(Unicode version)
ကျွန်တော် ဘာသာရေးနဲ့ ပတ်သက်၍ လုံး၀ မရေးချင်ပါ။ အသေးစိတ် နားမလည်သည်ကတကြောင်း ထိလွယ်ရှလွယ် ဖြစ်သည်ကတကြောင်း မရေးချင်ပါ။ ကျွန်တော် သဘောကျသော စာရေးဆရာ ထင်လင်းဦးကိစ္စတွင်ပင် ဆရာသည် မှန်သော်လည်း အကျိုးမရှိ စေသည့် စကားကို ဟောခ့ဲသည်ဟုသာ ရေးခ့ဲပါသည်။
ခုလဲ ဘာသာခြားမဟုတ်သည့် စာရေးဆရာများကိုပါ စာပေဟောပြောပွဲ ခွင့်မပြုသည့် အကြောင်းများ ဖတ်လာရပါပြီ။ ပထမတုံးက မူစလင်ဘာသာဖြစ်၍ဆိုကာ အခြေခံဥပဒေ ပြင်ဆင်သင့်သည့်အကြောင်း ဟောပြောမည့် ဦးကိုနီနှင့် ၈၈ကိုမြအေး တို့ကို ပိတ်ပင်ခ့ဲပါသည်။ ယခုတော့ အစိုးရကို ေ၀ဖန်လေ့ရှိသူ စာရေးဆရာများကိုပါ ဘာသာရေး အကြောင်းပြု၍ ဘာဟောမည်မှန်း မသိဘဲ စတင် ပိတ်ပင်ခ့ဲပါပြီ။ နိုင်ငံရေးကို ဘာသာရေးဖြင့် ခုတုံးလုပ်သည့်သူများ လက်ချက်မှန်း သေချာသွားပါပြီ။ ဘယ်သူတွေ နောက်မှာရှိမှန်း သိသော်လည်း တရား၀င် ဖော်ထုတ်ဖို့ လိုလာပါပြီ။
မြတ်စွာဘုရား အန္ဒိယတွင် ပွင့်သော်လည်း သာသနာ အန္ဒိယတွင် မစည်ပင်ခ့ဲပါ။ လူဦးရေ အများဆုံးရှိသော ဂျပန်နှင့် တရုပ်တွင်လည်း ထေရဝါဒဗုဒ္ဓ မပြန့်ပွားခ့ဲပါ။ ထေရဝါဒ ပြန့်ပွားခ့ဲသော အရှေ့တောင်အာရှတွင် ဗီယက်နမ်နှင့် လာအိုသည် ကွန်မြူနစ် အုပ်ချုပ်ရေးအောက် ရောက်သွားသဖြင့် သာသနာ မထွန်းကားခ့ဲပါ။ ထိုင်းနိုင်ငံတွင်လည်း ခေတ်မှီမှု လျှင်မြန်သွားသဖြင့် ဘန်ကောက်လို မြို့ပြကြီးများတွင် ဟန်ပြ ဗုဒ္ဓဘာသာသာ ဖြစ်နေပါပြီ။ ကျွန်တော်တု့ိ ရွှေနိုင်ငံတွင်သာ ထေရဝါဒဗုဒ္ဓဘာသာ အထွန်းကားဆုံး ဖြစ်နေပါသည်။
စစ်အုပ်ချုပ်ရေး နှစ်ငါးဆယ် အတွင်းမှာပင် မဆုတ်ရုပ်ခ့ဲပါ။ ဒီမိုကရေစီခေတ်ရောက်တော့မှ ပြောချင်ရာ ပြောခွင့်ရပြီး ဆုတ်ယုတ်တော့ မလို ဖြစ်နေပါပြီ။ တခြားဘာသာများက ရှုတ်ချပြောဆို၍ မဟုတ်ဘဲ မိမိတို့ ထေရဝါဒဗုဒ္ဓဘာသာ၀င် အချင်းချင်း တိုက်ခိုက်လာကြ၍ ဖြစ်သည်။ နိုင်ငံရေး အမြတ်ထုတ်လို၍ ရည်ရွယ်ချက်ရှိရှိ ပြုလုပ်သည်ဆိုပါက ဗုဒ္ဓဘာသာ၀င်ဟု သတ်မှတ်ဖို့ပင် ခက်ပြီ။ သာသနာ သွေးခွဲသည့် ကိစ္စ ဖြစ်နိုင်၍ ငရဲဘယ်လိုကြီးနိုင်သည်ကို တွေးတောင် မတွေးရဲပင်။
ငရဲကို မမြင်ရ၍ မယုံဘူး ထားပါ။ ငါတို့က ဘာသာကို ကာကွယ်ဖို့ကွဟု ပြောနေသူများ စဉ်းစားစေချင်ပါသည်။ တခြားဘာသာကို ကာကွယ်မည်ဆိုပြီး မိမိတို့ အချင်းချင်း ရန်ဖြစ်နေတော့ သူတို့က ရယ်စရာဖြစ်မနေဘူးလား။ မိမိတို့ အချင်းချင်း ဆန့်ကျင်ဖက်ဖြစ်ကုန်၍ မိမိတို့ အားနည်းမကုန်ဘူးလား။ အမှန်ဆိုရလျှင် ဗုဒ္ဓ၏ အလိုတော်နှင့် ဆန့်ကျင်ဖက် လုပ်သလို ဖြစ်မနေဘူးလား။ သူတို့မိုက်လို့ မိမိတို့ ပြန်မိုက်သလို ဖြစ်မနေဘူးလား။ စဉ်းစားကြစေချင်ပါသည်။ နောက်ဆုံး အဆုံးစွန်ပြောရလျှင် ခေါင်းဖြတ်သည့် အယူဝါဒကို ကာကွယ်သည့်ကိစ္စ နှစ်ဖက်ကွဲကြယင်း တယောက်ကို တယောက် ခေါင်းဖြတ်ကုန်ကြမည်ကိုတော့ စိုးရိမ်မိပါတယ်ခင်ဗျား။
XxXxXx
(Zawgyi version)
ကြၽန္ေတာ္ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္၍ လံုး၀ မေရးခ်င္ပါ။ အေသးစိတ္ နားမလည္သည္ကတေၾကာင္း ထိလြယ္႐ွလြယ္ ျဖစ္သည္ကတေၾကာင္း မေရးခ်င္ပါ။ ကြၽန္ေတာ္ သေဘာက်ေသာ စာေရးဆရာ ထင္လင္းဦးကိစၥတြင္ပင္ ဆရာသည္ မွန္ေသာ္လည္း အက်ိဳးမရွိ ေစသည့္ စကားကို ေဟာခ့ဲသည္ဟုသာ ေရးခ့ဲပါသည္။
ခုလဲ ဘာသာျခားမဟုတ္သည့္ စာေရးဆရာမ်ားကိုပါ စာေပေဟာေျပာပြဲ ခြင့္မျပဳသည့္ အေၾကာင္းမ်ား ဖတ္လာရပါၿပီ။ ပထမတံုးက မူစလင္ဘာသာျဖစ္၍ဆိုကာ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္သင့္သည့္အေၾကာင္း ေဟာေျပာမည့္ ဦးကိုနီႏွင့္ ၈၈ကိုျမေအး တို႔ကို ပိတ္ပင္ခ့ဲပါသည္။ ယခုေတာ့ အစိုးရကို ေ၀ဖန္ေလ့႐ွိသူ စာေရးဆရာမ်ားကိုပါ ဘာသာေရး အေၾကာင္းျပဳ၍ ဘာေဟာမည္မွန္း မသိဘဲ စတင္ ပိတ္ပင္ခ့ဲပါၿပီ။ ႏိုင္ငံေရးကို ဘာသာေရးျဖင့္ ခုတံုးလုပ္သည့္သူမ်ား လက္ခ်က္မွန္း ေသခ်ာသြားပါၿပီ။ ဘယ္သူေတြ ေနာက္မွာ႐ွိမွန္း သိေသာ္လည္း တရား၀င္ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ လိုလာပါၿပီ။
ျမတ္စြာဘုရား အႏၵိယတြင္ ပြင့္ေသာ္လည္း သာသနာ အႏၵိယတြင္ မစည္ပင္ခ့ဲပါ။ လူဦးေရ အမ်ားဆံုး႐ွိေသာ ဂ်ပန္ႏွင့္ တ႐ုပ္တြင္လည္း ေထရ၀ါဒဗုဒၶ မျပန္႔ပြားခ့ဲပါ။ ေထရ၀ါဒ ျပန္႔ပြားခ့ဲေသာ အေ႐ွ႕ေတာင္အာ႐ွတြင္ ဗီယက္နမ္ႏွင့္ လာအိုသည္ ကြန္ျမဴနစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေအာက္ ေရာက္သြားသျဖင့္ သာသနာ မထြန္းကားခ့ဲပါ။ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္လည္း ေခတ္မွီမႈ လွ်င္ျမန္သြားသျဖင့္ ဘန္ေကာက္လို ၿမိဳ႕ျပႀကီးမ်ားတြင္ ဟန္ျပ ဗုဒၶဘာသာသာ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တု႔ိ ေရႊႏိုင္ငံတြင္သာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ အထြန္းကားဆံုး ျဖစ္ေနပါသည္။
စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ႏွစ္ငါးဆယ္ အတြင္းမွာပင္ မဆုတ္႐ုပ္ခ့ဲပါ။ ဒီမိုကေရစီေခတ္ေရာက္ေတာ့မွ ေျပာခ်င္ရာ ေျပာခြင့္ရၿပီး ဆုတ္ယုတ္ေတာ့ မလို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ တျခားဘာသာမ်ားက ႐ႈတ္ခ်ေျပာဆို၍ မဟုတ္ဘဲ မိမိတို႔ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ အခ်င္းခ်င္း တိုက္ခိုက္လာၾက၍ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရး အျမတ္ထုတ္လို၍ ရည္ရြယ္ခ်က္႐ွိ႐ွိ ျပဳလုပ္သည္ဆိုပါက ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဟု သတ္မွတ္ဖို႔ပင္ ခက္ၿပီ။ သာသနာ ေသြးခြဲသည့္ ကိစၥ ျဖစ္ႏိုင္၍ ငရဲဘယ္လိုႀကီးႏိုင္သည္ကို ေတြးေတာင္ မေတြးရဲပင္။
ငရဲကို မျမင္ရ၍ မယံုဘူး ထားပါ။ ငါတို႔က ဘာသာကို ကာကြယ္ဖို႔ကြဟု ေျပာေနသူမ်ား စဥ္းစားေစခ်င္ပါသည္။ တျခားဘာသာကို ကာကြယ္မည္ဆိုၿပီး မိမိတို႔ အခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္ေနေတာ့ သူတို႔က ရယ္စရာျဖစ္မေနဘူးလား။ မိမိတို႔ အခ်င္းခ်င္း ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္ကုန္၍ မိမိတို႔ အားနည္းမကုန္ဘူးလား။ အမွန္ဆိုရလွ်င္ ဗုဒၶ၏ အလိုေတာ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဖက္ လုပ္သလို ျဖစ္မေနဘူးလား။ သူတို႔မိုက္လို႔ မိမိတို႔ ျပန္မိုက္သလို ျဖစ္မေနဘူးလား။ စဥ္းစားၾကေစခ်င္ပါသည္။ ေနာက္ဆံုး အဆံုးစြန္ေျပာရလွ်င္ ေခါင္းျဖတ္သည့္ အယူ၀ါဒကို ကာကြယ္သည့္ကိစၥ ႏွစ္ဖက္ကြဲၾကယင္း တေယာက္ကို တေယာက္ ေခါင္းျဖတ္ကုန္ၾကမည္ကိုေတာ့ စိုးရိမ္မိပါတယ္ခင္ဗ်ား။
ကျွန်တော် ဘာသာရေးနဲ့ ပတ်သက်၍ လုံး၀ မရေးချင်ပါ။ အသေးစိတ် နားမလည်သည်ကတကြောင်း ထိလွယ်ရှလွယ် ဖြစ်သည်ကတကြောင်း မရေးချင်ပါ။ ကျွန်တော် သဘောကျသော စာရေးဆရာ ထင်လင်းဦးကိစ္စတွင်ပင် ဆရာသည် မှန်သော်လည်း အကျိုးမရှိ စေသည့် စကားကို ဟောခ့ဲသည်ဟုသာ ရေးခ့ဲပါသည်။
ခုလဲ ဘာသာခြားမဟုတ်သည့် စာရေးဆရာများကိုပါ စာပေဟောပြောပွဲ ခွင့်မပြုသည့် အကြောင်းများ ဖတ်လာရပါပြီ။ ပထမတုံးက မူစလင်ဘာသာဖြစ်၍ဆိုကာ အခြေခံဥပဒေ ပြင်ဆင်သင့်သည့်အကြောင်း ဟောပြောမည့် ဦးကိုနီနှင့် ၈၈ကိုမြအေး တို့ကို ပိတ်ပင်ခ့ဲပါသည်။ ယခုတော့ အစိုးရကို ေ၀ဖန်လေ့ရှိသူ စာရေးဆရာများကိုပါ ဘာသာရေး အကြောင်းပြု၍ ဘာဟောမည်မှန်း မသိဘဲ စတင် ပိတ်ပင်ခ့ဲပါပြီ။ နိုင်ငံရေးကို ဘာသာရေးဖြင့် ခုတုံးလုပ်သည့်သူများ လက်ချက်မှန်း သေချာသွားပါပြီ။ ဘယ်သူတွေ နောက်မှာရှိမှန်း သိသော်လည်း တရား၀င် ဖော်ထုတ်ဖို့ လိုလာပါပြီ။
မြတ်စွာဘုရား အန္ဒိယတွင် ပွင့်သော်လည်း သာသနာ အန္ဒိယတွင် မစည်ပင်ခ့ဲပါ။ လူဦးရေ အများဆုံးရှိသော ဂျပန်နှင့် တရုပ်တွင်လည်း ထေရဝါဒဗုဒ္ဓ မပြန့်ပွားခ့ဲပါ။ ထေရဝါဒ ပြန့်ပွားခ့ဲသော အရှေ့တောင်အာရှတွင် ဗီယက်နမ်နှင့် လာအိုသည် ကွန်မြူနစ် အုပ်ချုပ်ရေးအောက် ရောက်သွားသဖြင့် သာသနာ မထွန်းကားခ့ဲပါ။ ထိုင်းနိုင်ငံတွင်လည်း ခေတ်မှီမှု လျှင်မြန်သွားသဖြင့် ဘန်ကောက်လို မြို့ပြကြီးများတွင် ဟန်ပြ ဗုဒ္ဓဘာသာသာ ဖြစ်နေပါပြီ။ ကျွန်တော်တု့ိ ရွှေနိုင်ငံတွင်သာ ထေရဝါဒဗုဒ္ဓဘာသာ အထွန်းကားဆုံး ဖြစ်နေပါသည်။
စစ်အုပ်ချုပ်ရေး နှစ်ငါးဆယ် အတွင်းမှာပင် မဆုတ်ရုပ်ခ့ဲပါ။ ဒီမိုကရေစီခေတ်ရောက်တော့မှ ပြောချင်ရာ ပြောခွင့်ရပြီး ဆုတ်ယုတ်တော့ မလို ဖြစ်နေပါပြီ။ တခြားဘာသာများက ရှုတ်ချပြောဆို၍ မဟုတ်ဘဲ မိမိတို့ ထေရဝါဒဗုဒ္ဓဘာသာ၀င် အချင်းချင်း တိုက်ခိုက်လာကြ၍ ဖြစ်သည်။ နိုင်ငံရေး အမြတ်ထုတ်လို၍ ရည်ရွယ်ချက်ရှိရှိ ပြုလုပ်သည်ဆိုပါက ဗုဒ္ဓဘာသာ၀င်ဟု သတ်မှတ်ဖို့ပင် ခက်ပြီ။ သာသနာ သွေးခွဲသည့် ကိစ္စ ဖြစ်နိုင်၍ ငရဲဘယ်လိုကြီးနိုင်သည်ကို တွေးတောင် မတွေးရဲပင်။
ငရဲကို မမြင်ရ၍ မယုံဘူး ထားပါ။ ငါတို့က ဘာသာကို ကာကွယ်ဖို့ကွဟု ပြောနေသူများ စဉ်းစားစေချင်ပါသည်။ တခြားဘာသာကို ကာကွယ်မည်ဆိုပြီး မိမိတို့ အချင်းချင်း ရန်ဖြစ်နေတော့ သူတို့က ရယ်စရာဖြစ်မနေဘူးလား။ မိမိတို့ အချင်းချင်း ဆန့်ကျင်ဖက်ဖြစ်ကုန်၍ မိမိတို့ အားနည်းမကုန်ဘူးလား။ အမှန်ဆိုရလျှင် ဗုဒ္ဓ၏ အလိုတော်နှင့် ဆန့်ကျင်ဖက် လုပ်သလို ဖြစ်မနေဘူးလား။ သူတို့မိုက်လို့ မိမိတို့ ပြန်မိုက်သလို ဖြစ်မနေဘူးလား။ စဉ်းစားကြစေချင်ပါသည်။ နောက်ဆုံး အဆုံးစွန်ပြောရလျှင် ခေါင်းဖြတ်သည့် အယူဝါဒကို ကာကွယ်သည့်ကိစ္စ နှစ်ဖက်ကွဲကြယင်း တယောက်ကို တယောက် ခေါင်းဖြတ်ကုန်ကြမည်ကိုတော့ စိုးရိမ်မိပါတယ်ခင်ဗျား။
XxXxXx
(Zawgyi version)
ကြၽန္ေတာ္ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္၍ လံုး၀ မေရးခ်င္ပါ။ အေသးစိတ္ နားမလည္သည္ကတေၾကာင္း ထိလြယ္႐ွလြယ္ ျဖစ္သည္ကတေၾကာင္း မေရးခ်င္ပါ။ ကြၽန္ေတာ္ သေဘာက်ေသာ စာေရးဆရာ ထင္လင္းဦးကိစၥတြင္ပင္ ဆရာသည္ မွန္ေသာ္လည္း အက်ိဳးမရွိ ေစသည့္ စကားကို ေဟာခ့ဲသည္ဟုသာ ေရးခ့ဲပါသည္။
ခုလဲ ဘာသာျခားမဟုတ္သည့္ စာေရးဆရာမ်ားကိုပါ စာေပေဟာေျပာပြဲ ခြင့္မျပဳသည့္ အေၾကာင္းမ်ား ဖတ္လာရပါၿပီ။ ပထမတံုးက မူစလင္ဘာသာျဖစ္၍ဆိုကာ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္သင့္သည့္အေၾကာင္း ေဟာေျပာမည့္ ဦးကိုနီႏွင့္ ၈၈ကိုျမေအး တို႔ကို ပိတ္ပင္ခ့ဲပါသည္။ ယခုေတာ့ အစိုးရကို ေ၀ဖန္ေလ့႐ွိသူ စာေရးဆရာမ်ားကိုပါ ဘာသာေရး အေၾကာင္းျပဳ၍ ဘာေဟာမည္မွန္း မသိဘဲ စတင္ ပိတ္ပင္ခ့ဲပါၿပီ။ ႏိုင္ငံေရးကို ဘာသာေရးျဖင့္ ခုတံုးလုပ္သည့္သူမ်ား လက္ခ်က္မွန္း ေသခ်ာသြားပါၿပီ။ ဘယ္သူေတြ ေနာက္မွာ႐ွိမွန္း သိေသာ္လည္း တရား၀င္ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ လိုလာပါၿပီ။
ျမတ္စြာဘုရား အႏၵိယတြင္ ပြင့္ေသာ္လည္း သာသနာ အႏၵိယတြင္ မစည္ပင္ခ့ဲပါ။ လူဦးေရ အမ်ားဆံုး႐ွိေသာ ဂ်ပန္ႏွင့္ တ႐ုပ္တြင္လည္း ေထရ၀ါဒဗုဒၶ မျပန္႔ပြားခ့ဲပါ။ ေထရ၀ါဒ ျပန္႔ပြားခ့ဲေသာ အေ႐ွ႕ေတာင္အာ႐ွတြင္ ဗီယက္နမ္ႏွင့္ လာအိုသည္ ကြန္ျမဴနစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေအာက္ ေရာက္သြားသျဖင့္ သာသနာ မထြန္းကားခ့ဲပါ။ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္လည္း ေခတ္မွီမႈ လွ်င္ျမန္သြားသျဖင့္ ဘန္ေကာက္လို ၿမိဳ႕ျပႀကီးမ်ားတြင္ ဟန္ျပ ဗုဒၶဘာသာသာ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တု႔ိ ေရႊႏိုင္ငံတြင္သာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ အထြန္းကားဆံုး ျဖစ္ေနပါသည္။
စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ႏွစ္ငါးဆယ္ အတြင္းမွာပင္ မဆုတ္႐ုပ္ခ့ဲပါ။ ဒီမိုကေရစီေခတ္ေရာက္ေတာ့မွ ေျပာခ်င္ရာ ေျပာခြင့္ရၿပီး ဆုတ္ယုတ္ေတာ့ မလို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ တျခားဘာသာမ်ားက ႐ႈတ္ခ်ေျပာဆို၍ မဟုတ္ဘဲ မိမိတို႔ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ အခ်င္းခ်င္း တိုက္ခိုက္လာၾက၍ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရး အျမတ္ထုတ္လို၍ ရည္ရြယ္ခ်က္႐ွိ႐ွိ ျပဳလုပ္သည္ဆိုပါက ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဟု သတ္မွတ္ဖို႔ပင္ ခက္ၿပီ။ သာသနာ ေသြးခြဲသည့္ ကိစၥ ျဖစ္ႏိုင္၍ ငရဲဘယ္လိုႀကီးႏိုင္သည္ကို ေတြးေတာင္ မေတြးရဲပင္။
ငရဲကို မျမင္ရ၍ မယံုဘူး ထားပါ။ ငါတို႔က ဘာသာကို ကာကြယ္ဖို႔ကြဟု ေျပာေနသူမ်ား စဥ္းစားေစခ်င္ပါသည္။ တျခားဘာသာကို ကာကြယ္မည္ဆိုၿပီး မိမိတို႔ အခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္ေနေတာ့ သူတို႔က ရယ္စရာျဖစ္မေနဘူးလား။ မိမိတို႔ အခ်င္းခ်င္း ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္ကုန္၍ မိမိတို႔ အားနည္းမကုန္ဘူးလား။ အမွန္ဆိုရလွ်င္ ဗုဒၶ၏ အလိုေတာ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဖက္ လုပ္သလို ျဖစ္မေနဘူးလား။ သူတို႔မိုက္လို႔ မိမိတို႔ ျပန္မိုက္သလို ျဖစ္မေနဘူးလား။ စဥ္းစားၾကေစခ်င္ပါသည္။ ေနာက္ဆံုး အဆံုးစြန္ေျပာရလွ်င္ ေခါင္းျဖတ္သည့္ အယူ၀ါဒကို ကာကြယ္သည့္ကိစၥ ႏွစ္ဖက္ကြဲၾကယင္း တေယာက္ကို တေယာက္ ေခါင္းျဖတ္ကုန္ၾကမည္ကိုေတာ့ စိုးရိမ္မိပါတယ္ခင္ဗ်ား။
No comments:
Post a Comment
Thank you.