်း၊ ဆရာကြီး၏ စာများကို လွန်စွာသဘောကျမိခြင်းများ နှမ်းတစေ့မျှ လျော့မည်မဟုတ်ပါ။ ဆရာကြီးသည် ၁၉၇၃ခုတွင် ကွယ်လွန်သည်ဖြစ်ရာ ယနေ့လူငယ်များအနေဖြင့် ဗိုလ်ချုပ်အောင်ဆန်းအကြောင်း မရေးခြင်းကို ေနာက်ပိုင်းခေတ်နှင့် မရောထွေးကြရန် ပြောလိုပါသည်။ ဆရာကြီး၏ ကိုယ်ပိုင် အယူအဆ အတွေးအခေါ်ဘဲ ဖြစ်ပါလိမ့်မည်ခင်ဗျား။
XxXxXx
(Zawgyi version)
စာေရးဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ တသက္တာမွတ္တမ္းႏွင့္ အေတြးအေခၚမ်ား စာအုပ္ကို ျပန္ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္ကလဲ အနည္းဆံုး ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္ ဖတ္ဘူးပါၿပီ။ အရင္က သတိမျပဳမိတာေတြကို အံ့ၾသလို႔ ေရးမိတာပါ။
.
ဆရာႀကီးက အဂၤလိပ္စာနဲ႔ အဂၤလိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစံနစ္ကို သေဘာက်ပါတယ္။ သူေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာတ့ဲ အခ်ိန္က လြတ္လပ္ေရး မရေသးခ်ိန္ မဟုတ္လား။ ဆရာႀကီးက အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕မႈကိုပင္ အဂၤလိပ္အခ်ိဳ႕ရဲ႕ ဆႏၵအရသာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ သံုးသပ္ထားပါတယ္။ အဂၤလိပ္စကားလံုး #Gentleman ဆို အတိအက် ဘာသာျပန္ဖို႔ခက္သလို ဆရာႀကီးက သေဘာက်လြန္းလို႔ ေလာကီအရိယာလို႔ေတာင္ သံုးခ့ဲပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာက ကမာၻသံုးျဖစ္ေနေတာ့ အေရးႀကီးတာ ေသခ်ာၿပီး အဂၤလိပ္ရဲ႕ စံနစ္နဲ႔ အလုပ္လုပ္တာကိုလဲ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ သေဘာက်မိပါတယ္။
.
သေဘာမက်မိတာလဲ ေရးထားသမွ်ထဲ မေတြ႔ပါဘူး။ ဆရာႀကီးသည္ ဗုဒၶဘာသာေရးမွာလဲ ေတာ္ေတာ္ကို ခရီးေရာက္ခ့ဲပံု ရပါတယ္။ ဆရာႀကီးမွာ ပညာမာန သိသာစြာ႐ွိတယ္လို႔ ထင္မိၿပီး ေ႐ွ႕ေလ်ာက္ ဘာသာေရးလမ္းမွာ ေခ်ာေမြ႔ပါေစဘဲ ဆုေတာင္းေပးမိတယ္။ စာအုပ္ႀကီးကိုဖတ္ရင္း အံ့ၾသသတိထားမိတာ သံုးခ်က္႐ွိပါတယ္။
.
ပထမအခ်က္က ဆရာႀကီး အိမ္ေထာင္သံုးဆက္က်ခ့ဲတာ ဒုတိယအိမ္ေထာင္ရဲ႕ အမည္ကို မေတြ႔မိပါ။ ကြၽန္ေတာ္ မ်က္စိလွ်မ္းတာဆို ခြင့္လႊတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ က်န္႐ွိေသာ မ်ိဳးဆက္မ်ားသည္ ထိုဒုတိယအိမ္ေထာင္မွ ဆင္းသက္သည္ဟု မွတ္မိပါသည္။ ဆရာႀကီး၏ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာသာ ျဖစ္ပါသည္။
ဒုတိယအခ်က္မွာ ဆရာႀကီး၏ မွတ္တမ္းတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္း မပါပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကေတာ္ ေဒၚခင္ၾကည္၏ေမာင္ ဆိုတာႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕အကို ဦးေအာင္သန္းဟုု ၫႊန္းတာ ႏွစ္ေနရာတြင္သာ ေတြ႔ပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ မဆံုခ့ဲ၍သာ မေရးတာဟု ထင္ပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို လုပ္ၾကံခ့ဲသည့္ ဂဠဳန္ဦးေစာကိုမူ အလုပ္႐ွင္ျဖစ္၍ အႀကိမ္မ်ားစြာ ေဖာ္ျပၿပီး အထင္ႀကီးဟန္ပင္ ႐ွိပါသည္။
တတိယ အခ်က္မွာ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရး ရသည့္အေၾကာင္း မေရးခ့ဲပါ။ ဆရာႀကီးသည္ စာေရးဆရာသာမက သတင္းစာသမားပါျဖစ္၍ လြတ္လပ္ေရး ရသည္ကို သတိမျပဳမိစရာ မ႐ွိပါ။ သူကိုယ္တိုင္အတြက္ အမွတ္တရဟု မထင္၍ အထူးျပဳေရးခ့ဲျခင္း မ႐ွိဟုသာ ထင္မိပါသည္။
.
အထက္ပါ သံုးခ်က္အတြက္ အ့ံၾသရံုသာ ႐ွိပါသည္။ ဆရာႀကီးကို လူကိုယ္တိုင္ သေဘာက်ျခင္း၊ ဆရာႀကီး၏ တရားအားထုတ္ခ့ဲမႈကို ၾကည္ညိဳျခင္း၊ ဆရာႀကီး၏ စာမ်ားကို လြန္စြာသေဘာက်မိျခင္းမ်ား ႏွမ္းတေစ့မွ် ေလ်ာ့မည္မဟုတ္ပါ။ ဆရာႀကီးသည္ ၁၉၇၃ခုတြင္ ကြယ္လြန္သည္ျဖစ္ရာ ယေန႔လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္း မေရးျခင္းကို ေနာက္ပိုင္းေခတ္ႏွင့္ မေရာေထြးၾကရန္ ေျပာလိုပါသည္။ ဆရာႀကီး၏ ကိုယ္ပိုင္ အယူအဆ အေတြးအေခၚဘဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္ခင္ဗ်ား။
စာရေးဆရာကြီး ရွှေဥဒေါင်းရဲ့ တသက်တာမှတ်တမ်းနှင့် အတွေးအခေါ်များ စာအုပ်ကို ပြန်ဖတ်ဖြစ်ပါတယ်။ အရင်ကလဲ အနည်းဆုံး နှစ်ကြိမ်လောက် ဖတ်ဘူးပါပြီ။ အရင်က သတိမပြုမိတာတွေကို အံ့သြလို့ ရေးမိတာပါ။
.
ဆရာကြီးက အင်္ဂလိပ်စာနဲ့ အင်္ဂလိပ်အုပ်ချုပ်ရေးစံနစ်ကို သဘောကျပါတယ်။ သူမွေးဖွားကြီးပြင်းလာတ့ဲ အချိန်က လွတ်လပ်ရေး မရသေးချိန် မဟုတ်လား။ ဆရာကြီးက အင်္ဂလိပ်နယ်ချဲ့မှုကိုပင် အင်္ဂလိပ်အချို့ရဲ့ ဆန္ဒအရသာ ဖြစ်နိုင်တယ်လို့ သုံးသပ်ထားပါတယ်။ အင်္ဂလိပ်စကားလုံး #Gentleman ဆို အတိအကျ ဘာသာပြန်ဖို့ခက်သလို ဆရာကြီးက သဘောကျလွန်းလို့ လောကီအရိယာလို့တောင် သုံးခ့ဲပါတယ်။ အင်္ဂလိပ်စာက ကမ္ဘာသုံးဖြစ်နေတော့ အရေးကြီးတာ သေချာပြီး အင်္ဂလိပ်ရဲ့ စံနစ်နဲ့ အလုပ်လုပ်တာကိုလဲ ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင် သဘောကျမိပါတယ်။
.
သဘောမကျမိတာလဲ ရေးထားသမျှထဲ မတွေ့ပါဘူး။ ဆရာကြီးသည် ဗုဒ္ဓဘာသာရေးမှာလဲ တော်တော်ကို ခရီးရောက်ခ့ဲပုံ ရပါတယ်။ ဆရာကြီးမှာ ပညာမာန သိသာစွာရှိတယ်လို့ ထင်မိပြီး ရှေ့လျောက် ဘာသာရေးလမ်းမှာ ချောမွေ့ပါစေဘဲ ဆုတောင်းပေးမိတယ်။ စာအုပ်ကြီးကိုဖတ်ရင်း အံ့သြသတိထားမိတာ သုံးချက်ရှိပါတယ်။
.
ပထမအချက်က ဆရာကြီး အိမ်ထောင်သုံးဆက်ကျခ့ဲတာ ဒုတိယအိမ်ထောင်ရဲ့ အမည်ကို မတွေ့မိပါ။ ကျွန်တော် မျက်စိလျှမ်းတာဆို ခွင့်လွှတ်ပါ။ သို့သော် ကျန်ရှိသော မျိုးဆက်များသည် ထိုဒုတိယအိမ်ထောင်မှ ဆင်းသက်သည်ဟု မှတ်မိပါသည်။ ဆရာကြီး၏ ကိုယ်ရေးကိုယ်တာသာ ဖြစ်ပါသည်။
ဒုတိယအချက်မှာ ဆရာကြီး၏ မှတ်တမ်းတွင် ဗိုလ်ချုပ်အောင်ဆန်းအကြောင်း မပါပါ။ ဗိုလ်ချုပ်အောင်ဆန်းကတော် ဒေါ်ခင်ကြည်၏မောင် ဆိုတာနှင့် ဗိုလ်ချုပ်အောင်ဆန်းရဲ့အကို ဦးအောင်သန်းဟု ညွှန်းတာ နှစ်နေရာတွင်သာ တွေ့ပါသည်။ ဗိုလ်ချုပ်နှင့် မဆုံခ့ဲ၍သာ မရေးတာဟု ထင်ပါသည်။ ဗိုလ်ချုပ်ကို လုပ်ကြံခ့ဲသည့် ဂဠုန်ဦးစောကိုမူ အလုပ်ရှင်ဖြစ်၍ အကြိမ်များစွာ ဖော်ပြပြီး အထင်ကြီးဟန်ပင် ရှိပါသည်။
တတိယ အချက်မှာ မြန်မာပြည်လွတ်လပ်ရေး ရသည့်အကြောင်း မရေးခ့ဲပါ။ ဆရာကြီးသည် စာရေးဆရာသာမက သတင်းစာသမားပါဖြစ်၍ လွတ်လပ်ရေး ရသည်ကို သတိမပြုမိစရာ မရှိပါ။ သူကိုယ်တိုင်အတွက် အမှတ်တရဟု မထင်၍ အထူးပြုရေးခ့ဲခြင်း မရှိဟုသာ ထင်မိပါသည်။
.
အထက်ပါ သုံးချက်အတွက် အ့ံသြရုံသာ ရှိပါသည်။ ဆရာကြီးကို လူကိုယ်တိုင် သဘောကျခြင်း၊ ဆရာကြီး၏ တရားအားထုတ်ခ့ဲမှုကို ကြည်ညိုခြင်း၊ ဆရာကြီး၏ စာများကို လွန်စွာသဘောကျမိခြင်းများ နှမ်းတစေ့မျှ လျော့မည်မဟုတ်ပါ။ ဆရာကြီးသည် ၁၉၇၃ခုတွင် ကွယ်လွန်သည်ဖြစ်ရာ ယနေ့လူငယ်များအနေဖြင့် ဗိုလ်ချုပ်အောင်ဆန်းအကြောင်း မရေးခြင်းကို ေနာက်ပိုင်းခေတ်နှင့် မရောထွေးကြရန် ပြောလိုပါသည်။ ဆရာကြီး၏ ကိုယ်ပိုင် အယူအဆ အတွေးအခေါ်ဘဲ ဖြစ်ပါလိမ့်မည်ခင်ဗျား။
XxXxXx
(Zawgyi version)
စာေရးဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ တသက္တာမွတ္တမ္းႏွင့္ အေတြးအေခၚမ်ား စာအုပ္ကို ျပန္ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္ကလဲ အနည္းဆံုး ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္ ဖတ္ဘူးပါၿပီ။ အရင္က သတိမျပဳမိတာေတြကို အံ့ၾသလို႔ ေရးမိတာပါ။
.
ဆရာႀကီးက အဂၤလိပ္စာနဲ႔ အဂၤလိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစံနစ္ကို သေဘာက်ပါတယ္။ သူေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာတ့ဲ အခ်ိန္က လြတ္လပ္ေရး မရေသးခ်ိန္ မဟုတ္လား။ ဆရာႀကီးက အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕မႈကိုပင္ အဂၤလိပ္အခ်ိဳ႕ရဲ႕ ဆႏၵအရသာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ သံုးသပ္ထားပါတယ္။ အဂၤလိပ္စကားလံုး #Gentleman ဆို အတိအက် ဘာသာျပန္ဖို႔ခက္သလို ဆရာႀကီးက သေဘာက်လြန္းလို႔ ေလာကီအရိယာလို႔ေတာင္ သံုးခ့ဲပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာက ကမာၻသံုးျဖစ္ေနေတာ့ အေရးႀကီးတာ ေသခ်ာၿပီး အဂၤလိပ္ရဲ႕ စံနစ္နဲ႔ အလုပ္လုပ္တာကိုလဲ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ သေဘာက်မိပါတယ္။
.
သေဘာမက်မိတာလဲ ေရးထားသမွ်ထဲ မေတြ႔ပါဘူး။ ဆရာႀကီးသည္ ဗုဒၶဘာသာေရးမွာလဲ ေတာ္ေတာ္ကို ခရီးေရာက္ခ့ဲပံု ရပါတယ္။ ဆရာႀကီးမွာ ပညာမာန သိသာစြာ႐ွိတယ္လို႔ ထင္မိၿပီး ေ႐ွ႕ေလ်ာက္ ဘာသာေရးလမ္းမွာ ေခ်ာေမြ႔ပါေစဘဲ ဆုေတာင္းေပးမိတယ္။ စာအုပ္ႀကီးကိုဖတ္ရင္း အံ့ၾသသတိထားမိတာ သံုးခ်က္႐ွိပါတယ္။
.
ပထမအခ်က္က ဆရာႀကီး အိမ္ေထာင္သံုးဆက္က်ခ့ဲတာ ဒုတိယအိမ္ေထာင္ရဲ႕ အမည္ကို မေတြ႔မိပါ။ ကြၽန္ေတာ္ မ်က္စိလွ်မ္းတာဆို ခြင့္လႊတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ က်န္႐ွိေသာ မ်ိဳးဆက္မ်ားသည္ ထိုဒုတိယအိမ္ေထာင္မွ ဆင္းသက္သည္ဟု မွတ္မိပါသည္။ ဆရာႀကီး၏ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာသာ ျဖစ္ပါသည္။
ဒုတိယအခ်က္မွာ ဆရာႀကီး၏ မွတ္တမ္းတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္း မပါပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကေတာ္ ေဒၚခင္ၾကည္၏ေမာင္ ဆိုတာႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕အကို ဦးေအာင္သန္းဟုု ၫႊန္းတာ ႏွစ္ေနရာတြင္သာ ေတြ႔ပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ မဆံုခ့ဲ၍သာ မေရးတာဟု ထင္ပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို လုပ္ၾကံခ့ဲသည့္ ဂဠဳန္ဦးေစာကိုမူ အလုပ္႐ွင္ျဖစ္၍ အႀကိမ္မ်ားစြာ ေဖာ္ျပၿပီး အထင္ႀကီးဟန္ပင္ ႐ွိပါသည္။
တတိယ အခ်က္မွာ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရး ရသည့္အေၾကာင္း မေရးခ့ဲပါ။ ဆရာႀကီးသည္ စာေရးဆရာသာမက သတင္းစာသမားပါျဖစ္၍ လြတ္လပ္ေရး ရသည္ကို သတိမျပဳမိစရာ မ႐ွိပါ။ သူကိုယ္တိုင္အတြက္ အမွတ္တရဟု မထင္၍ အထူးျပဳေရးခ့ဲျခင္း မ႐ွိဟုသာ ထင္မိပါသည္။
.
အထက္ပါ သံုးခ်က္အတြက္ အ့ံၾသရံုသာ ႐ွိပါသည္။ ဆရာႀကီးကို လူကိုယ္တိုင္ သေဘာက်ျခင္း၊ ဆရာႀကီး၏ တရားအားထုတ္ခ့ဲမႈကို ၾကည္ညိဳျခင္း၊ ဆရာႀကီး၏ စာမ်ားကို လြန္စြာသေဘာက်မိျခင္းမ်ား ႏွမ္းတေစ့မွ် ေလ်ာ့မည္မဟုတ္ပါ။ ဆရာႀကီးသည္ ၁၉၇၃ခုတြင္ ကြယ္လြန္သည္ျဖစ္ရာ ယေန႔လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္း မေရးျခင္းကို ေနာက္ပိုင္းေခတ္ႏွင့္ မေရာေထြးၾကရန္ ေျပာလိုပါသည္။ ဆရာႀကီး၏ ကိုယ္ပိုင္ အယူအဆ အေတြးအေခၚဘဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္ခင္ဗ်ား။
No comments:
Post a Comment
Thank you.