06 September 2009

သြော် ရန်ကုန်




(Unicode version)



ရန်ကုန်မှာ နေသူတွေ ဒုက္ခအသစ်တစ်မျိုးတွေ့နေကြပါတယ်။ ကန်ထရိုက်တိုက်နဲ့ ပါတ်သက်လို့ပေါ့။ ကန်ထရိုက်တိုက်နဲ့ပါတ်သက်တ့ဲ ဒုက္ခတွေ အများကြီးထဲမှာ နောက်ဆုံးအသစ် တစ်ခုတိုးလာပါတယ်။ လုပ်ကြံပြောတာ မဟုတ်ကြောင်း ဓါတ်ပုံပါထ့ဲပေးထားပါတယ်။ နောက်ဆုံး ထုတ်လိုက်တ့ဲ မြူနီစပါယ် ဥပဒေအရ ကန်ထရိုက်တိုက်တွေ အရှေ့မှာ ငါးပေအကျယ် ၊ ငါးပေ အနက် ရှိတ့ဲ မြောင်း တူးပေးရပါမယ်။ တိုက်အသစ်ဆောက်သူတိုင်း မြောင်းမပါယင် တိုက်ပြီးစီးကြောင်း လူနေထိုင်ခွင့် BCC ထုတ်မပေးဘူးလို့ ဆိုပါတယ်။
ငါးပေ အကျယ်ဆိုတာ နယ်ကုန်ပါ။ ဒီတော့ မြင်တ့ဲအတိုင်း ခုနှစ်ပေလောက် တူးမှ အုတ်စီလို့ရမှာပါ။ ဒီမြောင်းပေါ်မှာ မြောင်းဖုံးပြန်လုပ်ပေးယင်တောင် ကားနင်းရင် ကျိုးမှာ အသေအချာ ပါဘဲ။ အယင် အင်္ဂလိပ်ခေတ်က ခင်းပေးထားတ့ဲ အလွန်ခိုင်တ့ဲ တစ်ပေ မြောင်းဖုံးတွေတောင် ကားနင်းပါများယင် ကွဲလာပါတယ်။ ငါးပေအကျယ် မြောင်းဖုံးကတော့ ပထမဦးဆုံး ဖြတ်တ့ဲ နင်းတ့ဲ ကားကို ကျိုးပြီး ကျွန်ကျမှာ အသေအချာပါဘဲ။
တစ်ချို့ ကန်ထရိုက်တွေက သူတို့နဲ့ မဆိုင်လို့ အခန်းရှင်တွေ ကိုယ့်ဖာသာကိုယ် ခင်းရမယ်ဆိုပါတယ်။ အနဲဆုံး သိန်းဆယ်ဂဏန်း ထပ်ကုန်ပါမယ်။ အဆိုးဆုံးကတော့ ကြည့်မြင်တိုင်က လမ်းကျင်းတွေမှာ ကန်ထရိုက်တိုက် နှစ်လုံးမျက်နှာချင်းဆိုင် ဆောက်ယင် အလယ်လမ်းမြေ ကားတစ်စီး မမောင်းလောက်တော့ပါဘူး။ နှစ်စီးရှောင်ဖို့ဆိုတာတော့ Out of question ပါဘဲ။ တော်တော်ထူးဆန်းတဲ့ အမိန့်ပါဘဲ။ အမိန့်ထုတ်တာ ရန်ကုန်သား မဟုတ်လောက်ဘူး။ တောသား တစ်ယောက်ဘဲ နေမှာ။
ပြီးတော့ ခုလောလောဆယ် ဆောက်တ့ဲအိမ်ရှေ့မှာဘဲ တူးခိုင်းတာ။ တစ်လမ်းလုံးမှာ တစ်တိုက်ထဲဆောက်ယင် ကန့်လန့်ကိုဖြစ်နေတာပါ။ ပုံမှာမြင်ရတ့ဲအတိုင်း မြောင်းသေးဘေးမှာ မြောင်းကြီးဖြစ်နေတာပါ။ မြောင်းအခြားနေရာက ရေတွေ အဲဒီ ကန်လိုဖြစ်နေတ့ဲ မြောင်းကြီးထဲမှာ စုပြီး အိုင်နေမှာ အသေအချာပါဘဲ။ ခုပုံရိုက်ခ့ဲတ့ဲနေရာဆို လမ်းအလယ်လောက် အမြင့်ဆုံးမှာရှိပါတယ်။ နဂိုရ်ကဆို မြောင်းထဲမှာ ရေကျန်တောင် သိတ်မတွေ့ရပါဘူးတ့ဲ။ နောက်ဆိုယင် ခြင်ဖေါက်တ့ဲ နေရာကြီး ဖြစ်တော့မှာပါ။
လမ်းတို့၊ မြောင်းတို့ လုပ်တာ နားမလည်တ့ဲသူတွေ အတွက် လွယ်သလိုပါဘဲ။ ဟိုလိုလုပ်လိုက် ဒီလိုလုပ်လိုက်နဲ့ လွယ်လွယ်လေးထင်ကြမှာပါ။ တကယ်ကလဲ သိတ်အခက်ကြီး မဟုတ်ပါဘူး။ အင်ဂျင်နီယာ ပညာတွေ ဆုံးခန်းတိုင်အောင် တတ်စရာလဲ မလိုပါဘူး။ Common Sense နဲနဲ ရှိယင် ညွှန်ကြားလို့ရပါတယ်။ ဒါပေမ့ဲ အကောင်းဆုံးကတော့ ကိုယ်မသိတဲ့ ကိစ္စကို သိသူတွေနဲ့ တိုင်ပင်ပြီး လုပ်တာပါဘဲ။ မြန်မာပြည်မှာ Civil အင်ဂျင်နီယာတွေ အများကြီးပါ။
ဒါမျိုးအထူးအဆန်းတွေ မြန်မာနိုင်ငံမှာ အဖြစ် များနေလို့ ပြောပြန်ယင်လဲ ပြောသူဘဲ လွန်ရာကျနေလား မသိပါဘူး။ ဟုတ်တယ်လေ။ အတဲ့တော့ လူတိုင်း လုပ်တတ်တာပေါ့ဗျာ ။

XxXxXx

(Zawgyi version)


ရန္ကုန္မွာ ေနသူေတြ ဒုကၡအသစ္တစ္မ်ိဳးေတြ႔ေနၾကပါတယ္။ ကန္ထ႐ိုက္တိုက္နဲ႔ ပါတ္သက္လို႔ေပါ့။ ကန္ထ႐ိုက္တိုက္နဲ႔ပါတ္သက္တ့ဲ ဒုကၡေတြ အမ်ားႀကီးထဲမွာ ေနာက္ဆံုးအသစ္ တစ္ခုတိုးလာပါတယ္။ လုပ္ၾကံေျပာတာ မဟုတ္ေၾကာင္း ဓါတ္ပံုပါထ့ဲေပးထားပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ထုတ္လိုက္တ့ဲ ျမဴနီစပါယ္ ဥပေဒအရ ကန္ထ႐ိုက္တိုက္ေတြ အေ႐ွ႕မွာ ငါးေပအက်ယ္ ၊ ငါးေပ အနက္ ႐ွိတ့ဲ ေျမာင္း တူးေပးရပါမယ္။ တိုက္အသစ္ေဆာက္သူတိုင္း ေျမာင္းမပါယင္ တိုက္ၿပီးစီးေၾကာင္း လူေနထိုင္ခြင့္ BCC ထုတ္မေပးဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။
ငါးေပ အက်ယ္ဆိုတာ နယ္ကုန္ပါ။ ဒီေတာ့ ျမင္တ့ဲအတိုင္း ခုႏွစ္ေပေလာက္ တူးမွ အုတ္စီလို႔ရမွာပါ။ ဒီေျမာင္းေပၚမွာ ေျမာင္းဖံုးျပန္လုပ္ေပးယင္ေတာင္ ကားနင္းရင္ က်ိဳးမွာ အေသအခ်ာ ပါဘဲ။ အယင္ အဂၤလိပ္ေခတ္က ခင္းေပးထားတ့ဲ အလြန္ခိုင္တ့ဲ တစ္ေပ ေျမာင္းဖံုးေတြေတာင္ ကားနင္းပါမ်ားယင္ ကြဲလာပါတယ္။ ငါးေပအက်ယ္ ေျမာင္းဖံုးကေတာ့ ပထမဦးဆံုး ျဖတ္တ့ဲ နင္းတ့ဲ ကားကို က်ိဳးၿပီး ကၽြန္က်မွာ အေသအခ်ာပါဘဲ။
တစ္ခ်ိဳ႕ ကန္ထ႐ိုက္ေတြက သူတို႔နဲ႔ မဆိုင္လို႔ အခန္း႐ွင္ေတြ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ ခင္းရမယ္ဆိုပါတယ္။ အနဲဆံုး သိန္းဆယ္ဂဏန္း ထပ္ကုန္ပါမယ္။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ ၾကည့္ျမင္တိုင္က လမ္းက်င္းေတြမွာ ကန္ထ႐ိုက္တိုက္ ႏွစ္လံုးမ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေဆာက္ယင္ အလယ္လမ္းေျမ ကားတစ္စီး မေမာင္းေလာက္ေတာ့ပါဘူး။ ႏွစ္စီးေ႐ွာင္ဖို႔ဆိုတာေတာ့ Out of question ပါဘဲ။ ေတာ္ေတာ္ထူးဆန္းတဲ့ အမိန္႔ပါဘဲ။ အမိန္႔ထုတ္တာ ရန္ကုန္သား မဟုတ္ေလာက္ဘူး။ ေတာသား တစ္ေယာက္ဘဲ ေနမွာ။
ၿပီးေတာ့ ခုေလာေလာဆယ္ ေဆာက္တ့ဲအိမ္ေ႐ွ႔မွာဘဲ တူးခိုင္းတာ။ တစ္လမ္းလံုးမွာ တစ္တိုက္ထဲေဆာက္ယင္ ကန္႔လန္႔ကိုျဖစ္ေနတာပါ။ ပံုမွာျမင္ရတ့ဲအတိုင္း ေျမာင္းေသးေဘးမွာ ေျမာင္းႀကီးျဖစ္ေနတာပါ။ ေျမာင္းအျခားေနရာက ေရေတြ အဲဒီ ကန္လိုျဖစ္ေနတ့ဲ ေျမာင္းႀကီးထဲမွာ စုၿပီး အိုင္ေနမွာ အေသအခ်ာပါဘဲ။ ခုပံု႐ိုက္ခ့ဲတ့ဲေနရာဆို လမ္းအလယ္ေလာက္ အျမင့္ဆံုးမွာ႐ွိပါတယ္။ နဂိုရ္ကဆို ေျမာင္းထဲမွာ ေရက်န္ေတာင္ သိတ္မေတြ႔ရပါဘူးတ့ဲ။ ေနာက္ဆိုယင္ ျခင္ေဖါက္တ့ဲ ေနရာႀကီး ျဖစ္ေတာ့မွာပါ။
လမ္းတို႔၊ ေျမာင္းတို႔ လုပ္တာ နားမလည္တ့ဲသူေတြ အတြက္ လြယ္သလိုပါဘဲ။ ဟိုလိုလုပ္လိုက္ ဒီလိုလုပ္လိုက္နဲ႔ လြယ္လြယ္ေလးထင္ၾကမွာပါ။ တကယ္ကလဲ သိတ္အခက္ႀကီး မဟုတ္ပါဘူး။ အင္ဂ်င္နီယာ ပညာေတြ ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ တတ္စရာလဲ မလိုပါဘူး။ Common Sense နဲနဲ ႐ွိယင္ ၫႊန္ၾကားလို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမ့ဲ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ကိုယ္မသိတဲ့ ကိစၥကို သိသူေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီး လုပ္တာပါဘဲ။ ျမန္မာျပည္မွာ Civil အင္ဂ်င္နီယာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။
ဒါမ်ိဳးအထူးအဆန္းေတြ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အျဖစ္ မ်ားေနလို႔ ေျပာျပန္ယင္လဲ ေျပာသူဘဲ လြန္ရာက်ေနလား မသိပါဘူး။ ဟုတ္တယ္ေလ။ အတဲ့ေတာ့ လူတိုင္း လုပ္တတ္တာေပါ့ဗ်ာ ။

No comments:

Post a Comment

Thank you.