(Unicode version )
ဗမာလူမျိုးများသည် ပူးပေါင်း၍ လုပ်ဆောင်ရန် အလွန်ခက်နေကြသည်။ ကြောက်အောင် ခြောက်၍ အမိန့်အာဏာနှင့် လုပ်မှ အတူတူဆောင်ရွက်ကြသည်။ အဲသည်ကျတော့လဲ အတူတူ ပျော်ပျော်ပါးပါးပင် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ကြပြန်ပါသည်။ နားလည်ရခက်သော လူမျိုးပါလား။
သည်အညှာကို စောစောစီစီး သဘောပေါက်သွားသူများကတော့ ကိုရွှေအင်္ဂလိပ်များပင်။ တ၀က်ကို မြှောက်စား၍ ကျန်တ၀က်ကို ဟောက်ထားလိုက်သောအခါ သူတို့ကိုလိုနီများထဲတွင် အုပ်ချုပ်ရ အလွယ်ဆုံး နိုင်ငံတခု ဖြစ်လာတော့သည်။ ဘာကိစ္စဖြစ်ဖြစ် အဆိုတခုသာ ဗမာတွေထဲ ချပြထားလိုက်၊ အချင်းချင်းကွဲကုန်တော့သည်။ သေချာပြန်စဉ်းစားတော့ နှစ်ဖက်စလုံး အင်္ဂလိပ် အကျိုးဖြစ်နေသည့် ကိစ္စမျိုးပင် ရှိတတ်သည်။ ဥပမာ၊ ဗမာပြည်နှင့် အန္ဒိယ တွဲရေးခွဲရေး ပြဿနာကို ကြည့်ပါ။
ခပ်နောက်နောက်လူများက ရွှတ်ကြသည်။ ဗမာတွေက သိပ်မကွဲလွယ်ပါဘူးတ့ဲ၊ နှစ်ယောက်ရှိမှ သုံးဖွဲ့လောက် ကွဲတာပါတ့ဲ။ ဟာ.. နှစ်ယောက်ထဲရှိတာ နှစ်ဖွဲ့ကွဲ တော်ရောပေါ့၊ ဘောက်မ့ဲ သုံးဖွဲ့ဖြစ်ရတာလဲကွဆိုမှ တတိယ အဖွဲ့က နှစ်ယောက် တည့်ချင်ယောင်ဆောင်ပြီး လူမြင်ကောင်းအောင် ဖွဲ့ထားတာလေတ့ဲ။
မျိုးချစ်များကတော့ ပြောကြမည်။ ဗမာတွေ ဘယ်လို ညီညွတ်တ့ဲအကြောင်း၊ အဖွဲ့အစည်းတွေ ဘယ်လိုဖွဲ့ပြီး လုပ်ဆောင်နေကြသည့် အကြောင်း၊ မျိုးချစ်စိတ် ဘယ်လိုရှင်သန်နေသည့် အကြောင်းများ။ တကယ်က တတိယအဖွဲ့တွေသာ များနေပါသည်။ လူမြင်ကောင်းယုံသာ ရှိသော်လည်း နောက်ကွယ်က အကြောင်းတွေ စုံစမ်းကြည့်ပါက အက်သံထွက်နေတာ များပါမည်။
အလွန်ညီညွတ်ခ့ဲသည်ဟု ယူဆရသော လွတ်လပ်ရေး ကြိုးပမ်းစဉ်ကပင် အဖွဲ့မျိုးစုံ ဖွဲ့၍ ခဏနှင့် ကွဲခ့ဲကြသည်။ ပထမဆုံး ဗမာတွေ ဖွဲ့ခ့ဲသည့် ဒို့ဗမာအစည်းအရုံးက စလို့ကွဲလိုက်ကြတာ ဗိုလ်ချုပ် လွတ်လပ်ရေးအတွက် အင်္ဂလန် သွားအရေးဆိုနေစဉ် ငါတို့မပါဆိုပြီး နောက်ကျော ဓားနဲ့ထိုးခ့ဲသူက ရှိသေးသည်။ ဗမာကွ။
ဗမာမှန်လျှင် ကွဲရမည်။ သာမန်အဖွဲ့မျိုး မဆိုထားနှင့် နာရေးကူညီသည့် နာရေးကူညီမှုအသင်းပင် ကွဲခ့ဲဘူးသည်။ ကျော်သူဦးဆောင်သည့် အဖွဲ့က မှန်ကန်လွန်းသဖြင့်သာ ဒီအသင်း ခုထိခံနေတာ ဖြစ်သည်။ ဒါတောင် ကျော်သူတို့လင်မယားလွန်လျှင် ဘာဖြစ်ဦးမည် မသိ။ ဗမာနိုင်ငံရဲ့ အခိုင်အမာဆုံး အဖွဲ့အစည်းဖြစ်သည့် စစ်တပ်ပင် သဘောကွဲခ့ဲကြတာ ဘယ်နှစ်ခါရှိပြီ မသိ။
ဒီမိုကရေစီ မြန်မာနိုင်ငံတော် တည်ထောင်ဖို့ Institution တွေ ခိုင်မာဖို့ လိုသည်တ့ဲ။ အာဏာ ခဏခဏ မသိမ်းရအောင် အင်စတီကျူးရှင်းတွေ များများ တည်ဆောက်ရမတ့ဲ။ ဗမာ့စိတ်ဓာတ်နဲ့ ဘယ်လိုလုပ်ကြမတုံး။ အင်စတီကျူးရှင်းဆိုတာ အဖွဲ့အစည်းတွေလေ။ ဒီလိုသာ ကွဲလွယ်နေကြယင် အာဏာရှင် အုပ်ချုပ်မှ ညီညွတ်ကြမှာလား၊ သက်ဦးဆံပိုင် ဘုရင်အုပ်ချုပ်မှ ညီညွတ်ကြမှာလား။ ဗမာတွေ စဉ်းစားစေချင်သည်။
ရပ်ကွက်သာရေးနာရေး အဖွဲ့လဲကွဲ၊ ဘုရားဂေါပကလို အဖွဲ့လဲကွဲ၊ ကျောင်းသားသမဂ္ဂနဲ့ ကျောင်းသားယူနီယံဆိုပြီးလဲကွဲ၊ နောက်ဆုံး နိုင်ငံရေးလုပ်တော့လဲ အယူဝါဒမတူတော့ ပါတီတွေလဲကွဲ၊ ဒီအကွဲတွေထက်ဆိုးသော အကွဲက လာချေပြီ။ ဘာသာရေး အကွဲ။
ဘာသာရေးအကွဲဆိုလို့ မတူသည့် ဘာသာတွေ ကွဲတာမဟုတ်။ ဗုဒ္ဓဘာသာ၀င် ဗမာတွေ အချင်းချင်း အကွဲဗျား။ တခြားဘာသာ တခုကို အကြောင်းပြု၍ ဗမာအများစု စိတ်၀မ်းကွဲတာတော့ အဆိုးဆုံးပင်။ နိုင်ငံရေး ကို အကြောင်းပြု၍ ကွဲတာလို့လဲ ဆိုကြသည်။ နိုင်ငံရေးထဲ ဘာသာရေးကို ဆွဲမထည့်စေလိုပါ။ ဘာသာရေးသည် အလွန်နူးညံ့သိမ်မွေ့သော်လည်း အမှတ်တနေရာ အရောက်တွင် ပြင်းထန်စွာ ပေါက်ကွဲတတ်သည်။ ဘာကိစ္စတွင်မှ အသုံးချစရာ မဟုတ်ပါ။ အထူးသဖြင့် ဗုဒ္ဓဘာသာသည် ကမ္ဘာပေါ်တွင် မြန်မာပြည်တွင်သာ အထွန်းကားဆုံး ဖြစ်နေရာ ဤအကွဲမှစ၍ ဗုဒ္ဓဘာသာ ဆုတ်ယုတ်မှာ စိုးပါသည်။ အင်မတန် နူးညံ့သိမ်မွေ့သည့် မင်းတို့ ဗုဒ္ဓဘာသာ ဘယ်လိုဖြစ်တာလဲဟု တခြားဘာသာများက ပြောမှာ စိုးပါသည်။ နိုင်ချင်ဇောနှင့် အပြိုင်ပြောယင်း အမှားတွေ ပြောမိမှာ စိုးပါသည်။ နှစ်ဖက်ပြောဆိုနေတာတွေ တွေ့ရ၍ ဟိုးတဖက် ငရဲကို အသာထားဦး၊ ခုလောလောဆည်ကိုဘဲ ရှက်စရာ ဖြစ်နေပါပြီ။ နှစ်ဖက်စလုံး ဆင်ခြင်ပေးကြပါရန် မေတ္တာရပ်အပ်ပါသည် ခင်ဗျား။ ။
XxXxXx
(Zawgyi version)
ဗမာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ပူးေပါင္း၍ လုပ္ေဆာင္ရန္ အလြန္ခက္ေနၾကသည္။ ေၾကာက္ေအာင္ ေျခာက္၍ အမိန္႔အာဏာႏွင့္ လုပ္မွ အတူတူေဆာင္ရြက္ၾကသည္။ အဲသည္က်ေတာ့လဲ အတူတူ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးပင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကျပန္ပါသည္။ နားလည္ရခက္ေသာ လူမ်ိဳးပါလား။
သည္အညႇာကို ေစာေစာစီစီး သေဘာေပါက္သြားသူမ်ားကေတာ့ ကိုေရႊအဂၤလိပ္မ်ားပင္။ တ၀က္ကို ေျမႇာက္စား၍ က်န္တ၀က္ကို ေဟာက္ထားလိုက္ေသာအခါ သူတို႔ကိုလိုနီမ်ားထဲတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ရ အလြယ္ဆံုး ႏိုင္ငံတခု ျဖစ္လာေတာ့သည္။ ဘာကိစၥျဖစ္ျဖစ္ အဆိုတခုသာ ဗမာေတြထဲ ခ်ျပထားလိုက္၊ အခ်င္းခ်င္းကြဲကုန္ေတာ့သည္။ ေသခ်ာျပန္စဥ္းစားေတာ့ ႏွစ္ဖက္စလံုး အဂၤလိပ္ အက်ိဳးျဖစ္ေနသည့္ ကိစၥမ်ိဳးပင္ ႐ွိတတ္သည္။ ဥပမာ၊ ဗမာျပည္ႏွင့္ အႏၵိယ တြဲေရးခြဲေရး ျပႆနာကို ၾကည့္ပါ။
ခပ္ေနာက္ေနာက္လူမ်ားက ရႊတ္ၾကသည္။ ဗမာေတြက သိပ္မကြဲလြယ္ပါဘူးတ့ဲ၊ ႏွစ္ေယာက္႐ွိမွ သံုးဖြဲ႔ေလာက္ ကြဲတာပါတ့ဲ။ ဟာ.. ႏွစ္ေယာက္ထဲ႐ွိတာ ႏွစ္ဖြဲ႔ကြဲ ေတာ္ေရာေပါ့၊ ေဘာက္မ့ဲ သံုးဖြဲ႔ျဖစ္ရတာလဲကြဆိုမွ တတိယ အဖြဲ႔က ႏွစ္ေယာက္ တည့္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး လူျမင္ေကာင္းေအာင္ ဖြဲ႔ထားတာေလတ့ဲ။
မ်ိဳးခ်စ္မ်ားကေတာ့ ေျပာၾကမည္။ ဗမာေတြ ဘယ္လို ညီၫြတ္တ့ဲအေၾကာင္း၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ဘယ္လိုဖြဲ႔ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနၾကသည့္ အေၾကာင္း၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ဘယ္လို႐ွင္သန္ေနသည့္ အေၾကာင္းမ်ား။ တကယ္က တတိယအဖြဲ႔ေတြသာ မ်ားေနပါသည္။ လူျမင္ေကာင္းယံုသာ ႐ွိေသာ္လည္း ေနာက္ကြယ္က အေၾကာင္းေတြ စံုစမ္းၾကည့္ပါက အက္သံထြက္ေနတာ မ်ားပါမည္။
အလြန္ညီၫြတ္ခ့ဲသည္ဟု ယူဆရေသာ လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းစဥ္ကပင္ အဖြဲ႔မ်ိဳးစံု ဖြဲ႔၍ ခဏႏွင့္ ကြဲခ့ဲၾကသည္။ ပထမဆံုး ဗမာေတြ ဖြဲ႔ခ့ဲသည့္ ဒို႔ဗမာအစည္းအရံုးက စလို႔ကြဲလိုက္ၾကတာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အဂၤလန္ သြားအေရးဆိုေနစဥ္ ငါတို႔မပါဆိုၿပီး ေနာက္ေက်ာ ဓားနဲ႔ထိုးခ့ဲသူက ႐ွိေသးသည္။ ဗမာကြ။
ဗမာမွန္လ်ွင္ ကြဲရမည္။ သာမန္အဖြဲ႔မ်ိဳး မဆိုထားႏွင့္ နာေရးကူညီသည့္ နာေရးကူညီမႈအသင္းပင္ ကြဲခ့ဲဘူးသည္။ ေက်ာ္သူဦးေဆာင္သည့္ အဖြဲ႔က မွန္ကန္လြန္းသျဖင့္သာ ဒီအသင္း ခုထိခံေနတာ ျဖစ္သည္။ ဒါေတာင္ ေက်ာ္သူတို႔လင္မယားလြန္လွ်င္ ဘာျဖစ္ဦးမည္ မသိ။ ဗမာႏိုင္ငံရဲ႕ အခိုင္အမာဆံုး အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္သည့္ စစ္တပ္ပင္ သေဘာကြဲခ့ဲၾကတာ ဘယ္ႏွစ္ခါ႐ွိၿပီ မသိ။
ဒီမိုကေရစီ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေထာင္ဖို႔ Institution ေတြ ခိုင္မာဖို႔ လိုသည္တ့ဲ။ အာဏာ ခဏခဏ မသိမ္းရေအာင္ အင္စတီက်ဴး႐ွင္းေတြ မ်ားမ်ား တည္ေဆာက္ရမတ့ဲ။ ဗမာ့စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမတံုး။ အင္စတီက်ဴး႐ွင္းဆိုတာ အဖြဲ႔အစည္းေတြေလ။ ဒီလိုသာ ကြဲလြယ္ေနၾကယင္ အာဏာ႐ွင္ အုပ္ခ်ဳပ္မွ ညီၫြတ္ၾကမွာလား၊ သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္အုပ္ခ်ဳပ္မွ ညီညြတ္ၾကမွာလား။ ဗမာေတြ စဥ္းစားေစခ်င္သည္။
ရပ္ကြက္သာေရးနာေရး အဖြဲ႔လဲကြဲ၊ ဘုရားေဂါပကလို အဖြဲ႔လဲကြဲ၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢနဲ႔ ေက်ာင္းသားယူနီယံဆိုၿပီးလဲကြဲ၊ ေနာက္ဆံုး ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေတာ့လဲ အယူ၀ါဒမတူေတာ့ ပါတီေတြလဲကြဲ၊ ဒီအကြဲေတြထက္ဆိုးေသာ အကြဲက လာေခ်ၿပီ။ ဘာသာေရး အကြဲ။
ဘာသာေရးအကြဲဆိုလို႔ မတူသည့္ ဘာသာေတြ ကြဲတာမဟုတ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဗမာေတြ အခ်င္းခ်င္း အကြဲဗ်ား။ တျခားဘာသာ တခုကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဗမာအမ်ားစု စိတ္၀မ္းကြဲတာေတာ့ အဆိုးဆံုးပင္။ ႏိုင္ငံေရး ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ကြဲတာလို႔လဲ ဆိုၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရးထဲ ဘာသာေရးကို ဆြဲမထည့္ေစလိုပါ။ ဘာသာေရးသည္ အလြန္ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ေသာ္လည္း အမွတ္တေနရာ အေရာက္တြင္ ျပင္းထန္စြာ ေပါက္ကြဲတတ္သည္။ ဘာကိစၥတြင္မွ အသံုးခ်စရာ မဟုတ္ပါ။ အထူးသျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာသည္ ကမာၻေပၚတြင္ ျမန္မာျပည္တြင္သာ အထြန္းကားဆံုး ျဖစ္ေနရာ ဤအကြဲမွစ၍ ဗုဒၶဘာသာ ဆုတ္ယုတ္မွာ စိုးပါသည္။ အင္မတန္ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔သည့္ မင္းတို႔ ဗုဒၶဘာသာ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲဟု တျခားဘာသာမ်ားက ေျပာမွာ စိုးပါသည္။ ႏိုင္ခ်င္ေဇာႏွင့္ အၿပိဳင္ေျပာယင္း အမွားေတြ ေျပာမိမွာ စိုးပါသည္။ ႏွစ္ဖက္ေျပာဆိုေနတာေတြ ေတြ႔ရ၍ ဟိုးတဖက္ ငရဲကို အသာထားဦး၊ ခုေလာေလာဆည္ကိုဘဲ ႐ွက္စရာ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ႏွစ္ဖက္စလံုး ဆင္ျခင္ေပးၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္အပ္ပါသည္ ခင္ဗ်ား။ ။
ဗမာလူမျိုးများသည် ပူးပေါင်း၍ လုပ်ဆောင်ရန် အလွန်ခက်နေကြသည်။ ကြောက်အောင် ခြောက်၍ အမိန့်အာဏာနှင့် လုပ်မှ အတူတူဆောင်ရွက်ကြသည်။ အဲသည်ကျတော့လဲ အတူတူ ပျော်ပျော်ပါးပါးပင် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ကြပြန်ပါသည်။ နားလည်ရခက်သော လူမျိုးပါလား။
သည်အညှာကို စောစောစီစီး သဘောပေါက်သွားသူများကတော့ ကိုရွှေအင်္ဂလိပ်များပင်။ တ၀က်ကို မြှောက်စား၍ ကျန်တ၀က်ကို ဟောက်ထားလိုက်သောအခါ သူတို့ကိုလိုနီများထဲတွင် အုပ်ချုပ်ရ အလွယ်ဆုံး နိုင်ငံတခု ဖြစ်လာတော့သည်။ ဘာကိစ္စဖြစ်ဖြစ် အဆိုတခုသာ ဗမာတွေထဲ ချပြထားလိုက်၊ အချင်းချင်းကွဲကုန်တော့သည်။ သေချာပြန်စဉ်းစားတော့ နှစ်ဖက်စလုံး အင်္ဂလိပ် အကျိုးဖြစ်နေသည့် ကိစ္စမျိုးပင် ရှိတတ်သည်။ ဥပမာ၊ ဗမာပြည်နှင့် အန္ဒိယ တွဲရေးခွဲရေး ပြဿနာကို ကြည့်ပါ။
ခပ်နောက်နောက်လူများက ရွှတ်ကြသည်။ ဗမာတွေက သိပ်မကွဲလွယ်ပါဘူးတ့ဲ၊ နှစ်ယောက်ရှိမှ သုံးဖွဲ့လောက် ကွဲတာပါတ့ဲ။ ဟာ.. နှစ်ယောက်ထဲရှိတာ နှစ်ဖွဲ့ကွဲ တော်ရောပေါ့၊ ဘောက်မ့ဲ သုံးဖွဲ့ဖြစ်ရတာလဲကွဆိုမှ တတိယ အဖွဲ့က နှစ်ယောက် တည့်ချင်ယောင်ဆောင်ပြီး လူမြင်ကောင်းအောင် ဖွဲ့ထားတာလေတ့ဲ။
မျိုးချစ်များကတော့ ပြောကြမည်။ ဗမာတွေ ဘယ်လို ညီညွတ်တ့ဲအကြောင်း၊ အဖွဲ့အစည်းတွေ ဘယ်လိုဖွဲ့ပြီး လုပ်ဆောင်နေကြသည့် အကြောင်း၊ မျိုးချစ်စိတ် ဘယ်လိုရှင်သန်နေသည့် အကြောင်းများ။ တကယ်က တတိယအဖွဲ့တွေသာ များနေပါသည်။ လူမြင်ကောင်းယုံသာ ရှိသော်လည်း နောက်ကွယ်က အကြောင်းတွေ စုံစမ်းကြည့်ပါက အက်သံထွက်နေတာ များပါမည်။
အလွန်ညီညွတ်ခ့ဲသည်ဟု ယူဆရသော လွတ်လပ်ရေး ကြိုးပမ်းစဉ်ကပင် အဖွဲ့မျိုးစုံ ဖွဲ့၍ ခဏနှင့် ကွဲခ့ဲကြသည်။ ပထမဆုံး ဗမာတွေ ဖွဲ့ခ့ဲသည့် ဒို့ဗမာအစည်းအရုံးက စလို့ကွဲလိုက်ကြတာ ဗိုလ်ချုပ် လွတ်လပ်ရေးအတွက် အင်္ဂလန် သွားအရေးဆိုနေစဉ် ငါတို့မပါဆိုပြီး နောက်ကျော ဓားနဲ့ထိုးခ့ဲသူက ရှိသေးသည်။ ဗမာကွ။
ဗမာမှန်လျှင် ကွဲရမည်။ သာမန်အဖွဲ့မျိုး မဆိုထားနှင့် နာရေးကူညီသည့် နာရေးကူညီမှုအသင်းပင် ကွဲခ့ဲဘူးသည်။ ကျော်သူဦးဆောင်သည့် အဖွဲ့က မှန်ကန်လွန်းသဖြင့်သာ ဒီအသင်း ခုထိခံနေတာ ဖြစ်သည်။ ဒါတောင် ကျော်သူတို့လင်မယားလွန်လျှင် ဘာဖြစ်ဦးမည် မသိ။ ဗမာနိုင်ငံရဲ့ အခိုင်အမာဆုံး အဖွဲ့အစည်းဖြစ်သည့် စစ်တပ်ပင် သဘောကွဲခ့ဲကြတာ ဘယ်နှစ်ခါရှိပြီ မသိ။
ဒီမိုကရေစီ မြန်မာနိုင်ငံတော် တည်ထောင်ဖို့ Institution တွေ ခိုင်မာဖို့ လိုသည်တ့ဲ။ အာဏာ ခဏခဏ မသိမ်းရအောင် အင်စတီကျူးရှင်းတွေ များများ တည်ဆောက်ရမတ့ဲ။ ဗမာ့စိတ်ဓာတ်နဲ့ ဘယ်လိုလုပ်ကြမတုံး။ အင်စတီကျူးရှင်းဆိုတာ အဖွဲ့အစည်းတွေလေ။ ဒီလိုသာ ကွဲလွယ်နေကြယင် အာဏာရှင် အုပ်ချုပ်မှ ညီညွတ်ကြမှာလား၊ သက်ဦးဆံပိုင် ဘုရင်အုပ်ချုပ်မှ ညီညွတ်ကြမှာလား။ ဗမာတွေ စဉ်းစားစေချင်သည်။
ရပ်ကွက်သာရေးနာရေး အဖွဲ့လဲကွဲ၊ ဘုရားဂေါပကလို အဖွဲ့လဲကွဲ၊ ကျောင်းသားသမဂ္ဂနဲ့ ကျောင်းသားယူနီယံဆိုပြီးလဲကွဲ၊ နောက်ဆုံး နိုင်ငံရေးလုပ်တော့လဲ အယူဝါဒမတူတော့ ပါတီတွေလဲကွဲ၊ ဒီအကွဲတွေထက်ဆိုးသော အကွဲက လာချေပြီ။ ဘာသာရေး အကွဲ။
ဘာသာရေးအကွဲဆိုလို့ မတူသည့် ဘာသာတွေ ကွဲတာမဟုတ်။ ဗုဒ္ဓဘာသာ၀င် ဗမာတွေ အချင်းချင်း အကွဲဗျား။ တခြားဘာသာ တခုကို အကြောင်းပြု၍ ဗမာအများစု စိတ်၀မ်းကွဲတာတော့ အဆိုးဆုံးပင်။ နိုင်ငံရေး ကို အကြောင်းပြု၍ ကွဲတာလို့လဲ ဆိုကြသည်။ နိုင်ငံရေးထဲ ဘာသာရေးကို ဆွဲမထည့်စေလိုပါ။ ဘာသာရေးသည် အလွန်နူးညံ့သိမ်မွေ့သော်လည်း အမှတ်တနေရာ အရောက်တွင် ပြင်းထန်စွာ ပေါက်ကွဲတတ်သည်။ ဘာကိစ္စတွင်မှ အသုံးချစရာ မဟုတ်ပါ။ အထူးသဖြင့် ဗုဒ္ဓဘာသာသည် ကမ္ဘာပေါ်တွင် မြန်မာပြည်တွင်သာ အထွန်းကားဆုံး ဖြစ်နေရာ ဤအကွဲမှစ၍ ဗုဒ္ဓဘာသာ ဆုတ်ယုတ်မှာ စိုးပါသည်။ အင်မတန် နူးညံ့သိမ်မွေ့သည့် မင်းတို့ ဗုဒ္ဓဘာသာ ဘယ်လိုဖြစ်တာလဲဟု တခြားဘာသာများက ပြောမှာ စိုးပါသည်။ နိုင်ချင်ဇောနှင့် အပြိုင်ပြောယင်း အမှားတွေ ပြောမိမှာ စိုးပါသည်။ နှစ်ဖက်ပြောဆိုနေတာတွေ တွေ့ရ၍ ဟိုးတဖက် ငရဲကို အသာထားဦး၊ ခုလောလောဆည်ကိုဘဲ ရှက်စရာ ဖြစ်နေပါပြီ။ နှစ်ဖက်စလုံး ဆင်ခြင်ပေးကြပါရန် မေတ္တာရပ်အပ်ပါသည် ခင်ဗျား။ ။
XxXxXx
(Zawgyi version)
ဗမာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ပူးေပါင္း၍ လုပ္ေဆာင္ရန္ အလြန္ခက္ေနၾကသည္။ ေၾကာက္ေအာင္ ေျခာက္၍ အမိန္႔အာဏာႏွင့္ လုပ္မွ အတူတူေဆာင္ရြက္ၾကသည္။ အဲသည္က်ေတာ့လဲ အတူတူ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးပင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကျပန္ပါသည္။ နားလည္ရခက္ေသာ လူမ်ိဳးပါလား။
သည္အညႇာကို ေစာေစာစီစီး သေဘာေပါက္သြားသူမ်ားကေတာ့ ကိုေရႊအဂၤလိပ္မ်ားပင္။ တ၀က္ကို ေျမႇာက္စား၍ က်န္တ၀က္ကို ေဟာက္ထားလိုက္ေသာအခါ သူတို႔ကိုလိုနီမ်ားထဲတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ရ အလြယ္ဆံုး ႏိုင္ငံတခု ျဖစ္လာေတာ့သည္။ ဘာကိစၥျဖစ္ျဖစ္ အဆိုတခုသာ ဗမာေတြထဲ ခ်ျပထားလိုက္၊ အခ်င္းခ်င္းကြဲကုန္ေတာ့သည္။ ေသခ်ာျပန္စဥ္းစားေတာ့ ႏွစ္ဖက္စလံုး အဂၤလိပ္ အက်ိဳးျဖစ္ေနသည့္ ကိစၥမ်ိဳးပင္ ႐ွိတတ္သည္။ ဥပမာ၊ ဗမာျပည္ႏွင့္ အႏၵိယ တြဲေရးခြဲေရး ျပႆနာကို ၾကည့္ပါ။
ခပ္ေနာက္ေနာက္လူမ်ားက ရႊတ္ၾကသည္။ ဗမာေတြက သိပ္မကြဲလြယ္ပါဘူးတ့ဲ၊ ႏွစ္ေယာက္႐ွိမွ သံုးဖြဲ႔ေလာက္ ကြဲတာပါတ့ဲ။ ဟာ.. ႏွစ္ေယာက္ထဲ႐ွိတာ ႏွစ္ဖြဲ႔ကြဲ ေတာ္ေရာေပါ့၊ ေဘာက္မ့ဲ သံုးဖြဲ႔ျဖစ္ရတာလဲကြဆိုမွ တတိယ အဖြဲ႔က ႏွစ္ေယာက္ တည့္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး လူျမင္ေကာင္းေအာင္ ဖြဲ႔ထားတာေလတ့ဲ။
မ်ိဳးခ်စ္မ်ားကေတာ့ ေျပာၾကမည္။ ဗမာေတြ ဘယ္လို ညီၫြတ္တ့ဲအေၾကာင္း၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ဘယ္လိုဖြဲ႔ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနၾကသည့္ အေၾကာင္း၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ဘယ္လို႐ွင္သန္ေနသည့္ အေၾကာင္းမ်ား။ တကယ္က တတိယအဖြဲ႔ေတြသာ မ်ားေနပါသည္။ လူျမင္ေကာင္းယံုသာ ႐ွိေသာ္လည္း ေနာက္ကြယ္က အေၾကာင္းေတြ စံုစမ္းၾကည့္ပါက အက္သံထြက္ေနတာ မ်ားပါမည္။
အလြန္ညီၫြတ္ခ့ဲသည္ဟု ယူဆရေသာ လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းစဥ္ကပင္ အဖြဲ႔မ်ိဳးစံု ဖြဲ႔၍ ခဏႏွင့္ ကြဲခ့ဲၾကသည္။ ပထမဆံုး ဗမာေတြ ဖြဲ႔ခ့ဲသည့္ ဒို႔ဗမာအစည္းအရံုးက စလို႔ကြဲလိုက္ၾကတာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အဂၤလန္ သြားအေရးဆိုေနစဥ္ ငါတို႔မပါဆိုၿပီး ေနာက္ေက်ာ ဓားနဲ႔ထိုးခ့ဲသူက ႐ွိေသးသည္။ ဗမာကြ။
ဗမာမွန္လ်ွင္ ကြဲရမည္။ သာမန္အဖြဲ႔မ်ိဳး မဆိုထားႏွင့္ နာေရးကူညီသည့္ နာေရးကူညီမႈအသင္းပင္ ကြဲခ့ဲဘူးသည္။ ေက်ာ္သူဦးေဆာင္သည့္ အဖြဲ႔က မွန္ကန္လြန္းသျဖင့္သာ ဒီအသင္း ခုထိခံေနတာ ျဖစ္သည္။ ဒါေတာင္ ေက်ာ္သူတို႔လင္မယားလြန္လွ်င္ ဘာျဖစ္ဦးမည္ မသိ။ ဗမာႏိုင္ငံရဲ႕ အခိုင္အမာဆံုး အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္သည့္ စစ္တပ္ပင္ သေဘာကြဲခ့ဲၾကတာ ဘယ္ႏွစ္ခါ႐ွိၿပီ မသိ။
ဒီမိုကေရစီ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေထာင္ဖို႔ Institution ေတြ ခိုင္မာဖို႔ လိုသည္တ့ဲ။ အာဏာ ခဏခဏ မသိမ္းရေအာင္ အင္စတီက်ဴး႐ွင္းေတြ မ်ားမ်ား တည္ေဆာက္ရမတ့ဲ။ ဗမာ့စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမတံုး။ အင္စတီက်ဴး႐ွင္းဆိုတာ အဖြဲ႔အစည္းေတြေလ။ ဒီလိုသာ ကြဲလြယ္ေနၾကယင္ အာဏာ႐ွင္ အုပ္ခ်ဳပ္မွ ညီၫြတ္ၾကမွာလား၊ သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္အုပ္ခ်ဳပ္မွ ညီညြတ္ၾကမွာလား။ ဗမာေတြ စဥ္းစားေစခ်င္သည္။
ရပ္ကြက္သာေရးနာေရး အဖြဲ႔လဲကြဲ၊ ဘုရားေဂါပကလို အဖြဲ႔လဲကြဲ၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢနဲ႔ ေက်ာင္းသားယူနီယံဆိုၿပီးလဲကြဲ၊ ေနာက္ဆံုး ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေတာ့လဲ အယူ၀ါဒမတူေတာ့ ပါတီေတြလဲကြဲ၊ ဒီအကြဲေတြထက္ဆိုးေသာ အကြဲက လာေခ်ၿပီ။ ဘာသာေရး အကြဲ။
ဘာသာေရးအကြဲဆိုလို႔ မတူသည့္ ဘာသာေတြ ကြဲတာမဟုတ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဗမာေတြ အခ်င္းခ်င္း အကြဲဗ်ား။ တျခားဘာသာ တခုကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဗမာအမ်ားစု စိတ္၀မ္းကြဲတာေတာ့ အဆိုးဆံုးပင္။ ႏိုင္ငံေရး ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ကြဲတာလို႔လဲ ဆိုၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရးထဲ ဘာသာေရးကို ဆြဲမထည့္ေစလိုပါ။ ဘာသာေရးသည္ အလြန္ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ေသာ္လည္း အမွတ္တေနရာ အေရာက္တြင္ ျပင္းထန္စြာ ေပါက္ကြဲတတ္သည္။ ဘာကိစၥတြင္မွ အသံုးခ်စရာ မဟုတ္ပါ။ အထူးသျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာသည္ ကမာၻေပၚတြင္ ျမန္မာျပည္တြင္သာ အထြန္းကားဆံုး ျဖစ္ေနရာ ဤအကြဲမွစ၍ ဗုဒၶဘာသာ ဆုတ္ယုတ္မွာ စိုးပါသည္။ အင္မတန္ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔သည့္ မင္းတို႔ ဗုဒၶဘာသာ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲဟု တျခားဘာသာမ်ားက ေျပာမွာ စိုးပါသည္။ ႏိုင္ခ်င္ေဇာႏွင့္ အၿပိဳင္ေျပာယင္း အမွားေတြ ေျပာမိမွာ စိုးပါသည္။ ႏွစ္ဖက္ေျပာဆိုေနတာေတြ ေတြ႔ရ၍ ဟိုးတဖက္ ငရဲကို အသာထားဦး၊ ခုေလာေလာဆည္ကိုဘဲ ႐ွက္စရာ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ႏွစ္ဖက္စလံုး ဆင္ျခင္ေပးၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္အပ္ပါသည္ ခင္ဗ်ား။ ။
No comments:
Post a Comment
Thank you.